Надзвичайні ситуації в нашій місцевості

Про матеріал
Виховна година до Цивільного захисту "Надзвичайні ситуації в нашій місцевості"
Перегляд файлу

poltava_torf3.jpg

 

Тема: Надзвичайні ситуації в нашій місцевості

Мета: Поглибити знання учнів з питань цивільного захисту; повторити правила поведінки у складних ситуаціях та закріпити навички надання допомоги постраждалим; стимулювати розвиток витривалості, мужності, рішучості, кмітливості; виховувати почуття співпричетності до долі та проблем інших, відповідальність за близьких, оточуючих, власну Батьківщину.

Форма проведення: класна година(робота в групах, проектна діяльність).

Обладнання: роздатковий матеріал маркери,клей, папір А3, ножиці.

 

  

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

Доброго дня діти. Озирніться  навколо.  Що   нас  оточує?  Учні.  Люди,  рослини,  небо  тощо.

Діти перегляньте зображення

http://go3.imgsmail.ru/imgpreview?key=1cea62d425df133b&mb=imgdb_preview_2012 http://hovrashok.com.ua/images/Nov/16/73716536ae04b15dcb96bf65bde64d69/1.jpghttp://uapress.info/content/news/2015/8/92115/big2/86dffd95625d45e47d43a4faf245b24d1440395241.jpg

Які  емоції   та почуття  у  вас  викликали? Так, позитивні  емоції,  задоволення,  ніжність,  після   їх  перегляду  хочеться              жити,   мріяти,  створювати   щось   нове  та  прекрасне.

А  ось  ці?

Молния ударила в соседский домhttp://ecocollaps.ru/wp-content/uploads/2011/03/0000003598-e1299855979256.jpghttp://priroda3.ucoz.ru/foto/6b63c5f91d66d088131774ca53a512b0_medium.jpghttp://go3.imgsmail.ru/imgpreview?key=47340c7006578c90&mb=imgdb_preview_20000

Після  перегляду  цього   фоторяду   виникає   почуття  страху,  болю,  перечуття   чогось  поганого.

  1. Актуалізація опорних знань.
  •  Діти, назвіть  явища,  які  ви побачили.
  • А  яке  поняття   об’єднує  щойно  представлені   фотоматеріали? ( надзвичайні ситуації). Давайте всі разом пояснимо, що таке надзвичайна ситуація, для цього попрацюємо у групах ( клас зазделегідь поділений на групи, на партах знаходяться відповіді, потрібно вибрати правильні і прикріпити на дошці) Додаток 1

Надзвичайна ситуація – це:

  • це  ситуація,  коли  порушується   звичайний   режим  життя.
  • це ситуація, коли не порушується звичайний режим життя  
  • це  ситуація,  коли    можливі  людські  жертви.
  • Це ситуація, під час якої можна гарно розважитися    

- це   біль,  горе. 

-  це сміх і радість        

  - це ситуація, яка призводить до значних матеріальних збитків

 

  1. Оголошення теми і мети заходу.

  - Отож, сьогоднішнє заняття, яке має назву «Надзвичайні ситуації в нашій місцевості», ми з вами присвятимо тому, щоб вивчити та повторити, які є НС, а саме які притаманні НС для місцевості, в якій ми живемо,  як  виходити зі скрутних життєвих ситуацій.

        

  1. Основна частина

   Надзвичайні ситуації поділяють на 4 класи:

  • Природнього характеру
  • Техногенного характеру
  • Соціально -політичного
  • Воєнного характеру

Діти продовжують працювати у групах. Кожній групі дається певний клас НС, потрібно вказати, яке явище з перелічених відноситься до їхнього класу НС.

Додаток 2: Ураган,   буря,  снігові  заметілі  та  лавини,  посуха,  пожежі (степові,  торф’яні,  лісові), Землетрус,  виверження   вулкану,  цунамі.                                           Біологічне  забруднення довкілля,   отруєння   грунтів  мінеральними  добривами, пересихання   річок  та  озер,  зміна   клімату.                                                                                    Пожежі,  пов’язані  з  виробництвом  хімічної  промисловості;  автомобільні,  авіаційні,  залізничні   аварії;  аварії  на  АЕС.            Повені,  зсуви,  селі.                                                                                   Війна,  епідемії,  бандитизм,  шахрайство,  піратство.

Сьогодні, ми з вами розглянемо надзвичайні ситуації природнього та техногенного характеру.

Робота в группах (проектна діяльність).

А) Колективне складання правильних алгоритмів дій з послідовним записом алгоритму на форматному аркуші з використанням роздаткового матеріалу (додаток 3).

Група 1 – складіть алгоритм дій під час пожежі у приміщенні

Група 2 - складіть алгоритм дій під час пожежі  в лісі, степу.

Група 3 - складіть алгоритм дій під час грози, бурі.

Група 4 - складіть алгоритм дій під час аварійної ситуації ( витік газу)

 

Б) Представлення творчими групами своїх проектів (додаток 4).

 

  1. Підсумки

   - Отож, як бачимо, іноді складні життєві обставини вимагають від людини мужності та рішучості, вмілості та вправності, вміння не розгубитися у складній ситуації. Я гадаю, щотепер і Ви, і батьки зможуть подолати будь-які проблеми.

- Наш урок закінчується. Тепер давайте поглянемо на фотографію нашої планети. Планету Земля людина тримає у своїх руках – добрих, надійних, турботливих. Адже Земля – це наша домівка, ми будемо піклуватися про неї, і вона відповість нам взаємністю. 

Мої вам побажання: 


Лиха діти стережіться, та при цьому – не губіться.

Бо життя у нас одне, іншого не буде, 

Хай же сонечко яснее ніжно вас голубить.

Хай всміхаються до вас і трава, І квіти,  

А тепер у добрий час, любі мої діти!

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
29 січня 2020
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку