Мультимедійна презентація стане хорошою знахідкою у підготовці до першої теми "Загальна характеристика сенсорних систем" в розділі "Зв'язок організму з навколишнім середовищем".
НВК «Рава –Руська школа –гімназія» Тема: Загальна характеристика сенсорних систем Підготувала: вчитель біології Малоїд М. П.
Номер слайду 2
Успіхів у вивченні нової теми!
Номер слайду 3
Інтерактивна вправа «Світлофор» 1. Функціональною одиницею нервової системи є нефрон . 2. Рухові нейрони передають збудження до робочих органів . 3. Сіра речовина головного мозку утворена аксонами . 4. До периферичної НС входить 12 пар спинномозкових нервів та 31 пара черепномозкових нервів. 5. У корі головного мозку виділяють такі частки: лобова, потилична, скронева, тім’яна. 6. Зорова зона міститься у тім’яній частці кори головного мозку 7. Скронева частка містить слухові та смакові центри. 8. Центри шкірно –м’язової чутливості розташовані у тім’яній частці кори. 9. Мозочок –відділ головного мозку , що відповідає за низку безумовних рефлексів, зокрема, дихання, ковтання, чхання, слиновиділення.
Номер слайду 4
«Розминка»
Номер слайду 5
Девіз уроку Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок. Конфуцій
Номер слайду 6
Тема уроку: Загальна характеристика сенсорних систем
Номер слайду 7
Завдання уроку: • розкрити поняття про сенсорні системи; • ознайомитися із різноманітністю сенсорних систем; • ознайомити із відділами аналізаторів та розкрити їх роль у сприйнятті та переробці інформації; • розкрити значення сенсорних систем для організму людини.
Номер слайду 8
Павлов Іван Петрович (російський фізіолог) Пояснив механізм сприйняття зовнішніх чинників чутливими органами та назвав їх аналізаторами, або сенсорними системами
Номер слайду 9
Аналізатор Периферична частина Провідна частина Центральна частина Рецептори Чутливі нервові волокна Центри мозку
Номер слайду 10
Завдання для роботи в групах: І група Охарактеризувати рецептори, їх класифікацію. ІІ група Ознайомити з функцією провідної частини аналізатора ІІІ група Визначити роль центральної частини в роботі аналізатора
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Властивості аналізаторів Адаптація Вправляння (тренування) Взаємодія Спеціалізація Здатність пристосовуватися до сили подразника Здатність підвищувати властивості аналізаторів під дією тривалих вправ Розширення можливостей аналізатора, при порушені іншого
Номер слайду 13
Вправа «Логікон»
Номер слайду 14
Вправа «Наведи лад» Дзвінок (на пререрву!), слухова зона кори, слуховий нерв, чутливий рецептор Дзвінок чутливий рецептор слуховий нерв слухова зона кори головного мозку
Номер слайду 15
Вправа «Мікрофон» Учням пропонується закінчити речення: А) Сенсорні системи- це ….. Б)У людини розрізняють такі сенсорні системи…… В)Сенсорні системи складаються із …. Г) Периферичний відділ аналізаторів представлений… Д) Провідникова ланка органів чуття – це……. Е) За розташуванням рецептори бувають…. Є) За природою подразника рецептори поділяють на…… Ж) Основними властивостями сенсорних систем є…..