Мовознавчо-спортивна гра "Ігри патріотів"

Про матеріал
Дана методична розробка демонструє проведення бінарного позакласного заходу із української мови та фізичної культури, який, перш за все, має реалізувати мету – виховання патріотів, які люблять рідну мову, захоплюються спортом, вболівають за майбутнє України. Форма проведення заходу – мовознавчо-спортивна гра, яка складається із різноманітних конкурсів, змагань, а також – інформації про відомих спортсменів-патріотів минулого та учасників Олімпійських ігор 2018
Перегляд файлу

АВТОРИ:

КОРЧУКОВА М.Ю., викладач української мови й літератури;

ЛИТВИНЕНКО Р.О., викладач фізичної культури і здоров’я

РЦ ПТО № 1 м.Кременчука

АНОТАЦІЯ: Дана методична розробка демонструє проведення бінарного позакласного заходу із української мови та фізичної культури, який, перш за все, має реалізувати мету – виховання патріотів, які люблять рідну мову, захоплюються спортом, вболівають за майбутнє України.

 Форма проведення заходу – мовознавчо-спортивна гра, яка складається із різноманітних конкурсів, змагань, а також – інформації про відомих спортсменів-патріотів минулого та учасників Олімпійських ігор 2018

 

МОВОЗНАВЧО-СПОРТИВНИЙ ЗАХІД «ІГРИ ПАТРІОТІВ»

(бінарний позакласний захід із української мови та фізичної культури, проведений до Дня рідної мови)

МЕТА: поглиблювати знання учнів  щодо проведення цьогорічних Олімпійських ігор та їх учасників, спортсменів-патріотів минулого; формувати увагу, спостережливість, комунікабельність;   виховувати почуття патріотизму, складовими якого є повага до рідної мови, захоплення спортом та фізкультурою,  гармонійне ставлення до дійсності.

ТИП ЗАНЯТТЯ: бінарний позакласний захід із української мови та фізичної культури

ВИД ЗАНЯТТЯ: мовознавчо-спортивна гра

ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: плакати із висловами про рідну мову, два кросворди на ватманах, картки-завдання для команд, відповіді з орфографічними помилками, два ватмани, клей, маркери, ножиці, малюнки.

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: комп’ютер, проектор, дошка, викладацька презентація.

МЕТОДИЧНА МЕТА: методика проведення бінарного позакласного заходу із української мови та фізичної культури.

 

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

Завжди можна стати кращим.

 Джон Голсуорсі

 

І. ВСТУП

Вступ має на меті підготувати учнів до проведення гри, познайомити із завданнями заходу, донести до підлітків інформацію, що бути патріотом – це не тільки любити Україну, а й дбати про майбутнє своєї країни, тож починати треба сьогодні і з себе – любити й послуговуватися рідною мовою, дбати про свій фізичний розвиток, адже тільки гармонійні особистості, які щасливі самі, можуть подбати про процвітання Батьківщини.

Слово викладача української мови.

Сьогодні ми проведемо захід із української мови та фізичної культури – мовознавчо-спортивну гру - «Ігри патріотів», приурочену Дню рідної мови й відкриттю Олімпійських ігор 2018. Тож спершу хочу звернути вашу увагу на свято, що ми відзначаємо сьогодні – День рідної мови. Чому саме сьогодні?

Наше спілкування між собою зрозумілою нам мовою в переважній більшості випадків має для нас величезне значення. Мова та її наріччя стають не просто засобом комунікації, але й відкривають для нас дуже широкі можливості. Людина так звикає до рідної мови, що вона стає невід’ємною частиною її власної особистості. Так створена людина, що рідною зазвичай стає найбільш близька до неї та її душі мова.

Колись ми всі говорили однією мовою. Розуміли один одного і нам не був потрібен хороший фахівець - перекладач. Згідно з Біблійними текстами (Буття, глава 11) поділ мов відбувся в регіоні, який був названий Вавилон.

У 1999-му році, за даними проекту DilovaMova.com, на 30-й сесії Генеральної конференції Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури, було прийнято рішення заснувати Міжнародний день рідної мови. Датою щорічного свята вибрано 21-е лютого. Це всесвітнє свято було засноване з метою сприяння багатому культурному та мовному різноманіттю. Збереження багатомовності дає можливість зберегти не тільки унікальний погляд на нашу тисячолітню історію і культуру, але й виробити найбільш широкі підходи у сфері взаєморозуміння і людяності, які все ще продовжують зберігати в собі ряд проблем, вирішення яких видається складним завданням.

Зроблені кроки по збереженню і поширенню рідних мов на практиці показали, що це активно служить зміцненню солідарності і терпимості, розширенню взаєморозуміння і діалогу, що особливо цінно для нас і нашої власної, сучасної культури і традицій

21-го лютого всі народи Землі відзначають Міжнародний день рідної мови. За недовгий час свого існування воно вже стало традиційним, адже це один з тих днів, коли кожен має змогу відчути себе частиною свого великого народу.

 Заснування Дня рідної мови має велике значення, адже за оцінками фахівців, із понад 6000 мов, які нині існують у світі, значна частина перебуває під загрозою зникнення у найближче десятиріччя. Щороку повністю перестають вживатися близько десяти мов. Для того, щоб мова не зникла, за свідченням науковців, необхідно, щоб нею спілкувалися принаймні сто тисяч людей.

В Україні цей день відзначається з 2002 року, коли з метою зміцнення державотворчої функції української мови, сприяння вільному розвитку і використанню мов національних меншин України Президент України підписав відповідне розпорядження про відзначення Міжнародного дня рідної мови.

Історія цього свята йде з Пакистану, де 21 лютого 1952 року було вбито п’ятьох студентів, які мали зухвальство виступити за надання бенгальській мові статусу офіційної. Зрештою, після визвольної війни, в 1971 році, східна частина Пакистану виокремилась в незалежну державу Бангладеш зі своєю мовою.

Ми – українці, повинні цінувати свою мову (вона, між іншим, визнана всім світом однією з наймелодійніших), повинні бути патріотами. А хто ж такі патріоти? Це не тільки той, хто говорить рідною мовою, не той, хто всюди кричить: «Я люблю свою країну», а ще й той, хто своїми вчинками хоч якось виявляє свою любов до Батьківщини, хто виховує в собі переможне почуття гордості, той, чиє життя стає життям свого народу!

Справжніми патріотами можна назвати наших спортсменів, які, незважаючи на всі складнощі, відстоюють честь Батьківщини на Олімпіаді 2018.

 

Слово викладача фізичної культури.

Незаперечним патріотом України був відомий борець Іван Піддубний.

Іван Піддубний шість разів був чемпіоном світу з боротьби і 25 років поспіль залишався непереможним борцем у світі. Його називали «чемпіоном чемпіонів». Він залишив по собі легендарну славу атлета, ім'я якого стало символом сили.

Усе своє життя Іван Піддубний, куди б його не кидала доля, щиро любив Україну. Був випадок коли йому, за правління більшовиків, видали паспорт, де в графі національність було записано «русский». Піддубний одразу вимагав замінити паспорт, а після відмови власною рукою зробив виправлення на – «українець», за що був заарештований і навіть сидів у в'язниці.

Постать Івана Піддубного хотів би поставити вприклад усім, як людину-патріота, людину сильну і духом і тілом. Де б він не був, він завжди знав що він українець, і навіть паспорт хотів мати український. Я також щиро вірю що мільйони тих людей зі сходу України (де зараз тривають військові дії) також є патріотами нашої держави і також будуть гордитись тим що в них український паспорт і вони українці (тільки треба дочекатися коли українські військові проженуть російських терористів).

Я знаю багатьох людей із Криму (і спортсменів у тому числі), які дотепер не здали і не бажають віддавати свої українські паспорти і з нетерпінням чекають коли Крим знову стане українським. Щодо спортсменів, то саме завдяки їхнім перемогам у різних куточках світу звучить наш державний гімн і підіймається наш державний синьо-жовтий прапор.

Тому давайте будемо брати приклад з Івана Піддубного і де б ми не були, завжди будемо пам’ятати і гордитись тим що ми українці, а наша держава уже незабаром стане мирною, незалежною, сильною та процвітаючою.       

Нині Росією робляться спроби привласнити славу великого спортсмена, подаючи інформацію що це "русский богатырь", але як би цього не хотіла Росія, їй це не вдасться тільки через те, що всі уже знають, що Іван Піддубний був українцем: і родом і по духу!

Народився Іван Максимович 26 вересня 1871 року у селі Красенівка Полтавської губернії (тепер Чорнобаївський район Черкаської області) в селянській сім’ї. Мав ще трьох братів і сестер.З дитинства був привчений до різної важкої селянської роботи. Аж до зрілої молодості Іван прожив у селі. У 1892 році у пошуках роботи поїхав до Криму. Найнявшись вантажником у морському порту працював у Севастополі та Феодосії.

Згодом почав займатися гирьовим спортом.

А 1897 року вперше взяв участь у чемпіонаті з боротьби на поясах у цирку.

З того моменту і почалася його спортивна кар'єра борця.

Виступав на аренах цирків як атлет-гиревик і борець на поясах, а в 1903 році переключився на класичну (французьку) боротьбу. Неодноразово виступав з гастролями в російських містах і за кордоном, відвідавши близько 50 міст у 14 країнах.

З 1898 року виступає у севастопольському цирку як борець-професіонал, вперше здобуває перемогу в цирковому чемпіонаті борців.

Протягом п'яти років Піддубний бере участь у гастролях цирку в багатьох містах України, Кавказу, Поволжя та Сибіру. Виступає не тільки у чемпіонатах з боротьби, а й із силовими цирковими програмами.

1904 року бере участь у міжнародному чемпіонаті в московському цирку й блискуче перемагає усіх суперників.

1905 року — перемога у світовому чемпіонаті в Парижі й звання чемпіона світу. Гастрольна поїздка до Італії і перемога на чемпіонаті в Ніцці. Того ж року Піддубний бере участь у змаганнях в Алжирі, Бельгії та Берліні.

На одному із чемпіонатів по боротьбі, в медичній картці Піддубного був зроблений запис: зріст 185 см, вага 114 кг, біцепс 46 см, груди 134 см на видиху, стегно 70 см, шия 50 см.

1906 року перемагає у двох чемпіонатах світу — у Парижі та Мілані.

1907 року у Відні стає чемпіоном світу вчетверте.

У 1908 й 1909 роках у Парижі та Франкфурті ще двічі виборює звання чемпіона світу.

Після цього Піддубний тривалий час не бере участі у великих змаганнях, переїжджає в своє село Красенівку, одружується, купує невеличкий будинок і займається сільським господарством.

Після тривалої перерви знову повертається в спорт та бере участь у гастролях полтавського цирку.

1922 року  Піддубний здобуває перше місце у великому чемпіонаті з боротьби в Московському цирку.

1925 року переміг у міжнародному чемпіонаті в Нью-Йорку. Згодом переможно виступив у Чикаго, Філадельфії, Лос-Анджелесі, Сан-Франциско та інших містах США. Після повернення з Америки не оминув Івана Піддубного і жорсткий терор більшовицької влади. У 1937 році його запроторили до в'язниці Ростовського НКВС. Там чемпіона катували, вимагаючи назвати номери рахунків і адреси закордонних банків, де він міг тримати свої заощадження, нібито покладені під час гастролей. Таких заощаджень у нього насправді не було. Незважаючи на світові досягнення, непереможного борця утримували у в’язниці більше року.

У листопаді 1939 року в Кремлі йому за видатні заслуги «за розвиток радянського спорту» було вручено орден Трудового Червоного Прапора.

1941 року в Тульському цирку відбувся прощальний виступ 70-річного атлета. До цього часу Іван Максимович не припиняв щоденних тренувань і дотримувався правильного режиму. Ніколи в житті не курив і не вживав спиртного. А також мав спеціальну сталеву тростину, вагою 1 пуд (16 кг), з якою постійно ходив.

Наприкінці життя Піддубний переїхав у російське місто Єйськ Краснодарського краю.

На прожиття підробляв у звичайній більярдній.

Після окупації Єйська гітлерівці запропонували йому виїхати до Німеччини і тренувати там борців. Піддубний відмовився.

Після війни Піддубний знову певний час мав проблеми із радянською владою — його заарештували і на цей раз звинувачували у співпраці з німцями. Але згодом усі звинувачення були зняті, а йому було присвоєно звання «Заслужений майстер спорту СССР».

Залишивши спорт, Піддубний був забутий усіма й останні роки доживав у злиднях. Постійно скаржився на те, що не вистачає хліба. У перші післявоєнні роки цей продукт видавали по картках — 500 г хліба на день. Цієї норми відомому борцю не вистачало. Заради їжі Піддубний був змушений продавати свої медалі, або міняти їх на хліб. Щоб вижити довелося продати всі завойовані нагороди.

Помер видатний український спортсмен на 78 році життя 8 серпня 1949 року в місті Єйськ. Там і похований.

Українці — це не лише красива, але й спортивна нація. І сьогодні наші спортсмени продовжують заявляти про це на весь світ. Це Олександр Усик, Володимир та Віталій Клички, Андрій Шевченко, Лілія Підкопаєва…

Може, ви доповните, кого із відомих спортсменів-українців ви знаєте.

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. СПОРТИВНО-МОВОЗНАВЧА РОЗМИНКА

Зараз проходять зимові олімпійські ігри 2018 у Кореї. Тож ми пригадаємо, що ви знаєте  про Олімпійські ігри. Правильно відповівши на спортивне питання, ви повинні відповісти на мовознавче питання.

Питання розминки

  1. Де зародилися Олімпійські ігри? (Стародавня Греція). Як пишуться власні назви питання і відповіді?
  2. Як часто проводяться Олімпійські ігри? (1 раз на 4 роки). Які числівники кількісні чи порядкові ви використали, даючи відповідь на питання?
  3. На честь якого бога проводились Олімпійські ігри? (Зевса). Відповідь – визначити частину мови, поставити слово в кличному відмінку.
  4. Що є олімпійською символікою? (Кільця, прапор, гасло, емблема, вогонь). Поставити відповіді в родовий відмінок
  5. Що символізують олімпійські кільця? (5 континентів). Провідміняти відповідь.
  6.  Якого кольору кільця? (Синій, чорний, червоний, жовтий, зелений). Визначити частину мови відповіді та розряд за значенням (якісний, відносний, присвійний)
  7. Якого кольору Олімпійський прапор? (Білого). Згадати  фразеологічні звороти із відповіддю.
  8. Що супроводжує церемонію нагородження? (Гімн, підняття прапора). Поставити відповідь у родовий відмінок.

Робота з карточками

Кожна команда одержує завдання на карточках. Дати відповіді на питання, вставивши слова із довідки та виправивши помилки в написанні слів

  1. Два види спорту, що потребують льоду________________________
  2. Види спорту,що вимагають змагань на снігових схилах__________
  3. Чотири ігрових види спорту з м'ячем__________________________
  4. Три види спорту на човнах__________________________________
  5. Два види спорту, де змагаються також коні____________________
  6. Чотири види спорту, де спортсмени стріляють у ціль____________
  7. Біг,стрибки і метання – це змагання з ________________________
  8. Вид спорту, де атлети виконують вправи на кільцях та брусах___
  9. Два види спорту, де атлети борються або боксують між собою___

Стрильба з лука, воллейбол, лижней спорт, лехка атллетика, сучасне пятиборство, басккетбол, гимнастика, кіний спорт, лехка атллетика, хоккей, настілний тенісс, кулькова стрильба, боккс, саний спорт, швидкітсний біг на кобзанах, вітрилний спорт, біатллон, веслуваня на байдарках і канноє, аккадемічне веслуваня, фудбол.

 

  1. «ПОКАЗУХА З ПОМИЛКАМИ»

По одному учаснику від команди по черзі підходять до суддівського столу та витягують  квиток з назвою виду спорту. Йому необхідно без слів зобразити даний вид спорту, а його команда протягом 1хв вгадує, підіймає напис із вгаданим словом, написаним з помилкою, та виправляє її. Бали командам нараховуються за кількістю вгаданих видів спорту та виправлених помилок.

 

  1. Бадмінтон  - батмінтон
  2. Боротьба вільна - бородьба вольна
  3. Боротьба греко-римська – боротьба грекоримська
  4. Важка атлетика – вашка атлетека
  5. Веслування академічне – вислуваня акадимічне
  6. Вітрильний спорт – вітрелний спорт
  7. Волейбол - воллейбол
  8. Волейбол пляжний – воллейбол пляжней
  9. Дзюдо – дз’юдо
  10. Кінний спорт – кіний спорт
  11. Плавання - плаваня
  12. Плавання синхронне – плаваня синхроне
  13. Стрибки у воду – стрипки в воду
  14. Стрибки на батуті – стрипки на батуті
  15. Теніс - тенісс
  16. Фехтування -фихтуваня
  17. Бобслей бобсллей
  18. Стрибки на лижах з трампліна – стрипки на лижах з трамплліна
  19. Гольф - гольфф
  20. Велосипедний спорт- велосепедний спорт

 

  1.  «КРОСВОРД»

Кожен член команди по черзі витягує завдання, вписує відгадане слово в кросворд. Перемагає та команда, хто більше вписав слів та першим виконав завдання.

 

 

1

С

 

 

 

 

 

 

 

2

П

 

 

 

 

 

 

3

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

5

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

І

 

 

 

 

 

 

 

6

М

 

 

 

 

 

 

7

 

О

 

 

 

 

 

 

 

8

В

 

 

 

 

 

 

9

 

А

 

 

 

 

 

 

 

Питання:

  1. Цей вид спорту неможливий без дошки та хвилі.
  2. Коли ти ним займаєшся, не можливо бути сухим.
  3. Вид спорту, у якому використовуються рукавиці.
  4. Спортивний бій за допомогою ніг та рук.
  5. Вид спорту, де грають ракеткою.
  6. Максимально прогнуте дугоподібне положення тіла з опорою руками і ногами.
  7. Природній спосіб пересування людини по суші.
  8. Спортивна гра з м'ячем, у якій дві команди змагаються на спеціальному майданчику, розділеному сіткою.
  9. Переміщення по гімнастичній стінці, лаві, канату.

 

 

  1. «ВІДГАДАЙ»

Хід вправи: Необхідно по фото вгадати спортсмена та назвати вид спорту, в якому він став переможцем та виконати завдання: прізвище поставити в орудному відмінку, ім’я - в кличному

 

  1. «ЛІТЕРАТУРНІ ПРОБИ»

Хід вправи: Скласти кричалку для спортивних змагань за зразком, використовуючи слова: працювати – стати; клас – до нас; футбол – гол; вигравай – відпочивай.

 

  1. Жовте поле! Синє небо!
    перемога дуже треба!
  2. Степ широкий! Червона калина!
    Наша славна Україна!
  3. Хай здіймуться догори
    Синьо-жовті прапори!!!
  4. Доки я кричати зможу – Україна переможе!
  5. Навіть всю планету обійти,
    Краще наших не знайти!
  6. Наша збірна просто клас
    переможемо ми вас!
  7. Завжди впевнено тримайся
    І ніколи не здавайся!
  8. Перемога-наше діло,
    Ми йдемо до неї сміло!

 

  1. «ДИНАМІЧНА»

Хід вправи: «напишіть» у повітрі носом і під­боріддям назву спортивного терміна. Робити це треба з максимальним повертанням голови (букви повинні бути високими і великими). Виконуючи вправу, потрібно рухати шиєю плавно, без ривків і зайвого напру­ження. Тулуб тримати нерухомо, спину прямо. Ця вправа покращує кровообіг головного мозку, роботу шийних хребців, позбавляє обличчя подвій­ного підборіддя.

  • ГОЛ;
  • ПАС;
  • ПОЛЕ;
  • МЯЧ;
  • БОКС;
  • ТЕНІС;
  • РЕГБІ;
  • ТЕНІС.

 

  1. «МУДРІСТЬ НАРОДУ»

Хід вправи: Продовжити прислів’я, приказки про фізкультуру і спорт:

  1. У здоровому тілі здоровий …(дух).
  2. Де здоров’я, там і … (краса)
  3. Здоров’я дорожче … (багатства)
  4. Хто пішки ходить, той довго … (живе)
  5.  Хто спортом займається, той сили … (набирається)
  6. Починай нове життя не з понеділка, а з ранкової … (зарядки)
  7. Зі спортом не дружиш - не раз по тім… (потужиш)
  8. Здоровя маємо – не дбаємо, а втративши - … (плачемо)
  9. Здоров'я в порядку - дякуй … (зарядці).
  10. Бережи сукню знову, а здоров'я - … (змалку)
  11. Ліків тисячі, а здоров'я… (одне)
  12. Рухайся більше - проживеш … (довше)

 

  1. «ПУРИЗМИ»

Пури́зм (від лат. purus — «чистий») — підвищена вимогливість до збереження первісної чистоти, відданість канонам у мові, мистецтві тощо.

Мовний пуризм — лінгвістичний термін, що позначає надмірне прагнення до чистоти літературної мови

Пуризм — напрям у французькому живописі та архітектурі 1910—1920-х. Основні представники — А. Озанфан та Ле Корбюзьє

Кулінарний пуризм — прагнення нічого не змінювати у традиційних рецептах етнічних страв

Пуризм — прагнення до чистоти, суворості звичаїв. Це слово іноді вживають як синонім пуританства

Хід вправи: Ви повинні здогадатися, що означає той чи інший пуризм.

СТУСАН (БОКС)

ВІДБИВАНКА (ВОЛЕЙБОЛ)

ГАКІВКА (ХОКЕЙ)

СИСТЕМА САМОЗАХИСТУ (КАРАТЕ)

КОЩИКІВКА (БАСКЕТБОЛ)

СПОРТИВНЕ ВОДОЙМИЩЕ (БАСЕЙН)

РУХАВКА (ГІМНАСТИКА)

СТРИБНЯ -(ТРАМПЛІН)

СИТКІВКА (ТЕНІС)

ЗАПРАВЯЧ (ТРЕНЕР)

КОПУН (ФУТБОЛІСТ)

 

  1. «МАЙСТЕРНЯ ПАТРІОТІВ»

Хід вправи: на столі ватман, маркери, ножиці, клей, малюнки. Необхідно створити рекламний стенд, в якому закликати любити рідну мову та займатися фізичною культурою.

 

  1.  «СОЛОНА МОВА»

Хід вправи: перед вами вислови про спорт зі словами, в яких переставлені букви. Необхідно поновити вислів

 

Головне - не перемога, а участь. (Пьер де Кубертен)

внелоГо – не морегапе, а чаутьс

 

У здоровому тілі - здоровий дух. (Ювенал)

У родозмуво ілті – дорозийв ухд

 

Тим, хто не може знайти час для тренувань, доведеться шукати час для того, щоб хворіти! Едвард Стенлі

имТ, тох не жоме найзти сач ляд реватнуьн, ветьдедося каушти сач ляд гото, бощ вохтирі!

Якщо мене щось і рухає вперед, то тільки моя слабкість, яку я ненавиджу і перетворюю в мою силу.  Майкл Джордан

щоЯк неме сощь і хурає ревпед, то лькиті ямо лакібстьс, куя я джунаневи і вотрююрепе в юмо лису

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Слово викладача української мови.

Так, наші учасники сьогодні довели, що знання мови і вміння нею користуватися, любов до фізкультури і спорту  – це шлях до всебічного розвитку людини. Таким чином, вони можуть стати гідними громадянами України.

(учасники команд промовляють слова, чому вони  вважають себе патріотами)

 

  1. Я народився і живу в Україні. Це — моя країна, Батьківщина, яку не обирають. Я – українець.
  2. Я – патріот, адже я люблю рідну мову й вивчаю її, цікавлюся  історією країни, в якій живу, традиціями, культурою України.
  3. Я — патріот. Я завжди боронитиму свою країну до останньої краплі крові, до останнього подиху. Я - українець.
  4. Я – патріотка. Я розумію, що зараз не мирний час. Тому хочу, щоб настав мир, щоб не лунали вибухи, щоб не гинули люди, не руйнувалися будинки на нашій землі.  Я вірю - ми переможемо.
  5. Я горджусь, що я українка. В моїй родині цінують й поважають традиції і свята українського народу. Я також переживаю за долю нашої держави і боляче мені за загиблих людей. Але я вірю, що український дух у наших серцях переможе усі негаразди.
  6. Я – патріотка!  Я дякую тим героям, які захищають нас і нашу Україну, я молюся за долю своєї землі, щоб був мир, швидше закінчилася війна і моя Батьківщина була єдиною і незалежною.
  7. Мені може не подобатися наша влада, але ж це не є моя країна. Влада змінюється, країна — назавжди. Я - українка.
  8. Я — представник сильної, волелюбної нації, єдиній для мене в усьому світі. Ми толерантні, ми поважаємо інші народи, але Україна — понад усе. Я — українець.

 

 

docx
Додано
21 січня 2019
Переглядів
994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку