На порозі дорослого життя. (Презентация)

Про матеріал

У процесі свого індивідуального розвитку кожна людина проходить певні етапи: грудний вік, дитинство, підлітковий період, юність, зрілість, старість, довгожительство

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Поняття про фізіологічну та соціальну зрілість. Навчальні питання: 1. Фізіологічна й соціальна зрілість.2. Ознаки фізіологічної та соціальної зрілості. На порозі дорослого життя.

Номер слайду 2

Фізіологічна й соціальна зрілість. У процесі свого індивідуального розвитку кожна людина проходить певні етапи: грудний вік, дитинство, підлітковий період, юність, зрілість, старість, довгожительство. Новонароджений (до 10 днів); Немовля (до року); Ранній дитячий вік (1—3 роки); Переддошкільний період (3—5 років); Дошкільний (5—6(7) років); Молодший шкільний (6(7)—11); Підлітковий (11—15 років);Вік старшокласників (15—18 років). Юність (18 – 21 років). Зрілість (21 – 60 років). Старість ( 60 – 90 років). Довгожитель ( старше 90 років).

Номер слайду 3

Фізіологічна й соціальна зрілість. Приблизно півстоліття тому вчені вперше відзначили певні зрушення у фізіологічному розвитку й статевому дозріванні підлітка — акселерація (прискорення). Якщо раніше початок такого дозрівання відбувався в 11—13 років у дівчаток і в 13—15 років у хлопчиків, то зараз це відбувається на три роки раніше: у 8—10 років у дівчаток і в 10—12 — у хлопчиків. Але інколи трапляється й протилежний процес — уповільнення фізіологічного розвитку приблизно на 2—3 роки. І те й інше — нормальні явища. Просто процеси росту й розвитку надзвичайно індивідуальні. Кожний етап відзначається своїми особливостями й відіграє в нашому житті певну роль. Знання про це допомагають долати труднощі, які неминуче виникають у кожному з життєвих періодів людини.

Номер слайду 4

Фізіологічна й соціальна зрілість. Розвиток — процес різнобічний. Він охоплює весь організм, змінюючи різні сфери його життєдіяльності. Тим не менше, заведено розрізняти фізичний розвиток, статевий розвиток і розумовий розвиток. Фізичний розвиток — це зміна розмірів та форми тіла згідно з віковою нормою. Статевий розвиток передбачає своєчасне дозрівання статевої системи й інших фізіологічних систем, які стосуються народження потомства. Розумовий розвиток виявляється у становленні й удосконаленні структури та функцій головного мозку. У підлітковому віці відбувається не тільки фізичне, але й соціальне дорослішання. Соціальна зрілість — це результат життя в суспільстві, результат соціального розвитку та пристосування до спільного життя з іншими людьми.

Номер слайду 5

Є таке поняття — рефлексія (у перекладі з латинської мови воно означає — звернення назад). Це поняття вживають на позначення міркування, здатності аналізувати власний психологічний стан. Ця здатність залежить від міри складності внутрішнього світу людини і від її освіти. Можна зосередитись на змісті своїх думок, подумати про те, що люди, котрі вас оточують, сприймають вас не так, як сприймаєте себе ви. Дуже важливо збагнути, наскільки добре інші люди знають і розуміють вас, ваші особливості й здібності. Адже вони бачать вас зовсім не такими, як ви бачите себе. І розуміння цього сприяє розвиткові самосвідомості. Кожен підліток вчиться адекватно (тобто відповідно, правильно, вірно) сприймати себе та людей. Він вчиться «само — стоянню» в житті, коли йому не потрібно «спиратися» на інших людей, які б підтримували його й допомагали впоратись із життєвими труднощами. Саме про таку людину ми говоримо, що вона самостійна.

Номер слайду 6

Фізіологічна й соціальна зрілість. Психологічно зріла людина вміє самостійно:прогнозувати свою поведінку в будь-яких життєвих ситуаціях;здобувати потрібну інформацію й аналізувати її згідно зі своїми цілями в різних сферах життя;мобілізувати себе на виконання власного рішення про дію всупереч різним обставинам та внутрішньому бажанню його припинити («втомився», «не хочу», «важко» тощо);відслідковувати хід виконання власних дій та їхні результа­ти («Я сам виконавець і контролер»);«брати уроки» з власної поведінки в різних ситуаціях;емоційно правильно реагувати на різні ситуації власної поведінки.

Номер слайду 7

Підлітка вважають «соціально незрілим», якщо він не може прогнозувати та планувати власну поведінку, приймати обдумані рішення, співставляти їх зі своїми можливостями й нести за них відповідальність перед собою та іншими людьми. Процеси досягнення фізіологічної та соціальної зрілості не відбуваються швидко. Для цього потрібен час, який і називають підлітковим періодом. Якими ж саме є ознаки фізичної та соціальної зрілості?

Номер слайду 8

Ознаки фізіологічної та соціальної зрілості. Ознаками фізичної зрілості людини є фізіологічне дозрівання всіх систем організму, їхня готовність до виконання функцій зрілого віку (створення сім’ї й народження потомства). Ознаками соціальної зрілості є уміння:- знайти своє місце в соціумі;- нести відповідальність за свої вчинки;- бути самостійним і прогнозувати свою поведінку в різних життєвих ситуаціях;отримувати потрібну інформацію й аналізувати її згідно зі своїми цілями в різних сферах життя. Для того, щоб досягти фізіологічної й соціальної зрілості, підлітлітку слід діяти згідно зі своїм фізіологічним та соціальним розвитком.

Номер слайду 9

Соціальна зрілість формується поступово, паралельно з фізіологічною зрілістю. Відповідальність — це те, чим, перш за все, відзначається соціально зріла особистість. Людина сама несе відповідальність за все, що відбувається з нею в житті. Відповідальність — це обов’язкова складова будь - якого зрілого вчинку. Зріла людина здійснює вчинки усвідомлено. Відповідальність, повага до людей і знання — це риси зрілої людини. Терпимість — це ще одна важлива складова соціальної зрілості. Терпима людина розуміє людей, котрі її оточують, вона здатна співпереживати й співчувати. Протилежністю терпимості є агресія.

Номер слайду 10

Для соціально зрілої особистості характерний саморозвиток. Саморозвиток виявляється в тому, що людина прагне стати кращою, набути нових якостей, які робитимуть її більш індивідуальною й привабливішою для людей. Тобто її не навчає і не робить кращою хтось «іззовні», вона сама розвивається, збагачує свій інтелект, набуває знань, займається творчістю. Прагнути набути нових позитивних людських якостей, учитися не під тиском «із-зовні», а за власним бажанням і рішенням, самому ставити перед собою мету й шукати шляхи її досягнення.

Номер слайду 11

Питання для повторення та обговорення: Чим відрізняється доросла зріла людина від підлітка?Що таке акселерація, чому вона виникає?Яку людину можна вважати соціально зрілою?Для чого потрібна рефлексія?Які вміння має психологічно зрілий підліток?Якими є ознаки фізичної зрілості людини?Чому багато хто з підлітків не може зосередитись на предметі, який вивчається, крутиться, розмовляє із сусідами, займається на уроці сторонніми справами?Що таке відповідальність, толерантність, саморозвиток? Для яких періодів розвитку людини притаманні ці якості?

Номер слайду 12

Щасливою вам життя!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шумицька Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
23844
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку