Моя улюблена страва. Опрацювання мовного інвентаря у тематичному контексті мовленнєвої ситуації «Страви в різних країнах світу»

Про матеріал
Meтою уроку є опрацювання мовного інвентаря у тематичному контексті мовленнєвої ситуації «Страви в різних країнах світу», створення проєкту за темою "I like pizza", розвиток мовленнєвої компетентності.
Перегляд файлу

                                                   Англійська мова

         3 клас

Моя улюблена страва.

Опрацювання мовного інвентаря у тематичному контексті мовленнєвої ситуації «Страви в різних країнах світу»

Objectives:

         To introduce new words (grate, slice, cut, sprinkle, dough, bake)

         То form language competence in speaking, reading;

         To develop listening comprehension;

         To develop pupils' pair and group communicate skills;

         To reinforce topic items and pupils' knowledge on the topic;

         To develop pupils' attention and reaction, memory, logical thinking creative abilities;

         To develop pupils` interest to the culture of different countries.

EQUIPMENT:  didactic materials, records, a presentation,

Smart Junior 3 Smart Junior for Ukraine (Видавництво: MM Publications, Лінгвіст). Автор: H.Q. Mitchell.

 

Procedure of the Lesson:

I. Greeting.

Teacher: Good morning! Sing “Hello Song”

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

II. Warming-up

             Teacher: Look at the blackboard and answer the question: How are you today?

  • Practicing Phonetic drills.

First of all look at the blackboard, there are several words that you have to remember the pronunciation

| eɪ |

|ʌ|

| ŋ |

|ɪ|

bake

cut

young

pizza

lake

but

long

sprinkle

 

III.    Main Part

The topic of our lesson is “My favourite food”. Watch a video and sing a song. You`ll know what we are going to do today.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=wkvfztlC2ho

  1.     Vocabulary work.

Teacher: Read the words:

Dough, roll out, grate, spread, sprinkle, cut

2) Match the words and the pictures:

 

Dough, spread, sprinkle, cut, roll out, grate

3) Teacher: What ingredients do we need for pizza?

Cheese, ham, peppers, onions, dough, ketchup, mushrooms

4) Teacher: Let`s do the exercises

  • Put the words in the alphabetical order:

Cheese, ham, peppers, onions, dough, mushrooms

  • Order them from the smallest to the biggest:

Corn, onion, tomato, cabbage

5) Reading. Open your books p. 75. Read the text.  

           6) Put the instructions into correct order:

 

7)  Project work in groups. Now we are going to cook your own pizza.

8) Speaking. Present your work.

7) Summing up.

Teacher: What did you do at the lesson?

What are your emotions after the lesson?

Do you like this lesson?

 

           Have a good day!

docx
Додано
2 березня
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку