Тема : Наодинці вдома. Дії дитини за умови опосередкованої небезпеки : пожежа в іншій квартирі, іншому будинку
Мета : закріпити знання учнів з питань пожежної безпеки; сформувати навички правильних дій при пожежі; навчитися швидко оцінювати небезпечні ситуації; приймати оптимальне рішення щодо їх подолання;; активізувати пізнавальну та творчу діяльність школярів; виховувати бережне відношення до свого здоров'я.
Обладнання : малюнки на протипожежну безпеку,деформовані речення, пам’ятки для роботи, телефон.
Тип уроку : урок засвоєння нових знань.
Структура уроку
І.Організаційний момент .
1. Привітання
Ось дзвінок сигнал нам дав:
Працювати час настав.
Будемо дружно працювати
І нові знання здобувати.
2. Технологія « Самоналаштування»
- Покладіть руки на парту, заплющте очі та промовляйте…
* Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
* Я – особистість творча.
* Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.
ІІ Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.
3. Технологія « Очікування»
- Чого ви очікуєте від цього уроку? Яким ви хочете , щоб він був ? Що ви робили протягом тижня для покращення свого здоров’я ?
1. Проблемне запитання
- Чи часто траплялося так, що ви залишалися вдома самі або з молодшою сестрою чи братом ? Про що вам наказують батьки, коли ви залишаєтесь удома наодинці?
2.Повідомлення теми і мети уроку.
- Ви вже знаєте, що інколи власна оселя може бути небезпечною для нашого життя і здоров’я. Через що це може статися? Одна із небезпек заховалася у відгадці загадки.
Лишає він страшні сліди,
Усе він пожирає.
А як даси йому води –
Відразу помирає! (Вогонь)
3.Гра « Шифрувальник»
Во 5 рог 8 гонь 2 во 1 уг 4 гонь 6 во 7 др3
4. Міркування « Чи потрібно людині вогонь»
5. Вправа « Асоціативний кущ»
- Що ви уявляєте , коли чуєте слово « вогонь»
Ваші асоціації до слова « вогонь»
Горе сльози дим рятувальники
Багаття
Дим тепло Сірники полум’я
Вогонь
- Що слід робити , коли пожежа сталася у вашому помешканні?
Робота з підручником . с. 95.
6.Перегляд відеофільму « Правила безпеки»
(Робота в парах . Робота з пам’яткою )
Руханка
Діти стають в коло . Якщо горючий матеріал , діти підстрибують, а якщо негорючий – присідають.
(вата, цегла, папір, одяг, дерев’яний стіл,книги, вода, бензин,пісок, пластик, вода, яблуко)
7. Практична робота. Правила поведінки під час пожежі в сусідній кватирі, будинку. Робота в групах.
- Прочитайте в підручнику текст с. 97. Кожна група має скласти пораду з деформованого тексту.
1. у кватирі, газ, Вимкни, та, електроприлади.
2.а, не, ліфтом, сходами, Спускайся.
3. перехожих, Кричи, на допомогу, клич.
4.біжи, до вікна, Якщо, в коридорі, дим, двері, зачини.
5. Не забудь, дітям, молодшим, допомогти.
ІІІ. Етап узагальнення й систематизації вивченого.
1. Гра « Так чи ні»
1. Можна гратись з сірниками ? (Ні)
2. Вимкни телевізор і вкладайся спати (так)
3. Рятувальну службу викликай за номером 103?(Ні)
4.Не можна сушити білизну над газом.( так)
5. Під час пожежі заховатись під ліжко( ні)
6. Увімкни електроприлади і йди до школи ( ні)
7. Сірники дітям не іграшка. ( так)
2.Літературна хвилинка.
- Уявіть себе поетами, вставте пропущені слова. ( робота в парі)
На виклик …. (пожежна машина ) летить.
Сміливий …..(пожежник) в машині сидить.
Його телефон ….(101) люди всі знають.
І в разі пожежі завжди …( викликають)
ІV. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж його виконання.
1. Підсумок уроку. Гра « П’ять речень»
(Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєнні знання)