Логопедичне заняття для дітей старшої групи ЗДО

Про матеріал

Конспект логопедичного заняття для дітей старшої групи ЗДО

Тема: Складання описової розповіді за предметною картинкою «Ластівка»

Мета: Навчати складати описову розповідь за предметною картинкою (за планом, схемою) шляхом промовляння та поширення речень.

Закріпити вимову свистячих та шиплячих звуків у словах складної структури в зв'язному мовленні.

Вправляти дітей у використанні зменшувально-пестливих іменників, прикметників та в практичному використанні синонімів.

Розвивати увагу, пам'ять, спостережливість.

Виховувати бережливе ставлення та любов до природи.

Перегляд файлу

Заклад дошкільної освіти № 23 м. Сміла, Черкаська обл.

Вчитель-логопед   С.Пономаренко.

 

                    Логопедичне заняття з дітьми старшої групи

 

Тема:  Складання описової розповіді за предметною картинкою «Ластівка»

Мета:  Навчати складати описову розповідь за предметною картинкою (за планом, схемою) шляхом промовляння та поширення речень.

            Закріпити вимову свистячих та шиплячих звуків у словах складної структури в звязному мовленні.

            Вправляти дітей у використанні зменшувально-пестливих іменників, прикметників та в практичному використанні синонімів.

             Розвивати увагу, память, спостережливість.

             Виховувати бережливе ставлення та любов до природи.

Матеріал: предметна картинка « Ластівка», план-схема опису пташки, предметні картинки з зображенням перелітних птахів (журавель, шпак, дрізд, зозуля, ластівка, лелека, чорногуз), аудиозапис пташиних голосів, зображення силуетів пташок, м’яч, слайди.

                                          Хід проведення:

 Вчитель – логопед:  Діти, вже настала весна, а ще немає багатьох пташок навколо нас. Вам сумно без них? ( Відповіді дітей). А уявіть, що мої руки сьогодні чарівні і, коли я когось торкнусь, ви перетворитесь у якогось перелітного птаха.( Логопед торкається дітей). Скажіть, у кого ви перетворились? (Діти називають, наприклад: грак, шпак, жайворонок, зозуля, дрізд, журавель, ластівка, лелека, чорногуз).

Слайди № 1,2,3,4,5,6.

Вчитель – логопед :  А ви всі добре знаєте, які птахи перелітні, а які – зимуючі? Давайте пограємо в гру та перевіримо, чи це так.

Дидактична вправа «Що зайве».

Снігур, ластівка, жайворонок, шпак.

Чорногуз, лелека, синичка, журавель.

Горобець, ворона, голуб, ластівка.

Вчитель – логопед навмисно називає тільки перелітних птахів:

 ластівка, дрізд, жайворонок, лелека;

тільки зимуючих птахів : синиця, голуб, горобець, ворона. Діти повинні довести, що серед цих птахів зайвих немає.

Слайди № 7,8,9,10.

Вчитель – логопед :   Молодці! Ви були дуже уважними!

Вчитель – логопед :    Діти, вчора я побачила, що над моїм вікном зявилось гніздечко.

  • Малесенька пташка щоранку мені

Співає, щебече пісні весняні

І весело вється вгорі над вікном

Й махає привітно стрілчатим крилом.

   - Ви здогадались, що це за пташечка? (Відповіді дітей).

Слайд № 11.

Вчитель – логопед :   А може, хтось з вас знає іншу загадку про ластівку? (Відповіді дітей).   А давайте придумаємо загадку разом! Цей птах швидко чи повільно літає? (Швидко). Де він літає? ( Скрізь). А чим він харчується?   (Мушками). Скільки він їх з’їдає? (Багато). А як сказати інакше – багато?   (Безліч). А де цей птах будує гніздо? ( Над вікном). А ця пташка в нас зимує чи відлітає в теплі краї? ( Не зимує).

Вчитель – логопед : Ось і вийшла в нас загадка:

     Швидко срізь цей птах літає,

Безліч мушок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує.

Хто це? ( Ластівка).                                                                                 Вчитель – логопед :   А що ви ще знаєте про ластівку? ( Ластівки першими відлітають у теплі краї, а повертаються у рідні краї останніми).

А давайте скажемо, яка ластівка, зєднавши два слова в одне.

- Якщо вона любить тепло , яка вона? ( Теплолюбива ).

- Якщо   в неї швидкі крила , яка вона?(Швидкокрила).

- Якщо  в неї дзвінкий голос, яка вона?(Дзвінкоголоса).

   А чи можна  сказати інакше  про те, як вона співає? (Щебече, заливається).

   А як ластівка ставиться до своїх пташенят? (Турбується, захищає, вчить літати, годує).

Слайд № 12, 13.

Вчитель – логопед : Діти, ви такі розумні! Я бачу, ви багато знаєте про ластівку. А давайте пограємо в гру « Відповідай швидко» ( гра з мячем).

  « Ластівка яка?»              « Ластівка що робить?»

- Маленька                                           - Літає                                             

- швидка                                               - співає

- легка                                                   - хапає

- гарна                                                   - будує

- дзвінкоголоса                                     - щебече

- швидкокрила.                                     - заливається

- теплолюбива                                      - вчить 

- турботлива                                         - годує

 

 Фізкультхвилинка.

Вчитель – логопед :  Діти, уявіть, що дехто з вас ластівки, а дехто -  пташенята. Ластівки літають, шукають мушок, годують своїх пташенят. (Діти – “ластівки” під запис пташиних голосів, щебетання «літають», імітують годування пташенят. Потім «ластівки» з «пташенятами» міняються ролями ). Вчитель – логопед : Діти, давайте ще раз розглянемо ластівку. Вона така маленька, ніжна, тендітна.Спробуйте сказати про неї лагідно, пестливо.

Слайд № 14.

Дидактична вправа «Назви лагідно».

Чорна голова – чорненька голівка

Чорна спина – чорненька спинка

Чорні крила – чорненькі крильця

Чорний хвіст – чорненький хвостик

Чорне пір’я – чорненьке пір’ячко

Біла грудка – біленька грудочка

Білий пух – біленький пушок

Краватка на шиї – краваточка на шийці

Очі – оченята

Дзьоб – дзьобик

Кігті – кігтики

Язик – язичок.

Слайд № 15.

  Дидактична вправа «Впізнай птаха за тінню».

Вчитель – логопед:   Діти, подивіться на цю огорожу. За нею сховалися різні пташки. Але , бачите, ось видно їх тіні. ( Вчитель – логопед показує розкладені силуети птахів). Ви можете за тінню впізнати, які це птахи? (Відповіді дітей).

Чи є серед них тінь ластівки? ( Відповіді дітей). Давайте подивимось, чи є там ластівка?(Діти знаходять силует ластівки). Так, ось вона!

Вчитель – логопед:  Діти, які ви кмітливі! Ви мені так багато сьогодні розповіли про ластівку. А я теж знаю про неї щось цікаве. Ви хочете узнати, що саме? (Відповіді дітей). Ластівки перед дощем низько літають над землею. Знаєте, чому? ( Міркувіння дітей). Якщо не знаєте, спитайте мене. Може ви ще мене хочете щось спитати про ластівку. ( Діти задають запитання, вчитель – логопед відповідає, заохочує до відповіді інших дітей).

 Вчитель – логопед :   Молодці, діти! Ви багато чого знаєте про ластівку. А давайте зробимо для малят ясельної групи книжечку  про цю пташку. ( Робота в групах : діти за допомогою схеми складають розповіді , вчитель – логопед записує їх , складає їх разом з картинками, скріпляє все разом у вигляді книжечки. Діти дарують книжечку малюкам).

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Байрачна Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
30 квітня 2018
Переглядів
2172
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку