Мультимедійна презентація "Криза Римської імперії в ІІІ-ІV ст."

Про матеріал
Навчальна мультимедійна презентація була створена для роботи з учнями під час дистанційного навчання. використані елементи анімації, є посилання на навчальне відео І.Алейникова "Поздняя Римская империя. Диоклетиан и Константин. (рус.) История древнего мира"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Криза Римської імперії в ІІІ-ІV ст.

Номер слайду 2

Давайте повторимо- священна книга християн- «добра новина», збірник текстів про життя, смерть і воскресіння Ісуса Христа- учні Ісуса Христа - «Спаситель»- місця таємних храмів перших християн- віра в одного бога- громада віруючих. Апостоли, Месія, церква, Новий Завіт, Біблія, монотеїзм , катакомби

Номер слайду 3

Оберіть вірне. Основні положення християнства. У людини є безсмертна душа. Душа поганої людини помирає разом з тіломЄ три головних бога – Батько, Син і Святий Дух. Бог один, але він має три іпостасі – Отець, Син, Дух Після смерті усі душі чекає Божий Суд, а після нього –рай чи пекло. Після смерті усі душі віруючих потрапляють в рай, а в пекло потраплять нехристияни

Номер слайду 4

Історичний диктант (вставити пропущені слова )Римські імператори спочатку переслідували християн, тому що вони…Першим римським імператором, що прийняв християнство, був …На Першому вселенському соборі, який було проведено у 325 р. в м. Нікея, було прийнято символ …., було обрано, які … ввійдуть в Новий Заповіт Біблії. Зміцнення відносин християнської церкви з імператорською владою виникло через існування постулату «вся влада від ..». У … р. імператор Феодосій проголосив християнство …

Номер слайду 5

Розгадати ребус. Г=З КРИГАЩо таке криза?Криза – це розлад, занепад, загострення протиріч

Номер слайду 6

Перегляньте відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=Lq. B2p. ZXEf. O4&t=708s16.15 – 19.44

Номер слайду 7

Особиста гвардія імператора –преторіанці – тепер впливають на те, хто буде імператором. Зазвичай це був полководець, який вів вдалі походи та щедро платив солдатам

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Починають відокремлюватися провінції

Номер слайду 10

З ІІІ ст. на кордони Риму все частіше нападають сусідні племена. На півночі особливо активними були племена германців

Номер слайду 11

На сході (територія сучасної України) римляни ведуть війни зі скіфами, сарматами та з новою силою – прийшлим германським плем'ям готів. Щоб зменшити кількість нападів варварів, римські імператори починають дозволяти переселятися германським племенам на землі імперії і служити у римському війську, таким чином заробляючи гроші

Номер слайду 12

Працюємо з документом: Те к с т   « З б и т к и   в і д   р а б і в »  — уривок з твору римського письменника Колумелли (I ст. н. е.) Раби здають на сторону биків, погано випасають худобу, не перевертають ретельно землю, набагато більше витрачають зерна, ніж вони його засівали, не доглядають посіви, щоб вони давали добрі сходи. Кількість зерна, зібраного для молотьби, вони щодня зменшують, оскільки самі крадуть та й від крадіїв не охороняють. В окремих маєтках, куди власникові важко дістатися, всі категорії землі будуть у кращому стані, якщо її обробляють вільні колони, ніж раби. Особливо хлібні лани, які набагато менше, ніж виноградники й дерева, гинуть від господарювання колонів і більше терплять збитків від рабів.

Номер слайду 13

Колони – напівзалежні селяни в Римській імперії в період занепаду.

Номер слайду 14

Колони (розорені селяни або іноді раби) отримували від землевласника землю в оренду, позичали гроші, щоб купити худобу, реманент (орало, плуг, мотику, борону тощо) для обробки землі, зерно для посіву. За це колон повинен був обробляти орендовану землю і віддавати частину врожаю (напр. 1/3) землевланику Що вигідніше?Не має бажання працювати, псує знаряддя праці, щоб не працювати. Може повстати

Номер слайду 15

Колони були більш зацікавлені у роботі, але землевласники також були зацікавлені в тому, щоб колон, який позичив гроші, не втік. Якщо колон працює краще, вигідно усім

Номер слайду 16

Прихід до влади імператора Діоклетіана ( що пройшов шлях від солдата до імператора) завершив кризу Римської імперії ІІІ ст. та призвів до укріплення влади імператора. Діоклетіан 284 – 305 рр.

Номер слайду 17

Реформи Діоклетіана. Реформа управління. Запровадження “доміната”. поділив імперію на 4 префектури, округи та діоцезизапровадження тетрархії 293 р. Укріплення влади імператоранайжорстокіший переслідувач християн, посилив культ імператорапереніс столицю з Риму до Нікомедіїзбільшив армію: землевласники постачали озброєних воїнів. На службу приймалися варвари

Номер слайду 18

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Принципат. Домінат. Почався з імператора Августа. Почався з Діоклетіана. На чолі держави - імператор Імператор носить титул «принцепса» - першого серед сенаторівІмператор носить титул «домінуса» - пана. Сенат продовжує приймати закони. Сенат керує лише містом Рим. Народні збори іноді збираються. Не збираються. Жителі імперії - громадяни, що мають політичні та громадянські права. Жителі імперії – піддані, життям та власністю яких володіє імператор. Чим домінат відрізняється від принципата?

Номер слайду 19

Тетрархія Діоклетіана — розподіл влади між чотирма співправителями, які керували різними частинами імперії

Номер слайду 20

Реформи Діоклетіана: Укріплення економікикарбування золотих монетфіксовані ціни на продукцію. Прикріпив колонів до землі, а ремісників до майстерень (щоб ті не тікали, а працювали на місці) Податкова реформа: Збір податків продуктамиввів подушний податок (за себе)перепис населення для єдиного податку. Усе це сприяло розвитку господарства та торговлі, збір податків став ефективним, скарбниця почала поповнюватися

Номер слайду 21

У 305р Діоклетіан зрікся влади, а у 306 р. в запеклій боротьбі за імператорський престол переміг один з полководців – Константин (306-337 pp. н. е.). В ознаменування перемоги за його наказом спорудили тріумфальну арку – останню в Римі.

Номер слайду 22

РЕФОРМИ КОСТЯНТИНА (306-337 рр.)Назва реформи. Суть та значення1. Фінансова Випустив нову золоту монету - «солід». Прикріпив колонів до земліЗаборонив ремісникам змінювати професію Фінансова система держави значно поліпшилася, що сприяло пожвавленню торгівлі, зміцненню економіки. З указу Константина про колонів. Той, у кого буде знайдено чужого колона, повинен не тільки повернути його на місце його походження, а й заплатити за нього подушний податок за той час, що колон у нього перебував. А самих колонів, які надумають утікати, належить закувати у кайдани як таких, що перебувають у рабському становищі, щоб вони були змушені як покарання виконувати обов’язки рабів. Запитання до документа. Які покарання передбачалися указом для колонів-утікачів та тих, хто надавав їм притулок?

Номер слайду 23

РЕФОРМИ КОСТЯНТИНА (306-337 рр.)Назва реформи. Суть та значення2. Адміністративна Переніс у 330 р. столицю держави на схід, у м. Візантій (Константинополь)Релігійна Християнство стало державною релігією у 313 р. –Міланський едикт

Номер слайду 24

Феодосій І Великий (379 – 395)У 395 р. розділив імперію на дві частини між синами. Утворилась Західна Римська імперія та Східна Римська імперія

Номер слайду 25

Перегляньте відеоhttps://www.youtube.com/watch?time_continue=26&v=0c. Cejty. Z5ks&feature=emb_logo

Номер слайду 26

Висновки:- У ІІІ-ІV ст. в Римській імперії все більше проявлялися ознаки кризи.- Період «солдатських імператорів» змінив період укріплення влади імператора за часів Діоклетіана та Костянтина.- Господарчу кризу намагалися подолати поширенням праці колонів та прикріпленням їх до землі (заборона кудись переїжджати)- Послаблення армії подолано тим, що тепер землевласники постачають озброєні загони на службу. Влада імператорів посилилась – він тепер «домінус» = пан , для посилення влади використано християнство, що стало державною релігією. Через нерівномірність розвитку західних (бідних) та східних (багатих) провінцій імперія розпалась у 395 р. на 2 частини

pptx
Додано
20 травня 2020
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку