Урок "Абзац. Роль абзаців у тексті"

Про матеріал
формувати уявлення учнів про абзац та його оформлення на письмі; закріплювати уявлення про засоби зв'язку частин тексту; розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати старанність під час оформлення письмових робіт.
Перегляд файлу

Тема: Абзац. Роль абзаців у тексті

 

Мета: формувати уявлення учнів про абзац та його оформлення на письмі; закріплювати уявлення про засоби зв'язку частин тексту; розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати старанність під час оформлення письмових робіт.

 

Обладнання: підручник, зошит.

І. Організаційний момент

Ось дзвінок сигнал подав —

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 13, впр. 20)

— Прочитайте основну частину тексту.

— Які дієслова, пов’язані за змістом дібрали до виділених іменників? (Насіннячко впало, прогрілася земля, кульбабка спалахнула.)

— Як підкреслюємо дієслова? (Двома лініями)

2. Каліграфічна хвилинка

Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

Щоб оцінка була гарна,

Треба вивести старанно

Кожну букву, кожен штрих —

Клас працює, клас притих.

Раз, два, три, чотири, п’ять

Починаємо писать.

Поглянь навколо: чарівниця-осінь

В коралах і у золоті стоїть.

Пожовкле листя і бездонна просинь,

І срібна павутинка вдаль летить.

— Виконайте звуко-буквений аналіз слова стоїть.

— Слово бездонна поділіть на склади для переносу.

— Поставте наголоси у словах другого речення.

— У другому реченні назвіть слова, що відповідають на питання що?.

3. Творча робота

— Розташуйте речення у такій послідовності, як відбуваються події. Запишіть текст. Підкресліть у кожному реченні слова, які виражають послідовність подій.

Почалася велика перерва. Сьогодні вони чергові. Закінчився урок читання. Діти провітрили класну кімнату і витерли дошку. У класі залишились Петрик та Іринка. Усі учні вийшли на подвір’я.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Щоб тему уроку взнати,

Треба слово розшифрувати.

базац (абзац)

— Ми повторимо, що таке абзац, дізнаємося, як абзаци пов’язані між собою і як слід оформлювати абзаци на письмі.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над вправою 21 (с. 13-14)

1) Читання тексту.

— Прочитайте текст.

— Про кого в ньому йдеться?

— Знайдіть опис дівчинки. Прочитайте його.

2) Словникова скарбничка.

— Поясніть значення слова ластовиння.

— Що любила Юля?

— Про що мріяла дівчинка? Яким саме художником?

— Хто такий модельєр? дизайнер?

3) Визначення теми тексту і добирання заголовка до нього.

4) Удосконалення тексту.

— Прочитайте другий абзац тексту.

— У яких реченнях потрібно замінити слово Юля словами вона, у неї?

— Для чого замінюємо слова, які повторюються?

— Запишіть удосконалений текст.

5) Звуковий аналіз слова.

Ластовиння [ластовин’:а]

6) Розвиток мовлення.

— Складіть речення зі словом ластовиння.

2. Робота над вправою 22 (с. 14)

— Прочитайте текст.

— Про кого в ньому йдеться?

— Скільки частин у тексті?

— Як написана кожна частина тексту? (З абзацу)

— Як ви думаєте, навіщо текст поділений на абзаци?

— Прочитайте перший абзац тексту. Про що в ньому йдеться?

— Прочитайте другий абзац тексту. Про що в ньому йдеться? (Про роботу продавця.)

— Прочитайте третій абзац тексту. Про що в ньому йдеться?

— Знайдіть слова, які об’єднують ці частини.

3. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 14)

— Що таке абзац?

— Як пов’язані між собою абзаци?

— Як починається кожний абзац?

4. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Самостійна робота (за вправою 22)

1 варіант

— Спишіть абзац тексту, у якому йдеться про роботу продавця.

— Підкресліть слово, у якому букв більше, ніж звуків. (Продавець)

2 варіант

— Спишіть абзац тексту, у якому йдеться про роботу продавця.

— Підкресліть слово, у якому звуків більше, ніж букв. (Покупкою)

2. Поділ тексту на абзаци. Робота з дидактичним матеріалом

ЧЕРЕПАХА І ЛИСИЦЯ

Прийшла стара черепаха до лисиці за вівсом. Лисиця насипала їй зерна повний мішок.

Подякувала старенька і тихенько пішла дорогою. А лисиця прорізала в мішку дірку. Поки черепаха поверталася додому, весь овес і висипався.

Незабаром овес зійшов і виріс. Хитра лисиця зібрала новий урожай. (За казкою І. Хоміна)

— Прочитайте текст.

— Як ви вважаєте, це оповідання чи казка?

— З чого це видно?

— За чим прийшла черепаха до лисиці?

— Як повелася лисиця?

— Доведіть, що і в цій казці лисиця хитра, підступна.

— Що сталося з вівсом?

— Хто зібрав урожай?

— Поділіть текст на абзаци.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— На що можна поділити текст?

— Що включає абзац?

— Як починаємо писати кожний абзац?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Стор. 15, впр. 23.  Запишіть слова-назви професій, які описані в текстах вправ 21 і 22. Про які професії ви дізналися вперше? Складіть і запишіть по 2 речення про кожну професію.

 

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
2165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку