На допомогу вчителю музичного мистецтва
ЦІКАВІ ВПРАВИ на дихання
для учнів молодшого шкільного віку
Підготувала:
Вчитель музичного мистецтва,
Сумської ЗОШ №4 імені Олександра Аніщенка,
Петреску Яна Володимирівна
Вправи на дихання мають первинне значення під час розспівування. Гарне співацьке дихання – запорука яскравого міцного, наповненого звуку. Вони не лише є корисними для співу, але є корисними для профілактики в учнів простудних захворювань. У молодшому шкільному віці пріоритетним елементом у навчанні є гра. Тому всі вправи вчитель музичного мистецтва повинен поєднувати саме з грою.
Отже, пропоную вашій увазі 5 вправ для використання під час розспівування учнів на уроках музичного мистецтва у молодшій школі:
-
Початкова дихальна вправа-гра «Відчиніть!». Руки ставимо на ребра і уявляємо, що це двері нашого будиночка. За командою вчителя, «додому вертається мама» Учні набирають повітря через ніс, штовхаючи свої руки. При цьому ребра розходяться в сторони («дверцята відкриваються»), грудна клітина (будинок) – нерухома. «Заходить мама», учні плавно видихають повітря, таким чином «закриваючи двері свого будиночку». Потім повертається додому тато, братик, сестричка і гра продовжується.
-
Дихальна вправа-гра « Підводний човен». Діти уявляють собі роботу двигуна підводного човна. Губи висунути вперед. Набрати повітря. Дмухати вперед, намагаючись привести губи в рух. Звук повинен нагадувати роботу двигуна човна. Він повинен бути беззвучним. Працюють тільки діафрагма і губи. При цьому голосові зв’язки повинні знаходитися в абсолютному спокої.
-
Вправа-гра на дихання «А-ну ж пірни!». Учні уявляють себе на березі чудової річки. Навкруги чудово співають пташки і звідусіль розносяться аромати квітів. Діти за командою вчителя роблять плавний вдих і «пірнають у воду». А річка глибока-глибока. Учні якомога довше тримають повітря, не дихаючи, щоб не «похлинутися водою», а потім за командою вчителя «винирюють».
-
Вправа-гра «Собачка». Учні, за командою вчителя, починають імітувати дихання собаки. При цьому швидко працює діафрагма. Таким чином, учні відчувають точне положення діафрагми та принцип її роботи.
-
Вправа-гра «Коктейльна трубочка». Вчитель учням роздає трубочки для коктейлів. Всі уявляють, що перед ними найулюбленіший смузі або сік. І вони, насолоджуючись смаком і ароматом улюбленого напою, через трубочку починають його пити - повільно набирати повітря глибоко в животик. Потім, за командою вчителя учні витягують трубочки із порожнини рота і співають заданий звук, протягуючи його якомога довше.