Н і НН у прислівниках.

Про матеріал
ознайомити учнів з правилами написання Н та НН у прислівниках ; формувати вміння знаходити орфограму; закріпити практичні навички написання прислівників ; розкрити вміння зіставляти мовні явища ; робити висновки ; пробуджувати інтерес до історії свого роду.
Перегляд файлу

Тема :  Н і НН у прислівниках.

Культурологічна тема : матеріальна культура українців.

Мета : ознайомити учнів з правилами написання  Н та НН у прислівниках ; формувати вміння знаходити орфограму; закріпити практичні навички написання прислівників ; розкрити вміння зіставляти  мовні явища ; робити висновки ; пробуджувати інтерес до історії свого роду.

 

                                                                                                 Хто дбає, той і має .

                                                                                                                             Народна творчість.

                                                                       Що в серпні пожнеш , так і зиму проведеш

                                                                                                                                Народна мудрість

 Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Актуалізація опорних знань

Слово вчителя

Віки у даль майнули

Ріка часу не знає вороття

Ми до зірок сягнули –

І ми збагнули , в чому суть буття

Воно у тім коріння  , що нас верта додому звідусіль .

Під небо України , де чумаки розпорошили сіль

                                                                         А. Матвійчук

Погляньте вночі на зоряне небо . Мружать очі міріади золотих іскорок . Місяць – пастух гуртує їх по безкрайніх небесах просторах. Особливо вражає Чумацький Шлях, білою сіллю притрушений. Придивися пильніше – і побачиш там невтомлених зоряних трудівників, які везуть на своїх спритних мажарах  все, чим багатий наш український народ. ЬТрадиції і звичаї , як люди, народжуються, живуть і відходять.

А Галактика – це та дорога , що веде нас до незнищенних джерел культури народу.

Отже, ми сьогодні продовжуємо вивчати…..

 

Індивідуальна робота біля дошки

І картка Записати речення , визначити яким членом речення виступає прислівник, до якого розряду належить, утворити всі можливі форми ступенів порівняння.

У сутінках блідого зимового світання все виразніше окреслювались контури будівель

ІІ картка

Зробити морфологічний розбір речення . Знайти прислівник, визначити розряд. Підібрати прислівник синонім.

Пообіч до самого неба підіймались важкі скелі.

Словниковий диктант Прийом « Світлофор» ( позначати прислівники, від яких можна утворити ступені порівняння)

Навперейми, близько, рішучіше, по- нашому, мудро, рік-два, пліч-о-пліч, хоробро, коротко, позавчора, самовпевнено, вдруге, самотньо, вниз, спочатку, погано, гірше.

ІІІ Мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Прийом « Бліц – опитування»
  • Коли пишеться Н та НН у прикметниках та дієприкметниках, навести приклади?
  • Назвати суфікси, за допомогою яких творяться прислівники способу дії ?
  • Чим відрізняється прислівник способу дії від прикметників ?
  1. Робота в групах

В цьому дворику , як у вінку…

Хата разом із господарськими будівлями називається садибою. Вміння порядкувати на своїй садибі здавна свідчило про працьовитість господаря. Садибу забудовували по – різному, всі будівлі становили довільно, але на Поділлі, в Карпатах , на Полтавщині конструювали садиби  з частково або повністю з’єднаними спорудами . Інколи садибу збудовували під прямим кутом у вигляді букви П. Це так званий окружений , замкнений двір, коли хата і господарські будівлі утворювали замкнутий чотирикутник із внутрішнім двором. Прикладом такої забудови був козацький зимівник на Запоріжжі. Житлові будинки відносно вулиці розташовували і близько і віддалено( глибокий двір). До подвір’я можна було потрапити або через ворітниці , або через перелаз.

І група

Прочитай текст із 6 речення випиши прикметники, утвори прислівник суфіксальним способом. Порівняй написання Н та НН у прикметниках та прислівниках. Зробити висновок

ІІ група

Записати слова, дослідити та зробити висновок написання Н та НН у прислівниках

Щоденний - щоденно, старанний - старанно, гостинний – гостинно, туманний- туманно.

ІІІ група

 Від поданих прикметників та дієприкметників утворіть прислівник

Незрівнянний, натхненний, нездоланний, несказаний, незрівняний.

ІV Вивчення нового матеріалу

  1. Пояснення вчителя

2.Робота з підручником.

V.Закріплення вивченого.

1. Розподільний диктант.( записати у дві колонки прислівники , в першу з однією Н, у другу з двома НН)

Зрання, впевнено, акуратно, плутано, збуджено, охайно, попідтинню, щоденно, сумлінно, навмання, багряно, щохвилинно, старанно, безупинно, захоплено, неухильно, сонно.

2.Творчий диктант

Записати словосполучення  замінити іменник з прийменником  на прислівник.

Працювати з радістю

Слухати із захопленням

Сперечатися із впевненістю

Говорити з роздратуванням

Вчитися з натхненням

Придивлятися з тривогою

Писати з ретельністю

VІ Підсумок уроку

« Мікрофон»  Що найбільше запам’яталось з уроку ?

Куди ведеш , Чумацький Шлях?

Твій слід згубився у вінок .

Кінця і краю не знайти

Дорозі в зоряні світи .

Куди ведеш, Чумацький Шлях?

Тривога б’ється у серцях

У наших думах і піснях

Лишився ти, Чумацький Шлях.

Дом. завд. ( диференційоване)

Вивчити параграф( для всіх)

  1. Із збірки « Українські народні прислів’я та приказки» записати 3-4 прислів’я про матеріальну культуру України.
  2. Виписати із вивчених творів українських письменників описи українських садиб, хат та сіл.
docx
Додано
14 жовтня 2022
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку