Музика і кіномистецтво. 7 кл.

Про матеріал

Урок на тему: "Музика і кіномистецтво: екранізація. римейк, саундтрек." Розвивати естетичне ставлення, інтерес, любов до музики, як виду мистецтва, оволодівати досягненнями світової культури, розвивати вокально-хорові навички учнів.

Перегляд файлу

Урок  з музичного мистецтва , 7клас,

за підручником  «Мистецтво, інтегрований курс»,

автори: Л.М.Масол, О.В.Гайдамака,Г.В. Кузьменко,Н.А. Лємешева.

Урок № 11

 

Тема уроку: Музика і кіномистецтво: екранізація, римейк, саундтрек.  

 

 Мета уроку:

 

вчити  учнів оволодівати  досягненнями світової культури; організовувати своє робоче місце, планувати свої дії; знайомити учнів з музикою в кіно на прикладі кращих зразків вітчизняного та зарубіжного кінематографу;                                                  виховувати  естетичне ставлення до світу в різних сферах діяльності людини;  інтерес та любов до музики, як виду мистецтва;

розвивати в учнів здібності щодо образного сприйняття музичних творів та навички виконавського розвитку музики,  творчі здібності учнів, естетичний смак.

 

 

Обладнання: підручник, DVD, , телевізор, компютер, мультимидійна презентація.

 

Тип уроку: комбінований урок.

 

ХІД УРОКУ

 

 

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

«Мозковий штурм». Дайте вірну відповідь.

 

  1. Скорик, Паганіні, Бізе, Щедрін -  композитори

 

  1. Хор, ансамбль, оркестр – музичні колективи

 

  1. Увертюра, арія, каприс  - музичний твір.  

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Створення проблемної ситуації.

 

Наприкінці ХІХ ст. брати Люм’єри продемонстрували в Парижі свій винахід — «рухомі картинки» , цей винахід швидко набув популярності в усьому світі.

Кінематографія  - таку назву отримав цей вид мистецтва, із самого початку виникнення кінематографу цей вид мистецтва був тісно пов’язаний із музикою.

Використовуючи драматичні, мовні, живописні, пластичні, музичні елементи, акторську гру, кіномистецтво не дублює й не замінює інші види мистецтва, а створює нову художню цілісність — синтез мистецтв.

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

 

V. Вивчення нового навчального матеріалу.

 

1.Розповідь вчителя з елементами бесіди:

 

На початку свого існування кіно було німим, роль «заповнювача звукових пустот» виконував піаніст-ілюстратор, граючи під час демонстрації фільмів фрагменти класичних творів або їх обробки, також імпровізуючи. Музика мала ілюструвати зміст подій, що відбувалися на екрані, — героїчних, драматичних, ліричних, комічних. У деяких випадках фільми супроводжували ансамблі або цілі оркестри. У німому кіно для створення виразних екранних образів за відсутності голосу — важливого інструмента актора — особливого значення набували жести й міміка. У комічних фільмах неперевершену віртуозність виявив геніальний мім Чарлі Чаплін.

 

З уведенням звуку кіномистецтво збагатилося не лише живим словом акторів, а й різними музичними звучаннями. Роль музики в кінофільмі як незамінного художнього засобу створення екранного образу стала вагомішою. У ній швидко підмітили «емоційного підсилювача» зорових вражень. Конкретне призначення музики у фільмі залежить від авторського задуму. Без слів «сповіщаючи» про настрої і почуття героїв, музика стає не лише емоційним забарвленням фільму, а й «виразником» людських пристрастей, утіленням конфліктів.

У різноманітній палітрі жанрів кіномистецтва особлива роль належить екранізації, яка передбачає оригінальне режисерське прочитання твору художньої літератури. Цей вид переробки — своєрідний діалог із класикою. Кіномистецтво з його особливими засобами художньої виразності здатне по-своєму передати художню ідею та загальну атмосферу літературного першоджерела, посилюючи його емоційний вплив. Однією з найвідоміших вітчизняних екранізацій є кінострічка «Тіні забутих предків», яку режисер Сергій Параджанов поставив за однойменною повістю Михайла Коцюбинського. Музику до фільму створив Мирослав Скорик.

Нова версія або інтерпретація твору, кінофільму, пісні, музичної композиції, вистави, а також комп’ютерної чи відеогри — називається римейком або ремейком.

Отже, римейк — це не простий переказ відомого сюжету, а оригінальне мистецьке явище.

 

Існують різні види римейків. Іноді митці створюють однойменний авторський римейк. Наприклад, «Забавні ігри» австрійського кінорежисера Міхаеля Ханеке (1997, 2008). Фільм-римейк може виникнути в тій країні, де було знято оригінал. В іншому разі змінюється країна, як, наприклад, у римейку Річарда Доннера «Іграшка» (США, 1985) за знаменитим французьким фільмом «Іграшка» режисера Франсиса Вебера (1976). Окремим різновидом римейка є анімаційний (наприклад, «Бембі»).

 

 

2. Перегляд фільму-оригіналу та римейку до нього (за вибором).

 

 

3. Обговорення після перегляду.

Технологія «Асоціативний кущ» (відповіді на запитання)

 

   -Порівняйте фільми, визначте подібність і несхожість кіноверсій.

 

   -Що спонукає митців повертатися до задумів, які вже були втілені?

 

 

4. Робота з підручником .  Портрет митця. (стор.104)

 

 

    5 .Розповідь вчителя з елементами бесіди:

  Справжнім «головним героєм» кіноекрана стає музика в музичних фільмах і мюзиклах.

Класиці присвячено екранізації опер «Чарівна флейта» В.-А. Моцарта (режисер І. Бергман), «Травіата» Дж. Верді (режисер Ф. Дзеффіреллі), «Кармен» Ж. Бізе (режисер Ф. Розі).

Про творчість всесвітньо відомої української співачки Соломії Крушельницької знято фільм «Повернення Баттерфляй» (режисер Олег Фіал-ко). У кінострічці звучить голос співачки, який зачаровував слухачів на найкращих оперних сценах світу. Саме завдяки її вокальній майстерності було «врятовано» оперу італійського композитора Джакомо Пуччіні «Чіо-чіо-сан», яка на прем’єрі зазнала провалу, але згодом, коли головну роль Баттерфляй виконала українська співачка, — досягла грандіозного успіху.

 

6. Слухання музики.

 

Джакомо Пуччіні. Опера «Чіо-Чіо-сан»: арія Чіо-Чіо-сан (у виконанні Соломії Крушельницької).

 

    7.Обговорення після перегляду.

Технологія «Асоціативний кущ» (відповіді на запитання)

 

 

     -  Охарактеризуйте тембр голосу і вокальну майстерність співачки.

 

  -  Пригадайте, які мюзикли ви слухали в минулі роки на уроках музичного мистецтва.

 

      -  Чим відрізняються виконання в мюзиклі й опері?

 

 

 

 8. Мистецька скарбничка.

 

Відеокліп (від латинського «дивлюся», «бачу» й англійського «вирізка з газети») — лаконічний відеофільм, присвячений виконанню пісні.

 

Римейк (від англійського remake — переробка) нова версія або інтерпретація раніше виданого твору: фільму, пісні, вистави, відеогри тощо. Саундтрек популярні мелодії з кінофільмів.

 

     9. Вокально-хорова робота.

 

 

Виконання пісні А. Побужанської «Кольорова планета».

 

 

  10. Гра «Диригент».

 

Уявіть, що кожен із вас — диригент. Пластичним рухом руки передайте характер музики пісні.

 

 

 . Узагальнення вивченого матеріалу. Підсумок уроку.

 

  1. Як ви розумієте значення слова римейк? У яких видах мистецтва і як саме він застосовується?

 

  1. Поміркуйте  про  зв’язок  музики  та  кінематографу.  Проведіть  дискусію

 

«Традиції та новаторство в музиці кіно». Наведіть приклади, аргументуйте свої погляди, думки.

 

  VІІ. Домашнє завдання

 

docx
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
3170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку