Національно-патріотичне виховання на уроках зарубіжної літератури

Про матеріал
Тема. Джордж Оруелл ( Ерік Артур Блер, 1903-1950). Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості у романі «1984» Мета: вчити учнів інтерпретувати зміст твору, висловлювати свою думку щодо поставлених проблем впливу влади на особистість і соціум; розвивати критичне мислення; виховувати усвідомлення значення свободи для духовного розвитку людини. Очікувані результати. Учень /учениця поглиблює знання про антиутопію як літературний жанр та особливості поетики роману-антиутопії; удосконалює навички проблемного прочитання твору; викриває сутність тоталітарної системи та ієрархії в романі; досліджує їх деструктивний вплив на особистість; розвиває критичне мислення, творчі здібності; формує ціннісні духовні орієнтири, почуття гідності та прагнення до самоідентичності, до продуктивної та успішної самореалізації в житті, гуманістичний світогляд, естетичні смаки, а також якості громадянина\громадянки України, який\яка усвідомлює свою належність до світової спільноти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шовкопляс Людмила Анатоліївна Патріотичне виховання засобами художнього слова Вчитель зарубіжної літератури Лубенської ЗШ І-ІІІ ступенів №3 ЛМР

Номер слайду 2

Мета досвіду-утвердження в свідомості і почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;-усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;-формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій; -утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства;-культивування кращих рис української ментальності:працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережного ставлення до природи; -формування мовленнєвої культури;

Номер слайду 3

Завдання:-Формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, міста тощо);-Почуття власної гідності як представників свого народу;-Виховання любові,поваги до своїх національних особливостей та особливостей інших народів;-Формування духовно-моральних взаємин;-Формування любові до культурного спадку свого народу;-Толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників,батьків, сусідів, інших людей

Номер слайду 4

Актуальність. На сьогодні головною метою школи є формування й розвиток всебічно розвиненої, свідомої особистості з чіткою життєвою позицією, готової зробити гідний вибір свого майбутнього. Сучасний навчальний заклад переживає складний період, коли здійснюється перехід до особистості та неповторності кожного учня. В основу виховання і навчання, в центр їх оновлених парадигм слід поставити дитину, її гармонійний розвиток як патріота своєї держави

Номер слайду 5

Молодь – це майбутнє нації. Можна запропонувати діагностичну анкету, яка дозволить визначити рівень націальної свідомості1. Чи пишаєтесь Ви тим, що належите до української нації? 2. Чи вільно Ви володієте українською мовою? 3. Чи вважаєте себе носієм української культури? 4. Чи знаєте Ви історію рідного села (міста)? 5. Чи дотримується Ваша родина звичаїв та традицій? 6. Чи пишаєтесь українською символікою? 7. Чи вважаєте себе патріотом? 8. Чи ти гідний громадянин /-ка своєї країни?

Номер слайду 6

Модель патріота

Номер слайду 7

Методи і форми роботи з патріотичного виховання-Екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам'яток, визначних місць-Розповіді вчителя-Бесіди з цікавими людьми-Екскурсії--Спостереження-Дидактичні, сюжетно-рольові ігри-Заняття з циклу «Історичні цікавинки»-Розгляд ілюстративних матеріалів-Читання та інсценування творів художньої літератури-Слухання народної, класичної, сучасної музики-Розглядання творів образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва-Розв'язування проблемних ситуацій-Спільні з родинами виховні заходи-Виставки, конкурси-Свята, розваги

Номер слайду 8

Робота з батьками. ПОРАДИ БАТЬКАМ 1. Говоріть із дітьми про Батьківщину. 2. Відзначайте загальнонаціональне свято — День Незалежності України. 3. Говоріть про патріотичні справи батьків, розмірковуйте над минулим своєї Батьківщини. 4. Подорожуйте з дітьми Батьківщиною. 5. Залучайте дітей до творів української літератури, мистецтва. 6. Залучайте дітей до сімейних традицій, звичаїв, обрядів, свят. 7. Виховуйте шанобливе ставлення до національних символів і святинь народу

Номер слайду 9

Найбільш ефективним способом виховання патріотизму на уроках зарубіжної літератури є робота з текстом, виховні бесіди, пізнавальна інформація про Україну, її людей і події, пов’язані з ними, складання усних і письмових текстів на патріотичні теми, підготовка і презентація посильних проєктів патріотичного змісту тощо

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Джордж Оруелл ( Ерік Артур Блер, 1903-1950). Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості у романі «1984»11 клас

Номер слайду 13

Очікувані результати. Учень /учениця поглиблює знання про антиутопію як літературний жанр та особливості поетики роману-антиутопії; удосконалює навички проблемного прочитання твору; викриває сутність тоталітарної системи та ієрархії в романі; досліджує їх деструктивний вплив на особистість;розвиває критичне мислення, творчі здібності; формує ціннісні духовні орієнтири, почуття гідності та прагнення до самоідентичності, до продуктивної та успішної самореалізації в житті, гуманістичний світогляд, естетичні смаки, а також якості громадянина\громадянки України, який\яка усвідомлює свою належність до світової спільноти.

Номер слайду 14

Бесіда:-Чи усвідомлюєте ви свою ідентичність у буремному, вимогливому і від цього не менш прекрасному світі, що став колискою Вашої долі? - Чи могли б ви запропонувати поетичну відповідь на таке непросте питання, спираючись на кращі здобутки українського та світового письменства?- А пам’ятаєте, як виміряв кожного з нас Василь Симоненко: Ти знаєш, що ти — людина. Ти знаєш про це чи ні?Усмішка твоя — єдина,Мука твоя — єдина,Очі твої — одні.-Що має спільного британський письменник Джордж Оруелл із українськими біженцями, які після Другої світової війни опинилися в таборах біженців у Німеччині та Австрії?

Номер слайду 15

- Попрацюйте з пропонованою хмаринкою слів та оберіть серед асоціативних відповідників поняттю «людина» ті, які для Вас особисто є визначальними

Номер слайду 16

Дослідження перекладів -Станом на 2021 рік існує 5 повних перекладів книги «Nineteen Eighty-Four» українською мовою ( Віктор Шовкун, Богдана Носенок, В'ячеслав Стельмах, Олена Ломакіна). Перший українськомовний повний переклад роману «1984» був зроблений Віталієм Данмером та виданий у Кривому Розі мистецькою спільнотою  у 2013 році.

Номер слайду 17

Робота в групах-Попрацюйте з лексичним значенням слова «свобода» -Перегляд відео за покликанням https://youtu.be/nl8w. Ths. Eb. KE (БЕЗ ОБМЕЖЕНЬ – ВІЛЬНІ ЛЮДИ)-Усно зробіть висновок :що таке свобода для України та українців, хто такі вільні люди? Що їх робить вільними?-Порівняйте героїв роману Оруелла та українців. Хто вільний та має свободу?-На основі кроссенсу прокоментуйте деструктивний вплив тоталітарної системи на особистість.-Домашнє завдання. Написати есе на тему «Передбачення Оруелла у романі «1984» та сучасна Україна»

Номер слайду 18

ВИСНОВКИ У процесі патріотичного виховання засобами мови, художнього слова формуються складники патріотичної вихованості, які ґрунтуються на життєвих стереотипах українського народу й узгоджуються з народними уявленнями про високі виміри морального, естетичного, етичного, духовного, гуманістичного, відображають національний менталітет. Варто впроваджувати у практику патріотичного виховання такі реконструйовані форми роботи, адаптовані до дітей : воркшопи, дитячі дайджести, національно-патріотичні, тренінгові заняття з розвитку міжнаціональної толерантності, культурні проєкти, інтерактивно-мультимедійні студії, етнографічні райтси тощо

pptx
Додано
27 квітня 2023
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку