Мовознавче кафе "На гостину до слова"

Про матеріал
Сценарій мовознавчого кафе можна використати у позакласній роботі з української мови
Перегляд файлу

Мовознавче кафе «На гостину до слова»

Ми раді вітати вас в нашім кафе
Тут слово вкраїнське бринить і живе.
В нас тут оживають мовні закони,
Чекають на всіх   круті перегони.
В завданнях цікавих тут спинився час
Хай буде весело й гостинно вам в нас!

Мета: формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; розширювати знання про красу і багатство української мови; збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння з української мови; розвивати навички роботи в групах, пам’ять, увагу, швидкість мислення; виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю, глибоку повагу до рідної мови.

Форма проведення: змагання між учнями 7 класу

Обладнання: проектор, презентація, роздатковий матеріал, виставка книг.

 Хід заняття

Звучать пісні про українську мову. 

Вступне слово викладача

     Щорічно 9 листопада в Україні відзначається День української писемності та мови, запроваджений у 1997 році Указом Президента. Із святом вас, шановні добродії, із святом, шанувальники рідного слова!

Відомий український педагог Василь Сухомлинський писав: «Мова – це віконця, через які людина бачить світ. Багата мова – багатий духовний світ, розвинуте почуття краси слова – велика моральна культура.».

Мова – це великий дар. Цей захід ми присвячуємо рідній українській мові. Саме тій мові, якою ми розмовляємо, пишемо, читаємо. Адже, однією із найчисленніших мов слов’янського походження є саме українська мова, мова України, українського народу, наша рідна мова!

2. Ознайомлення з меню кафе.

1. Ексклюзивний фреш «Знайомство» (5 б)

2. Бутерброди «Портретні» (4 б)

З перших букв слова «мова» доберіть по 2 найбільш влучних слова-характеристики до образу української мови.

3. Мовне асорті (8 б)

Дайте відповідь на запитання

1. Скільки звуків у слові «кущ»? (4)

2. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (ь)

3. Рід іменника «сирота» (спільний)

4. Головні члени речення (підмет і присудок)

5. Поставте у кличний відмінок слово «юнак» (Юначе!)

6. Яка частина мови не належить ні до самостійних, ні до службових частин? (вигук)

7. Словник, з якого дізнаємося значення слова (тлумачний)

8.Остання літера алфавіту (я).

4. Салат «Будівельник»

З кожної купки цеглинок скласти по два слова, переставляючи букви

Картка для роботи на уроці

5. Салат-руханка «Алфавітний»

Учасники команди мають за 1 хвилину вишикуватися в алфавітному порядку (відповідно до своїх імен).

6. Запіканка «Фразеологічна»

Впізнайте фразеологізми за малюнком

  1. Зарубати на носі (запамятати)
  2. Як кіт наплакав (мало)
  3. Як баран на нові ворота (нічого не розуміючи)
  4. Тягнути за язик (примушувати говорити)
  5. Гнатися за двома зайцями (виконувати одночасно дві справи)
  6. Крокодилячі сльози (фальшиві емоції).
  7. Фруктове асорті “І чужого навчайтесь, й свого не цурайтесь”

Дібрати до запозичених слів українські відповідники

  • Аплодисменти (оплески)
  • Лайфхак (хитрик, цікавинка)
  • Блондинка (білявка)
  • Дисципліна (порядок)
  • Фотографія (світлина)
  1. Морозиво «Шифрувальне»

Не кажи не вмію, а кажи навчусь.

  1. Десерт «Переконливий» Наведіть переконливі аргументи на користь думки Ліни Костенко: “Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову”
  2. Хвилинка-смішинка
  3. Хвилинка-цікавинка

Підведення підсумків. Чаювання.

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Бондар Людмила
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку