Виховний захід
«На шляху до незалежної України:
30-та річниця Всеукраїнського референдуму в Україні»
Підготували:
вчитель
зарубіжної літератури
Ткаченко Л.В.
вчитель історії
Панасевич М.П.
Городецька гімназія
Паланської сільської ради
Уманського району
Черкаської області
Городецьке 2021
Тема: На шляху до незалежної України
Мета:ознайомити учнів із подіями 1 грудня 1991 року і проведенням Всеукраїнського референдуму, пояснити значення цієї події для України та її народу; закріпити знання про права людини і громадянина, розвивати вміння працювати в групах, аналізувати історичні документи; виховувати почуття гордості за минуле своєї країни.
Обладнання: інтерактивна дошка, мультимедійна презентація, «дерево прав», «квітка думок», роздатковий матеріал: фейсбук сторінки, акт про незалежність, бланки для голосування, плоди до дерева прав, розмальовки.
Тип уроку: інтегрований урок (література, історія і правознавство) з використанням інтерактивних технологій
Хід уроку:
Діти об'єднуються у 3 групи.
Окремо у групу «Митці» об'єднуються учні-декламатори.
Слайд 1(на шляху до незалежності)
І. Вступне слово.
М.П. - З давніх-давен українці мали звичай скликати віче, на якому розв’язували найважливіші питання. У ньому могли брати участь усі вільні люди. Такі віче може збирати як князі, так і сам народ. Боротьбу за свободу наші предки почали ще з часів Б. Хмельницького.
Л.В. - 1 грудня 2021 року виповниться 30 років з дня проведення Всеукраїнського референдуму, на якому український народ виявив бажання бачити свою країну вільною і незалежною.
ІІ. Актуалізація:
М.П.- Українці протягом віків прагнули створити свою державу. І як ми знаємо з історії , що досягти змін можна двома шляхами.
Слайд 2 (гронування- квітка)
Л.В. – Так, але свободу ще потрібно здобути.
? Яким способом це можна зробити ?
(Діти називають поняття, учитель записує)
М.П. - Отож ми поговоримо саме про законні шляхи. І пройти цей шлях українці змогли завдяки своїм громадянським правам. Давайте допоможемо нашому Дереву прав дати плоди, такі важливі для кожної людини.
Слайд 3 (дерево прав)
(Учні підписують плоди і прикріплюють їх на дерево)
Л.В. - Тому день 24 серпня 1991 року став знаковим в історії нашої держави.
М.П.- В цей день на позачерговій сесії Верховної Ради України 392 депутати проголосували “за” ухвалення Акту проголошення незалежності України, яким було оголошено про створення самостійної української держави.
Текст Акту складався з 93 слів, був набраний на друкарській машинці та вміщався на одному аркуші.
Слайд 4 (відео)
Л.В.- Зараз ми з вами долучимося до державотворення і спробуємо відновити історичний документ. (Учитель пояснює правила виконання завдання)
Слайд 5 (реставратор)
(В учнів на партах є документ і конверти із ключовими словами)
Виходячи із смертельної…. , яка нависла була над …..в зв'язку з державним… в СРСР 19 серпня …,
- продовжуючи тисячолітню традицію … в Україні,
- виходячи з права на …., передбаченого Статутом та іншими міжнародно-правовими документами,
- здійснюючи …. про державний суверенітет України, Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки урочисто …. незалежність України та створення самостійної української держави - …
Територія України є неподільною і …
Віднині на території України мають чинність виключно … і закони України.
Цей набирає чинності з моменту його …
Ключові слова :небезпеки, переворотом, 1991 року, державотворення, самовизначення, ООН, Декларацію, проголошує, України, недоторканною, Конституція, Акт, оприлюднення.
М.П. - Давайте перевіримо, чи впорались ви із цим завданням (https://learningapps.org/14030109)
Слайд 6 (Акт про незалежність)
М.П. - Акт про незалежність, ухвалений ВРУ потрібно було підтвердити волею народу шляхом всенародного голосування – референдуму.
- Давайте подивимось, як приймалося це доленосне для України рішення
Слайд 7 (відео)
Л.В.- Ваші дідусі і бабусі внесли свій вклад в становлення власної держави, адже все починається із слова. Вони стали активними учасниками подій 1991 року, коли скористалися своїм правом брати участь у житті країни.
М.П.- Політичним правом вирішувати долю країни на Всеукраїнському референдумі1 грудня 1991 року скористалися 31 892 тис. українців, тобто 90% громадян.
Слайд 8 ( рольова гра)
М.П. Уявіть себе учасниками подій 30-річної давнини. Ми також візьмемо участь в референдумі і зробимо свій вибір.
Слайд 9 (Т.Г.Шевченко)
Л.В. - Діти, завжди за становлення держави боролися не лише політики, а й митці.
-Пригадайте поетів, письменників, котрі своїм палким словом доносили заклик боротися за правду, справедливість і волю .
(відповіді: Шевченко, Ліна Костенко, Василь Стус, Леся Українка, О.Пушкін, Байрон)
Коли учні називають поета чи письменника, учитель просить пригадати факти з життя митця.( Наприклад, Пушкін- збірка «Вольность», Байрон- виступ у палаті лордів на захист лудитів тощо). Бажаючі можуть прочитати уривки творів
Слайд 10 (митці)
- Так само події народження нової України знайшли відображення і у творчості українських митців- це народний вірш «Вирішуймо!»
Л.В. – Тож – вирішуймо.
Слайд 11 (бюлетень)
М.П (учитель роздає бюлетні і пояснює правила голосування)
Діти роблять вибір
- Результати того референдуму ми знаємо з історії.
Слайд 12 (результати голосування)
- 28 млн 804 тис. респодентів – понад 90 відсотків зі всіх, хто голосував підтримали Акт про незалежність.
Слайд 13 (РОФТ)
5.Л.В. – То яким ви бачите своє майбутнє?
Вправа «Помріємо для України» Метод РОФТ (Час до 7 хв)
Роль |
Отримувач |
Формат |
Тема |
Хто я ?
Від чийого імені я пишу (громадянин, майбутня мама, бізнесмен, директор школи, керівник заводу тощо
|
Кому?
Адресат (Президенту, МОН, парламенту, громадянам інших держав…)
|
Сторінка Фейсбук СМС-повідомлення Лист Телефонний дзвінок |
|
Слайд 14 (фейсбук -сторінка)
(Діти працюють із фейсбук-сторінкою )
М.П. Озвучте свої звернення і мрії?
(діти зачитують свої мрії )
Слайд 15 .( Патріотичний) .
Група «Митці».
Діти декламують вірш і, ілюструючи свої слова, презентують малюнки-розмальовки.
Вірш Бірчі «Моя Україна»
Я хочу сказати простими словами,
Про те, що турбує мене вечорами,
Про те , як в думках я малюю картину,
Якою я бачу свою Україну!
В моїй Україні ніхто не стріляє,
Ніхто не калічить, ніхто не вбиває!
В моїй Україні ніхто не воює!
Своє і чуже життя- кожен цінує!
В моєї країни чудові сусіди,
Запрошують в гості і я до них їду.
Сусіди і самі в нас часто бувають.
Не брешуть, не крадуть, ніде не блукають!
В моїй Україні є чесная влада,
Про неї в народі складають балади.
Працює й працює, з ранку до ночі,
Щоб людям відкрито дивитися в очі.
В моїй Україні не плюють на підлогу,
Отримують і надають допомогу,
І молодь моя не п'є і не курить,
Займається спортом, співати так любить!
В моїй Україні чемні дівчата!
А хлопці вміють їх щиро кохати!
Навчаються жити, читають книжки,
І горді від того наші батьки!
В моїй Україні немає кордонів!
І море, і сонце, Дніпро, терикони,
Карпати зимою в засніжених шапках,-
Моя Україна! Люблю її! Крапка!
Слайд 16 (Інтерв'ю)
М.П. - До нас сьогодні завітали гості. Запросимо їх до слова.
Учень-кореспондент підходить до гостей:
Слово гостям.
ЛВ.- Діти , ви проголосували. Чи підтримали ви вибір , який було зроблено 30 років тому? Чи вважаєте ви цей шлях правильним?
(Учні озвучують результати, висловлюють свою думку).
Слайд 17(музика)
https://www.youtube.com/watch?v=z0MZD29r_QQ