«Можливості практичного застосування смартфонів на уроках іноземної мови»

Про матеріал
Сучасні освітні інформаційно - комунікативні технології – це потужний стимул, який дозволяє розвивати пізнавальну активність учнів, покращує якість знань, сприяє розвитку навичок самостійного отримання знань. Тому ми, вчителі, вже не зможем зупинити процес розповсюдження ґаджетів в учнівському середовищі, тому єдине правильне рішення - заохочувати учнів не лише використовувати їх задля розваги, а й отримувати від взаємодії з смартфонами ще й користь.
Перегляд файлу

ОЛЕНА Чельцова

викладач іноземної мови та зарубіжної літератури

 

«Можливості практичного застосування смартфонів

на уроках іноземної мови»

 

Мобільні телефони або смартфони сьогодні мають практично усі учні, а вчителі не втомлюються розповідати, як сучасні ґаджети заважають навчальному процесу. Проте поки деякі вчителі прагнуть уникнути використання телефонів і накладають заборони та обмеження, ми бачимо в них потужний інструмент, здатний допомогти учням. Як доводить уся історія людства, ще ніколи заборони не призводили до позитивних результатів. Смартфон, один із проявів науково-технічного прогресу, зупинити який неможливо. Але, як казав персонаж відомої кінокомедії, той, хто нам заважає, нам і допоможе. Як же обернути тотальну «телефонізацію» учнів на користь навчальному процесові?

Смартфон або мобільний телефон із виходом в Інтернет — це майже повноцінна заміна комп’ютера. Більшість учителів вимагають вимикати «мобілки», колись я теж так чинила. Зараз, навпаки, заохочую учнів їх використовувати. 

Практичне застосування смартфонів:

Дистанційне навчання

При переході на дистанційне навчання, ставлення до телефону змінились. Як показує статистика більше половини наших учнів під час дистанційного навчання використовували мобільний телефон. Не всі батьки мають змогу забезпечити своїх дітей ноутбуками, персональними комп’ютерами, тому така велика кількість дітей використовують мобільні гаджети. Це дозволяє учням зручніше використовувати різні мобільні платформи дистанційного навчання такі як Classroom, Moodle та інші. Також за допомогою смартфонів ми проводимо он- лайн уроки в ZOOM та Googl meet.

Classroom

Он – лайн уроки в ZOOM

Використання он-лайн словників.

Під час вивчення іноземної мови незамінним помічником є словник. Сьогодні веб-словники та мобільні додатки потихеньку витісняють класичні паперові. Віртуальні словники, безумовно, набагато зручніші – потрібне слово можна знайти за лічені секунди. До того ж, значень слів, синонімів, прикладів уживання в мові в таких словниках буде набагато більше, оскільки немає обмежень по обсягу.

Онлайн-словники мають ще один беззаперечний плюс — тут можна не лише подивитися транскрипцію, а й почути, як те чи слово вимовляється. Вони найчастіше є безкоштовними — і це також їхня перевага.

 

 

Лінгво (двомовний словник)— це “динозавр” електронних словників. Років 15 тому його можна було встановити з диска. Це багато різних словників англійської з прикладами вживання в реченні, транскрипцією і можливістю прослухати вимову слова. В часи, коли не було ні додатків, ні самих смартфонів, цей скарб на комп’ютері заміняв не одну полицю паперових словників із різних мов! Це перший словник, в якому я для себе відкрила англо-англійський словник. І закохалася назавжди. З тих пір для мене “знати слово” — це вміння його пояснити. Дуже вдячна усім, хто докладав зусилля до створення Lingvo. 

Особливості словника: 

багато мов, в тому числі і українська;

приклади з класичних текстів;

форми слова: всі часи, активна та пасивна форма;

можна зареєструватися і створити власний словник.

Сьогодні є можливість користуватися як онлайн версією так і мобільним додатком.

 

Використання QR кодів

QR-код дозволяє швидко кодувати й зчитувати (декодувати) тексти, URL різних сайтів, активні посилання для завантаження інформації, рекламу тощо. Зчитування відбувається за допомогою спеціальних програм в телефоні або за допомогою звичайного вайберу.

Яким чином можна використовувати QR-кодування в процесі навчання? На уроках іноземної мови  таку технологію можна впроваджувати через кодування завдань для групової чи індивідуальної роботи та розміщення посилань на мультимедійні джерела і ресурси, що містять додаткову інформацію з певної теми.

Приклад :

Позакласний захід

Квест на патріотичну тему

«North or South ,East or West , Ukraine is the best”

з використанням Qr - кодів та смартфонів.

Квест передбачав виконання простих лексичних та граматичних завдань ,пошук зображень визначних пам’яток я України ,цікаві відео - сюжети ,драйв та азарт.

 .

 

ВИКОРИСТАННЯ ДОДАТКІВ ДЛЯ СМАРТФОНІВ

Quizlet

Quizlet – опрацювання нового вокабуляру. Режим тестів, заучування ,live – ігри.

 

Kahoot

Одна з найяскравіших програм для залучення учнів до процесу навчання. Місія Kahoot зробити вивчення незабутнім досвідом. Це любов учнів!!!. Kahoot, як вишенька на торті, доповнить будь-який урок англійської мови. Платформа, заснована на іграх та вікторинах, використовується мільйонами людей по всьому світу:

 

 

LyricsTraining

Вам точно сподобається цей додаток! З Lyricstraining співайте, слухайте улюблену музику і вчіть англійську одночасно. Додаток розбавить урок англійської мови і наповнить його рухом, музикою, танцем.

Як працює: скачуєте додаток на телефон, реєструєтеся, вибираєте вашу улюблену пісню і починаєте навчання. Що вам потрібно буде зробити: слухати пісню і додавати пропущені слова, які ви будете бачити внизу кліпу. Тобто дивитеся кліп, слухаєте пісню плюс внизу будуть видні слова з пісні з пробілами, в які потрібно буде написати або вибрати зі списку правильний варіант слова чи фрази. Використовуйте ваші улюблені пісні з користю і задоволенням.

 

HiNative: соціальна мережа для спілкування з носіями мов

Своєрідна соціальна мережа для тих, хто прагне вивчити англійську за допомогою спілкування з іншими людьми. HiNative виділяється можливістю живого спілкування з носіями мови, що дозволить навчитися правильної вимови.

HiNative – чудовий варіант для позакласної роботи та відмінна можливість надати дітям приклад правильної вимови. Зареєструвавшись у додатку (передбачені версії для звичайних веб-браузерів, Android та iOS), школярі зможуть ставити учасникам спільноти питання, пов’язані з:

терміновим перекладом слів або фраз;

основними правилами граматики;

правильною вимовою;

навичками письма.

HiNative буде цікавий усім учням, при чому незалежно від віку, адже досвід спілкування у соцмережах є практично у кожного.

сучасний викладач має бути не лише добре фаховопідготовленим і

блискуче знати дисципліну,  але також мобільним,  активним учасником соціального і

мережного життя студентів.

 

Використання соціальних мереж

 

Сучасний викладач має бути не лише добре фаховопідготовленим і

блискуче знати дисципліну, але також мобільним,  активним учасником соціального і мережного життя учнів.

 

Приклад

Конкурс бібліотечного селфі « Книга – це круто»! (28 січня – День бібліотечного селфі)

 

ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ПРИ ВИКОРИСТАННІ СМАРТФОНА ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ:

ПЕРЕВАГИ:

-Екологічно. Замість того, щоб роздруковувати тонни листів із завданнями або картки, можна встановити пару додатків на смартфон.

-Швидко. Не потрібно постійно перегортати зошити в пошуку потрібного слова або правила, просто відкрийте додаток в смартфоні.

-Зручно. Де б ви не були, куди б не йшли – смартфон ви завжди носите з собою, а це значить, що англійською можна займатися в будь-який час .

-Цікаво і захопливо .Одне з великих переваг мобільних додатків – вони затягують вас у дивовижний, пізнавальний світ англійської мови, і ви просто не можете звідти вирватися, вам хочеться ще і ще.

-Безкоштовно. Зараз з'явилося дуже багато безкоштовних додатків, які тільки бери і використовуй. 

-Віддалено. Учні можуть використовувати додаток не тільки на уроці, а також вдома, загалом – всюди, де ви візьмете з собою телефон. Плюс для деяких додатків не потрібне підключення до інтернету.
 

 

НЕДОЛІКИ:

-падіння зору (погане самопочуття) через постійне використання мобільних пристроїв.

-на уроці учні можуть використовувати власні гаджети в цілях розваги, а не навчання;

-побоювання викладачів. Існує думка, що мобільні пристрої можуть замінити викладачів;

-одночасна зарядка декількох пристроїв в умовах класної кімнати або аудиторії;

- інформаційна небезпечність, під якою мається на увазі, що учні можуть знайти невідповідний контент на просторах всесвітньої мережі Інтернет;

- небезпека вірусів, які можуть привести пристрій у непридатність;

- не всі програми, які зараз представлені в «магазинах додатків» безкоштовні

 

Сучасні освітні інформаційно - комунікативні  технології – це потужний стимул, який дозволяє розвивати пізнавальну активність учнів, покращує якість знань, сприяє розвитку навичок самостійного отримання знань. Тому ми, вчителі, вже не зможем зупинити процес розповсюдження ґаджетів в учнівському середовищі, тому єдине правильне рішення - заохочувати учнів не лише використовувати їх задля розваги, а й отримувати від взаємодії з смартфонами  ще й користь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
9 січня 2022
Переглядів
1167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку