Матеріал містить презентації PowerPoint та малюнки у форматі png, в яких є авторські вірші із назвами нот : титульний лист, мета+завдання+методика використання матеріалу+ 19 листків із віршами ( 19 віршів, все розроблено для використання учнями та як зразок для вчителя). Також матеріал розроблено на білому та кольоровому фоні ( який вам зручніше для роздруківки).
Мета віршів-ребусів та методика використання: Навчально-виховна мета :опановувати нові музичні поняття;розвивати творчі здібності учнів;зацікавити дітей до поглибленого вивчення музичного мистецтва;закріплення вивчених знань, умінь, навичок. Орієнтовні способи використання віршів :інсценізація історій у «музичному театрі»;використання вчителем на різних етапах уроків (при вивченні теми, перевірці знань, у тестах і кросвордах для урізноманітнення роботи на уроці)як фізкультхвилинки на уроках;як «творча майстерня»: послухайте казку і продовжіть її, придумайте свою казку, т.д.)вправи на увагу: коли вчитель читає казку, а учні згодом знаходять нотки.візуальні вправи: зафарбувати (підкреслити, обвести певним кольором…) у тестових завданнях (для цього роздруковую ігрові картки) .використання як проведення виховного заходу в Тиждень музики.
*** Маля Метелик з місіс Батерфляй. Сідали на імпрезах пити чай. Фактично бесіда була їм нецікава,Даремно місіс тра-ля-ля співала жваво,Маля Метелик від нудьги кружляв комічно,І перекинув фарбу, бо такий незграба вічно. Довкола галас учинився і демарш: Містер Донкрильця вимагав реванш,Отак Метелик з місіс Батерфляй. Невдало сіли на імпрезі пити чай. Перепілка для перепеляток. Замісила картопляний пляцок. Сік зробила з ревеню й берези, Догоджала, годувала всіх маляток, У пташат бувають теж імпрези.
*** Маля Метелик з місіс Батерфляй. Сідали на імпрезах пити чай. Фактично бесіда була їм нецікава,Даремно місіс тра-ля-ля співала жваво,Маля Метелик від нудьги кружляв комічно,І перекинув фарбу, бо такий незграба вічно. Довкола галас учинився і демарш: Містер Донкрильця вимагав реванш,Отак Метелик з місіс Батерфляй. Невдало сіли на імпрезі пити чай. Перепілка для перепеляток. Замісила картопляний пляцок. Сік зробила з ревеню й берези, Догоджала, годувала всіх маляток, У пташат бувають теж імпрези.
Хто я? Не ведмідь, не лялька, І не тигренятко, Я – на фабриці пошита Іграшка-малятко. Маю фарби гарні, ними Малювати можна, Знають всі, який із мене Добрий є художник! Хоч глядач є вередливий, Та до мене – милостивий, Бо я – не ведмідь, не лялька, І не тигренятко,Я – на фабриці пошита Іграшка-малятко. Білка Міля була в лісі,Оселялась на горісі. Та під деревом ведмідь. Все співав фальшиво «мі»,Білка Міля налякалась,Й на горіх не оселялась.
Хто я? Не ведмідь, не лялька, І не тигренятко, Я – на фабриці пошита Іграшка-малятко. Маю фарби гарні, ними Малювати можна, Знають всі, який із мене Добрий є художник! Хоч глядач є вередливий, Та до мене – милостивий, Бо я – не ведмідь, не лялька, І не тигренятко,Я – на фабриці пошита Іграшка-малятко. Білка Міля була в лісі,Оселялась на горісі. Та під деревом ведмідь. Все співав фальшиво «мі»,Білка Міля налякалась,Й на горіх не оселялась.
Сірий Кіт повівся чемно: Думу думав він недремно. Нафантазував без міри. Гречки, сиру, сітку риби,хліба фіру. Смачно облизався від фантазій,От якби насправді цих оказій!Замісити б тісто, спекти пляцок,Пригостити всіх сусідів-кицьок,Довго думав Сірий Кіт,Поки .... сам собі набрид. Лялька Барбі рано встала,Губки й щічки фарбувала,Босі ніжки в черевички Взула швидко, це вже звичка. Потім взяла парасольку І побігла вчити дольки. Дольки ляльку всі чекали, Премію їй навіть дали.
Сірий Кіт повівся чемно: Думу думав він недремно. Нафантазував без міри. Гречки, сиру, сітку риби,хліба фіру. Смачно облизався від фантазій,От якби насправді цих оказій!Замісити б тісто, спекти пляцок,Пригостити всіх сусідів-кицьок,Довго думав Сірий Кіт,Поки .... сам собі набрид. Лялька Барбі рано встала,Губки й щічки фарбувала,Босі ніжки в черевички Взула швидко, це вже звичка. Потім взяла парасольку І побігла вчити дольки. Дольки ляльку всі чекали, Премію їй навіть дали.
Плями в зошитах і в книжці, Навіть в шафах школяра, Гребінь в сумці з помідором, У шухляді – крем й мітла. От такий-то в нас маляр – Пофарбований школяр. Каченята Крек і Крокус. Всім представлять смішний фокус,Дві мотузки довгі й сіріПеретворяться у звірів,А старенькі дві сандальки –Перетворяться у ляльки.Їм би в цирку працювати, І малят розвеселяти.
Плями в зошитах і в книжці, Навіть в шафах школяра, Гребінь в сумці з помідором, У шухляді – крем й мітла. От такий-то в нас маляр – Пофарбований школяр. Каченята Крек і Крокус. Всім представлять смішний фокус,Дві мотузки довгі й сіріПеретворяться у звірів,А старенькі дві сандальки –Перетворяться у ляльки.Їм би в цирку працювати, І малят розвеселяти.
Зайчик Сіренький у лісі стрибав,Всіх він лякався, від всіх утікав. Досить вже, зайчику, звірів боятися, Перепочинь, приходи спілкуватися. Весело ми реготати уміємо, Радість і щастя між звірів ми сіємо. Сіра Мишка Фараончик. Все витримує фасончик: Худорлява мишка знову. Посміхається чудово. Кіт Мартин злякав сіреньку,Й Фараон утік швиденько.
Зайчик Сіренький у лісі стрибав,Всіх він лякався, від всіх утікав. Досить вже, зайчику, звірів боятися, Перепочинь, приходи спілкуватися. Весело ми реготати уміємо, Радість і щастя між звірів ми сіємо. Сіра Мишка Фараончик. Все витримує фасончик: Худорлява мишка знову. Посміхається чудово. Кіт Мартин злякав сіреньку,Й Фараон утік швиденько.
В січні сіно пахне смачно,Коник з’їв би, але лячно: Сіно стереже пес Доберман,Вміє він вказати, хто тут пан. Преміям й медалям Доберман. Довіряє більше, ніж коням. Йшов собі Ведмідь по лісі,Глянув – Оля на горісі!Заревів Ведмідь: «Байдуже!»А дівча злякалось, дуже. Міцно за гілля трималось,Й ґречно «Добрий день» сказало.
В січні сіно пахне смачно,Коник з’їв би, але лячно: Сіно стереже пес Доберман,Вміє він вказати, хто тут пан. Преміям й медалям Доберман. Довіряє більше, ніж коням. Йшов собі Ведмідь по лісі,Глянув – Оля на горісі!Заревів Ведмідь: «Байдуже!»А дівча злякалось, дуже. Міцно за гілля трималось,Й ґречно «Добрий день» сказало.
На деревах снігурі сіли всі на гілля,Смішно чепурилися, ніби на весілля,У червоне черевце дзьобики ховали,Довго на міцний мороз зовсім не зважали. На галяві між дерев пісенька лунає,Снігурі, мов факели, майорять у гаї. В теплий дощик Черепаха. З парасолькою гуляє,Черепаха під дощинки. Вміло панцир підставляє:«Ти січи і лийся, дощику!Черепаха зварить тобі борщику!»
На деревах снігурі сіли всі на гілля. Смішно чепурилися, ніби на весілля,У червоне черевце дзьобики ховали,Довго на міцний мороз зовсім не зважали. На галяві між дерев пісенька лунає,Снігурі, мов факели, майорять у гаї. В теплий дощик Черепаха. З парасолькою гуляє,Черепаха під дощинки. Вміло панцир підставляє:«Ти січи і лийся, дощику!Черепаха зварить тобі борщику!»
Лялькам з ельфами цікаво,Мріють, фантазують жваво,Бавляться й сміються дзвінко,І плетуть вінки з барвінку,Серед квітів й парасольки: Виглядають різні дольки,Фарби в квітах лиш яскраві,Тому й ельфам так цікаво,З ляльками усі співають,Фантазують та відпочивають. Цирк малят розвеселяє,Кольорові фарби має,Дзвінко клоун нам сміється,Недаремно ж він так зветься. Лев й Ведмідь теж на арені,Та не лякайся їх даремно,Всі ж на світі діти знають:«Цирк - лише розвеселяє!»
Лялькам з ельфами цікаво,Мріють, фантазують жваво,Бавляться й сміються дзвінко,І плетуть вінки з барвінку,Серед квітів й парасольки: Виглядають різні дольки,Фарби в квітах лиш яскраві,Тому й ельфам так цікаво,З ляльками усі співають,Фантазують та відпочивають. Цирк малят розвеселяє,Кольорові фарби має,Дзвінко клоун нам сміється,Недаремно ж він так зветься. Лев й Ведмідь теж на арені,Та не лякайся їх даремно,Всі ж на світі діти знають:«Цирк - лише розвеселяє!»
Всміхаються Ангелятка – Бережуть мене із татком. Добрих вчинків спонукають,Щастя нам лише бажають,Не лякають Ангелятка – Бо слухняні ми із татком. Фантазуємо, регочемо і мріємо,На полях і гречку, й жито сіємо. Ми – школярики, малята,Розумними всі хочем стати. Добро, усмішка, й ґречність з намиІдуть школярськими стежками. Ми дружно мріємо і фантазуємо,Вчимося «файно» й не пустуємо,У зошитах – без плям, це безперечно,І на дорозі обережні ми й безпечні.
Всміхаються Ангелятка – Бережуть мене із татком. Добрих вчинків спонукають,Щастя нам лише бажають,Не лякають Ангелятка – Бо слухняні ми із татком. Фантазуємо, регочемо і мріємо,На полях і гречку, й жито сіємо. Ми – школярики, малята,Розумними всі хочем стати. Добро, усмішка, й ґречність з намиІдуть школярськими стежками. Ми дружно мріємо і фантазуємо,Вчимося «файно» й не пустуємо,У зошитах – без плям, це безперечно,І на дорозі обережні ми й безпечні.
Міккі-Мауси – малята веселилися завзято,Довелось на каруселях гойдатися вище стелі.І морозиво, як факели, тримали,Ґречно всім всміхались, всіх вгощали. Міккі-Мауси – малята веселилися завзято,Довелось на каруселях гойдатися вище стелі.І морозиво, як факели, тримали,Ґречно всім всміхались, всіх вгощали.