"Моя Любов - Україна і математика"

Про матеріал
В 5 - 6 класах на уроках математики доцільно надавати пріоритет вихованню в учнів любові до України, її національних надбань, природи, рідної мови: любові до рідного краю, дому, школи. Дана збірка містить задачі національно- патріотичного змісту, складені учнями та вчителем, а також матеріали (задачі, історичний матеріал), які пропонує підручник з математики для 5 класу авторів Н. А. Тарасенкової, І. М. Богатирьової та інших. Збірка може бути корисною для учнів 5-6 класів, для вчителів математики та при проведенні інтегрованих уроків з учителями історії, літератури, географії.
Перегляд файлу

 

Картинки по запросу "український орнамент"          

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

 

 

Картинки по запросу "український орнамент"Картинки по запросу "український орнамент"«Моя любов

Україна

 і математика»

Картинки по запросу "український орнамент"                                 М.П. Кравчук

                       

 

 

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

 

 

 Вступ

    Формування у учнів ціннісного ставлення до суспільства, держави, відчуття своєї належності до України, усвідомлення єдності власної долі з долею своєї країни є головною домінантою національно-патріотичного виховання учнів у процесі навчання на уроках математики.

     Зокрема, у 5-6 класах доцільно надавати пріоритет вихованню у учнів любові до України, її природи, рідного дому, школи, рідної мови. 

     Це можна робити шляхом складання і розв’язування задач  відповідного змісту.  Дана збірка містить задачі, складені учнями 5 - 6 класів, вчителем та його помічниками зі старших класів, а також задачі, які пропонує діючий підручник з математики для 5 класу авторів Н.А. Тарасенкової  І.М. Богатирьової, О.П. Бочко, О.М. Коломієць та З.О. Сердюк.

     Це завдання на виконання арифметичних дій зі звичайними та десятковими дробами, на відсоткові розрахунки, на знаходження дробу від числа та числа за його дробом, на застосування геометричного матеріалу, на складання рівнянь.

     При розв’язуванні таких завдань учні навчаються висловлювати думки українською мовою, переймаються гордістю за свій рідний край.

     Збірка може бути корисною для учнів 5-6 класів, для вчителів математики та у співпраці з учителями історії, літератури, географії при проведенні інтегрованих уроків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст:

1.Вступ____________________________________________ с. 2

2. Умовні позначення_______________________________   с. 3

3. Моя батьківщина – це Україна ______________________ с. 5

4. Моя батьківщина – це моє місто_____________________ с. 11

5. моя батьківщина – це моя школа_____________________ с. 13

6. Моя батьківщина – це мій дім________________________ с. 15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Умовні позначення:

1-№ – Математика: підручник для 5 класу ЗНЗ/ Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. М. Коломієць, О. П. Бочко, З. О. Сердюк. – К: Видавничий дім «Освіта», 2018.

2-№ – Математика: підручник для 5 класу ЗНЗ /Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. М. Коломієць, З. О. Сердюк. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013.

(3) – задачі під рубрикою «Моя батьківщина – це моє місто».

(4) – задачі під рубрикою «Моя батьківщина – це моя школа».

(5) – задачі під рубрикою «Моя батьківщина – це мій дім

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        

 

 

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

 

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

                           Моя Батьківщина      

                           це Україна…

Картинки по запросу "український орнамент" 

               

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

 

 

 

3адачі:

  1. 1-29.  Запишіть цифрами числа, що зустрічаються у тексті: «Дніпро – третя за довжиною річка Європи після Волги і Дунаю, має найдовше русло в межах України. Довжина Дніпра у природному стані становила дві тисячі двісті вісімдесят п'ять кілометрів, тепер (після побудови каскаду водосховищ, коли у багатьох місцях випрямили фарватер) – дві тисячі двісті один кілометр; у межах України - дев'ятсот вісімдесят один кілометр. Довжина поділяється на три частини: довжина верхньої течії (від витоку до міста Києва) становить тисячу триста двадцять кілометрів, довжина середньої частини (від Києва до Запоріжжя) – п'ятсот п'ятдесят кілометрів, а довжина нижньої частини (від Запоріжжя до гирла) – триста двадцять шість кілометрів».
  2. 1-100.  У «Малому Кобзарі» для дітей Тараса Шевченка 64 сторінки. 1)Якщо порахувати з початку книги, то поезія «Мені тринадцятий минало…» є вісімнадцятою, а якщо з кінця – то чотирнадцятою. Скільки поезій містить збірник? 2) Скільки цифр знадобилося для нумерування всіх сторінок «Малого Кобзаря»?
  3. 1-157.  Автомобіль їхав трасою «Київ – Одеса» на південь, а потім поміняв курс і повернув на . Чи можна припустити, що автомобіль рухається в бік Кременчука? Для зручності можна використати карту України.
  4.  1-217.  У 2010 році у математичному конкурсі «Кенгуру» брало участь 469 554 учні України, а в 2011 році – на 143 113 учнів більше. Скільки учнів брало участь у конкурсі за ці 2 роки? 
  5. 1-219.  Стадіон «Олімпійський» у Києві може прийняти 70 050

вболівальників, а стадіон «Арена Львів» у Львові – 34 915.       Скільки всього вболівальників можуть прийняти ці 2 стадіони?

  1. 1-238. Відстань від Харкова до Києва 483 км. Вона на 294 км більша, ніж відтань від Києва до Черкас, і на 142 км більша за відстань від Черкас до Вінниці. Яку відстань подолає турист маршрутом  Харків – Київ – Черкаси – Вінниця?
  2. 1- 253. Говерла – найвища вершина Українських Карпат і найвища точка України. Її висота дорівнює 2061 м. Висота Евересту – на 6787м більша. Висота Ельбруса – на 3206 м менша від висоти Евереста. Яка висота кожної гори? На скільки Ельбрус вищий за Говерлу?
  3. 1-534.  Два автомобілі виїхали одночасно з Дніпра в протилежних напрямках. Перший автомобіль їхав зі швидкістю 70 км/год, а другий – зі швидкістю, на 10 км/год меншою, ніж перший автомобіль. На якій     відстані один від одного будуть знаходитися автомобілі через 2 години після виїзду?
  4. 1-536. Відстань від Вінниці до Києва становить 260 км. Два автомобілі   виїхали назустріч один одному і зустрілися через 2 год. Знайдіть швидкість першого автомобіля, якщо швидкість другого – 60 км/год.
  5. 1-537. Відстань від Житомира до Черкас становить 320 км. Із цих міст одночасно виїхали два автомобілі назустріч один одному і зустрілися через 2 години. Знайдіть швидкість другого автомобіля, якщо швидкість першого – 85 км/год.
  6. 1-726. Із 46 мільйонів населення України у столиці проживає 3 мільйони. Яку частину складає населення Києва від загальної кількості населення країни?
  7. 1-№732. У табір «Артек» до  загону №2 із 5-М класу приїхало 6 учнів, що становить    половину від третини всього загону. Яку частину складають учні 5-М класу від загальної кількості учнів загону №2?
  8. 1-2(§ 23, п.2)  Площа території Норвегії – 384 000 , що становить площі території України. Яка площа території України?
  9. 1-851.  Відстань від Києва до Харкова становить відстані від Києва до Львова, а відстань від Києва до Черкас – на менша. Яку частину відстані від Києва до Львова становить відстань від Києва до Черкас та від Києва до Харкова, якщо відстань від Києва до Львова дорівнює 541 км?
  10. 2-№      .  На екскурсію до Києва поїхали 12 учнів 5-А класу, 14учнів 5-Б класу та учні 5-В класу. Скільки учнів 5-В класу поїхало на екскурсію, якщо в автобусі було  44 особи, серед яких – учні 5-х класів, 4 вчителя і екскурсовод?

 

  1. 2-№818. Із Києва і Львова одночасно виходять 2 потяги назустріч один   одному. Швидкість одного з них – 90 км/год, а іншого – 110 км/год На яку відстань зблизяться потяги за 1 годину?                                                                                                                                                                                                                                                           
  2. 2-№819. Із Києва до Львова одночасно виходять 2 потяги. Швидкість одного потяга – 140 км/год., а іншого -90 км/год. Яка відстань буде між потягами через 2 години?
  3. 1-№726, 2-№900.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

Із 46 мільйонів населення України у столиці проживає 3 мільйони. Яку частину становить населення Києва від загальної кількості населення України?

  1. 1-№2, с.150, 2-№2, с.213.  Площа території Норвегії – 384000 , що становить площі території України. Яка площа території України?
  2.  2-№1065. Відстань від Києва до Харкова становить відстані від Києва до Львова, а відстань від Києва до Черкас – на менша. Яку частину відстані від Києва до Львова становить відстань від Києва до Черкас? Яка відстань від Києва до Черкас та від Києва до Харкова, якщо відстань від Києва до Львова дорівнює 541 км?
  3.  1-№912, 2-№1159. Гори Алецька, Боревка та Говерла знаходяться в українських Карпатах. Гора Алецька має висоту 1 км, гора Боревка - 1 км, а гора Говерла – 2км.   На скільки гора Говерла вища за гори Алецьку та Боревку?   
  4. 2-№1194. Найбільша глибина Чорного моря становить 2,211 км. Виразіть глибину моря в метрах.
  5.  2-№1282. На екскурсію до Канева зібралося 12 учнів, що становить кількості учнів класу. Скільки учнів у класі?
  6.  1-№1124, 2-№1430. Довжини річок України: Дніпро – 2,285 тис. км, Дністер – 1,362 тис. км, Південний Буг – 0,857 тис. км, Десна – 1,126 тис. км. Округліть ці числа до: 1) десятих; 2) сотих.
  7.  1-№1125, 2-№1431. Висоти гір України: Говерла – 2061 м, Роман-Кош – 1545 м, Сивуль – 1816 м. Виразіть висоти цих гір у кілометрах та округліть до: 1) десятих; 2) сотих.
  8.  1-1182, 2-№1469. Річка Ворскла має довжину 464 км. На територію Полтавщини припадає 48,7% усієї її довжини. Скільки кілометрів Ворскли протікає територією Полтавської області?
  9.  1-№1183, 2-№1470.  Ялпуг – найбільше природне озеро в Україні. Його довжина – 25 км, а ширина становить 28% від довжини. Яка ширина озера Ялпуг?
  10.  2-№1471, (1-№1184). У басейні річки Рось, правої притоки Дніпра, знаходиться 1136 малих річок, з них у Київській  області    47% річок, а в Черкаській – 4%, інші – у Житомирській та Вінницькій областях. Скільки малих річок знаходиться на території Київської та Черкаської областей? (Скільки малих річок з басейну Росі знаходиться на території Київської та Черкаської областей окремо? Одержаний результат округліть до цілих.)
  11.  1-№1148, (2-№1472) Синевир – національний парк в Українських Карпатах. Його загальна площа – 40 400 га. Яка площа 1% цього парку? (Синевир – національний парк в Українських Карпатах. Його загальна площа – 40 400 га, з них 14,4% відведено під заповідну зону. Яка площа заповідної зони Синевиру?)
  12.  1-№3, с.217, (2-№1, с.312).  В українському віночку Оксани 20% усіх стрічок – блакитні. Скільки всього стрічок у віночку, якщо блакитних – 5?  (В українському віночку Маринки 20% усіх стрічок – блакитні. Скільки всього стрічок у віночку, якщо блакитних – 5?)
  13.  1-№1201, 2-№1519. На території України річка Дніпро простягається на 981 км, що становить  44,57% її загальної    довжини. Яка загальна довжина Дніпра?
  14.  2-№74, с.331.   Площа території України 603 700 . На степову зону приходиться усієї площі. Знайдіть площу степової зони України.
  15.  2-№125, с. 336. На потяг «Київ-Львів» продали 364 квитки, що становить 65% загальної кількості місць у потягу. Скільки всього місць у потягу?
  16.  2-№127, с. 336.  Світязь – найглибше озеро України. Його середня глибина дорівнює 7,2 м, що становить 360% середньої глибини озера Кагул. Знайти середню глибину озера Кагул.
  17. 1-№1197. Площа басейну річки Прут дорівнює 27 500 , що становить    близько 18% площі басейну річки Тиса. Знайдіть площу басейну Тиси.
  18. 1-№ 918. Повінь на Закарпатті в середині грудня 2017 року вважається найбільшою в історії Західної України за останні 20 років. Стихійне лихо сталося через інтенсивні опади у вигляді дощу та снігу, у результаті чого різко підвищився рівень води в річках, особливо в низинних (Виноградівський та Іршанський райони). Пік повені припав на 15 – 17 грудня. На ранок 14 грудня рівень води в річках Закарпаття піднявся від м до 2 м.  На ранок 17 грудня максимальний підйом води по річці Тиса становив 3 м. 1) На скільки метрів збільшився рівень води в річках Закарпаття 14 грудня? 2) На скільки метрів збільшився рівень води в Тисі з 14 по17 грудня?

                 

Історичний матеріал:

  1. 1- с.96. В. М. Глушков (1929 – 1982) – видатний український вчений, основоположник інформаційних технологій в Україні. У 1962 році заснував інститут кібернетики НАН України. Нині цей інститут носить ім'я вченого.
  2. 1- с.109. Одним із найбільш відомих підручників з математики, за яким навчалися розв'язувати задачі протягом двох століть, є «Арифметика» Леонтія Пилиповича Магницького (1669 – 1739).
  3. 1- с.150. Андрій Григорович Конфорович – відомий український математик і педагог. Народився 21 грудня 1923 року в с. Буда-Бабинецька Бородянського району Київської області. Основним напрямом методичної і наукової діяльності А. Г. Конфоровича стали історія математики і популяризація математичних знань. У його доробку понад 200 друкованих праць. … Основні з них: «Математичні вечори у восьмирічній школі», «Остроградський», «Дорогами Унікурсалії», «Визначні математичні задачі», «Колумби математики», «Математична мозаїка»…
  4. 1- с.165. Феофан Прокопович (1681 – 1736) – український  богослов, письменник, поет, математик, філософ, видатний діяч науки, культури і освіти першої половини ХVIII ст. …
  5. 1- с.185. Остроградський Михайло Васильович – видатний український математик, походить із козацько-старшинського роду Остроградських. Народився у селі Пашенівка Полтавської губернії, навчався в Харківському університеті. Працював переважно у Франції і Росії. Учень Лапласа, Ампера. Михайло Васильович приятелював з Тарасом Шевченком. У 2001 році ЮНЕСКО внесла М. Остроградського до переліку видатних математиків світу.
  6. 1- с.200. Софія Василівна Ковалевська (1850 – 1891) – видатний математик. Змалку у дівчинки проявилися такі риси характеру, як зосередженість, наполегливість у досягненні мети і цілковита самостійність, адже читати Соня навчилася сама.

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

 

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

                                          Моя батьківщина –

Картинки по запросу "український орнамент"                                          це моє місто…

  

 

 

 

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

 

 

 

Задачі:

1(2).Краєзнавчий музей м. Часів Ярі у грудні місяці 2017 року відвідали 360 осіб, що на 49 осіб менше, ніж у грудні 2018 року. Скільки осіб відвідало музей у грудні 2018 року?

2(2).На святковому концерті, присвяченому до Дня Незалежності України, у Часовоярському палаці культури були присутні 576 глядачів. З них - – учні шкіл міста. Скільки учнів відвідали концерт?

3(2).У східному мікрорайоні нашого міста проживає всього населення. Скільки жителів у місті, якщо у Східному мікрорайоні – 5 тисяч жителів?

4(2).Часовоярський вогнетривкий комбінат у вересні місяці виконав план з видобутку вогнетривкої глини на 120%. Скільки тон глини видобули, якщо за планом треба було видобути 6 500 тон?

5(2).Середня температура води у літні місяці 2018 року у Часовоярському ставку «Дніпровський» становила С. Яка була середня температура води у ставку «Дніпровський» у серпні, якщо у червні та липні вона становила С?

6(2).За останні 10 років кількість продовольчих магазинів у Східному мікрорайоні нашого міста збільшилась 3-х до 10-и. НА скільки відсотків збільшилась кількість продовольчих магазинів у Східному мікрорайоні? Відповідь округліть до одиниць.

7(2).З  6 000 тисяч працездатного населення на ОАО ЧВК працює 1 500 часовоярців. Яка частина працездатного населення нашого міста працює на комбінаті? Скільки відсотків часовоярців не працюють на цьому підприємстві?

8(2).У дитячому оздоровчому центрі «Часовоярець» кожного року оздоровлювалось  понад 960 дітей шкільного віку, що на 16% більше, ніж у ДОЦ «Вогник» (м. Бахмут). Скільки дітей оздоровлювалась кожного року у 2-х центрах?

9(2). Під час святкування Дня Конституції у місті Часів Ярі  працювала крамниця гелієвих кульок. Там було 5 зелених, 13 синіх, 11 помаранчевих і 12 червоних кульок. Яку найбільшу кількість кульок треба купити, щоб гарантовано залишилось 7 кульок одного кольору, якщо кульки продавали навмання? (Карманов Ярослав, учень 8-Б класу, 2018 рік)

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

                                          Моя батьківщина –

                                          це моя школа…

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

 

 

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

 

 

 

Задачі:

1.(3)У благодійному ярмарку, що відбувся у нашій школі, прийняли участь учні 19-и класів. Від продажу випічки та виробів, зроблених власноручно, було зібрано 2 280 грн. Яка середня виручка кожного класу? Скільки коштів було виділено на допомогу хворим дітям, якщо їм виділили 75% від зібраної суми? Останні кошти витратили на придбання канцелярських товарів для дітей-переселенців з зони АТО. Скільки коштував набір канцтоварів для дітей-переселенців, якщо у школі їх 15?

2.(3)На пошив костюмів для шкільного ансамблю української пісні батьківським благодійним фондом було виділено 23% від зібраної у 2018 році суми. Останні кошти пішли на ремонт школи. Скільки коштів пішло на ремонт школи, якщо на пошив костюмів пішло 2 530 грн.?

3.(3)У 2017-2018 навчальному році усіх учнів ЗОШ № 17 складали учні, що вчаться на достатньому та високому рівнях, причому високий  рівень навчальних досягнень має частина учнів. Скільки учнів навчається на високому рівні; на достатньому рівні, якщо у школі 432 учні?

 4.(3)У шкільному конкурсі читців українських віршів прийняли участь 52 учні. частини всіх декламаторів отримали призові місця та були обрані на міський конкурс. учасників міського конкурсу зайняли у ньому призові місця та отримали винагороди. Скільки учнів отримали винагороду в міському конкурсі?

5.(3)У ЗОШ № 17  36 учнів з 540  відвідують кружок української пісні. Яку частину та який відсоток складають члени кружка від загальної кількості учнів? Відсотки округліть до десятих.

6.(3)У міжнародному конкурсі «Кенгуру» у 2017 році прийняли участь 7 учнів 5-6 класів , що на 14 учнів менше, ніж у 2018 році.    усіх учасників за останні два роки зайняли 1 та 2 місця. Скільки призерів серед учасників конкурсу за останні два роки?

7.(3)На лінійку, присвячену початку 2017-2018 н. р., учні молодших класів виготовили 78 жовто-блакитних прапорців, що у 2 рази менше, ніж учні 5-6 класів. На скільки прапорців більше виготовили 5-6 класи? Скільки всього прапорців майоріло на шкільній лінійці?

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

                                        Моя батьківщина –

                                        це мій дім…       

 

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "український орнамент" 

 

 

 

 

 

1(4).Моя бабуся Ганна Сергіївна на Всеукраїнський конкурс пісні, що відбувся у м. Слов’янську, пошила мені український костюм. На пошив блузки пішло 1,6 м білого полотна за ціною 87,5 грн., на пошив спідниці – 1,2 м драпу за ціною 95,4 грн., на придбання намиста, різнокольорових ниток для вишивки, стрічок та квітів на віночок – 147,8 грн. Скільки коштів витратила бабуся, щоб створити мій костюм? ( учениця  5-Б класу, лауреат конкурсу Тітова Валерія, 2015 рік)

2(4).На  день народження мами зібралось 24 моїх найближчих родичів. Мама у мене українка, а тато – росіянин, тому серед гостей були і українці, і росіяни. Скільки українців і скільки росіян було серед гостей, якщо українців було в 2 рази більше? (учень 6-Б класу Брусков Ярослав, 2018 рік)

3(4).Мій дідусь виростив на своєму огороді гарбузи, кавуни та дині. Надлишок він продав на базарі. За кавуни він отримав у 3 рази більше грошей, ніж за дині, а за гарбузи стільки, скільки за кавуни та дині разом. Скільки грошей вторгував дідусь за гарбузи, дині та кавуни окремо, якщо всього він отримав 1262,4 грн.? (Ноженко Дар'я, учениця 5-Б класу, 2018 рік)

4(4). Моя бабуся отримувала пенсію у розмірі 2000 грн. У 2018 році пенсію підвищили до 3 357 грн. На скільки відсотків підвищили пенсію бабусі? (Дзеба Анна, учениця 5-А класу, 2018 рік)

5(4). Місячний прибуток сім'ї у жовтні 2018 року становив 7 200 грн. З цієї суми сплачено за комунальні послуги, – витрачено  на харчування, решта – на одяг для дітей. Яка сума витрачена на одяг для дітей?(Бордюгова Анастасія, учениця 5 –А класу, 2018 рік)

6(4). В українському віночку Оксанки 15% стрічок блакитні, 20%  – жовті. Скільки жовтих і блакитних стрічок у віночку дівчинки, якщо всього у віночку 80 стрічок. Які додаткові запитання можна поставити до задачі? ( Червінська Марія, учениця 6-Б класу, 2018 рік).

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
16 червня 2020
Переглядів
461
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку