"Національно-патріотичне виховання на уроках англійської мови" Виступ

Про матеріал
Розвиток патріотичних якостей учня засобами іноземної мови враховує особливості вікового періоду і передбачає різні його етапи.
Перегляд файлу

Дмитрівська ЗОШ І-ІІІ ст.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Національно-патріотичне виховання на уроках англійської мови

(виступ)

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель англійської мови:

Іващенко Ю.П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018 р.


Не можна любити свою Батьківщину, не знаючи й не поважаючи її культурно-історичну спадщину. Любов до Батьківщини не лише передається з материнським молоком, а й формується в процесі соціалізації особистості. Школа повинна бути установою, що зароджує в молодому поколінні почуття державності, закладає паростки гордості за Батьківщину, за вчинки предків, готує громадян і патріотів. Важливо, щоб кожен навчальний заклад став для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві. В цілому важливим є формування засобами змісту навчальних предметів якостей особистості, що характеризуються ціннісним ставленням до суспільства, держави, самої себе та інших, природи, праці, мистецтва.

Іноземна мова є досить специфічним предметом серед навчальних дисциплін. Його своєрідність полягає в тому, що в ході вивчення іноземної мови учні здобувають не лише знання з основ науки (освоєння фонетичного, лексичного та граматичного компонентів), а вміння й навички користуватися чужою мовою як засобом спілкування, засобом одержання нової корисної інформації. Викладання англійської мови в сучасній школі дає вчителю широкі можливості по вихованню активної громадянської позиції, любові до Батьківщини, патріотизму, високих моральних якостей особистості. Цьому сприяє комунікативна складова предмету, його спрямованість до вивчення побуту, звичаїв, традицій і, насамперед, мови іншого народу крізь призму «діалогу культур» в рамках тематик ситуативного спілкування передбачених навчальними програмами.

Розвиток патріотичних якостей учня засобами іноземної мови враховує особливості вікового періоду і передбачає різні його етапи.

Початкова школа.

Патріотизм зароджується разом із формуванням родинних почуттів до своєї сім’ї: матері, батька, бабусі, дідуся, родичів.

Провідною темою у вивченні іноземної мови у початковій школі є, безумовно, тема «Сім’я», упродовж якої учні розповідають про своїх найближчих людей і родинне коло.

Учні із задоволенням малюють родинні дерева, приносять сімейні фотографії та розповідають про родичів.

Під час вивчення матеріалу з теми «Свята і традиції», молодших школярів іде ознайомлення з елементами культури Великобританії та порівняння з традиціями святкування в Україні. Зокрема порівнюємо особливості святкування Різдва, Великодня, Нового року. Знайомлячись із святковими традиціями зарубіжних ровесників, завжди обговорюємо сімейні традиції, традиції святкування у власній родині. Також учні виготовляють листівки до новорічних свят.

Під час вивчення тем «Подорожування» та «Подорож до англомовних країн» ознайомлюємось з державною символікою України та країн, мова яких вивчається. Учні розфарбовують державні прапори, герби тощо.

При вивченні теми «Помешкання» (4 клас) варто звертати увагу учнів на будинки в українському стилі сільської місцевості, що сприяє формуванню  почуття трепетної поваги до домівок батьків і дідів.

При вивченні теми «Погода» розглядаємо карту України та Великобританії, порівнюємо погоду в цих країнах.

Основна  школа.

Це час для  виховання любові до своєї малої батьківщини – села, міста, учнівського колективу, місцевих традицій, до історії.

В основній школі учні досягають певного рівня володіння мовою, при якому стає можливим діалог із зарубіжними ровесниками завдяки засобам інтернету чи проектної діяльності, в ході яких відбувається самоідентифікація маленького українця. Матеріал  навчально-методичного забезпечення сприяє розумінню важливості розвитку уміння співпрацювати і контактувати із представниками інших країн.

В основній школі відбувається формування навичок та умінь школярів розповідати про своїх друзів, рідне місто, село, країну, національні свята, столицю своєї Батьківщини, надавати інформацію про основні пам’ятки культури, особливості шкільної освіти тощо. Широко застосовуються драматизації, пошуково-ігрові завдання, вікторини, конкурси тощо.

У 6 класі під час вивчення теми «Харчування» учні складають меню традиційних українського та англійського сніданків, знайомляться з особливостями харчування англійців та порівнюють їх з українською кухнею малюючи постери тощо.

Теми «Подорож», «Свята і традиції», «Рідне село» розширюють уявлення про загальні відомості країн, особливості святкування національних свят, формують уявлення про традиційне українське і англійське село. Учні виготовляють плакати з державною символікою, порівнюють Україну і Великобританію, їх адміністративно територіальний устрій, національні свята тощо. Учням подобається готувати презентацію власного села чи вулиці.

Під час вивчення тем «Подорож», «Київ», «Лондон» учні не лише працюють з матеріалами про видатні місця столиць, а й готують власні повідомлення та шукають цікаві факти про вже всім відомі Андріївську церкву, Софіївський собор, Золоті ворота, Біг Бен тощо. Крім цього готують повідомлення, постери брошури тощо про цікаві місця в Україні, які варто відвідати представникам інших країн: Батурин, Качанівка, Карпати тощо.

При вивченні тем «Дозвілля» обговорюємо традиції відпочинку в Україні.

Старша школа.

Це час на  формування власне патріотизму, виховання любові до України як своєї Батьківщини. Розвиток уміння презентувати свою країну у світі, культуру і побут свого народу, святкові обряди і культурні цінності, національні особливості та реалії життя в спілкуванні із зарубіжними ровесниками та гостями набуваються засобами активізації отриманих у попередні роки навичок та умінь за допомогою рольових ігор, творчих проектів, організації молодіжних конференцій, змагань, культурних заходів і т.д.

В 10 класі під час вивчення теми «Мистецтво» учні ознайомлюються з роботами відомих українських художників, готують проекти присвячені відомим українським митцям (Т.Г.Шевченко, К.Малевич, І.Рєпін тощо) здійснюють віртуальні подорожі до відомих українських галерей, музеїв тощо.

Під час вивчення теми «Наука і технічний прогрес» учні розширюють свої знання про вклад українців до розвитку світової науки, шляхом  виконання пошуково-дослідницьких проектів з історії винаходів та життя і діяльності науковців. Результати досліджень презентують у формі проектів – презентацій, відеороликів тощо.

Вся ця діяльність формує уявлення про роль та місце України в міжнародній спільноті, сприяє усвідомленню себе, як частинки цієї чудової країни та прагнення кожного учня стати достойним громадянином  Батьківщини, щоб примножувати її славу в світі.

Консолідація зусиль всіх вчителів-предметників в рамках однієї школи, а саме виховання підростаючого покоління засобами рідної та іноземних мов, літератури, історії, географії тощо сприятиме створенню ефективної виховної системи національно-патріотичного виховання молоді в цілому.

 

 

 

docx
Додано
16 березня 2019
Переглядів
1641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку