Тема: Надзвичайні ситуації в нашій місцевості
Мета: Поглибити знання учнів з питань цивільного захисту; повторити правила поведінки у складних ситуаціях та закріпити навички надання допомоги постраждалим; стимулювати розвиток витривалості, мужності, рішучості, кмітливості; виховувати почуття співпричетності до долі та проблем інших, відповідальність за близьких, оточуючих, власну Батьківщину.
Форма проведення: класна година(робота в групах, проектна діяльність).
Обладнання: роздатковий матеріал маркери,клей, папір А3, ножиці.
Хід уроку
Доброго дня діти. Озирніться навколо. Що нас оточує? Учні. Люди, рослини, небо тощо.
Діти перегляньте зображення
Які емоції та почуття у вас викликали? Так, позитивні емоції, задоволення, ніжність, після їх перегляду хочеться жити, мріяти, створювати щось нове та прекрасне.
А ось ці?
Після перегляду цього фоторяду виникає почуття страху, болю, перечуття чогось поганого.
Надзвичайна ситуація – це:
- це біль, горе.
- це сміх і радість
- це ситуація, яка призводить до значних матеріальних збитків
- Отож, сьогоднішнє заняття, яке має назву «Надзвичайні ситуації в нашій місцевості», ми з вами присвятимо тому, щоб вивчити та повторити, які є НС, а саме які притаманні НС для місцевості, в якій ми живемо, як виходити зі скрутних життєвих ситуацій.
Надзвичайні ситуації поділяють на 4 класи:
Діти продовжують працювати у групах. Кожній групі дається певний клас НС, потрібно вказати, яке явище з перелічених відноситься до їхнього класу НС.
Додаток 2: Ураган, буря, снігові заметілі та лавини, посуха, пожежі (степові, торф’яні, лісові), Землетрус, виверження вулкану, цунамі. Біологічне забруднення довкілля, отруєння грунтів мінеральними добривами, пересихання річок та озер, зміна клімату. Пожежі, пов’язані з виробництвом хімічної промисловості; автомобільні, авіаційні, залізничні аварії; аварії на АЕС. Повені, зсуви, селі. Війна, епідемії, бандитизм, шахрайство, піратство.
Сьогодні, ми з вами розглянемо надзвичайні ситуації природнього та техногенного характеру.
Робота в группах (проектна діяльність).
А) Колективне складання правильних алгоритмів дій з послідовним записом алгоритму на форматному аркуші з використанням роздаткового матеріалу (додаток 3).
Група 1 – складіть алгоритм дій під час пожежі у приміщенні
Група 2 - складіть алгоритм дій під час пожежі в лісі, степу.
Група 3 - складіть алгоритм дій під час грози, бурі.
Група 4 - складіть алгоритм дій під час аварійної ситуації ( витік газу)
Б) Представлення творчими групами своїх проектів (додаток 4).
- Отож, як бачимо, іноді складні життєві обставини вимагають від людини мужності та рішучості, вмілості та вправності, вміння не розгубитися у складній ситуації. Я гадаю, щотепер і Ви, і батьки зможуть подолати будь-які проблеми.
- Наш урок закінчується. Тепер давайте поглянемо на фотографію нашої планети. Планету Земля людина тримає у своїх руках – добрих, надійних, турботливих. Адже Земля – це наша домівка, ми будемо піклуватися про неї, і вона відповість нам взаємністю.
Мої вам побажання:
Лиха діти стережіться, та при цьому – не губіться.
Бо життя у нас одне, іншого не буде,
Хай же сонечко яснее ніжно вас голубить.
Хай всміхаються до вас і трава, І квіти,
А тепер у добрий час, любі мої діти!
1