"Музичне митецтво романтиків"

Про матеріал
Дана презентація дасть Вам можливість познайомитися з музичним мистецтвом епохи романтизму. Ви переконаєтесь, що щузичний романтизм увів до мистецтва інтонаційні скарби фольклору різних народів, розкрив невичерпну складність людської душі, збагатив музичну культуру новими відтінками в царині синтезу мистецтв.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Музика романтиків

Номер слайду 2

План уроку4 Музика романтиків1235 Характерні риси музики романтиків. Композиторські школи. Композитори-романтики. Титани музичного виконавства

Номер слайду 3

Музика романтиків Романтизм — напрям у європейському мистецтві кінця XVIII — початку XIX ст., що виник в ат­мосфері розчарувань, сумнівів та безнадійності, які панували у тогочасному суспільстві, унаслідок відриву мрії від реаль­ності. Композитори-романтики зосередили увагу на багатому і складному внутрішньому світі людини. У своїй творчості вони надають перевагу жанру мініатюри — як вокальної, так і інструментальної.

Номер слайду 4

Музика романтиків Романтичний ідеал передбачає культ пристрастей, устремління до піднесеного, до свободи, а романтичний герой — це особистість із сильним характером. З-поміж видів мистецтва, якими захоплювалися романтики, музиці належала пріоритетна роль. Адже музика — голос серця, здатна передавати все розмаїття почуттів і вражень від навколишнього світу.

Номер слайду 5

Характерні риси музики романтиків Найхарактернішою рисою романтичної музики порівняно з попередніми стилями стає програмність, а панівною сферою образності — лірика. У непрограмній музиці посилилася образна конкретність.

Номер слайду 6

Композиторські школи Композитори-романтики виявляли інтерес до народної творчості, національно-самобутньої культури. Романтизм дав потужний імпульс формуванню національних композиторських шкіл.

Номер слайду 7

Композиторські школи

Номер слайду 8

Композиторські школи

Номер слайду 9

Нові жанри музики романтиків Для того щоб глибше розкрити індивідуальний світ людини, романтики шукали особливі засоби вираження. Це знайшло втілення у творах малих форм: прелюдіях, фантазіях, скерцо. Виникли нові жанри: експромти, музичні моменти, ноктюрни, пісні без слів, інтермеццо.

Номер слайду 10

Композитори-романтики Польский композитор-романтик Фредерік Шопен охоплює багато жанрів: концерти, сонати, балади, фантазії, ноктюрни, прелюдії, експромти, вальси, скерцо тощо. Твори надзвичайно емоційно проникливо розкривають складний душевний світ особистості, втілюють широку палітру емоцій і почуттів. В його музиці відчутний національний колорит. Шопена називають «душею фортепіано» Фредерік Шопен (1818-1840)

Номер слайду 11

Композитори-романтики. Фредерік Шопен (1818-1840)Ноктюрн (мі нор) Чи відчули ви романтичність прослуханої музики? У чому вона проявляється? Які почуття, настрої вона передає? 

Номер слайду 12

Композитори-романтики Антоніна Леопольда Дворжака —називають батьком чеської національної музики. На весь світ уславили ім’я композитора його «Слов’янські танці», у яких розкрито красу народної музики чехів, поляків, словаків, українців, сербів. Узагальнив характерні особливості фольклору різних народів, глибоко проникаючи в його «душу». Антонін Дворжак (1841-1904)Титульний лист першого видання «Словянських танців» з автографом автора

Номер слайду 13

Композитори-романтики. Антонін Дворжак (1841-1904)«Словянські танці»(№2)Які ознаки характеризують належність танців до романтичної музики?

Номер слайду 14

Титани музичного виконавства У добу романтизму на арену музичної культури виходить новий тип митця — блискучий виконавець. Такими титанами музичного виконавства були Нікколо Паганіні в мистецтві скрипкової гри, а в царині фортепіанного виконавства — угорський композитор і піаніст Ференц Ліст.

Номер слайду 15

Титани музичного виконавства Італійський скрипаль-віртуоз Ніколо Паганіні, гра якого вражала сучасників емоційністю, глибиною експресії, артистизмом, неперевершеною технікою та блискучою імпровізацією. Він став першим, хто давав концерти без нот, граючи всі твори напам’ять. Вершиною його творчості вважають 24 каприси для скрипки соло. Нікколо Паганіні (1782-1840)

Номер слайду 16

Титани музичного виконавства Нікколо Паганіні (1782-1840)Каприс №24 для скрипки. Порівняйте оригінальний твір Н. Паганіні з фортепіанним аранжуванням Ф. Ліста. Як змінюється тема у варіаціях?

Номер слайду 17

Титани музичного виконавства Франц Ліст (1811—1886) — угорський композитор, піаніст, педагог, диригент, публіцист, представник музичного романтизму, засновник угорської композиторської школи Створив цикл фортепіанних етюдів за темами Ніколо Паганіні і збагатив звучання улюбленого інструмента колористичними ефектами, розширив його технічні можливості, фортепіано зазвучало як оркестр. Ференс Ліст (1811-1886)

Номер слайду 18

Титани музичного виконавства Ференс Ліст (1811-1886)Етюд «Мазепа»Опишіть свої враження від музики. Схарактеризуйте основну тему твору. Він драматичний чи ліричний?

Номер слайду 19

Титани музичного виконавства Ро́берт Шу́ман — видатний німецький композитор-романтик, диригент, музичний критик та громадський діяч. Розвивав демократичні і реалістичні тенденції німецького і австрійського музичного романтизму. Яскравим прикладом є «Фантастичні п’єси» для фортепіано, де кожна п’єса передає емоційно забарвлені моменти життя: поривчастість і протест або ліричні роздуми й мрії. Роберт Шуман (1810-1856)«Фантастичні п’єси»Поясніть назву твору. Чому композитор назвав п’єси фантастичними? Як музика передає атмосферу таємничості, нереальності?

Номер слайду 20

Симфонічна музика романтизму Жанрове оновлення торкнулося й симфонії, адже зміна типу образності нерідко зумовлювала зміну музичної форми. Франц Шуберт написав двочастинну симфонію «Незакінчена», а у «Фантастичній симфонії» французького романтика Гектора Берліоза п’ять частин.

Номер слайду 21

Симфонічна музика романтизму Прикладом творчої переробки фольклорних джерел є «Українська симфонія» Михайла Калачевського в основою цього програмного твору стали мелодії українських народних пісень. Михайло. Калачевський (1851 — 1907)Схарактеризуйте основні теми симфонії. Як мелодії народних пісень змінюються у процесі симфонічного розвитку (тембр, темп, динаміка тощо).

Номер слайду 22

Синтез мистецтв Важливою ознакою романтизму стала ідея синтезу мистецтв. У цей період посилилась взаємодія музики з поезією та театром, що спричинило розквіт жанрів романсу і опери. Романс —- сольна, переважно лірична пісня (рідше дует або тріо), що виконують зазвичай із інструментальним супроводом, найчастіше фортепіано або гітари.

Номер слайду 23

Композитори-романтики Франц Шу́берт - австрійський композитор, один із основоположників романтизму в музиці, автор понад тисячі музичних творів, серед яких понад 600 пісень, дев'ять симфоній, велика кількість творів камерної та літургійної музики. Однин із перших серед романтиків почав створювати пісні й романси. Франц Шуберт (1797-1828)Вокальний цикл «Зимовий шлях»

Номер слайду 24

УкраЇнський романс В Україні романси називали також солоспівами. У повсякденному побуті співали народні пісні-романси літературного походження, а також твори композиторів-аматорів. Із-номіж них найвідоміші «Їхав козак за Дунай» (вірші С. Климовського), «Стоїть гора високая» (вірші Л. Глібова), «Дивлюсь я на небо» та «Взяв би я бандуру» (вірші М. Петренка).

Номер слайду 25

Підсумок уроку Назвіть основні ознаки романтизму в музиці, провідні жанри, зокрема ті, що втілювали ідею синтезу мистецтва. Як вплинула виконавська майстерність Н. Паганіні та Ф. Ліста на розвиток інструментальної музики?Чому композитори-романтики стали активно використовувати програмність у музиці, виявили зацікавленість фольклором? Музичний романтизм увів до мистецтва інтонаційні скарби фольклору різних народів, розкрив невичерпну складність людської душі, розкрив художні можливості програмності й виконавської віртуозності, збагатив музичну культуру новими відтінками в царині синтезу мистецтв.

Номер слайду 26

Домашнє завдання Мистецький проект на тему: «Національні школи в музиці епохи романтизму». Оберіть представників національних композиторських шкіл і підготуйте презентації про їхню творчість (з музичними фрагментами). Обговоріть усі презентації, порівняйте національні особливості музики й зробіть самостійно висновки, узагальнення.

pptx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
7 травня 2020
Переглядів
10281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку