музично-пізнавальна гра-казка для дітей старшого дошкільного віку “Пригоди Сніжинки-Краплинки”

Про матеріал
  • У формі гри діти пізнають про кругообіг води в природі при цьому виконують логопедичні вправи, що сприяють покращенню мовленнєвому розвитку
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Музично-пізнавальна гра-казка для дітей старшого дошкільного віку

“Пригоди Сніжинки-Краплинки”

 

 

 

Підготувала:

вчитель-логопед

відділу освіти

Талалаївської РДА

Мовчан Оксана

Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

Пізнавальний розвиток:

  • розширити знання про навколишній світ і явища природи;
  • поглибити знання про деякі властивості води;
  • закріпити знання про неживу природу;
  • виховувати бажання дітей займатися дослідницькою діяльністю;
  • заохочувати дітей до пізнання нового, незнаного;
  • виховувати дбайливе ставлення до довкілля, бажання займатися дослідницькою діяльністю;
  • дати дітям знання про сніжинки, як вони утворюються, як тануть, про різноманітну форму;
  • закріпити вміння спостерігати за формою сніжинок, вдосконалювати знання про те, що сніжинки тануть;
  • виховувати дбайливе ставлення до довкілля.

Соціально-моральний розвиток:

  • формувати вміння оцінювати певну моральну ситуацію й висловлювати свою думку що до неї;
  • вчити дітей разом з дорослими пізнавати світ;
  • розвивати допитливість, самостійність, самовладання;
  • розвивати спостережливість, уважність, самостійність, розсудливість.

Емоційно-ціннісний розвиток:

  • виховувати емоційну сприйнятливість, чутливість;
  • формувати вміння відгукуватися на емоційно насичене середовище;
  • розвивати музичний слух та відчуття ритму;
  • розвивати фонематичне сприймання, слух, зорову увагу, память, загальну і дрібну моторику рук, уяву;
  • розширювати словниковий запас;
  • розвивати вміння будувати граматично вірно речення;
  • виробляти точність мовленнєвих рухів артикуляційного апарату;
  • закріплювати вимови звука ж;
  • формувати у дітей музичні здібності в доступній ігровій формі;
  • створювати умови для формування інтересів дітей;
  • розвивати співочі уміння і музично-ритмічні рухи;
  • збагачувати досвід емоційних переживань дітей, формувати позитивний «емоційний фонд»;
  • формувати початок музичної культури, сприяти формуванню загальної духовної культури.

Обладнання: зал облаштований таким чином, щоб були чотири зони, де тематично зображені пори року,  сніжинки для  кожної дитини, стрічки, жучок, стрічки синя та біла, сніжинки, краплинки  з отворами для нанизування, 4  наборидля колажування - краплини, сніжинки, хмаринки, сонечко, зображення 4 пір року, клей, калюжі, парасольки.

Хід заняття

Діти заходять в зал під музичний супровід.

Організаційно-мотиваційний момент.

Вчитель-логопед:

На заняття ми прийшли

Стали  дружно в коло  ми

Вушка прислухайтесь,

Очки - придивляйтесь,

Носик – глибше дихай,

Ротик - посміхнись.

Давайте подаруємо посмішку по колу один одному. Тож отримуй посмішку від мене той,  хто зліва.

Подивилися всі в зал і подарували посмішки і там.

Основний етап

Етап Зима

До нас на заняття завітає чарівна гостя. А яка спробуйте відгадати?

 Зірка сніжно біла на рукав мені злетіла,

Поки несла її сюди, стала краплею води. (сніжинка)

Сюрпризний момент.

Дівчинка-сніжиночка:

Білесенька сніжиночка

Вродилась я з води

Легенька, як пушиночка

Спустилася сюди

Я з хмарою носилася

Від подиху зими,

І весело крутилася

З метелицею я.

Сніжинка знаходиться  на зимовій гілочці

Вчитель-логопед: А ось і сестричка нашої Сніжинки (показує). Вона говорить дуже тихенько, бо її тільце з тендітної льодяної плівки, тому я промовлятиму за неї. Сніжинка хоче розповісти вам про свої пригоди, які сталися з нею протягом усього року.

Дівчинко-сніжинко, пограйся з нами, а ми спробуємо з дітьми уявити, що відбувається з тобою і твоїми сестричками протягом всього року.

Дівчинка-сніжинка: добре, я охоче з вами пограюся.

Вчитель-логопед:Прийшла зимонька-зима. Холодна і біла. Сонячні промінці вже не гріли, як раніше, а з неба падали й падали легенькі сніжинки. Але вони не просто спускалися на землю, а весело кружляли в дружному таночку. Послухайте, діти, як танцювали-кружляли грайливі сніжинки, й покажіть пальчиками їхні рухи. (Музична гра «Пальчики танцюють)

 Під музичний супровід показати як танцюють пальчики сніжинки. (повільно-швидко рухати пальчиками, потім почергово)

 Вчитель-логопед: Ой,  дивіться до нашої сніжинки прилетіли ще подружки сніжиночки.

Дихальна вправа

Завдання: візьміть будь-ласка кожен по сніжинці. Придивіться до неї, яка вона гарна і білосніжна?Кожна сніжинка неповторна, особлива, унікальна. У природі не існує однакових сніжинок, тому пред початком подорожі нашої сніжинки придивіться до своєї сніжинки, адже пізніше вам буде потрібно її віднайти. А найбільше наша сніжинка полюбляє літати, то ж ми зараз з вами спробуємо, щоб наші сніжиночки закружляли у своєму танку.

Музичний супровід

Музична-гра змагання «Хто перший додме сніжинку до кінця килимка» Вдих носиком короткий – довготривалий видих ротиком. Один, два, три під музичний супровід гру розпочали. Діти грають парами.

Гра впізнай свою сніжинку

Так розпочинається подорож нашої сніжинки на нашому занятті. Ой, погляньте який ми великий сугроб снігу намели, а давайте спробуємо кожен віднайти свою сніжинку…

Кожен знайшов свою сніжинку? Чи важко було вам її віднайти?

Відповіді дітей ….

Музично-дидактична гра «Потанцюй сніжинко»

Вчитель-логопед: А зараз наша сніжиночка продовжує свою подорож, а нам потрібно стати в коло і  передавати  по колу своєму товаришу сніжиночку і проспівувати поспівочку-чистомовочку. На кому зупинилася музика, той виходить у центр кола і кружляє як сніжиночка.

ААААААААА-сніжиночка мала

УУУУУУУУ-сніжиночку візьму

Етап Весна

Вчитель-логопед: Але зима все ж таки минула. Знову пригріло сонечко, і відйого тепла Сніжинка та її сестрички розтанули. Вони перетворилися на краплинки. А ось і дівчинка-краплинка.

Сюрпризний момент.

Дівчинка-краплинка:

Я краплинка, я вода – завжди свіжа, молода.

Я весела, я привітна, я на світі всім потрібна.

Я роблю велику справу, вмить вгамовуючи спрагу.

 Напою дощем рослини, ріками до моря плину.

У веселці я барвиста, у росі я промениста.

Вчитель-логопед: Дуже приємно нам познайомитися з сестичкою сніжинки краплинкою. Запрошуємо разом дізнатис як пройде наша подорож і ми обовязково познайомимо тебе з Сніжинкою..

Дівчинка-краплинка: Добре.

Вчитель-логопед:А краплинки зібравшись у гурт, потекли-подзюркотіли по лужку прудкими струмочками. Водичка, сама нагрівшись під сонцем, відігріла й напоїла землю, і на ній з’явилися зелена травичка, білі й жовті, сині та фіалкові весняні квіти. Подув легенький вітерець.

Музична гра «Бігунець»

Мета: виробляти точність мовленнєвих рухів артикуляційного апарату.

Завдання: На килимку зі стрічок зроблений лабіринт. Під музичний супровід діти проходять лабіринт імітуючи звук шуму струмочка. Виконують вправу»Дзюркіт струмочка». Губки зубки посміхнулися, кінчик язичка піднятий угору за верхніми зубчиками, голос не спить і дмемо ЖЖЖЖЖЖЖЖЖЖ.

Етап Літо

Вчитель-логопед: По весні настало тепле літечко. Було сонячно й тепло, і діти вранці вибігли на лужок і – замочили ніжки. На травичці виблискували дрібні й холодні крапельки води. Це Сніжинка – Краплинка та її сестрички, які вже були струмочком, стали росинками. До трав і цвіту прилітали метелики, бабки та жучки. Вони вмивалися чистою росою, пили її й снідали пахучим квітковим соком. А ось якесь диво сіло мені на долоню. Воно чорняве, блискуче й жваве, з вусиками та твердими крильцями. Відгадали, хто це? (Відповіді дітей). Так, це жук. Послухайте, що з ним сталося, й порухайте пальчиками.

Музичний супровід. Пісенька про жучка.

Ой, летів жук, жук,
І у воду фук, фук.
Прилетіла жукова мати,
Жука рятувати.
— Ой, подай, жучку, та правую ручку!
— Я — жук, жук-жу-жу-жу-жу,
Я над квітами кружу.

 

Етап Осінь

Вчитель-логопед: Під теплими промінцями сонця роса висохла, перетворилась у пару й піднялася високо вгору. Наша Сніжинка – вона ж і Краплинка, Росинка, Паринка – та всі інші скупчились у хмарку. Налетів вітер, похолоднішало, й хмарка заплакала дощем: крап, крап…

Музичний супровід: звук крапання дощику

(Діти стукають пальчиком по долонці, ніби накрапає дощ,) Крап-крап крап.

І ось настала осінь… і зявилися калюжі, давайте спробуємо пограти у гру «Прогулянка під дощем». Діти розділяються на дві команди. Завдання: необхідно пробігти поміж калюжками з парасолькою і при цьому не замочити ніжок.

Вчитель-логопед: молодці, дітки, ви дуже спритні. Раптом стало ще холодніше, і з неба полетіли білі сніжинки. Це випав перш сніг..хоча ще в календарі була осінь… Дівчинко-сніжинко, дівчинко-краплинко познайомтеся, адже саме восени вже може пролітати перший сніг і йти холодний дощик, а ще таке явище може бути і навесні. (Сніжинка і краплинка взялися за руки і закружляли). Нам було цікаво дізнатися про ваші пригоди. А зараз, щоб ми всі запам’ятали вас ми пограємо у гру.

Психогімнастика: Музично-рухлива гра «Сніжинка -краплинка»

Мета: розвиток музичного слуху, фонематичного сприймання.

Музичний  супровід

Завдання: Краплинка – один музичний супровід і відповідний рух (стрибок), сніжинки- інший музичний супровід (кружляння)

Вчитель-логопед:

Гра «Сніжинка шукає краплинку»

Музичний супровід.

Мета: розвиток дрібної моторики, уваги, спритності.

Матеріал: стрічки синя та біла, сніжинки, краплинки  з отворами для нанизування

Завдання: Діти в хаотичному порядку отримують хто сніжинку, хто кралинку  різних кольорів. Необхідно кружляти по залу, а коли музика закінчується швидко віднайти пару сніжинки-краплинки в кольорі.  В гру грають одни-три рази. Подивіться уважно ваші сніжинки і краплинки мають отвори і це не просто так, адже нам необхідно зробити намисто для наших чарівних гостей. У кого краплинки, той нанизує наші намистинки- краплинки  на синю стрічку, а у кого намистинки-сніжинки, то на білу стрічку.

Закріплення матеріалу

Вчитель-логопед:

Колажування. Завдання: діти розділяються на 4 групи. Це 4 пори року кожна групка дітей робить колаж певної пори року, в якому стані сніжинка краплинка в кожній порі року.

 

Мета: узагальнити отримані знання на занятті.

Матеріал: для кожної групи набір краплини, сніжинки, хмаринки, сонечко, зображення 4 пір року, клей.

Рефлексія:

-Чи сподобалося вам робити картинки пір року?

Відповіді дітей:

-Що цікавого ви дізналися про подорож сніжинки-краплинки?

Відповіді дітей:

-А ким би ви хотіли бути Сніжинкою чи Краплинкою?

Відповіді дітей:

Вчитель-логопед: Попрощаймося, діти, з нашою Сніжинкою –Краплинкою, паринкою, бо для неї розпочинаються нові мандри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Павчук Орися Володимирівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
2257
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку