Музична гра – це засіб дитячого розвитку.
Особливості психічного розвитку учнів молодших класів свідчать, що в цьому віці з‘являється реальна можливість для збагачення їх музичного і життєвого досвіду. Згідно сучасних досліджень в шість-сім років у дитини складається повний комплекс музичних здібностей, формується відношення до музики, до її виконавської діяльності, збагачується емоційна сфера, активізується творчий потенціал.
Отже, одним з більш доступних засобів пізнання музики як вида мистецтва, відповдаючих особливостям, інтересам, потребам дитини є музично-дидактична гра. Тобто, музична гра – це засіб дитячого розвитку.
Музична гра „Музичний театр”.
Для імпрвізаційної інсценівки підходить вірш „В лісі” сл.Л.Гончаравої.
Дітям дають різні ролі (корівка, вовк, жаба, сова, вуж, козенятко, соловейко) і пропонують знайти інструмент, за допомогою якого вони прикрасять свій спів. Краще, якщо роль будуть виконувати дві дитини: один рухатись, інший співати чи грати.
Давайте декілька хвилин вигадаєм, як нам треба рухатись чи грати; після чого починаємо гру (одні діти підходять до інструментів, інші одягають маски і за текстом вірша імітують звірів, діти –глядачі допомагають імітувати голоса звірів).
У лісок прилетіла сова ух-ух-ух.
Пісню дзвінко співає вона ух-ух-ух. (барабан)
Жабки голосно квакають в ряд ква-ква-ква. (муз.молоточок)
Вовк це чує і їм підвива. У-у-у-у. (гра на „органі”).
На галявці корівка гуляє
І вона пісні вголос співає. Му-му-му. (дути в бутилку).
Вуж на сонечку гріється,
Ще щось шипить ш-ш-ш-ш. (шуршання книгою).
Козенятко гуляє і щось прмовляє: бє-бє-бє.
Соловейко у лісі літав та літав,
Переслухав усіх і заспівав. Тьох-тьох.(спів муз іграшки).