Підготувала
вчитель української мови та літератури
комунального закладу
«Мельниківський ліцей з дошкільним підрозділом»
Гладун Тетяна Володимирівна
Мовознавча квест-гра для 6 класу
«Слово до слова – складається мова»
Мета гри:
навчальна: поглибити та закріпити знання учнів з опрацьованого матеріалу на уроках української мови; вчити проводити аналогії й асоціації між мовними явищами;
розвивальна: сприяти розвитку ерудиції, комунікабельності учнів; навчати швидко приймати правильні рішення та нести за них відповідальність;
виховна: виявити приховані якості учнів, потенційних лідерів, інтелектуалів;
сприяти психологічному зближенню учнів та педагогів.
Правила гри:
1. Для участі в грі учні мають самі об’єднатися в команди. Команда має обрати капітана й повідомити назву команди організатору гри до її проведення. Капітан користується повагою команди, здійснює зв’язок з організатором гри.
2. Команди отримують стартове питання від організатора, всі завдання виконують в приміщенні ліцею.
3. Завдання обговорюється всіма членами команди, рішення приймається колегіально.
4. Забороняється користуватися підказками учнів з інших команд.
5. Перехід до виконання наступного завдання здійснюється лише за умови виконання попереднього завдання.
6. За кожне завдання має бути виставлений бал у чек-листі вчителем-координаторем вказаної зупинки.
7. Перемагає команда, яка першою виконає всі завдання та набере найбільшу кількість балів.
Вид квесту:
- за типом завдань: інтелектуальний;
- за формою проведення: комбінований;
- за терміном проведення: довготривалий (2-3 дні, на шкільних перервах);
- за кількість учасників: груповий;
- за домінуючою діяльністю учасників: дослідницько-інформаційний.
Стартове питання від організатора: - Який фразеологізм зашифрований на малюнку?
Відповідь: ганятися за двома зайцями |
Стартове питання від організатора: - Який фразеологізм зашифрований на малюнку?
Відповідь: водити за носа |
Команда №1 |
Команда №2 |
1. Разом чи окремо: Зовсім (не)смачний пиріг. не смачний - окремо |
1. 11. Разом чи окремо: Аж ніяк (не) вихована дитина. не вихована - окремо |
2. Поясніть, яка різниця між цими репліками. На зупинці зустрілися двоє приятелів. Один питає : – Куди тобі? Другий відповідає: – Куди тобі! (Одна репліка питальна, а друга – оклична) |
2. Поясніть, яка різниця між цими репліками. У класі розмовляє двоє однокласників. Один питає : – Завтра буде конрольна? Другий відповідає: – Завтра буде контрольна! (Одна репліка питальна, а друга – оклична) |
3. Визначте правильні вислови: 1. Дякую вам + 2. Вибачте мене - 3. Опановувати знаннями- 4. Дорікати братові+ 5. Притаманний йому+ Правильні вислови: 1,4,5. |
3. Визначте правильні вислови: 1. Дякую вас- 2. Вибачте мені+ 3. Опановувати знання+ 4. Дорікати брата- 5. Притаманний для нього – Правильні вислови: 2,3. |
4. Підкреслити члени речення. Серед села стоїть стара верба. Серед села стоїть стара верба.
|
4. Підкреслити члени речення. У садку виросла висока груша.
У садку виросла висока груша. |
5. Розгадати ребуси
Відповіді: середа; предмет
|
5. Розгадати ребуси
Відповіді: ведмідь; помилка |
6.Чи мають службові частини мови лексичне значення? Не мають
|
6. Чи мають службові частини мови морфологічні ознаки? Не мають
|
7. Як правильно: Дверима чи дверми Два варіанти правильні |
7. Як правильно: Грошима чи грішми Два варіанти правильні |
8. Яке слово зайве: Лісовик, мавка, мікроб, покійник. Зайве слово – мікроб. |
8. Яке слово зайве: Тиша, совість, книжка,сила. Зайве слово – книжка. |
9.Чому дорівнює: к,ч,ц + ськ =? Буде - цьк |
9.Чому дорівнює: г,ж,з+ськ =? Буде - зьк |
10. Виправте помилку у назві часу: Я прийшов у шість годин. Правильний варіант: Я прийшов о шостій годині. |
10. Виправте помилку у назві часу: На годиннику сім годин. Правильний варіант: На годиннику сьома година.
|
Таблиця для розрізання (вчителям-координаторам зупинок)
Команда №1 |
Команда №2 |
Команда №1 Вчитель:_____________ Код до завдання: «Бігати за двома зайцями» Питання №1. Разом чи окремо: Зовсім (не)смачний пиріг.
Відповідь до питання №1надати Вчителю _________________
|
Команда №2 Вчитель:_____________ Код до завдання: «Водити за носа»
Питання№1. Разом чи окремо: Аж ніяк (не) вихована дитина.
Відповідь до питання №1 надати Вчителю _________________
|
Команда №1 Вчитель:_____________ Код до завдання: «Зовсім не смачний пиріг». не смачний- окремо Питання№2. Поясніть, яка різниця між цими репліками. На зупинці зустрілися двоє приятелів. Один питає : – Куди тобі? Другий відповідає: – Куди тобі!
Відповідь до питання №2 надати Вчителю _________________
|
Команда №2 Вчитель:_____________ Код до завдання: «Аж ніяк не вихована дитина». не вихована- окремо Питання №2. Поясніть, яка різниця між цими репліками. У класі розмовляє двоє однокласників. Один питає : – Завтра буде конрольна? Другий відповідає: – Завтра буде контрольна!
Відповідь до питання №2 надати Вчителю _________________
|
Команда №1 Вчитель:_____________ Код до завдання: «Одна репліка питальна, а друга – оклична». Питання №3. Визначте правильні вислови: 1. Дякую вам 2. Вибачте мене 3. За границею 4. Дорікати братові 5. Притаманний йому Правильні вислови(№):
Відповідь до питання №3 надати Вчителю _________________
|
Команда №2 Вчитель:_____________ Код до завдання: «Одна репліка питальна, а друга – оклична». Питання №3. Визначте правильні вислови: 1. Дякую вас 2. Вибачте мені 3. Опановувати знання 4. На протязі року 5. Приймати участь
Правильні вислови (№): Відповідь до питання №3 надати Вчителю _________________
|
Команда №1 Вчитель:_____________
Код до завдання: «1,4,5» Питання № 4. Підкреслити члени речення. Серед села стоїть стара верба.
Відповідь до питання №4 надати Вчителю _________________
|
Команда №2 Вчитель:_____________ Код до завдання: «2,3»
Питання № 4. Підкреслити члени речення. У садку виросла висока груша.
Відповідь до питання №4 надати Вчителю _________________
|
Команда №1 Вчитель:_____________
Код до завдання:
Питання №5. Розгадати ребуси
Відповіді:
Відповідь до питання №5 надати Вчителю _________________
|
Команда №2 Вчитель: _____________
Код до завдання:
Питання №5. Розгадати ребуси
Відповіді:
Відповідь до питання №5 надати Вчителю _________________
|
Команда №1 Вчитель:_____________
Код до завдання: середа; предмет
Питання № 6. Чи мають службові частини мови лексичне значення? Так чи ні?
Відповідь до питання №6 надати Вчителю _________________
|
Команда №2 Вчитель:_____________
Код до завдання: ведмідь; помилка
Питання № 6. Чи мають службові частини мови морфологічні ознаки? Так чи ні?
Відповідь до питання №6 надати Вчителю _________________
|
Команда №1 Вчитель:_____________ Код до завдання: «Ні»
Питання №7. Як правильно: Дверима чи дверми
Чи два варіанти правильні?
Відповідь до питання №7 надати Вчителю _________________
|
Команда №2 Вчитель:_____________ Код до завдання: «Ні»
Питання №7. Як правильно: Грошима чи грішми
Чи два варіанти правильні?
Відповідь до питання №7 надати Вчителю _________________
|
Команда №1 Вчитель:_____________ Код до завдання: «Два варіанти правильні»
Питання № 8. Яке слово зайве: Лісовик, мавка, мікроб, покійник.
Зайве слово –
Відповідь до питання №8 надати Вчителю _________________
|
Команда №2 Вчитель:_____________ Код до завдання: «Два варіанти правильні»
Питання № 8. Яке слово зайве: Тиша, совість, книжка,сила.
Зайве слово –
Відповідь до питання №8 надати Вчителю _________________ |
Команда №1 Вчитель:_____________ Код до завдання: «Мікроб»
Питання № 9. Чому дорівнює: к,ч,ц + ськ =?
Буде -
Відповідь до питання №9 надати Вчителю _________________ |
Команда №2 Вчитель:_____________ Код до завдання: «Книжка»
Питання № 9. Чому дорівнює: г,ж,з+ськ =?
Буде -
Відповідь до питання №9 надати Вчителю _________________ |
Команда №1 Вчитель:_____________ Код до завдання: «цьк» Питання № 10. Виправте помилку у назві часу: Я прийшов у шість годин.
Відповідь до питання №10 надати Вчителю _________________ (організатору гри) |
Команда №2 Вчитель:_____________ Код до завдання: «зьк» Питання № 10. Виправте помилку у назві часу: На годиннику сім годин.
Відповідь до питання №10 надати Вчителю _________________ (організатору гри) |
Використані джерела:
1. http://ckoblsutur.ucoz.ua/docs/9/1/kvest_metodichka_2018-kopija.pdf
2. https://uk.wikipedia.org/wiki/ 2. le-savchen.ucoz.
3. Мішагіна О. Д. – Використання квесту як засобу активізації навчальної діяльності.