Музичний КВК у 3-4 класах
Мета: Узагальнити знання учнів, розвивати музичну пам'ятьі кмітливість, інтелектуальну гнучкість. Виховувати інтерес та любов до музики, естетичні смаки.
Обладнання: роздаткові картки командам з прислівями про музику, комп'ютер, презентації MicrosoftPowerPoint*, портрети композиторів.
Вчитель: Добрий день, шановні вчителі, та учні! Сьогодні вас усіх зібрала в цей зал ЇЇ величність Музика! Музика, яка наповнює наші серця щоденно!( Звучить пісня «Музика» сл.І.Боровик, муз. Ю.Рожкова у виконанні шкільного вокального ансамблю.)
Вчитель: Музика невідразу стала такою, якою ми чуємо її зараз. Багато тисяч років пройшло, перш ніж з'явились ораторії та симфонії, кантати та сонати, сучасні пісні та рок-музика. Ви знаєте чимало музичних творів, пісень, композиторів. Тому ми сьогодні і зібрались щоб провести захоплюючу та веселу гру. А присвячується ця гра музиці. Сьогодні буде звучати різна музика: весела і серйозна, класична і сучасна...
Отже, зустрічайте команди!
(під музику на сцену виходять 2 команди по 6 чоловік)
Вчитель: А тепер дозвольте оголосити наше справедливе жюрі.
Вчитель: Отже, для початку визначимо порядок виступу команд. Команди отримують конверти з однаковими прислів'ями про музику. Але прислів'я треба скласти з слів, що знаходяться в конвертах. Яка команда перша впорається з завданням – та перша й почне, а за першість отримує ще 1 бал.
(під музику команди складають прислів'я)
Прислів'я:
1. Бідний пісні співає, а багатий тільки слухає.
2. Весело співається – весело й прядеться.
3. Бесіда дорогу скорочує, а пісня - роботу.
4. Співай пісню той, у кого голос гарний.
1. Конкурс: Привітання.
Кожна команда оголошує свою назву, девіз та емблему.
Команди отримують оцінки жюрі: максимум – 5 балів.
2. Конкурс: Розминка.
Необхідно виділити ноти в словах. За кожну правильну відповідь: 1 бал
Наприклад: дорога. Парасолька. Міммоза. Маляр. Посольство. Ремісник. Сіно. Доручення. Клякса. Міліція. Фасоль. Домовий. Факт. Рекорд. Мішень. Валянок. Вареник. Сіль. Арфа. Колядка.
3. Конкурс: Домашнє завдання.
Інсценізація української народної пісні.
Команди отримують оцінки жюрі: максимум – 5 балів.
4. Конкурс капітанів
Капітани отримують однакові завдання, в яких повинні відгадати музичні слова. Наприклад:
А Р Ф А Е Ф А М П
О Н А М Д О Н Л Р
П О Г И А Р И Я Н
Е Т О О К Т А В А
Р А Т Т П Е С Н Я
А С К Р И П К А Н
М Е Л О Д И Я Ф О
К О Н Т Р А Б А С
В А Л Ь С Н Р Е И
Т А К Т Р О Я Л Ь
Скільки вгаданих слів – стільки й балів.
(Поки капітани розгадують кросворд, вчитель проводить гру з вболівальниками.)
5. Гра з вболівальниками.
Вчитель говорить перше слово назви групи музичний інструментів, а вболівальники продовжують, поки не помилятьс
6. Конкурс «Хто швидше»
1. Назвіть пташку, плазуна та зернову культуру, в назвах яких є нота “РЕ”. (Черепаха, орел, гречка)
2. Птах, в назві якого є нота мі. (Фламінго)
3. Рослина, в назві якої є нота “СОЛЬ” і ще одна нота? (Фасоль)
4. Порода домашніх собак, де є нота до. (Бульдог,)
5. рослина, де є нота до (подорожник)
За кожну відповідь – 1 бал
7. Музична вікторина.
Завдання: командам необхідно назвати назву твору, композитора, виконавців.Для вікторини вибираються твори за програмою, які учні вже прослухали на уроках. За кожну відповідь – 1 бал
8. Біографічний поєдинок.
Вчитель зачитує біографічні відомості композиторів, не називавши їх Прізвищ, командам необхідно визначити, про кого з композиторів йде мова.
9. Конкурс «Музична естафета»
Команди по черзі виконують декілька рядків з пісень, в яких згадується рослина, передаючи естафету один одному словами : «...раз, два, три – заспівайте тепер ви...»
Вчитель: На цьому випробовування для команд завершились. Тепер жюрі підрахує бали й визначить переможця, а для глядачів команди разом виконають пісню «Музика» Команди разом виконують пісню Музика
Вчитель: Слово надається журі.
Підведення підсумків, нагородження учасників.