Мовознавчий брен-ринг

Про матеріал
Матеріал на закріплення основних відомостей з фонетики, графіки, орфоепії, орфографії, формування цілісної системи особистих знань учнів з теми, структурування вивченого теоретичного матеріалу; удосконалення вмінь й навичок щодо правильної вимови голосних і приголосних звуків, грамотної передачі їх на письмі тощо.
Перегляд файлу

Тема: Мовознавчий брейн – ринг  із теми «Фонетики. Графіка. Орфоепія. Орфографія», 5 клас

Мета: закріпити основні відомості з фонетики, графіки, орфоепії, орфографії, сформувати цілісну систему особистих знань учнів з теми, структурувати вивчений теоретичний матеріал; удосконалити вміння й навички щодо правильної вимови голосних і приголосних звуків, грамотної передачі їх на письмі; роботи зі словниками (орфографічним, орфоепічним, словником наголосів); працювати над правилами переносу слів із рядка в рядок; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов до Батьківщини.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизація вивченого.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Група ділиться на 2 команди (по 6 учнів),  які обирають капітанів, придумують назву команди, коротенький девіз.

ІІ. Установчо-мотиваційний етап. ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. ІV. Проведення брейн-рингу

Теоретична частина

1. Мозкова атака. Кожній команді вчитель пропонує продовжити початок визначення. Час відповідей команд фіксується  журі. (15 хвилин)

       І команда

         ІІ команда

1. Фонетика –…(це розділ мовознавства, що вивчає звуковий склад мови: творення звуків, їхні акустичні властивості та функції)

2. Графіка - … (розділ науки про мову, який вивчає сукупність умовних знаків при передачі на письмі усного мовлення).

1.Орфоепія – (це розділ мовознавчої науки, що вивчає сукупність правил про літературну вимову).

2. Орфографія  - (роздiл науки про мову, що вивчає систему правил передавання звукової мови на письмi, тобто правопис).

 

3. Загальна кількість голосних звуків…           (6)

4. Загальна кількість букв в алфавіті… (33)

3. Загальна кількість приголосних звуків…                                   (32)

4. Які голосні звуки розкладаються на два звуки?                           (я, ю, є, ї)

5. Назвіть 10 букву алфавіту… (з)

5. Назвіть 16 букву алфавіту…     (л)

6. У якому слові є літера, яка позначає два звуки?         Люстерко, пір’я, ожеледь.

6. У якому слові є літера, яка позначає два звуки?         Під’їзд, листя, література

 

7. Перед якими приголосними пишемо префікс с-?   Навести 3 приклади          (Кафе «Птах»)

                 (скочити, сфотографувати, схвалити)

 

7. Коли пишеться префікс пре-? Навести 3 приклади                (Перебільшення ознаки) прегарний, предобрий, прещедрий

2. Творче транскрибування. До дошки виходять капітани команд і записують фонетичною транскрипцією слова (5 хвилини).

          І команда

ІІ команда

Яблуко. Юпітер. Марія

Лірник. Їздити. Ілля

Міський, пишаються.

Пізнають, розповідь

3. Хто швидше.

За 3 хвилини учасники команд повинні записати всі слова в алфавітному порядку .

Ожина, автобус, смолоскип, молодий, телеграф, фундамент, трава, джміль, знання.

(акваланг, джміль, шахи, знання, молодий, ожина, телеграф, трава, фундамент, шахтар).

4. Хто краще.

Запишіть слова, уставляючи сполученні йо чи ьо.  (3 хвилини).

Схвил…ваний, кол…ровий, бад…рий дзьобик, бо…вий, під…ом, вол…вий, …гурт.

5. Розподіли та поясни

Розподіліть слова у дві колонки ( з апострофом і без)

Зар…джений, духм…ний, моркв…ний, св…тковий, під…їхати, кр…кати, бур…ян, кур…єр, цв…х, черв…як, рум…яний.

 

(Заряджений, духмяний, морквяний, святковий, під’їхати, крякати, бур’ян, кур’єр, цвях, черв’як, рум’яний).

V Підбиття підсумків учителем

VІ. Домашнє завдання: повторити теоретичний матеріал з розділу «Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія», підготуватися до контрольної роботи

docx
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку