Вишукані візерунки, привабливі кольори, незрівнянна майстерність і витонченість є відмінними рисами індійського народного ремесла, які поставили його на карту світу.
Національні види мистецтва ІндіїПідготувалавчитель мистецтвазакладу освіти с. Куцівка. Ротмістрівської громади. Черкаської областіКравець. Світлана Миколаївна. МИСТЕЦТВО 10 КЛАС
Номер слайду 2
Індійське мистецтво протягом свого існування позначене тісним зв'язком з панівними в різних періодах релігійними системами. Майже всі його пам'ятки, що дійшли до наших часів, мали релігійний характер: літературні твори, архітектурні, скульптурні, живописні шедеври, навіть славнозвісні індійські танці. Безперечно, в країні існувало і світське мистецтво, але основними свідченнями щодо нього залишилися тільки літературно-історичні описи. Самі пам'ятки не збереглися, адже відрізнявся навіть використовуваний для будівництва матеріал: камінь — для релігійних святинь; дерево, цегла та глина — для світських споруд. Пріоритет релігії в індійській культурі яскраво виявився у сфері мистецтва.
Номер слайду 3
Вишукані візерунки, привабливі кольори, незрівнянна майстерність і витонченість є відмінними рисами індійського народного ремесла, які поставили його на карту світу.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Мистецтво КАЛАМКАРI Каламкарі - це національне індійське мистецтво розпису по тканині. Головним інструментом в ньому є дерев'яні штампи з традиційними малюнками. Однак сьогодні Каламкарі знайшли більш широке застосування. Ними активно користуються умільці не тільки для декорування одягу та аксесуарів, а й для оформлення мила ручної роботи. Також штампи Каламкарі зручні для тимчасових тату.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Живопис ТАНДЖОР Класична форма індійських картин, прикрашених золотом і дорогоцінним камінням, як і раніше популярна в південних районах країни, хоча це мистецтво, що стало традиційним, виникло майже шість століть тому. Картини в стилі Танджор є культурно-історичною цінністю арт-форми, яка отримала свою назву від місця, розташованого на півдні індійського штату Таміл Наду.
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Живопис ГОНДА Живопис Гонда є однією з форм племінного мистецтва, що зародилися в центральній Індії. Це мистецтво було натхненне пагорбами, струмками і лісами, в яких жили Гонди. Природа і соціальні звичаї зображені художниками Гонда у вигляді серії точок і тире, з яких вигадливо складені форми. Живопис Гонда виконувалася на стінах, стелях і підлогах в сільських будинках на честь звичаїв і свят. Гонди також вважають, що їхні картини приносять удачу. Спосіб виконання живопису Гонда можна простежити в древньому мистецтві татуювання, яке є поширеним серед гондів.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Живопис. МАДХУБАНI Мадхубані (у перекладі «медовий ліс») — мітхільский настінний розпис, різновид традиційного індійського образотворчого мистецтва, що виник багато століть тому в районі міста Мадхубані. Являє собою різнокольорові або монохромні малюнки на стінах домівок. У наш час стиль мадхубані породив цілий напрямок в примітивному мистецтві і активно використовується місцевими художниками та ремісниками з розпису тканин. Цим видом творчості займаються переважно жінки з каст брахманів і каястхів.
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Бенгальський ПАТ Корінний вид мистецтва, створений в Бенгалії, став відомий як Бенгальська пат. Картини виконані за допомогою барвників з спецій, землі, сажі та ін. Відображають життя і часи суспільства і фольклор. Традиційні кольори, що використовуються в бенгальською паті, - червоний, індиго, зелений, чорний і охра. Бенгальська пат володіє дуже цікавим підґрунтям. Деякі картини зображують негативні суспільні практики, щоб підкреслити необхідність змін.
Номер слайду 15
Номер слайду 16
ПАТА ЧIТРА Традиція живопису Пата Чітра йде корінням в 12 століття. Основною темою зображення є Джаганнатх, проте з 16 століття при поширенні культу бхакті, художники почали малювати Радху і Крішну. У деяких частинах Орісси для весільної церемонії виготовляють картини із зображенням Дурги і Махадева. Крім того традиційні мотиви - це міфи, сюжети епосу і зображення божеств.
Номер слайду 17
Номер слайду 18
РАДЖПУТСЬКИЙживопис Живопис, що процвітав в Індії при дворах раджпутських князів в XVI—XIX століттях. Джерелом натхнення для раджпутських художників служила релігійна і світська література. Дуже часто використовувалися сюжети з індійських пуран (зборів древніх сказань) — прославлених епосів «Махабхарата» і «Рамаяна». Іншим сюжетним джерелом служили шринагара — санскритські поетичні тексти, що прийняли в середньовічний період дещо манірний вигляд, але є дуже популярними.
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Індія не випадково була однією із тих країн земної кулі, де вперше був здійснений перехід до класового суспільства, з'явилася державність. У її регіоні раніше за інших частин північної півкулі виникли умови для розвитку людської цивілізації. У той час як майже весь європейський континент ще покривали густі ліси і лише подекуди, окремими острівцями, минулого розкидані стоянки первісних мисливців в Індії вже починала розцвітати досить висока по того часу матеріальна культура.
Номер слайду 21
Використані джерела:http://shiny-ua.com/news/shtampi_kalamkar/https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9 C%D0%B0%D0%B4%D1%85%D1%83%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D1%96_(%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE)https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D0%B6%D0%BF%D1%83%D1%82%D1%81%D1%8 C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%81 Дж. М. Робертс. Доісторичний час і перші цивілізації. Ілюстрована історія світу в 10 томах. Том 1. – М.: БММ АТ, 1998. Ольденбург С. Ф. Культура Индии. Москва, 1991.https://sites.google.com/site/obrazotvorcemistectvoindiie/obrazotvorce-mistectvo-indiie