«Можливості ШІ у розвитку навичок говоріння та письма для формування підприємницької компетентності на уроках англійської мови».

Про матеріал
Доповідь на тему «Можливості ШІ у розвитку навичок говоріння та письма для формування підприємницької компетентності на уроках англійської мови».
Перегляд файлу

Бориславський професійний ліцей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доповідь на тему

«Можливості ШІ у розвитку навичок говоріння та письма для формування підприємницької компетентності на уроках англійської мови».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

викладачка англійської мови

Куротчин Лілія Ярославівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Всім  відомо, що знання англійської є дуже важливим аспектом соціального життя. Особливо це відчувається зараз, коли наша держава переживає складні часи, коли про Україну знають у всьому світі, на жаль, за таких невтішних обставин.

Але, не зважаючи на проблемне сьогодення, бізнес та промисловість   досить швидко перелаштовуються та розвиваються у плані міжнародної співпраці, тому знання англійської мови стало досить важливою складовою розвитку та стабільності багатьох великих та малих підприємств.

Можна стверджувати, що англійська мова - це мова міжнародного бізнесу. Вона використовується в багатьох сферах, включаючи комунікацію, ділові переговори, рекламу, маркетинг та інші аспекти підприємництва. Отже, знання англійської є необхідністю  для успішного функціонування та розвитку.

Я обрала цю тему, щоб поділитись з вами власним досвідом застосування штучного інтелекту, а також різними способами та інструментами, які використовую в роботі, щоб подолати страх учнів говорити та писати англійською, адже вважаю, що вміння спілкуватись є першочерговим завданням для багатьох з нас. Зокрема, це стосується як усної, так і письмової комунікації між зацікавленими сторонами великого та дрібного бізнесу, де, зазвичай, працюють наші випускники.

Ми всі знаємо, що володіння англійською мовою допомагає покращити спілкування з колегами, клієнтами та партнерами з усього світу, що може стати перевагою в сучасному світі глобалізації та інтернаціоналізації бізнесу.

Знання мови також дозволяє отримувати нові можливості в кар'єрному розвитку та підвищувати свій професійний рівень. Багато роботодавців вимагають від своїх робітників володіти англійською мовою, що дозволяє їм бути конкурентоспроможними на міжнародному ринку.

Якщо говорити про професійно – технічні заклади, то, на мою думку, вкрай важливо, щоб наші учні знали лексичний матеріал, який стосується їхньої професії, хоча б на елементарному рівні та вміли використовувати.

Величезним кроком у сторону розвитку розмовної ділової мови є законопроєкт 9432 про новий статус англійської мови, який був поданий Президентом до Верховної ради . Якщо за нього проголосує Парламент, то переважна більшість топ-чиновників, керівники держпідприємств, військові-контрактники офіцерського складу, усі поліцейські, прокурори, голови місцевих державних адміністрацій  мають вільно розмовляти англійською мовою.

Закон вимагає зробити обов'язковим вивчення англійської, починаючи з дошкільних закладів освіти. Це стосується також професійно-технічної освіти, вищої освіти.

Проєктом Закону передбачено:

  • встановлення особливого статусу англійської мови в Україні як мови міжнародного спілкування;
  • значне розширення сфери застосування англійської мови в Україні;
  • англійська мова буде обов'язковою в окремих публічних сферах суспільного життя, де наявні міжнародні комунікації.

Для того, щоб допомогти підприємцям, створюються різні державні проєкти, завдяки яким легше розібратись у тонкощах ведення бізнесу. Одним з таких проєктів є «Дія. Бізнес»

       Дія.Бізнес - це масштабний національний проєкт із розвитку підприємництва та експорту, який був ініційований Міністерством цифрової трансформації України у лютому 2020 року.

       Українські компанії стрімко підкорюють міжнародну арену, а українська продукція стала справжнім світовим брендом. Сьогодні кожен підприємець розуміє, що англійська мова — це найпопулярніший інструмент комунікації, який дозволяє впевнено почувати себе на переговорах і ефективно налагодити контакт зі світовим ринком.

      Тому, офіс з розвитку підприємництва та експорту, Дія.Бізнес і Перший Кембриджський освітній центр провели серію безоплатних вебінарів для українських підприємців щодо особливостей ділової комунікації англійською мовою.

       Усі ці фактори є мотивацією до вивчення іноземних мов. Звичайно, дитині у початкових класах ми не зможемо пояснити те, що англійську треба вчити для того, щоб відкрити власний бізнес, але для старшокласників чи студентів гроші та можливість їх заробити є дуже сильною мотиваційною складовою.

      Також до найбільш сильних мотивуючих факторів, які спонукають людину приступити до вивчення англійської мови, можна віднести:

  1. Успішне просування по кар'єрних сходах. Адже працівник, який володіє іноземною мовою, цінується набагато вище. Відповідно, шанси отримати більш високу посаду значно зростають. До того ж є можливість улаштуватись на роботу в іноземну компанію або сміливо вирушати працювати за кордон.
  2.  Можливість навчатися за кордоном. Знаючи мову, можна спробувати свої сили і вступити до іноземного університету або ж пройти стажування за своєю спеціальністю за кордоном.
  3.  Необмежений доступ до інформації, адже близько 60% інформації в Інтернеті англійською мовою
  4. Ширший вибір запропонованих вакансій
  5. Задоволення власних амбіцій і прагнення до саморозвитку.
  6. Відсутність мовного бар'єра під час подорожей, адже англійську в якості рідної використовують понад 400 млн осіб, ще близько 1 млрд вільно нею розмовляють.
  7. Наявність родичів або друзів за кордоном є чудовою мотивацією для вивчення англійської, адже це дозволяє не втрачати родинні та дружні зв'язки, а також не відчувати проблем у спілкуванні з новим членом сім'ї.
  8. Можливість насолоджуватися творами мистецтва в оригіналі (книги, пісні, фільми, вистави тощо), адже відомо, що при перекладі з іноземної мови перекладач інтерпретує твір по-своєму

        Однією з найбільш сильних мотивацій для продовження вивчення мови є отримання першого позитивного результату.

       Чому ж наші учні не показують особливих знань мови? Одним із факторів, який впливає на них при вивченні англійської є страх почати говорити іноземною мовою. Як показує власний досвід, то навіть та дитина, яка добре знає граматику, має достатній словниковий запас під час розмови закривається і не хоче говорити. Це відбувається через те, що вона боїться помилитись. Тому одним із завдань викладача є - допомога у подоланні цього страху. Як це можна зробити?

  1. Скласти поурочно – тематичний план таким чином, щоб граматичні теми проходити окремими уроками.
  2. Не виправляти дрібні помилки під час того, коли учень говорить, навіть тоді, коли, наприклад, він вживає замість множини однину, або вживає слова у невластивому їм значенні.
  3. Всі граматичні помилки розбирати під час уроків граматики.
  4. Створити англомовне середовище не тільки під час уроку, а й у позаурочний час

Як же ми можемо це зробити в Україні?

  1. Як мінімум, ми вітаємось та прощаємось, навіть поза межами класу, англійською мовою
  2. Попросити учнів перевести свої гаджети на англійську мову
  3. Підписатись на англомовних блогерів у соцмережах, або на блогерів, які навчають англійської, використовуючи різні лайфхаки. Як приклад, Олександр Хорсуненко – засновник он-лайн школи вивчення англійської, у своїх коротких відео він спонукає та мотивує вивчати мову, а також дуже часто проводить безкоштовні марафони з носіями мови, щоб зламати мовний бар’єр.
  4. Регулярно переглядаємо фільми англійською мовою (навіть із субтитрами) чи слухаємо пісні англійською, а потім обговорюємо зміст (5 -7 хв) на початку уроку, як альтернатива вправ warming - up. Для цього я раджу додаток Divicast, де безкоштовно можна дивитись фільми будь – якого жанру.
  5. З учнями, які знаходяться за кордоном вести переписку тільки англійською мовою. Переважно вони використовують для цього Google перекладач і це відразу видно, хоча я завжди раджу використовувати перекладач DeepL, яким інколи користуюсь сама.
  6. Розмовляти з учнями англійською мовою навіть на перерві.
  7. Робити це постійно, щоб стало звичкою.

          Звичайно, спершу це буде складно і незвично, особливо для першого курсу, але поступово, якщо це буде на постійній основі, вони звикнуть і будуть вільніше себе почувати.

         Якщо говорити про  вербальне та невербальне  ділове спілкування, то можна назвати багато методів та матеріалів для його розвитку.

          Я, на уроках  часто використовую різні інструменти для того, щоб практикувати розмовну мову. 

  1. Досить ефективним методом є Small talk, застосовується на початку уроку, щоб налаштуватись та почати говорити. Для цього використовую елементарні фрази “How are you getting on?”, “How are you keeping?”, відповідаючи на ці фрази, а особливо, коли це розгорнуті відповіді, учні «переключаються » на англійську. Такий warming – up займає всього 3-4 хв. І обов’язково, кожному, хто відповідає, я стараюсь зробити нейтральний комплімент, навіть коли вони говорять щось не зовсім правильно, це їх мотивує не боятись говорити.
  2. Одним із найулюбленіших методів учнів є Presentation. Застосовуючи його, я ділю групу на кілька підгруп і протягом семестру кожна з цих підгруп має завдання підготувати презентації на ту чи іншу тему, яка вивчається та представити свою роботу одногрупникам. Таким чином учні вчаться презентувати себе та свої ідеї.

 

Для створення презентацій можна використовувати не лише всім відомі PowerPoint чи Canva, а й інші не менш цікаві та ефективні платформи, які використовують можливості Штучного Інтелекту. Наприклад, однією з таких платформ є GammaApp.

  1. На своїх уроках я не так часто використовую  Debates - це досить складний метод. Але, наприклад, під час проходження теми «Political System»  - він досить дієвий. Вивчаючи цю тему, я пропоную учням поділитись на команди та обрати собі капітанів, а я, у свою чергу,  чітко формулюю запитання для них (наприклад, яка краща форма правління парламентсько - президентська чи президентсько - парламентська),  і, починаючи з капітанів і далі по черзі, вони відстоюють  свої ідеї чи бачення. Але під час такої роботи, я оголошую чіткий регламент, пояснюючи, що недотримання його у діловому світі вважається неповагою до співрозмовника. Таким чином учні вчаться не тільки відстоювати свої бачення, а й  поважати чужий час.

         4.Варто згадати і про такий метод розвитку навичок говоріння, як Negotiation (вміння домовлятися). Наприклад, під час умовної співбесіди при вивченні теми «Job interview» я створюю певні кейси для учнів, які ведуть діалог, тобто основним їх завданням є те, що вони повинні домовитись про співпрацю, не зважаючи на певні нюанси. Отже, таким чином учні вчаться домовлятися, адже вміння домовитись відіграє дуже важливу роль у підприємництві.

        5. Не можна забувати і про Project work. Використання на уроках цього методу є одним із найефективніших для розвитку навичок говоріння та письма, адже учні отримують тему проєктної роботи, а спосіб виконання обирають самі – це може бути створення презентації, стінгазети, буктрейлеру та усно представити свою роботу, або ж іншими словами вони захищають свої роботи. Також це може бути розробка листівки – запрошення, і їх вони можуть надсилати викладачеві на електронну адресу, або ж представити в групі і одногрупники самі обирають найкращий варіант. Така робота розвиває не тільки навички письма чи говоріння, а і творчі здібності учнів.

Для такої роботи можна використати платформу StoryboardThat.

           Також, розвиваючи навички письма, я пропоную учням не просто написати твір на тему «Мій улюблений фільм», а створити банер, щоб прорекламувати фільм, буквально з 10 слів (пропозиція (offer) та опис (description)). Для того, щоб це зробити вони мусять мають фільм, визначити жанр, знайти певний матеріал, тобто опрацювати чимало інформації. Таким чином учні вчаться займатись копірайтингом (copywriting). При цьому я наголошую, що люди, які займаються такою діяльністю цінуються у рекламному бізнесі і отримують пристойні зарплати.

          Що стосується письма, як невід’ємної частини ділового спілкування, то ми вчимося писати ділові листи та E - mails, адже уміння це робити дає можливість впевненіше себе почувати під час листування і українською мовою. Я завжди звертаю увагу на те, що за кордоном на діловому листуванні побудована співпраця різних підприємств, як малого, так і великого бізнесу та й взагалі між державними установами і простими громадянами.

Але завдяки ШІ можна вже не завчати правила написання ділових E – mails, а використати, наприклад, платформу TOOLSADAY, яка працює на базі ChatGPT, де на виході є вже граматично та стилістично вивірені листи.

       Також учні вчаться правильно складати та оформляти офіційні  та неофіційні листи. Наприклад, вони пишуть своїм сусідам по парті  листи – скарги на певну тему, або ж лист – запит про роботу, а ті у свою чергу їм відповідають. А ще на уроках ми вчимося складати резюме, адже правильно складене резюме є запорукою зацікавленості потенційного роботодавця. І завжди наголошую, що це допоможе при влаштуванні на роботу не тільки за кордоном, а і в Україні.

         Отже, опрацьовуючи тему, я дійшла висновку, що нашим учням потрібно вивчати англійську мову не лише за шкільною програмою, яка є плацдармом, але і англійську мову з професійною спрямованістю, адже як стверджують експерти, після перемоги, Україна буде привабливою не тільки з точки зору туризму, але і у плані відбудови, створення нових підприємств та інвестування. Як альтернатива - під час уроків, які стосуються роботи та освіти, потрібно приділяти особливу увагу відповідному матеріалу, який стосується конкретних професій,   тобто підбирати лексичний та теоретичний матеріал кожній окремій групі, в залежності від професії. І тут можливості ШІ відіграють особливу роль, адже завдяки цьому ми зможемо зекономити величезну кількість часу при підготовці до таких уроків, та як результат - наші випускники зможуть почувати себе впевненіше та більш конкурентоспроможними, адже зможуть співпрацювати не тільки з українцями, а й з громадянами інших країн.

 

 

docx
Додав(-ла)
КУРОТЧИН ЛІЛІЯ
Додано
14 березня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку