Тема: Написання малої букви «е», складів, слів і речень. Диктант складів. Списування з друкованого тексту. Звуко-складовий аналіз слів.
Ключові компетентності:
-
вчити учнів писати рядкову літеру «е», склади т слова з нею;
-
розвивати фонематичний слух дітей, мовлення, увагу;
-
виховувати любов до природи.
Конкретизовані начальні цілі:
-
знає і називає елементи малої букви «е»;
-
розпізнає слова зі звуком «е»;
-
демонструє вміння каліграфічного письма;
-
співставляє слово та його звукову модель;
-
списує речення з рукописного тексту і друкованого тексту;
-
пише під диктування склади, слова, речення;
-
висловлює оцінні судження щодо своєї роботи на уроці.
План уроку:
-
Перевірка вчителем готовності учнів до уроку. Декламування вірша з метою організації школярів до роботи. (Додаток 1)
-
Повторення вивченого матеріалу.
-
Списування із завданням. (додаток 2)
-
Актуалізація опорних знань.
-
Визначення у тексті звука, який повторюється найчастіше. (Додаток 3)
-
Повідомлення теми і мети уроку.
-
Який звук [e] за звучанням?
-
Якою буквою позначається звук [e]?
-
Демонстрування букви «е», порівняння малої друкованої з рукописною.
-
Показ і пояснення вчителем написання малої букви «е» (лівий півовал з петлею). Написання в повітрі.
-
Написання малої букви «е», складів з нею.
-
Написання слів екран, океан після попереднього звукового аналізу.
-
Гра «Розсипанка». (Додаток 4)
-
Диктант слів, складів, речень. (Додаток 5)
-
Списування з друкованого речення. (Додаток 6)
-
Підведення підсумків уроку.
-
Назвіть 6 голосних звуків. (Чистомовка. Додаток 7)
-
Висловлювання оцінних суджень щодо власної роботи на уроці.
Додатки:
Додаток 1.
Знову день почався, діти!
Всі зібрались на урок,
тож пора нам працювати,
кличе в подорож дзвінок.
Королева Наук написала вам листа. Але ми зможемо прочитати його лише тоді,коли виконаємо всі завдання.
Додаток 2.
Ой, лишенько! – кричать слова.
Сховалась літера одна.
Без неї жити ми не можем.
Хто ж відшукати допоможе?
Списування із завданням рукописного тексту. На дошці записані речення. У всіх словах пропущена буква «т».
..арас лі..ав лі..аком у Ли..ву. ..а..о написав синові лис.. .
-
Яка буква пропущена у словах?
-
У яких словах треба писати велику «Т»? Чому?
-
Додаток 3.
-
Запам’ятайте слова зі звуком [e].
Вербенятко від верби відбилося
І в траві за горбик зачепилося,
На вітрах, під небом голубим
Тягнеться розгублено
До матусі-матінки:
-
Ну візьми, візьми мене на рученьки.
-
У якій частині слова (на початку, в середині, у кінці) він знаходиться?
Додаток 4.
«Зберіть» слова з розписаних букв.
е а а о е а а о е а
к с к в т р с к л р т р к н
Додаток 5.
рі, ле, ев, село, поле, Петро.
Оленка місила тісто.
Додаток 6.
На липі – лелека. На терені – метелик.
Додаток 7.
Перша подружка така – буква….(«а»).
З шапкою на голові – буква («і»).
Зігнута в кільце – буква («е»).
Покладу я палички три – буква…(«и»).
А з двох паличок складу букву….(«у»).
З нами в танець підемо – буква («о»).
Додаток 8.
(Посилання Королеви Наук).
Хай з легкої вчителя руки
Шлях проляже нам у знань країну.
Гордо, впевнено крокуйте, малюки,
Ви для тат і мам надійна зміна.