Музична гра – це засіб дитячого розвитку.
Особливості психічного розвитку учнів молодших класів свідчать, що в цьому віці з‘являється реальна можливість для збагачення їх музичного і життєвого досвіду. Згідно сучасних досліджень в шість-сім років у дитини складається повний комплекс музичних здібностей, формується відношення до музики, до її виконавської діяльності, збагачується емоційна сфера, активізується творчий потенціал.
Тому, музичну гру можливо назвати як грою духовно-практичної дії, яка направлена на задоволення потреб дитини в пізнанні оточуючого середовища і свого „Я” на мові художніх образів. За допомогою гри, педагог заволікає дитину в процес спілкування з музикою на основі різних видів музичної діяльності: сприймання, виконавства, творчості.
Рішенням головних завдань – пробудити творчу активність, стимулювати уяву, бажання, включитися в творчу діяльність – сприяють музичні ігри, за допомогою яких дитина набуває досвід переживання і емоційної насолоди, розвиває музичні здібності, реалізує потребу в художньо-образному засвоєнні вражень оточуючого життя.
Ефективність музичного розвитку в процесі музичної гри забезпечується адекватністю співпереживання дитини музично-ігрового образу, активним сприйманням музики, яка є головним компонентом музичної гри.
Краще зрозуміти й відчути музику допомагають заняття, на яких
дається можливість передати свої враження у творчому русі. Як відзначає В.В. Медушевский, «реально-пластичне прочитання музики ... виявляє її схований зміст».
Учні молодших класів мають досить багатий і різноманітний досвід музичного руху, що є основою їхніх музично-рухових імпровізацій.
Музичний рух - найбільш природній для дітей вид музичної діяльності, у якому кожна дитина яскраво проявляє свою творчу індивідуальність.
Світ музичної казки входить у життя дитини, і дитина вже не хоче розставатися з ним. Казка, збагачена й «прикрашена» музикою, візуальним рядом, втілена у власній творчості дітей, починає «звучати» для них зовсім по-іншому, більш багатогранно і яскраво.
Отже, одним з більш доступних засобів пізнання музики як виду мистецтва, відповідаючих особливостям, інтересам, потребам дитини є музично-дидактична гра. Тобто, музична гра – це засіб дитячого розвитку.