Мовознавчий квест "Слово до слова - складається мова"

Про матеріал
підібрані цікаві пізнавальні пошуково- розвиваючі завдання для мовознавчого квесту, який можна провести на шкільних перервах у рамках предметного тижня
Перегляд файлу

Підготувала

 вчитель української мови та літератури

комунального закладу

«Мельниківський ліцей з дошкільним підрозділом»

Гладун Тетяна Володимирівна

 

 

 

  Мовознавча квест-гра для 6 класу

 «Слово до слова – складається мова»

 

Мета гри:

навчальна: поглибити  та закріпити  знання учнів з опрацьованого матеріалу на уроках української мови; вчити проводити  аналогії й асоціації між мовними  явищами;

розвивальна: сприяти розвитку ерудиції, комунікабельності учнів; навчати  швидко приймати правильні рішення та нести за них відповідальність;

виховна: виявити приховані якості учнів, потенційних лідерів, інтелектуалів;

сприяти психологічному  зближенню  учнів та педагогів.  

 

Правила гри:

 1. Для участі в грі учні мають самі об’єднатися в команди. Команда має обрати капітана й повідомити назву команди організатору гри до її проведення. Капітан користується повагою команди, здійснює зв’язок з організатором  гри.

2. Команди  отримують стартове питання від організатора, всі завдання виконують в приміщенні ліцею.

3. Завдання обговорюється всіма членами команди, рішення приймається колегіально.

4. Забороняється користуватися підказками учнів з інших команд.

5. Перехід до виконання наступного завдання  здійснюється лише за умови виконання попереднього завдання.

6. За кожне завдання має бути виставлений бал у чек-листі вчителем-координаторем  вказаної  зупинки.

7.  Перемагає команда, яка першою виконає всі завдання та набере  найбільшу кількість балів.

 

Вид квесту:

- за типом завдань: інтелектуальний;

- за формою проведення: комбінований;

- за терміном проведення:  довготривалий (2-3 дні, на шкільних перервах);

- за кількість учасників: груповий;

- за домінуючою діяльністю учасників: дослідницько-інформаційний.

 

 

 

C:\Users\завуч\Desktop\13.tifСтартове питання від організатора:

 - Який фразеологізм зашифрований на малюнку?

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

ганятися за двома зайцями

C:\Users\завуч\Desktop\ццц.tifСтартове питання від організатора:

- Який фразеологізм зашифрований на малюнку?

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

водити за носа

Команда №1

Команда №2

1. Разом чи окремо:

Зовсім  (не)смачний пиріг.

не  смачний - окремо

1. 11. Разом чи окремо:

Аж ніяк  (не) вихована дитина.

 не  вихована - окремо

2. Поясніть, яка різниця між цими репліками.

На зупинці зустрілися двоє приятелів.

Один питає :

– Куди тобі?

Другий відповідає:

– Куди тобі!

(Одна репліка питальна, а друга – оклична)

2. Поясніть, яка різниця між цими репліками.

У класі розмовляє двоє однокласників.

Один питає :

– Завтра буде конрольна?

Другий відповідає:

– Завтра буде контрольна!

(Одна репліка питальна, а друга – оклична)

3. Визначте  правильні вислови:

1. Дякую вам +

2. Вибачте мене -

3. Опановувати знаннями-

4. Дорікати братові+

5. Притаманний йому+

Правильні вислови: 1,4,5.

3. Визначте  правильні вислови:

1. Дякую вас-

2. Вибачте мені+

3. Опановувати знання+

4. Дорікати брата-

5. Притаманний для нього –

Правильні вислови: 2,3.

4. Підкреслити члени речення.

Серед села стоїть стара верба.

Серед села   стоїть   стара    верба.

 

 

4. Підкреслити члени речення.

У садку  виросла  висока груша.

 

У садку  виросла  висока груша. 

5. Розгадати  ребуси

 

 

 

 

Відповіді: середа; предмет

 

 

5. Розгадати  ребуси

 

 

 

 

 

Відповіді:   ведмідь; помилка

6.Чи мають службові частини мови  лексичне  значення?

Не мають

 

6. Чи мають службові частини мови  морфологічні ознаки?

Не мають

 

7. Як правильно:

Дверима  чи дверми

Два варіанти  правильні

7. Як правильно:

Грошима чи грішми

Два варіанти  правильні

8. Яке слово зайве:

Лісовик,  мавка,  мікроб, покійник.

Зайве слово – мікроб.

8. Яке слово зайве:

Тиша, совість, книжка,сила.

Зайве слово – книжка.

9.Чому дорівнює:

к,ч,ц + ськ =?

Буде -  цьк

9.Чому дорівнює:

г,ж,з+ськ =?

Буде -  зьк

10. Виправте помилку у назві часу:

Я прийшов у шість годин.

Правильний варіант:

Я прийшов о шостій годині.

10. Виправте помилку у назві часу:

На годиннику сім  годин.

Правильний варіант:

На годиннику сьома година.

 

 

 

Таблиця для розрізання (вчителям-координаторам зупинок)

 

 

Команда №1

Команда №2

Команда №1

Вчитель:_____________

Код до завдання: «Бігати за двома зайцями»

Питання  №1.

 Разом чи окремо:

Зовсім  (не)смачний пиріг.

 

Відповідь до питання №1надати

Вчителю _________________

 

Команда №2

Вчитель:_____________

Код до завдання: «Водити за носа»

 

Питання№1.

 Разом чи окремо:

Аж ніяк  (не) вихована дитина.

 

 

Відповідь до питання №1 надати

Вчителю _________________ 

 

 

Команда №1

Вчитель:_____________

Код до завдання: «Зовсім  не смачний пиріг».

не смачний- окремо

Питання№2.

Поясніть, яка різниця між цими репліками.

На зупинці зустрілися двоє приятелів.

Один питає :

– Куди тобі?

Другий відповідає:

– Куди тобі!

 

Відповідь до питання №2 надати

Вчителю _________________

 

                                                 Команда №2

Вчитель:_____________

Код до завдання: «Аж ніяк  не  вихована дитина».

не  вихована- окремо

Питання №2.

Поясніть, яка різниця між цими репліками.

У класі розмовляє двоє однокласників.

Один питає :

– Завтра буде конрольна?

Другий відповідає:

– Завтра буде контрольна!

 

Відповідь до питання №2 надати

Вчителю _________________

 

                                             Команда №1

Вчитель:_____________

Код до завдання: «Одна репліка питальна, а друга – оклична».

Питання №3.

Визначте  правильні вислови:

1. Дякую вам

2. Вибачте мене

3. За границею

4. Дорікати братові

5. Притаманний йому

Правильні вислови(№):

 

Відповідь до питання №3 надати

Вчителю _________________

 

 

                                                 Команда №2

Вчитель:_____________

Код до завдання: «Одна репліка питальна, а друга – оклична».

Питання №3.

 Визначте  правильні вислови:

1. Дякую вас

2. Вибачте мені

3. Опановувати знання

4. На протязі року

5. Приймати участь

 

Правильні вислови (№):

Відповідь до питання №3 надати

Вчителю _________________

 

 

                                             Команда №1

Вчитель:_____________

 

Код до завдання: «1,4,5»

Питання № 4.

Підкреслити члени речення.

Серед села стоїть стара верба.

 

Відповідь до питання №4 надати Вчителю _________________

 

 

Команда №2

Вчитель:_____________

Код до завдання: «2,3»

 

Питання № 4.

Підкреслити члени речення.

У садку  виросла  висока груша.

 

 Відповідь до питання №4 надати Вчителю _________________

 

 

 

Команда №1

Вчитель:_____________

 

Код до завдання:

 

 

 

Питання №5.   Розгадати  ребуси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді:

 

 

Відповідь до питання №5 надати Вчителю _________________

 

Команда №2

Вчитель: _____________

 

Код до завдання:

 

 

 

Питання №5.       Розгадати  ребуси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді:

 

Відповідь до питання №5 надати Вчителю _________________

 

  

Команда №1

Вчитель:_____________

 

Код до завдання: середа; предмет

 

Питання № 6.

Чи мають службові частини мови  лексичне  значення?

                   Так чи ні?

 

Відповідь до питання №6 надати Вчителю _________________

 

Команда №2

Вчитель:_____________

  

Код до завдання: ведмідь; помилка

 

Питання № 6.

 Чи мають службові частини мови  морфологічні ознаки?

                   Так чи ні?

 

Відповідь до питання №6 надати

Вчителю _________________

 

Команда №1

Вчитель:_____________

Код до завдання:  «Ні»

 

Питання №7.

Як правильно:

Дверима  чи дверми

 

Чи два варіанти правильні?

 

Відповідь до питання №7 надати Вчителю _________________

 

Команда №2

Вчитель:_____________

Код до завдання:   «Ні»

 

Питання №7.

 Як правильно:

Грошима чи грішми

 

Чи два варіанти правильні?

 

Відповідь до питання №7 надати

Вчителю _________________

 

Команда №1

Вчитель:_____________

Код до завдання:  «Два варіанти правильні»

 

Питання № 8. 

Яке слово зайве:

Лісовик,  мавка,  мікроб, покійник.

 

Зайве слово –

 

Відповідь до питання №8 надати

Вчителю _________________

 

Команда №2

Вчитель:_____________

Код до завдання:  «Два варіанти правильні»

 

Питання № 8. 

 Яке слово зайве:

Тиша, совість, книжка,сила.

 

Зайве слово –

 

Відповідь до питання №8 надати

Вчителю _________________

Команда №1

Вчитель:_____________

Код до завдання:  «Мікроб»

 

Питання № 9.

Чому дорівнює:

к,ч,ц + ськ =?

 

Буде - 

 

Відповідь до питання №9 надати

Вчителю _________________

Команда №2

Вчитель:_____________

Код до завдання: «Книжка»

 

Питання № 9.

Чому дорівнює:

г,ж,з+ськ =?

 

Буде - 

 

Відповідь до питання №9 надати

Вчителю _________________

Команда №1

Вчитель:_____________

Код до завдання:  «цьк»

Питання № 10.

Виправте помилку у назві часу:

Я прийшов у шість годин.

 

Відповідь до питання №10 надати

Вчителю _________________

                (організатору  гри)

Команда №2

Вчитель:_____________

Код до завдання:  «зьк»

Питання № 10.

 Виправте помилку у назві часу:

На годиннику  сім  годин.

 

Відповідь до питання №10 надати

Вчителю _________________ 

                  (організатору  гри)

 

 

 

Використані джерела:

1. http://ckoblsutur.ucoz.ua/docs/9/1/kvest_metodichka_2018-kopija.pdf

2. https://uk.wikipedia.org/wiki/ 2. le-savchen.ucoz.

3.  Мішагіна О. Д. – Використання квесту як засобу активізації навчальної діяльності.

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 квітня 2021
Переглядів
916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку