Написання малої букви "ґ" (ґе), складів і слів із нею

Про матеріал
Вчити учнів писати рядкову букву " ґ " (ґе), склади та слова з нею; навчити розрізняти в мовленнєвому ряді звук [ґ] та читати слова з новою буквою, розвивати фонематичний слух та артикуляцію учнів; розвивати їх уміння спостерігати, аналізувати; збагачувати словниковий та фразеологіч-ний запас дітей; виховувати охайність при письмі. (За підручником і зошитом К.Пономарьової «Я пишу» Ч2, )
Перегляд файлу

 Українська мова. Письмо.

 

Написання малої букви "ґ" (ґе), складів і слів із нею

Мета: вчити учнів писати рядкову букву " ґ " (ґе), склади та слова з нею; навчити розрізняти в мовленнєвому ряді звук [ґ] та читати слова з новою буквою, розвивати фонематичний слух та артикуляцію учнів; розвивати їх уміння спостерігати, аналізувати; збагачувати словниковий та фразеологіч-ний запас дітей; виховувати охайність при письмі.

Обладнання. Таблиця "Пиши правильно"; фішки для побудови звукових мо­делей; цеглинки лего,зошит  К.Пономарьової «Я пишу» Ч2, ст 6

 

Зміст уроку

І. Організаційний момент.

- Доброго дня діти! Вітаю із цікавим для вас шкільним предметом Навчання грамоти.

- Всі готова до уроку? (так). Отже, почнемо.

 

II. Актуалізація знань.

  • Нагадаємо правило написання малої літери (рядкові або малі літери пишуться в вузькому робочому рядку; з малої літери ми пишемо всі слова загальної назви)
  • З якою буквою ми познайомились на уроці читання? (з буквою «ґе»)
  • Який звук має буква«ґе»?  (звук [ґ] , він завжди твердий)
  1. Вправа  «Будь уважним»

Назвіть місце звука [ґ] у словах: ґрунт, ґелґіт, аґрус, ґава, ґроно, ґуля, ґанок.
-  А що це на дошці? (Учитель показує на малюнок.) (Гніздо)
- Назвіть перший звук у слові. ([г])
- То поки була перерва, якась пташка звила гніздо на дошці. Як ви гадаєте, хто міг таке зробити? (Учні називають відомих їм птахів.)
- Назвіть птахів, назви яких починаються на букву «ге». (Горобець, голуб, гусак, гуска, грач, глухар)
- Загадковий птах сховався у гнізді, але обіцяв вилізти, якщо ви будете писати акуратно та каліграфічно правильно. Хочете побачити птаха? (Так!)
- Прочитайте слова. (запис на дошці)

   

     

 

 

 

 

 

-  Дайте характеристику першому звуку. (Приголосний, твердий)

- Приготуйте цеглинки –лего: жовтий – показати односкладове слово, червоний – двоскладове, синій – трискладове слово.

Діти читають ще раз слова і визначають кількість складів, показуючи відповідний колір лего.

2. Гра "Де сховався звук? "

Діти розглядають малюнок у зошиті (с. 6)

-Що це за ягода, в назві якої є звук [ґ] ? (аґрус)

3. Звуко-буквений аналіз. 0 - - 0 -    перший склад наголошений

-Складіть з цим словом речення ……..(В саду дозрів аґрус.)

- Скільки слів в цьому реченні?

-Складіть речення в якому буде  5 слів….(У нашому саду дозріває аґрус. Бабуся зварила варення з аґрусу.)

4. Робота в групах.

Представник від групи бере листок із записаним словом в якому є буква «ґе».

Група на листку записує звуковий аналіз слова. Представник від групи презентує роботу.

 

III. Робота над новим матеріалом.

Зошит  К.Пономарьової «Я пишу» Ч2, ст 6

1. Порівняння друкованої букви "Ґ" (Ґе) з рукописною.

2. Написання рядкової букви "ґе".

- Мала буква "ґ" складається з похилої лінії із заокругленням ліворуч і прогнутої вниз лінії. Починаємо писати трохи вище нижньої рядкової лінії, заокруглюємо вниз праворуч і ведемо похило до верхньої лінії. Не відрива­ючи руки, пишемо прогнуту вниз лінію і закінчуємо її на верхній рядковій. Пишемо літеру на рахунок "раз-і, два-і".

Діти "пишуть" букву у повітрі, обводять зразки у зошитах, тоді дописують рядок самостійно.

IV. Фізкультхвилинка.

Ми на ґанку спозаранку робимо зарядку.

Похитали головою. "Раз"  притупнули ногою.

Руки вгору, руки вниз. "Два"  присіли, піднялись.

Гарно всі ми відпочили й до роботи приступили. (Н. Шост)

 

V. Продовження роботи в зошиті.

- Загадковий птах, який сховався у гнізді, теж має в своїй назві звук "ґ".

Вивішую картинку – ґава. Перший склад ми потренуємось писати, а потім і слово

1. Написання буквосполучень з літерою "ґе".

Учитель звертає увагу на різні з'єднання літери "г" з іншими буквами.

ґу, ґі, ґи — верхнє з’єднання;
ґа, ґо, ґе — середнє з’єднання.

2. Написання слів і речень з літерою "ґе".

- Ми з вами складали речення про ягоду аґрус усно, а зараз ми напишемо письмово.

- Ми будемо писати речення.

- Що таке речення? (це кілька слів, які мають завершену думку.)

- Як ми починаємо писати речення? (перше слово в реченні пишеться з великої букви)

- Всі слова в реченні пишуться …..?(окремо)

- В кінці речення ставимо …..(крапку)

- Розглядають зразок написання слів у реченні в зошиті.

 Допомагає окремим учням.      С.6 ,5 рядок

3. Фізкультпауза. (Гімнастика для пальчиків, очей.)

 

4. Списування слів з друкованого шрифту. Вчитель пояснює з'єднання літери "ге".

- Наступне завдання:  Списати друковане речення письмовими літерами.

- Давайте подивимось яким розділовим знаком закінчується це речення?

(знаком питання )

-Як називається речення за інтонацією, коли в кінці на письмі стоїть знак питання?  (питальне речення). Давайте виразно прочитаємо питальне речення.( Аґрус солодкий?)

VI. Розфарбовування малюнків.

  • На допомогу наступного завдання нам потрібні олівці.
  • В окремих частинках тканини зображені предмета, які мають у своїх словах  звук [ґ]. Ґудзик, дзиґа
  • Що ви можете намалювати в порожній частині? Аґрус, грону винограду, ґердан (прикрасу буси)    Діти малюють.   

 

VII. Підсумок уроку.

 Гра "Додай слово".

Ґава летіла,

на ґанок... (сіла).

Аґрусу поїла

й далі... (полетіла).

  • Яку букву ми сьогодні на уроці вчилися писати?
  • Який звук у цієї літери?
  • Які завдання вам сподобалось виконувати?
  • Що було найважче робити?
  • Ви працювали сьогодні добре. Молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 січня 2019
Переглядів
15265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку