Мовознавчий квест "Свято рідної мови"

Про матеріал
Квест допоможе дітям в ігровій формі закріпити знання з української мови та літератури, вдосконалить навички роботи з LECO і на нетбуках,учні зможуть практично застосувати набуті знання.
Перегляд файлу

Мовознавчий квест «Свято рідної мови»

 

 

Вчитель Холодкова В.В.

                       
Тема: Мовознавчий квест

Мета: повторити і закріпити знання учнів з української мови і літератури; збагачувати словниковий запас; перевірити уміння учнів практично застосовувати знання, здобуті на уроках української мови; удосконалювати навички роботи з LEGO; вміння працювати с тренажерами на нетбуках; розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, кмітливість, увагу, спостережливість; виховувати вміння працювати в команді, відповідальність, прагнення до самовдосконалення; плекати любов і повагу до рідної мови; бажання вивчати її,  збагачувати свій словниковий запас

Обладнання: LEGO, маршрутні листи, нетбуки. Проектор, картки з завданням

Хід

I. Організаційна частина

Вчитель: Дорогі друзі! Ми раді вас вітати на мовознавчому квесті. Нагода – 21 лютого Міжнародний день рідної мови!

 21 лютого представники всіх націй і народностей відзначають день рідної мови. Це свято було проголошено на Генеральній конференції Юнеско, яка відбулася в 1999 році в Парижі.

 Рідною прийнято вважати мову нації, мову предків, яка пов’язує людину з її народом, з попередніми поколіннями, їхніми духовними надбаннями

Мова – краса спілкування

Мова – як сонце ясне!

Мова – це предків надбання,

Мова – багатство моє!

Виступ дітей: 

1-й учень:

Як нема без зірок небосхилу,

Як блакитті без сонця нема,

Так і мови нема без народу,

І народу без мови нема.

2-й учень:

В нас українська мова промениста,

Доступна й лагідна, весела і дзвінка.

Багата, як земля, джерельно чиста

І тепла, наче мамина рука.

3-й учень:

Я вчуся нею гарно розмовляти,

Читаю вірші і пишу слова,

Бо рідну мову треба добре знати.

Вона чудова, ніжна і жива.

4-й учень

Берегти її, плекати

Буду всюди й повсякчас, -

Бо ж єдина – так, як мати,

Мова в кожного із нас!

Вчитель  Як у кожної гри, так і у квесті є свої правила.

Правила

  1. Організатори слідкують за дотриманням правил поведінки і часу
  2. Завдання для переходу на наступну зупинку дається тільки після розв’язання  попереднього
  3. За  порушення правил- штрафні бали

Вчитель  Зараз ми з вами об’єднаємося в групи і ви отримаєте маршрутні листи (об’єднуються в групи за картками з народими символами)

Сьогодні разом з нами працює журі (Представлення ).

 

 

Маршрутний лист

https://academia.in.ua/sites/default/files/library/document/presentation/ukrainska/Smertina_1.JPG

 

 

 

 

 

 

Назва зупинки

Кабінет ( підказка)

4

 Лего

Тут мови рідної навчають,

Писати назви рік та гір.

Частини мови визначають,

Складають речення і твір.

5

Алфавітна

Всі на світі книжки має,

На поличках їх тримає.

Тихо там себе веди,

Прочитав – на місце поклади.

1

 Казкова

Психологія у нас

Розвивається як раз.

Без психологу сьогодні

У наш час ніяк  не можна.

2

Мовне асорті

Він – директор добрих справ,

Душу в школу нашу вклав.

Педагоги й учні знають

Люблять, цінять, поважають.

3

   Кмітлива

Ой яка нелегка доля - бути завучем у школі.

Робиш розклад до зорі.

Кругом тебе школярі,

Всім їм треба раду дати, вчителями керувати.

 

 

Вчитель:

Прошу представників кожної команди отримати маршрутні листи, де вказано всі зупинки. Остатньою зупинкою маршруту стане  наш кабінет. Саме тут ми з вами зберемося після того, як ви успішно пройдете всі станції і підведемо підсумки.

II.Квест

1. Зупинка «Алфавітна»

Бібліотека (підказка у маршрутному лист):

Всі на світі книжки має,

На поличках їх тримає.

Тихо там себе веди,

Прочитав – на місце поклади.

Завдання 1

З’єднайте стрілочками відповідні частини фразеологізмів. Поясніть їхнє значення.

Кидати гроші на вітер                            Цінність часу, витраченого даремно

Грошей кури не клюють                        Ні за що, за жодних умов

Час – гроші                                              Нерозумно розпоряджатися фінансами

Ні за які гроші                                         Дуже багато, безліч

Завдання 2

Бібліотекар вивішує таблицю з алфавітом, роздає картки з цифрами. Кожна цифра відповідає порядковому місцю букви в алфавіті. Потрібно записати всі слова буквами.

  • 2,23,20,31,14 (буряк)
  • 3,6,5,26,22,5,32 (ведмідь)
  • 3,23,15,10,26,31 (вулиця)
  • 5,10,3,1,17 (диван)

2.. Зупинка LEGO

Класна кімната (підказка у маршрутному листі)

Тут мови рідної навчають,

Писати назви рік та гір.

Частини мови визначають,

Складають речення і твір.

 

Завдання 1

Склади із кубиків LEGO кольорову башту, переглянувши відео «Сторінками народних казок»

Завдання 2

Зібрати пазл «Моя рідна мова»

3. Зупинка «Казкова»

Кабінет психології (підказка у маршрутному листі)

Психологія у нас

Розвивається як раз.

Без психологу сьогодні

У наш час ніяк  не можна.

Завдання

Діти обирають собі роль, одягають маски і читають запропонований твір в особах

4. Зупинка «Мовне асорті»

Кабінет директора (підказка у маршрутному листі)

Він – директор добрих справ,

Душу в школу нашу вклав.

Педагоги й учні знають

Люблять, цінять, поважають.

Завдання

Робота за картками

5. Зупинка «Кмітлива»

Кабінет завуча (підказка у маршрутному листі)

Ой яка нелегка доля - бути завучем у школі.

Робиш розклад до зорі.

Кругом тебе школярі,

Всім їм треба раду дати, вчителями керувати.

Завдання

За 5 хвилин виконати як можна більше завдань на тренажерах з української мови в нетбуках

III. Підсумки

1. Слово журі. Визначення та нагородження переможців.

Вчитель.

Усе минає, а слово залишається. Слово залишається і несе крізь час голос людської душі. То хай живе, переживає століття й покоління найбільше диво – рідна мова!

Діти співають пісню і дивляться кліп  «І радісно й святково, і гордо і велично..»

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку