Музика, хореографія, театр Америки

Про матеріал

Пропоную авторські презентації до уроків мистецтва у 10 класах. Під час відбору матеріалу для презентації перевага віддавалась визначним світовим шедеврам. Намагалась інтегрувати матеріали з усіх підручників, запропонованих МОН України. Сподіваюсь, що дані розробки стануть у нагоді колегам. За бажанням, учитель може додати відеоролики або інші ілюстрації.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Національна музика СШАМузичне мистецтво США

Номер слайду 2

Поміркуємо разом. Що ви знаєте про музичні напрямки США?Чи вплинула національна музика США на музичний світ Європи? Наведіть приклади.

Номер слайду 3

Національна музика СШАҐрунтується на музичних традиціях, принесених з Європи, Африки, Азії, а також американських індіанців і корінних жителів Гавайських островів. Створено нову музичну культуру, нові, до цього не існуючі музичні напрямки, які згодом поширилися у всьому світі.

Номер слайду 4

Особливості музики американських індіанців:одноголосся;пентатонічний склад;звуконаслідуванням голосам у природі; музичні інструменти — флейти, свистки, барабани, тріскачки.

Номер слайду 5

М. Borner. It's Bob (мелодія в пентатоніці в стиле реггі)Перегляд відеоролика

Номер слайду 6

Музична спадщина з Європи. Пуританська мораль вихідців з Великої Британії не давала розвиватися світським жанрам, дозволяючи лише спів псалмів. Релігійні гімни, які масово співали і поза церквою. Виникнення духових оркестрів. Патріотичні пісні («Зоряно-смугастий прапор», «Слався, Колумбіє» та інші). Домашнє музикування: концерти салонного характеру, танці.

Номер слайду 7

Афроамериканська музична культура. У своїй музиці афроамериканці зберегли багатовікові традиції мистецтва своїх пращурів: високий ступінь естетичної обдарованості, сприйнятливість до нової культури, творчу потребу висловлювати своє світовідчуттяв художніх образах, чудове ритмічне чуття, свободу м’язів тіла, специфічну манеру співу та інші вроджені особливості.

Номер слайду 8

Джаз – музичний символ Америки. Його історія та музичні особливості

Номер слайду 9

Історія джазу У 1619 р. до берегів Південної Кароліни пришвартувався перший корабель з африканськими неграми на борту. У південних штатах була потреба у робочій силі для роботи на плантаціях. Термін служби рабів був довічним, а закон 1661 р. зробив рабство матері спадковим для дітей.

Номер слайду 10

Історія джазу. На Півночі, де, в силу особливих економічних і кліматичних умов, була розвинена промисловість, раби були, головним чином домашньою прислугою, садівниками і т. п.

Номер слайду 11

Історія джазу. Раби масово гинули під час перевезень: задихалися від нестачі повітря, помирали від хвороб, божеволіли, кидалися в море, віддавши перевагу смерті, ніж рабству. Раби були дешевими. Плантаторам вигідніше за короткий термін замучити раба на непосильній роботі, ніж експлуатувати його довше, але помірковано. Середня тривалість життя раба на плантаціях не перевищувала 6-7 років.

Номер слайду 12

Історія джазу. Увечорі до рабів приходив християнський пастор, який вчив їх молитися, розповідав про те, що якщо будеш старанно молитися, то Бог виконає твої бажання. Саме у Південних штатах тривалий час зберігався національний фольклор негрів, який згодом став підгрунттям для народження джазу.

Номер слайду 13

Витоки американського джазу. Спірічуел (негритянські духовні пісні). Трудові пісні. Регтайм (інструментальна танцювальна музика). Блюз (пісні-скарги, протести). Музика духових оркестрів.

Номер слайду 14

Махелія Джексон. Спірічуел. Перегляд відеоролика

Номер слайду 15

Зулуська трудова пісня. Перегляд відеоролика

Номер слайду 16

С. Джоплін. Регтайм «Кленовий лист»Перегляд відеоролика

Номер слайду 17

С. Джоплін. «Блюз західної околиці»Перегляд відеоролика

Номер слайду 18

Нью-Орлеанський джаз. «Чарльстон»Перегляд відеоролика

Номер слайду 19

Луї Армстронг (1901 – 1971)Американський джазовий музикант: трубач і співак, у США відомий як король джазу. Популярність йому принесли: віртуозне звучання труби, майстерність імпровізації й особливий низький хрипкий голос.

Номер слайду 20

Л. Армстонг. «Let My People Go»Перегляд відеоролика

Номер слайду 21

Л. Армстонг. «Hello Dolly»Перегляд відеоролика

Номер слайду 22

Елла Фіцджеральд. «Summertime»Перегляд відеоролика

Номер слайду 23

Бенні Гудмен (1909 – 1986)Американський джазмен, кларнетист, прозваний «королем свінгу». У гурті грали в основному афроамериканці.

Номер слайду 24

Бенні Гудмен. «Sing, sing, sing» Перегляд відеоролика

Номер слайду 25

Дюк Еллінгтон. «Take The A Train» Перегляд відеоролика

Номер слайду 26

Гленн Міллер. «Серенада сонячної долини» Перегляд відеоролика

Номер слайду 27

Історія джазу. Перегляд відеоролика

Номер слайду 28

Джордж Гершвін (1898 – 1937)Американський композитор. Народився в сім'ї євреїв — емігрантів з України. Поєднав симфонічну музику з джазом. Перегляд відеоролика

Номер слайду 29

Музичні особливості джазу: свінг – особливий ритмічний малюнок;синкопи – зміщення сильної долі на слабку;рифи – багаторазове проведення короткої мелодичної фрази;імпровізація – створення музики без підготовки;склад джаз­-бенду (джазового оркестру): духові (у тому числі, саксофон), струнні (зокрема, контрабас, банджо), екзотичні шумові інструменти, ударна установка.

Номер слайду 30

Витоки рок-музики, її музичні особливості та виконавці

Номер слайду 31

Трохи історіїНа хвилях «білого» радіо звучала лише дозволена музика, яка задовольняла потреби поважних білих людей. «Чорна» музика була під офіційною забороною. Для молоді був дефіцит танцювальної музики. У місті Клівленд у 1951 р. диск-жокей Ален Фрід вирішив піти на нечуваний експеримент…

Номер слайду 32

Трохи історіїРок-н-рол – крутитися-гойдатися. Характеризується простою мелодією, що супроводжується важким, монотонним і одноманітним ритмом з акцентами на слабких долях такту. Рок-н-рол виконує співак у супроводі ансамблю.

Номер слайду 33

Витоки рок-н-ролу. Перегляд відеоролика

Номер слайду 34

Король рок-н-ролу. Елвіс Преслі (1935 – 1977) – американський співак і актор. Один із найуспішніших музикантів XX століття. Установив чимало досі не перевершених рекордів у царині звукозапису. Став настільки популярним, що більшість людей зазвичай називає його просто «Елвіс» або «Король рок-н-ролу».

Номер слайду 35

Історія Елвіса ПресліПерегляд відеоролика

Номер слайду 36

Елвіс Преслі. Рок-н-рол. Перегляд відеоролика

Номер слайду 37

Елвіс Преслі. «Oh My Love» Перегляд відеоролика

Номер слайду 38

Музичні особливості рок-н-ролу:чіткий ритм; швидкий темп; розкутість виконання; музичні інструменти: електрогітара, контрабас, ударні, фортепіано і саксофон.

Номер слайду 39

Витоки рок-музики. Госпели. Кантрі. Ритм-енд-блюз. Буги-вуги.

Номер слайду 40

Витоки рок-музики. Госпели Афроамериканські духовні християнські пісні. відрізняються жвавістю, танцювальними ритмами, спонтанними репліками, імпровізацією. Перегляд відеоролика

Номер слайду 41

Витоки рок-музики. КантріПерегляд відеоролика

Номер слайду 42

Витоки рок-музики. Ритм-енд-блюз. Пісенно-танцювальна розважальна музика. Пісня «Провалюй, Джек» («Hit the Road Jack») Рея Чарльза побудована на діалозі жінки, яка дорікає свого чоловіка в тому, що в нього за душею ні копійки, і вимагає, щоб він зібрав свої речі і покинув її будинок, і відповідей чоловіка, який звинувачує жінку в сварливості та обіцяє надолужити згаяне.

Номер слайду 43

Р. Чарльз. «Hit the Road Jack»Перегляд відеоролика

Номер слайду 44

Витоки рок-музики. Буги-вуги. Фортепіанний стиль розважальної музики. Перегляд відеоролика

Номер слайду 45

Nirvana Американський рок-гурт, створений вокалістом та гітаристом Куртом Кобейном та басистом Крісом Новоселічем у 1987 році. Він казав: «Ми, як і раніше відчуваємо себе тінейджерами…». Пісню «Smells Like Teen Spirit» вважають підлітковим гімном.

Номер слайду 46

Nirvana. «Smells Like Teen Spirit» Перегляд відеоролика

Номер слайду 47

Музичні особливості рок-музики:зміст пісень від легкого до похмурого, глибокого і філософського;одноманітний ритм;гучне звучання;одноманітний ритм з сильним бек-бітом;сольні епізоди на електрогітарі;є продуктом колективної творчості;імпровізація;склад рок-гурту: вокаліст, гітаристи (бас, соло) і ударник, іноді клавішник, саксофон, губна гармоніка, акордеон та ін.

Номер слайду 48

Диско і його Королева. Донна Саммер (1948 – 2012) – американська співачка, Королева диско. Перегляд відеоролика

Номер слайду 49

Донна Саммер. «I Feel Love»Перегляд відеоролика

Номер слайду 50

Bee Gees. How Deeps Is Your Love (1977)Перегляд відеоролика

Номер слайду 51

Музичні особливості диско:ритмом 100—120 ударів за хвилину, що вдвічі перевищує частоту серцевих скорочень людини;електронна обробка музики;швидкий темп, танцювальний характер;диск-жокей (DJ) у ролі оператора апаратури та розпорядника танців;структура пісень складається з декількох блоків (зі зміною малюнка баса, мелодії, тональності тощо), що не дозволяє довгим композиціям набриднути слухачеві.

Номер слайду 52

Поп-музика і її Король. Майкл Джексон (1958 – 2009) – американський співак, танцюрист, автор пісень, який досяг міжнародної популярності. Володар численних премій та нагород, «Король поп-музики». У пісні «Give in to Me» —співак розповідає про зраду його колишньої коханої, про біль, який він відчуває.

Номер слайду 53

Майкл Джексон. «Give in to Me» Перегляд відеоролика

Номер слайду 54

Lara Fabian. «Je suis malade»Перегляд відеоролика

Номер слайду 55

Музичні особливості поп-музики:розважальна танцювальна музика;середня довжина пісні 2—4 хв., що відповідає радіо-формату;легке для сприйняття мелодії, приспів, повинен легко запам’ятовуватися з першого разу;тексти присвячені особистим переживанням;чіткий, незмінний біт;візуальне оформлення пісень;музичні інструменти: електрогітари, ударні, іноді саксофон та екзотичні інструменти.

Номер слайду 56

Хіп-хоп Наприкінці ХХ ст. Америка подарувала світові явище сучасної молодіжної культури, що вміщує в собі різні напрями музичної (реп, хіп-хоп, бітбокс, ді-джеїнг), танцювальної (брейк-данс, хіп-хоп, крамп тощо) та візуальної (графіті) творчості.

Номер слайду 57

Хіп-хоп. Перегляд відеоролика

Номер слайду 58

Музичні особливості репу:танці включають такі елементи, як рух, обертання, стрибки, «кач» тіла та ін.;свободу у всьому: рухах, одязі, емоціях;володіння мистецтвом рими;начитування ритмічного речитативу на мелодію і ритм;соціальна тематика і комерційна основа пісень.

Номер слайду 59

Джон Кейдж (1912–1992)Американський композитор, філософ, представник музичного авангарду. Його називали «дослідник тиші», «музики мовчання». Композитор казав: «На Землі вібрує усе, і томунемає жодної речі, яку не можна було б почути».

Номер слайду 60

Джон Кейдж. 4'33"Перегляд відеоролика

Номер слайду 61

Гепенінґ (від англ. happening – «випадок»)Цей новий жанр виник у середині ХХ ст. на межі візуального мистецтва й театру. Творцем став американський композитор Джон Кейдж. Одночасно організується виступ балету, читання поезії, демонстрація картин та гра піаніста.

Номер слайду 62

Флэшмоб Black Eyed Peas - Gotta Feeling в Чикаго як різновид гепенінґу Перегляд відеоролика

Номер слайду 63

Поміркуємо разом. Як ви гадаєте, чому критики порівнювали п'єсу 4'33" з «Чорним квадратом» К. Малевича?Творче завдання Придумати кросворд, що містить назви музичних напрямів американського музичного мистецтва ХХ ст. (спірічуелс, блюз, джаз, свінг, бін-бенд, регтайм, рок-н-рол, рок, поп, кантрі, бібоп, ритм-енд-блюз, фри-джаз, джаз-рок, фьюжн, фанк та ін.)

Номер слайду 64

На сценічних підмостках: театральне мистецтво Америки

Номер слайду 65

Метрополітен-операЄ одним з найпрестижніших оперних театрів світу. Розташований у Нью-Йорку. Знаменита оперна трупа, заснована у 1880 р., з 1966 р. працює у спеціально побудованому театрі в Лінкольн-центрі. На сцені Метрополітен-опера виступали й знані українські співаки — А. Солов’яненко, В. Гришко та ін.

Номер слайду 66

Цікаві факти про Метрополітен-опера. Щорічно театр відвідують 800 тисяч глядачів. У глядацькій залі 3900 місць. Унікальна завіса, розшита золотом і шовком, важить більше півтонни. Найдешевші квитки від 17 до 35 доларів за одне стояче місце (вистави тривають до 3-х годин). Найдорожчі квитки – 500 доларів. Здати одяг у гардероб – 3 долари.

Номер слайду 67

Метрополітен-опера. Перегляд відеоролика

Номер слайду 68

Бродвейські театри. Первинна назва «бродвейський» означало місцерозташування того або іншого театру, адже Бродвей – одна з найдовших вулиць Нью-Йорка. Сьогодні у слова «бродвейський» з'явилося абсолютно інше значення, що визначає тип спектаклю або навіть самого театру. Спочатку бродвейські театри створювалися виключно як комерційні проекти, де найважливішим був великий фінансовий прибуток.

Номер слайду 69

Бродвейські театри. Характер сучасного театру Бродвею почав формуватися на межі ХІХ-ХХ ст. Тоді на Бродвеї театральні приміщення здавали в оренду для демонстрації музичних комедій і драматичних спектаклів. Особливістю бродвейських театрів також є відсутність постійних складів: актори і режисери, як правило, запрошуються на певний театральний сезон, та і репертуар постійно оновлюється.

Номер слайду 70

Бродвейські театри. Ще одне правило бродвейської постановки – обов'язкова участь «зірок» (режисерів або акторів), адже ім'я дає відмінний рекламний ефект. П'єса демонструється до тих пір, поки на неї купуються квитки. Якщо спектакль має тривалий успіх, його «копіюють» і постановка гастролює по всій країні.

Номер слайду 71

Мюзикл «Привид опери»Перегляд відеоролика

Номер слайду 72

Американський балет. Джордж Баланчін (1904–1983) – видатний балетмейстер, основоположник сучасного американського балету. Найбільше його цікавив так званий «чистий» і злитий з музикою танець, що не потребує «допомоги» літературного сюжету і декорацій.

Номер слайду 73

George Balanchine's. Concerto Barocco. Перегляд відеоролика

Номер слайду 74

Американський балет. Айседора Дункан (1877–1927) – всесвітньо відома американська танцівниця, засновниця так званого «вільного танцю», орієнтувалася на пластику танцівниць античної Греції і саме від них запозичила сценічний образ. Танцювала босоніж, у легких туніках.

Номер слайду 75

Айседора Дункан Перегляд відеоролика

Номер слайду 76

Американський балет. Марта Грехем (1894–1991) – американська танцівниця та хореограф, своїм танцем ламала стереотип «жінка – слабка істота». Перегляд відеоролика

Номер слайду 77

Американський балет. Хосе Лімон (1908–1972) – американський танцівник, хореограф і танцювальний педагог, робив акцент на вивченні природного руху тіла людини, без зайвого напруження. «Павана мавра» (варіації за мотивами «Отелло»). Перегляд відеоролика

Номер слайду 78

Творче завдання. Підібрати відомі музичні твори для озвучування героїв мюзиклу за сюжетом літературного твору ____________________________________БАЖАЮ УСПІХІВ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Гречана Ірина Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Духно Валентина Василівна
    Дякую за змістовну, цікаву презентацію. Подальших Вам творчих успіхів!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мелешко Лілія
    Дякую за насичену, відповідну заявленій темі презентацію! Натхнення Вам й надалі в створенні таких чудових освітніх презентацій!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Єрмак Марина Миколаївна
    Дякую за змістовну презентацію.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
25 липня 2018
Переглядів
5643
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку