«На шляху до незалежної України: 30-та річниця Всеукраїнського референдуму в Україні

Про матеріал
Тема: На шляху до незалежної України Мета:ознайомити учнів із подіями 1 грудня 1991 року і проведенням Всеукраїнського референдуму, пояснити значення цієї події для України та її народу; закріпити знання про права людини і громадянина, розвивати вміння працювати в групах, аналізувати історичні документи; виховувати почуття гордості за минуле своєї країни, вчитися розглядати мистецькі явища в міжнаціональному й світовому контекстах ,удосконалювати навички декламування громадянської лірики, розвивати зв"язне мовлення, формувати гуманістичний світогляд особистості, національні та загальнолюдські цінності.
Перегляд файлу

 

Виховний захід

«На шляху до незалежної України:

30-та річниця Всеукраїнського референдуму в Україні»

 

 

 

 

Підготували:

вчитель

зарубіжної літератури

Ткаченко Л.В.

вчитель історії

Панасевич М.П.

Городецька гімназія

Паланської сільської ради

Уманського району

Черкаської області

 

 

 

 

 

 

 

Городецьке 2021

 

Тема: На шляху до незалежної України

Мета:ознайомити учнів із подіями 1 грудня 1991 року і проведенням Всеукраїнського референдуму, пояснити значення цієї події для України та її народу; закріпити знання про права людини і громадянина, розвивати вміння працювати в групах, аналізувати історичні документи; виховувати почуття гордості за минуле своєї країни.

Обладнання: інтерактивна дошка, мультимедійна презентація, «дерево прав», «квітка думок», роздатковий матеріал: фейсбук сторінки, акт про незалежність, бланки для голосування, плоди до дерева прав, розмальовки.

Тип уроку: інтегрований урок (література, історія і правознавство) з використанням інтерактивних технологій

 

Хід уроку:

Діти об'єднуються у 3 групи.

Окремо у  групу «Митці» об'єднуються учні-декламатори.

Слайд 1(на шляху до незалежності)

І. Вступне слово.

М.П. - З давніх-давен українці мали звичай скликати віче, на якому розв’язували найважливіші питання. У ньому могли брати участь усі вільні люди. Такі віче може збирати як князі, так і сам народ. Боротьбу за свободу наші предки почали ще з часів Б. Хмельницького.

Л.В. - 1 грудня 2021 року виповниться 30 років з дня проведення Всеукраїнського референдуму, на якому український народ виявив бажання бачити свою країну вільною і незалежною.

ІІ. Актуалізація:

М.П.-  Українці протягом віків прагнули створити свою державу. І як ми знаємо з історії , що  досягти змін можна двома шляхами.

  • Чи чули ви про ці шляхи? (Революція зверху і революція знизу)
  • Яка найважливіша умова того, що люди змогли скористатися своїм правом голосу? (Свобода)

 

Слайд 2 (гронування- квітка)

 

Л.В. – Так, але свободу ще потрібно здобути.

? Яким способом це можна зробити ? 

 

 

(Діти називають поняття, учитель записує)

  1. Вправа Гронування «Квітка думок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М.П.  - Отож ми поговоримо саме про законні шляхи.  І пройти цей шлях українці змогли завдяки своїм громадянським правам. Давайте допоможемо нашому Дереву прав дати плоди, такі важливі для кожної людини.

Слайд 3 (дерево прав)

  1. Вправа «Дерево прав»

(Учні підписують плоди і прикріплюють їх на дерево)

Л.В. - Тому день  24 серпня 1991 року став знаковим в історії нашої держави.

М.П.-  В цей день на позачерговій сесії Верховної Ради України 392 депутати проголосували “за” ухвалення Акту проголошення незалежності України, яким було оголошено про  створення самостійної української держави.                      

       Текст Акту складався з  93 слів, був набраний на друкарській машинці та вміщався на одному аркуші.

Слайд 4 (відео)

  • Пригадаймо, як це було…
  • Відео «Акт проголошення незалежності України» час 2.06

Л.В.- Зараз ми з вами долучимося до державотворення і спробуємо відновити історичний документ. (Учитель пояснює правила виконання завдання)

 

 

Слайд 5 (реставратор)

  1. Вправа Реставратор – відновити текст документу, вставивши  на місця пропусків слова з довідки. 

(В учнів на партах є документ і  конверти із ключовими словами)

Виходячи із смертельної…. , яка нависла була над  …..в зв'язку з державним…  в СРСР 19 серпня …,

- продовжуючи тисячолітню традицію … в Україні,

- виходячи з права на …., передбаченого Статутом  та іншими міжнародно-правовими документами,

- здійснюючи …. про державний суверенітет України, Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки урочисто …. незалежність України та створення самостійної української держави - …

Територія України є неподільною і …

Віднині на території України мають чинність виключно … і закони України.

Цей  набирає чинності з моменту його …

 

Ключові слова :небезпеки, переворотом, 1991 року, державотворення, самовизначення, ООН, Декларацію, проголошує, України, недоторканною, Конституція, Акт, оприлюднення.

 

М.П.  - Давайте перевіримо, чи впорались ви із цим завданням (https://learningapps.org/14030109)

 

Слайд 6 (Акт про незалежність)

М.П. - Акт про незалежність, ухвалений ВРУ потрібно було підтвердити волею народу шляхом всенародного голосування – референдуму.

- Давайте подивимось,  як приймалося це доленосне для України рішення

Слайд 7 (відео)

  • Відео. День в історії. Референдум про незалежність відео 1.58

Л.В.-  Ваші дідусі і бабусі внесли свій вклад в становлення власної держави, адже все починається із слова. Вони стали активними учасниками подій 1991 року, коли скористалися своїм правом брати участь у житті країни.

М.П.-  Політичним правом вирішувати долю країни на Всеукраїнському референдумі1 грудня 1991 року скористалися  31 892 тис.  українців, тобто 90% громадян.

Слайд 8 ( рольова гра)

  1. Рольова гра «Референдум»

М.П. Уявіть себе учасниками подій 30-річної давнини. Ми також візьмемо участь в референдумі і зробимо свій вибір.

Слайд 9 (Т.Г.Шевченко)

Л.В. - Діти, завжди за становлення держави боролися не лише політики, а й митці.

-Пригадайте поетів, письменників, котрі своїм палким словом доносили заклик боротися за правду, справедливість і волю .

(відповіді: Шевченко, Ліна Костенко, Василь Стус, Леся Українка, О.Пушкін, Байрон)

Коли учні називають поета чи  письменника, учитель просить пригадати факти з життя митця.( Наприклад, Пушкін- збірка «Вольность», Байрон- виступ у палаті лордів на захист лудитів тощо).   Бажаючі можуть прочитати уривки творів

Слайд 10 (митці)

 - Так само події народження нової України знайшли відображення і у творчості українських митців- це народний  вірш «Вирішуймо!»

Л.В. – Тож – вирішуймо. 

Слайд 11 (бюлетень)

М.П (учитель роздає бюлетні і пояснює правила голосування)

Діти роблять вибір

 - Результати того референдуму ми знаємо з історії.

Слайд 12 (результати голосування)

- 28 млн 804 тис. респодентів – понад 90 відсотків зі всіх, хто голосував підтримали Акт про незалежність.

Всеукраїнський референдум 1991 — Вікіпедія

  • Ці бланки можете залишити собі напам’ять, адже через кілька років ви також будете брати участь в голосуванні та референдумах. І ваш вибір- це майбутнє нашої держави .

 

Слайд 13 (РОФТ)

 

5.Л.В. – То яким  ви бачите своє майбутнє?

Вправа «Помріємо для України» Метод РОФТ (Час до 7 хв)

Роль

Отримувач

Формат

Тема

 

Хто я ?

 

Від чийого імені я пишу

(громадянин, майбутня мама, бізнесмен, директор школи, керівник заводу тощо

 

 

Кому?

 

     Адресат

(Президенту, МОН, парламенту, громадянам інших держав…)

 

 

Сторінка Фейсбук

СМС-повідомлення

Лист

Телефонний дзвінок

  • Про що я мрію для себе і для України?
  • Що я зможу зробити для втілення цих мрій?
  • Якою я хочу бачити майбутню Україну?

 

Слайд 14 (фейсбук -сторінка)

(Діти працюють із фейсбук-сторінкою  )

 

М.П. Озвучте свої звернення і мрії?

(діти зачитують свої мрії )

 

Слайд 15 .( Патріотичний) .

Група «Митці».

Діти декламують вірш і, ілюструючи свої слова,  презентують малюнки-розмальовки.

Вірш  Бірчі «Моя Україна»

Я хочу сказати простими словами,

Про те, що турбує мене вечорами,

Про те , як в думках я малюю картину,

Якою я бачу свою Україну!

 

В моїй Україні ніхто не стріляє,

Ніхто не калічить, ніхто не вбиває!

В моїй Україні ніхто не воює!

Своє і чуже життя-  кожен цінує!

 

В моєї країни чудові сусіди,

Запрошують в гості і я до них їду.

Сусіди і самі в нас часто бувають.

Не брешуть, не крадуть, ніде не блукають!

 

В моїй Україні є чесная влада,

Про неї в народі складають балади.

Працює й працює, з ранку до ночі,

Щоб людям відкрито дивитися в очі.

 

В моїй Україні не плюють на підлогу,

Отримують і надають допомогу,

І молодь моя не п'є і не курить,

Займається спортом, співати так любить!

 

В моїй Україні чемні дівчата!

А хлопці вміють їх щиро кохати!

Навчаються жити, читають книжки,

І горді від того наші батьки!

 

В моїй Україні немає кордонів!

І море, і сонце, Дніпро, терикони,

Карпати зимою в засніжених шапках,-

Моя Україна! Люблю її! Крапка!

 

 

Слайд 16 (Інтерв'ю)

 

М.П. - До нас сьогодні завітали гості. Запросимо їх до слова.

 

  1. Рольова гра  «Інтерв'ю у гостей»

Учень-кореспондент підходить до гостей:

  • Добрий день. Я, ………, кореспондент газети «Молодь- майбутнє країни». Сьогодні ми дізналися про історію становлення нашої держави. Ви,мабуть, були безпосередніми учасниками тих знаменних подій. Поділіться враженнями і дайте поради нам, майбутнім державотворцям.

 

Слово гостям.

 

 ЛВ.- Діти , ви проголосували. Чи підтримали ви вибір , який було зроблено 30 років тому? Чи вважаєте ви цей шлях правильним?

  (Учні озвучують результати, висловлюють свою думку).

  1. Звернення до учнів з побажанням гідно йти обраним шляхом. 

 

Слайд 17(музика)

 

Звучить пісня

DESPACITO "Десь по світу" українська версія

 https://www.youtube.com/watch?v=z0MZD29r_QQ

 

 

docx
Додано
7 грудня 2021
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку