Конспект музичного заняття з елементами здоровьєзберігаючих технологій
для дітей середньої групи
«До Ведмедика на День народження»
Мета:
Завдання:
Реквізит:
Хід заняття
Музичний керівник: Добрий день, малята!
Діти: Добрий день!
Вашим ноженятам,
Діти: Добрий день!
Вашим оченятам,
Діти: Добрий день!
Вашим рученятам,
Діти: Добрий день!
Музичний керівник: Дійсно, сьогодні гарний, добрий день. До нас у садочок завітали гості, давайте привітаємось із ними.
Залітає ворона: кар-кар-кар!
Я – ворона, каркарона,
Над лісом літаю.
Поглядаю в різні боки,
Всі новини знаю.
У ліску Ведмідь не спить,
Не йде в хатку, свій барліг.
День народження святкує,
Без гостей один сумує.
Музичний керівник: А Вам хочеться допомогти Ведмедику? А що потрібно для цього зробити? (відповіді дітей).
Музичний керівник: А що беруть з собою, ідучи на день народження? (відповіді дітей).
Музичний керівник: Нас чекає далека дорога, тому подумайте як же нам швидше дістатися до лісу? (відповіді дітей).
Музичний керівник: Пропоную іти спочатку маршем.
« Ходьба маршевим кроком»
.
Музичний керівник: Ой, які великі кучугури снігу! Спробуємо високо піднімати ніжки, переступаючи через замети.
«Ходьба з високим підніманням ніг»
Музичний керівник: А ось тут снігу менше, можемо доріжку собі протоптати, для цього треба ступати ніжками дрібненько і швиденько.
Вправа «Дрібушечки»
Музичний керівник: А зараз. Щоб стати міцними і здоровими, щоб з легкістю подолати нашу подорож, давайте зробимо масаж долоньок.(роздати горішки)
Масаж долоньк та пальчиків з каштанами
У садочок ми підемо і каштани там зберемо.
Візьмем в ручки раз- два,
Скажемо чарівні слова:
-Ви, каштани, нас гартуйте,
Від хвороб усіх лікуйте.
В ручках будемо качати
Свій масаж розпочинати.
Заховали, показали,
Пальчики поназивали.
Намалюєм на долонці сонечко кругленьке,
Промінці пряменькі.
От масажу і кінець,
А хто робив його- молодець!
Музичний керівник: Подивіться, як гарно у лісі: іскриться сніжок, зеленіють ялинки.
Казка-шумівка «Ялинка» (роздати музичы інструменти))
Росла в лісі ялинка, (діти стоять на місці, витягнувши руки в сторони).
На її гілочках стрибали білки (стрибають з просуванням вперед або стукають паличкою на ксилофоні).
Зранку прилітав до неї дятлик (діти махають руками, як крилами або плескають руками по стегнах).
І голосно стукав дзьобом (витягнувши вказівні пальці вперед, барабанять ними по тулубу або стукають дерев’яними ложками).
Іноді біля ялинки проходив великий ведмідь, (ходять, перевалюючись з ноги на ногу або повільно стукають долонями по барабану).
Пробігав маленький зайчик (підстрибують на місці або грають на ксилофоні).
Увечері на неї дув вітерець (дмухають ).
А вночі над ялинкою спалахували зірочки (витягнувши вказівні пальці, ніби малюють крапки-зірочки над головою або грають на дзвыночках).
Влітку біля неї літали комарики( ворушать пальцями в повітрі, примовляючи «з-з-з»).
Взимку на неї падали білі сніжинки (малюючи вказівними пальцями зверху вниз, показують, як падають сніжинки або щипають струни арфи).
І вкривали ялинку теплою сніговою ковдрою.(обіймають себе за плечі).
Звучить звук віхоли.
Музичний керівник: Який холодний вітер, давайте відчуємо в ньому холодний подих зими, відтворимо завивання віхоли.
Вправа на висоту і динаміку звучання «Вітер»
Музичний керівник: Цікаво, чиї це сліди? Музика допоможе нам розгадати цю загадку.
Музично-дидактична гра на розрізнення регістрів «Чия музика»?
Пташка, Зайчик, Вовк. Діти грають на музичних інструментах у різних регістрах, різними тривалостями.
Музичний керівник: А ось ці найбільші сліди кому належать? (відповіді дітей).
Підемо по слідах і знайдемо хатинку Ведмедика.
А от і хатинка, тільки вона зачинена, давайте постукаємо.
«Тук-тук, ми вже тут»
Виходить Ведмедик
Ведмедик Добрий день, дорогі гості.
Радий бачити вас!
Діти (вітаються): Добрий день, Ведмедику.
Вітаємо тебе з Днем народження!
Ми до тебе прийшли,
Подарунки принесли.
Ось тобі глечик меду,
Він тобі дуже треба.
І ще привітання в наших долоньках, що зберігають теплоту і доброту наших сердець, розігріємо наші долоні.
Самомасаж «Твоя долонька» (за методикою С.та К.Желєзнових)
Твоя долоня – море синє,
(діти «малюють» на долоні пальцями пр. руки хвилеподібні лінії)
Пливуть по ній човни красиві.
Твоя долонька, як лужок,
(пальчиком стукають по долоні)
А зверху падає сніжок.
Твоя долонька, як папір.
(«малюють» горизонтальні та вертикальні лінії)
Ти намалюй свій дім і двір.
Твоя долонька, як вікно,
( кругове прогладжування долоні)
Його не мили вже давно.
Твоя долонька, як доріжка,
(перебирають пальчиками по долоні)
А по доріжці ходять ніжки.
Прийми наші гарячі привітання!
(Потерли ручки та передають один одному «тепло»)
Ведмедик, притуляючи «привіт» до серця: Як радісно і весело мені стало, дякую, мої маленькі друзі.
Музичний керівник: Як же ще можна привітати Ведмедика в день народження.
Ведмідь: А ви якусь пісню знаєте, як приємно. Я з радістю послухаю.
Муз.кер: Наші діточки знають пісеньку- привітання? Бажаєш послухати?
«Пісня Щастя Вам»
Муз.кер: Наші діточки дуже гарно вміють танцювати, зараз ми вийдемо на середину залу і затанцюємо свій танок. Тільки він буде незвичайним, діти повинні дивитися на екран і відтворювати рухи, відповідно показу. Усі готові? Починаємо.
Кінезотерапія «Танці- зігріванці»»
Ведмедик: Які талановиті танцюристи.
Музичний керівник: Ведмедику, а в тебе більше не має музичних інструментів?
Ведмедик: Є! Тільки я не знаю, як називаються ці музичні інструменти. Допоможіть мені, дітки. Я піду в свою хатинку і заграю на кожному з них. А ви будете слухати, який музичний інструмент звучить, тоді скажете мені як він називається. Згодні?
Музично-дидактична гра «На чому граю»
Діти слухають, називають муз. Інструмент.
Ведмедик: Які розумники!
Музичний керівник: Цікаво, а про що зараз мріє Ведмедик? (відповіді дітей)
А який музичний твір треба почути Ведмедику, щоб він заснув?
Музичний керівник: Всі разом послухаємо колискову , яку написав композитор Я. Степовий
«Колискова»
Музичний керівник: А як звучала колискова? (відповіді дітей),а який у неї темп( жвавий чи повільний), а за характером музика весела чи сумна?А під цю музику можна танцювати?А співати?А що краще усього робити під цю музику?
Музичний керівник: Подивіться, наш іменинник вже заснув. Хай колискова ще прозвучить, щоб Ведмедик міцно-міцно спав до весни. А ми тихенько, щоб не розбудити його ,зробимо релаксаційну вправу.
Релаксаційна вправа
Муз кер: Давайте усі ляжемо «сонечком», уявимо, що ми повернулися з зимового лісу і потрапили га теплий весняний лужок. Почуємо, як тане сніг, як дзвенить весняна капель, пташки повернулися з теплих країв, співають, будують свої домівки, сонечко гріє все тепліше і тепліше, вітерець теж потеплішав, на вулиці чути гомін діточок. А тепер просинаємось, повільно сідаємо, потягнулися, тепер стаємо на ніжки. І тихенько, щоб не розбудити ведмедика, виходимо з зали у свою групу.
Під мелодію колискової діти навшпиньки виходять із зали.