Музичне мистецтво 2 клас. Тема " Виражальні властивості тембру".

Про матеріал
2 клас. РОЗДІЛ ІI. ВИРАЖАЛЬНІ ВЛАСТИВОСТІ МИСТЕЦТВА Тема 24. Виражальні властивості тембру. Тип уроку: комбінований, поглиблення в тему. Матеріал для сприймання: Сергій Прокоф’єв "Петрик і Вовк" (фрагменти). Матеріал для виконання: слова та музика Ю. Михайленка "Пісня про матусю".
Перегляд файлу

 

2 клас. РОЗДІЛ ІI. ВИРАЖАЛЬНІ ВЛАСТИВОСТІ МИСТЕЦТВА

Тема 24. Виражальні властивості тембру. 

Тип уроку: комбінований, поглиблення в тему.
Мета (формування компетентностей):

Ключові: уміння вчитися (уміння зосереджено сприймати навчальний матеріал), вільне володіння державною мовою (усвідомлення ролі мови у висловлюванні та самовираженні, вміння висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти), громадянські та соціальні компетентності (співпраця з іншими, розвивати моральні якості учнів); культурна компетентність (залучення до мистецької діяльності, формувати естетичне ставлення до навколишнього світу), компетентність спілкування іноземною мовою (формується через усвідомленість і розуміння музичних термінів), компетентності у галузі природничих наук (розуміти взаємозв’язок між природними і фізичними явищами).       

Предметні: опанувати поняття тембр, закріпити поняття мистецтво, музичне мистецтво, поглибити знання учнів про засоби музичної виразності; розширити вміння аналізувати музичні твори та творчо їх інтерпретувати; заохочувати до музикування; удосконалювати вокально-хорові навички, розвиваючи прийоми звукоутворення, звуковедення, звукосприйняття; виконавську майстерність.

Матеріал для сприймання: Сергій Прокоф’єв "Петрик і Вовк" (фрагменти).

Матеріал для виконання:  слова та музика Ю. Михайленка  "Пісня про матусю".

Обладнання: мультимедійна техніка, музичний інструмент, таблиці, ілюстрації до музичних творів, ілюстрації музичних інструментів, відеопрезентація до теми уроку.

                                                    Хід уроку

1.Організаційний момент. Музичне вітання.

Вчитель: - Добрий день! (Iст.-IIIст.-Vст.)

Учні: - Добрий день! (Vст.-IIIст.-Iст.)

а) Рефлксія настрою емоційного стану на початку уроку.

 (Вчитель на власний розсуд підбирає варіанти аналізу та оцінювання емоційного стану учнів на початку уроку. Це можуть  бути картки із зображенням емоційних облич (смайлики), зображення настрою кольорами тощо.)

б) Музичне вітання (на мелодію пісні з мультфільму "Про Черепаху і Левеня").

     Урок музики у нас

     Запросив усіх у клас.

     Привітаймось дружно всі

     До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

     Плесніть, діти, кілька раз,

     До роботи - все гаразд!

II. Розспівування. Робота над вокально-хоровими навичками.

1. Вправи для дихання (використовую елементи дихальної гімнастики О. Стрельнікової).

2. Вправи для артикуляційного апарату.

3. Вокально-хорові вправи на p, f, у швидкому та повільному темпі.

III. Повідомлення теми уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми продовжуємо нашу спільну подорож  магічною, чудовою, прекрасною, чарівною Країною мистецтва. На попередніх уроках ми почали вивчати мову, якою розмовляють у цій країні.

Погляньте на цю символічну квіточку, яка пригадає нам які елементи музичної  мови ми вже знаємо. (Ілюстрація: велика квітка (ромашка), в центральному колі напис: Мова музики, а на пелюстках: мелодія, темп, ритм, динаміка.) Коротко пригадуємо характерні особливості раніше вивчених  елементів музичної мови.

Про ще один елемент музичної мови ви дізнаєтесь, погравши в цікаву гру.

Гра «Петрик і зозуля».

 Наша гра називається «Петрик і зозуля». (Петрик загубився в лісі. Друзі попросили Зозулю допомогти їм знайти Петрика. Учень (Петрик) виходить до дошки і повертається спиною до класу. Учень (Зозуля) зі свого місця співає: Петрик, ку-ку, де ти?(V-III ст.) Петрик повинен відгадати, хто співав (Зозулю).

Діти, як ви, не бачучи хто співав змогли розпізнати голоси ваших однокласників?

В кожної дитини голос має власне звукове забарвлення – тембр.

І кожен музичний інструмент також має своє неповторне звукове забарвлення – тембр.

Тема сьогоднішнього уроку: "Виражальні властивості тембру".

- Позначимо цей елемент музичної мови на нашій квіточці. (Заповнюємо ще одну пелюстку квіточки).

IV. Слухання та інтерпретація музики.

1. Бесіда.

- Діти, хочете дізнатися, які ще пригоди трапилися з нашим другом Петриком? Ось послухайте казку про Петрика і Вовка!

Вчитель коротко розповідає про зміст казки "Петрик і Вовк".

Казка про Петрика і Вовка не проста, а музична. Її написав композитор Сергій Прокоф’єв. Але Сергій Прокоф’єв не тільки написав музику, але і слова до цієї симфонічної казки. Симфонічна – це значить, що її музику грає не один інструмент, а багато різних музичних інструментів.

 2. Слухання музики.

- Кожен герой симфонічної казки озвучується музичним інструментом і має свою музичну тему. Коли з’являється Петрик і бадьоро крокує, ми чуємо звуки веселого маршу.

- Послухайте і скажіть, який музичний інструмент виконує тему Петрика?

Слухання музичної теми Петрика.

https://www.youtube.com/watch?v=nMIvlL1YlQA

- Цю музику виконував музичний інструмент – скрипка.

(Показ ілюстрації музичного інструменту).

- Коли в казці з’являється пташка – звучить музика у високому регістрі.

Слухання  музичної  теми Пташки.

- Цю музику виконує музичний інструмент – флейта. https://www.youtube.com/watch?v=sFqZr-oWWSA

(Показ ілюстрації  музичного інструменту).

- Діти, кішка ступає по траві м’яко, підкрадаючись.

Слухання музичної теми Кішки.

https://www.youtube.com/watch?v=9uGwauZwQwc

 -Цю музику виконує музичний інструмент – кларнет.

 (Показ ілюстрації музичного інструменту).

- Крякаючу качку зображує музика, виконана музичним інструментом під назвою гобой. Послухайте.

Слухання  музичної теми Качки.

https://www.youtube.com/watch?v=jUu2lMttpN4

- Суворого дідуся, який переживає за Петрика озвучує музичний інструмент – фагот.

(Показ ілюстрації  музичного інструменту).

Слухання музичної теми Дідуся.

https://www.youtube.com/watch?v=6XZwhx-dluU

- Xитрого Вовка, який полює за качкою, зображує музичний інструмент – валторна.

 https://www.youtube.com/watch?v=rtpEn1iAUS0

(Показ ілюстрації музичного інструменту).

- А ось барабан і литавра озвучують постріли зі зброї кого?  

- Правильно, мисливців.

Слухання музичної теми мисливців.

https://www.youtube.com/watch?v=3IPnyp1obHE

(Показ ілюстрацій музичних інструментів).

- Ось ми з вами послухали симфонічну казку «Петрик і Вовк».

- Музика якого казкового героя вам сподобалась найбільше?

- Наша зустріч з музикою до казки «Петрик і Вовк» закінчена, але не закінчена дружба з симфонічною музикою.

V. Фізкультхвилинка.

- Попрацювали ми на славу! Можемо трохи перепочити і розважитися.

https://www.youtube.com/watch?v=2ex-CpPQNxE

VI. Вокальна діяльність.  Розучування пісні.

 - Сьогодні ми продовжимо  розучувати пісню «Пісня про матусю» Ю. Михайленка, яку ми готуємо в подарунок матусям на концерті, присвяченому Дню Матері.

Послухайте і пригадайте пісню, яку ми вчили на попередньому уроці. https://www.youtube.com/watch?v=6YI-XbctwuI

- Пригадайте, яка постава повинна бути при співі.

(Учні приймають правильну співочу поставу).

- Заспіваємо  перший куплет  пісні.

- Cпіваючи, пам’ятайте про правила красивого співу:

  • Сидіти під час співу треба  прямо.
  • Дихання брати спокійно.
  • Дихати животиком.
  • Плечі не підіймати.   
  • Нижню щелепу вільно опускати.
  • Губи тверді.
  • Голосні звуки, співаючи округлювати.
  • Приголосні – промовляти чітко, твердо.
  • Cлухати один одного, співати, як одне ціле.
  • Починати спів за диригентським жестом учителя.

( За допомогою прийому «Луна» вивчаємо 2, 3, 4 куплети пісні).

- На наступних уроках ми будемо повторювати  пісню і вдосконалювати наше виконання.

VII. Арттерапевтична частина уроку "The best".

- Завершуємо наше заняття традиційною рубрикою "The best".

Сьогодні я вам пропоную послухати  музичний твір австрійського композитора Вольфганга Амадея Моцарта «Концерт для фортепиано № 23, Адажио». Сядьте зручно і послухайте прекрасну симфонічну музику. Xто хоче, може малювати.

https://www.youtube.com/watch?v=dv03NI1mhc0

VIII. Узагальнення. Рефлексія.

- Ось і підійшов до завершення наш урок, подорож по Країні мистецтва. Що вам найбільше запам’яталось і що нового ви довідались? (Обговорення.)

- Про все, що ви сьогодні дізналися, розкажіть своїм батькам і друзям.

IX. Підсумок  уроку.

Аналіз емоційного стану учнів на кінець уроку.

- Діти, пам’ятайте! “Чим більше ви любите музику, тим більше музика любить вас.”

                                                                                                                 (Том Мун).

- Урок завершено.

  До-по-ба-че-ння! (Iст.-IIIст.-Vст.-IIIст.- Iст.) 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 січня 2021
Переглядів
1463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку