Презентація до уроку "Мистецтво"10 клас. Тема: "Арабо - мусульманський регіон. Ахітектура".

Про матеріал
Представлена робота з інтегрованого курсу "Мистецтво" 10 клас "Арабо-мусульманський регіон. Архітектура" окрім лекційного матеріалу містить варіанти практичних завдань, які можна виконати протягом урока. Наскрізною лінією через усі розробри: ("Арабо-мусульманський регіон. Живопис","Арабо-мусульманський регіон. Музика" ) проходить робота по складанню "ментальної карти", яка стане в нагоді для підведення підсумків роботи на узагальнюючому уроці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МИСТЕЦТВО АРАБО-МУСУЛЬМАНСЬКОГО РЕГІОНУЗАРНИЦЯ ЮЛІЯ МИКОЛАЇНАВЧИТЕЛЬ МИСТЕЦТВА ВИЩОЇ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ КАТЕГОРІЇ ЗЗСО №12 М. ПОКРОВСЬК ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Номер слайду 2

ПИТАННЯ ДЛЯ РОЗГЛЯДУЗначення ісламу – панівної релігії в країнах Близького Сходу. Архітектура Арабського Сходу.

Номер слайду 3

ЗАВДАННЯ НА УРОКСКЛАСТИ МЕНТАЛЬНУ КАРТУ ДО ТЕМИ «МИСТЕЦТВО АРАБО-МУСУЛЬМАНСЬКОГО РЕГІОНУ»

Номер слайду 4

Які явища арабської культури відомі вам з уроків історії?Арабський халіфат – держава, яка простяглася від Піренейського пів-ва до Індії в результаті завоювань арабів. Аллах – термін, що позначає слово «Бог». Магомед - центральна фігура в ісламі, святий і пророк, що започаткував релігію іслам. Вчені вважають Магомета історичною особою, засновником перших громадмусульман, з його слів записано Коран. Коран – священна книга мусульман. Мечеті, мінарети, арабески – архітектурні споруди регіону. Основи Ісламу: Єдинобожність ,Символ віри , Молитва ,Піст, Благодійність, Паломництво до Мекки.

Номер слайду 5

Які явища арабської культури відомі вам з уроків літератури?

Номер слайду 6

ЗНАЧЕННЯ ІСЛАМУКожна світова релігія названа на честь її засновника або суспільства, в якому вона народилася. Слово "Іслам" не відноситься ні до будь-якої особи , ні до народу, ні до країни. Канон цієї культури - заборона на зображення людей і тварин, про це сказано в хасидах – переказах про слова і вчинки пророка Мухаммеда. Художник в такому разі претендує на роль Творця, а це властиво тільки Аллахові. Тому головною особливістю цієї культури є прагнення до краси, яка є ознакою божественності в геометричних формах і орнаментах . Мистецтво ісламу поєднало в собі традиції і культуру Єгипту, Візантії, Індії, північної Африки та Середньої Азії, що дало можливість створити неповторні шедеври, якими до сьогодення захоплюються всі , хто з ними знайомий.

Номер слайду 7

АРХІТЕКТУРАВ архітектурному мистецтві країн Сходу художні особливості споруд визначаються не стилем, який панував у ту чи іншу епоху, а релігією й місцевими національними традиціями, які ретельно зберігали і суворо дотримувались канонів. Мистецтво формувалось на основі художніх традицій тих народів і країн, де іслам став провідною релігією: Туреччина, Сирія, Ірак, Іран, Індія, Єгипет тощо. Для мусульманської культури характерно будівництво будівель з великими куполами. Велику увагу приділяли внутрішнім розписам, мозаїці і інтер'єру, а не зовнішньому вигляду . Яскраві і соковиті кольори, симетрія, наявність арабесок . Це склепіння у вигляді сот, з численними западинами і заглибленнями.

Номер слайду 8

АРХІТЕКТУРАСвітські споруди. Житлові будинки. Ринки Караван-сараїКультові споруди. Мечеть (храм)Мінарет (вежа, з якої віруючих скликають на молитву)Медресе (духовні школи-семінарії)Мавзолеї (пховальні споруди

Номер слайду 9

КУЛЬТОВІ СПОРУДИ МУСУЛЬМАНМечеть пророка у Медині

Номер слайду 10

МІНАРЕТ (АРАБ. МІНАРА منارة‎,)«МАЯК»В ісламській архітектурі башто подібна культова споруда при мечеті, з якої глашатай (муедзин) скликає мусульман на молитву. В Медині їх найбільше – десять.

Номер слайду 11

АЛЬ-МАСДЖИД АЛЬ-ХАРАМ У найбагатшому місті Аравії, яке, називалось Мекка (засноване у місці зупинки караванів) стояла Кааба – священна кубічна споруда висотою з п’ятиповерховий будинок. Під час молитов мусульмани всього світу повертаються обличчям до ього священного каменю..

Номер слайду 12

Вони молились коло вмурованого в Каабу метеорита – космічного тіла, що впало на Землю з космосу. Люди називали його Чорним Каменем. Раз на рік всі війни і чвари припинялися, щоб упродовж чотирьох місяців будь-хто міг прийти до Кааби й помолитися

Номер слайду 13

БЛАКИТНА МЕЧЕТЬ У СТАМБУЛІ

Номер слайду 14

ІНТЕР’ЄР МЕЧЕТІІнтер'єри багато прикрашалися стінним розписом, у якому декоративні мотиви геометричного та рослинного характеру поєднані з каліграфічно написаними цитатами Корану.

Номер слайду 15

ХАНСКИЙ ПАЛАЦ В БАХЧИСАРАЇКолишня резиденція кримських ханів. Пам'ятник історії та культури загальносвітового значення, єдиний у світі зразок кримськотатарської палацової архітектури. Палац входить до складу Бахчисарайського історико-культурного заповідника.

Номер слайду 16

МЕЧЕТЬ АР-РАХМА (МИЛОСЕРДЯ) Перша київська хабашитська мечеть. Збудована протягом 1996—2012 років Духовним управлінням мусульман України поблизу історичного Щекавицького кладовища. Мечеть відкрита для відвідування всіма охочими, також там проходять безкоштовні екскурсії та лекції про Іслам.

Номер слайду 17

ПИТАННЯ ДО РОЗДІЛУСхарактеризуйте особливості арабо -мусульманської архітектури. Вікторина «Я знаю, що…»Яке декоративне оздоблення мали арабо -мусульманські архітектурні споруди?Продовжити речення : Сьогодні я дізнала (в)ся про …

Номер слайду 18

ВАРІАНТИ ПРАКТИКУМУРобота з ментальною картою. Створити сінквейн до теми. Запишіть імена відомих персонажів, афоризми з твору “Тисяча і одна ніч” арабською каліграфією.

Номер слайду 19

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ1. Здійсніть віртуальну подорож до святині мусульман Куббат ас-Сахра (куліпол скелі), Гур-Емір – поділитися своїми враженнями.2. Підготувати завдання «Заморочки з бочки». (Інструкція. Учні по черзі виймають із «бочки» картки з запитаннями і дають на них відповіді.)

Номер слайду 20

Використані джерела. Художня культура: підручник для 11 клас : рівень стандарту. Миропольська Н., Масол Л., Гайдамака О. Українська мова навчання. Видавництво: Овіта Рік: 2012 Світовахудожня культура 11 клас  Л. В. Климова  Мова: Українська Видавництво «Ранок» Рік : 2011 Художня культура.11 клас. Рівень стандарт. Конспекти уроків/Ю. Б. Саприкіна, О. М. Ферапонтова, І. В. Горобець.-Х.: Вид-во «Ранок», 2012 Художня культура: творчі завдання, тести, кросворди/ Наталія Мінасян . – К.: Шк.світ, 2011 ІНТЕРНЕТukr.wikipedia.org. Ipieer.fmh

Номер слайду 21

ДЯКУЮ ЗА УВАГУشكرا لإصغائك

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Ратохіна Альона
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. гончар богдан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
pptx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
21 січня 2019
Переглядів
33957
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку