9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

На допомогу вчителю музичного мистецтва. Цікаві вправи-ігри для розвитку грудно-діафрагмічного дихання в учнів молодшого шкільного віку

Про матеріал

5 цікавих вправ на дихання у формі гри, які вчитель може використовувати під час проведення уроків музичного мистецтва. Вони націлені на розвиток грудно-діафрагмічного дихання, яке є запорукою якісного вокального звуку.

У молодшому шкільному віці пріоритетним елементом у навчанні є гра. Тому всі вправими поєднали саме з грою.

Перегляд файлу

На допомогу вчителю музичного мистецтва

ЦІКАВІ ВПРАВИ на дихання

для учнів молодшого шкільного віку

 

Підготувала:

Вчитель музичного мистецтва,

Сумської ЗОШ №4 імені Олександра Аніщенка,

Петреску Яна Володимирівна

 

Вправи на дихання мають первинне значення під час розспівування. Гарне співацьке дихання – запорука яскравого міцного, наповненого звуку. Вони не лише є корисними для співу, але є корисними для профілактики в учнів простудних захворювань. У молодшому шкільному віці пріоритетним елементом у навчанні є гра. Тому всі вправи вчитель музичного мистецтва повинен поєднувати саме з грою.

Отже, пропоную вашій увазі  5 вправ для використання під час розспівування учнів на уроках музичного мистецтва у молодшій школі:

 

  1. Початкова дихальна вправа-гра «Відчиніть!». Руки ставимо на ребра і уявляємо, що це двері нашого будиночка. За командою вчителя, «додому вертається мама» Учні набирають повітря через ніс, штовхаючи свої руки. При цьому ребра розходяться в сторони («дверцята відкриваються»), грудна клітина (будинок) – нерухома. «Заходить мама», учні плавно видихають повітря, таким чином «закриваючи двері свого будиночку». Потім повертається додому тато, братик, сестричка і гра продовжується.

 

  1. Дихальна вправа-гра « Підводний човен». Діти уявляють собі роботу двигуна підводного човна. Губи висунути вперед. Набрати повітря. Дмухати вперед, намагаючись привести губи в рух. Звук повинен нагадувати роботу двигуна човна. Він повинен бути беззвучним. Працюють тільки діафрагма і губи. При цьому голосові зв’язки повинні знаходитися в абсолютному спокої.
  2. Вправа-гра на дихання «А-ну ж пірни!». Учні уявляють себе на березі чудової річки. Навкруги чудово співають пташки і звідусіль розносяться  аромати квітів. Діти за командою вчителя роблять плавний вдих і «пірнають у воду». А річка глибока-глибока. Учні якомога довше тримають повітря, не дихаючи, щоб не «похлинутися водою», а потім за командою вчителя «винирюють».

 

  1. Вправа-гра «Собачка». Учні, за командою вчителя, починають імітувати дихання собаки. При цьому швидко працює діафрагма. Таким чином, учні відчувають точне положення діафрагми та принцип її роботи.

 

 

  1. Вправа-гра «Коктейльна трубочка». Вчитель учням роздає трубочки для коктейлів. Всі уявляють, що перед ними найулюбленіший смузі або сік. І вони, насолоджуючись смаком і ароматом улюбленого напою, через трубочку починають його пити - повільно набирати повітря глибоко в животик. Потім, за командою вчителя учні витягують трубочки із порожнини рота і співають заданий звук, протягуючи його якомога довше.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сало Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 грудня 2018
Переглядів
447
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку