Національні види мистецтва та традиційні ремесла Індії. 10 клас

Про матеріал
Представлена робота з інтегрованого курсу «Мистецтво» 10 клас. Конспект складений для одного уроку і включає в себе інформацію про національні види мистецтва та традиційні ремесла Індії. У роботі звертається увага на особливості традицій регіонів та величезне різноманіття і багатство культури країни.. Розробка дає можливість кожному вчителю вибрати необхідний матеріал, використати його при викладі теми з використанням комп’ютера та проектора. Матеріал розроблений за програмою «Мистецтво» для 10-11 класів автор Л.Масол.
Перегляд файлу

Кравець Світлана Миколаївна,

учитель мистецтва

закладу освіти с. Куцівка

 Ротмістрівської громади

Черкаської області.

Анотація.

Представлена робота з інтегрованого курсу «Мистецтво» 10 клас. Конспект складений для одного уроку і включає в себе інформацію про національні види мистецтва та традиційні ремесла Індії.

 У роботі звертається увага на особливості традицій регіонів та величезне різноманіття і багатство культури країни..  Розробка дає можливість кожному вчителю вибрати необхідний матеріал, використати його при викладі теми з використанням комп’ютера та проектора.

Матеріал розроблений за програмою «Мистецтво» для 10-11 класів автор Л.Масол.

Індія починається з того, що сняться
сни про виправу на схід.

І вони сюжетні, вони —
наче фільм, по якому блукаєш героєм-зухом.
Просто чуєш сурму або ґонґ, або дзвін води,
або голос, який шепоче:

 “Устань і йди!”,
але ти не певен, чи серцем почув чи вухом.

Юрій Андрухович

Тема: Національні види мистецтва та традиційні ремесла Індії.

Мета:  формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися, самоорганізовуватись до навчальної діяльності, уміння працювати в колективі;
  • загальнокультурної – дотримуватись норм культури мовлення; аналізувати та оцінювати досягнення національної та світової культури, орієнтуватися в культурному та духовному контексті сучасного суспільства, застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на загальнолюдські цінності;
  • інформаційно-комунікаційної – використовувати інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання особистісних і суспільно значущих завдань;
  • міжпредметної естетичної — виявляти естетичне ставлення до світу в різних сферах діяльності людини, оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтва, проаналізувати засоби виразності видів мистецтв, які присутні в творі, визначити спільне, відмінне, розвивати творчі здібності;
  • предметних компетентностей: познайомити учнів з мистецтвом Індії;

 

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: дошка, підручник, комп’ютер, проектор.

Методи і прийоми: бесіда, коментар вчителя, демонстрація наочності, організація процесу сприймання, пізнавальної та практичної діяльності учнів, стимулювання активності учнів, педагогічне спостереження, порівняльний аналіз.

Терміни і поняття:  живопис, культура, традиції, ремісники.

Види мистецтв (предметів), що інтегруються на уроці: образотворче мистецтво.

 

Відеоряд: «For such species , culture and people to live ... Indian music for relaxation» (https://www.youtube.com/watch?v=TJc1AYqF8-I)

Міжпредметні зв’язки: географія, історія.

Структура використання на уроці навчального часу:

І. Привітання. Організаційний момент. 1 хв

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. 3 хв

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності на уроці. Оголошення теми і мети уроку. 2 хв 

ІV. Сприйняття нового матеріалу. Вступне слово учителя. 1 хв

  1. Перегляд відео фрагменту «For such species , culture and people to live ... Indian music for relaxation» 3 хв
  2. Перегляд відео презентації «Національні види мистецтва Індії». 10 хв
  3. Перегляд відео презентації «Традиційні ремесла Індії». 10 хв
  4. Практична робота «Проект рекламного буклета «Подорожуємо Індією» 10 хв.

V. Підсумки уроку. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.  4 хв

VІ. Домашнє завдання. 1 хв

 

Хід уроку

І. Привітання. Організаційний момент.

ІІ.  Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

Бліц-опитування «Правда чи хиба?»

  1. Індія – найбільша демократична країна світу, у ній живе понад 1 млрд людей. (Правда)
  2. На території Індії існує тисяча мов і діалектів, тому туристу навряд чи стане у пригоді розмовник. (Правда)
  3. В Індії шість сезонів року – літо, сезон мусонів, осінь, зима, передвесняний сезон і весна. (Правда)
  4. Боллівуд – історичний регіон Індії, який з давніх часів славиться своїми майстрами-ювелірами. (Хиба)
  5. Корова – не єдина священна тварина в Індії. В Індії також особливо ставляться до гадюк – символу мудрості й розуму. Вони доставляють чимало клопоту населенню, зокрема туристам. (Хиба)
  6. Сарі – візитна картка Індії. Це традиційний жіночий одяг у вигляді шматка тканини довжиною від 4 до 9 м., який обертають навколо тіла. Сарі щедро прикрашають вишивкою, золотими нитками, камінцями та бісером. (Правда)

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності на уроці. Оголошення теми і мети уроку. 

Індійське мистецтво протягом свого існування позначене тісним зв 'язком з панівними в різних періодах релігійними системами. Майже всі його пам'ятки, що дійшли до наших часів, мали релігійний характер: літературні твори, архітектурні, скульптурні, живописні шедеври, навіть славнозвісні індійські танці. Безперечно, в країні існувало і світське мистецтво, але основними свідченнями щодо нього залишилися тільки літературно-історичні описи. Самі пам'ятки не збереглися, адже відрізнявся навіть використовуваний для будівництва матеріал: камінь — для релігійних святинь; дерево, цегла та глина — для світських споруд. Пріоритет релігії в індійській культурі яскраво виявився у сфері мистецтва.

ІV. Сприйняття нового матеріалу.

Образотворче мистецтво Індії

https://sites.google.com/site/obrazotvorcemistectvoindiie/_/rsrc/1468853955519/obrazotvorce-mistectvo-indiie/images.jpeg

Сучасне індійське образотворче мистецтво несе в собі і власний початок і випробовує на собі вплив авангардизму західних шкіл і напрямів.
Цей процес поєднання знаходиться в постійному русі. Національно-індивідуальне, власне індійське проявляє себе достатньо чітко.
Це результат переосмислення інновацій, який і примушує до того або іншого напряму в сучасному мистецтві Індії додавати визначення «індійський»: «індійський абстракціонізм», «індійський експресіонізм», «індійський сюрреалізм і поп-арт».
Сьогодні ми з вами ознайомимося саме з традиційними школами мистецтва Індії.

Вишукані візерунки, привабливі кольори, незрівнянне майстерність і витонченість є відмінними рисами індійського народного ремесла, які поставили його на карту світу.

Індія не випадково була однією із тих країн земної кулі, де вперше був здійснений перехід до класового суспільства, з'явилася державність. У її регіоні раніше за інших частин північної півкулі виникли умови для розвитку людської цивілізації. У той час як майже весь європейський континент ще покривали густі ліси і лише подекуди, окремими острівцями, минулого розкидані стоянки первісних мисливців в Індії вже починала розцвітати досить висока по того часу матеріальна культура.

 

Перегляд відео фрагменту «For such species , culture and people to live ... Indian music for relaxation».

Перегляд відео презентації «Національні види мистецтва Індії».

Перегляд відео презентації «Традиційні ремесла Індії».

 

V Практична робота «Проект рекламного буклета «Подорожуємо Індією»

За допомогою шаблону та зображень створіть рекламний буклет.

C:\Users\Света ПК\Desktop\індія\буклет1.pngC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\travel-clipart-tourism-industry-803466-9981761.jpgC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\1f4ca42010f6cb0f0698513e207b5157.pngC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\india-png-india-convergence-2017-2500.png

C:\Users\Света ПК\Desktop\індія\IndiiskiiPeislimmmmmmm1.jpgC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\imgpreview.jpgC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\15578b32c6988ab.jpgC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\db6b16a3775902b7cd0c19884c2b97bd--elephant-illustration-indian-theme.jpgC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\1fa432e500f8a45ea35e3a3fbd54eebb.jpgC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\Namaste.pngC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\SU-India.pngC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\Проект Буклет\5ece6a1feeb33a0b838214dab3b7902b.jpg

C:\Users\Света ПК\Desktop\індія\2.jpg C:\Users\Света ПК\Desktop\індія\gettyimages-615502896-1024x1024.jpg

Практична робота 2 «Розпис сарі, традиційний елемент розпису «Огірок»»

VІ. Підсумки уроку. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

C:\Users\Света ПК\Desktop\індія\Klassichieskoie oblako #12.jpg

В даній хмаринці тегів знайдіть нові поняття, з якими ознайомилися на уроці

VІ. Домашнє завдання. Підготувати повідомлення «10 маловідомих фактів про Індію»

Використана література

  1. Велика ілюстрована енциклопедія мистецтв. - К. : Махаон – Україна, 2008.-512с.: іл.
  2. Энциклопедия для детей. Культуры мира, т21, ч.2, - М.: Аванта+, 2005.-640с.: ил
  3. Н.Є. Миропольска, Е.В. Белкіна Художня культура. Навч. посіб. - Х.: Ранок, 2010.-192с.: іл.
  4. Кондратова Л.Г. Художня культура. 9 клас: Методичний посібник. - Х.: Вид.група «Основа», 2010.-208с. табл., схеми.
  5. Санєєва Г. І. Усі уроки художньої культури. 9 клас. – Х.: Вид.група «Основа», 2011.- 271с. табл., схеми.
  6. НІКОЗІЯ Фьорелла Моне. Скарбниця світових шедеврів – Х.: «Клуб Сімейного Дозвілля», 2010.-160с.: іл.
  7. НІКОЗІЯ Фьорелла Гоген. Скарбниця світових шедеврів – Х.: «Клуб Сімейного Дозвілля», 2011.-160с.: іл.
  8. Педагогічний дизайн мультимедійного уроку світової літератури: теорія і практика. Матеріали для вчителя – Тернопіль, 2014.-192с.
  9. Інтернет – ресурс http://uk.wikipedia.org/

 

Виконання практичної роботи

C:\Users\Света ПК\Desktop\індія\IMG_20181108_134222.jpgC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\IMG_20181108_125447.jpgC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\IMG_20181108_134155.jpg

C:\Users\Света ПК\Desktop\індія\IMG_20181108_101839.jpgC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\IMG_20181108_101740.jpgC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\IMG_20181108_101724.jpgC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\IMG_20181108_101712.jpgC:\Users\Света ПК\Desktop\індія\IMG_20181108_134512.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 січня 2019
Переглядів
2991
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку