"Написання малої букви"ш",складів,слів і речень з вивченими буквами."

Про матеріал
В цьому уроці використовувала різні форми і методи роботи,сучасні технології на засвоєння даного матеріалу.
Перегляд файлу

Тема. Написання малої букви ш,складів,слів і речень з вивченими буквами.

Формувати предметні компетентності:

Формувати уяву і розширити знання про взаємозвязок в природі,ознайомити

учнів з малою рукописною буквою « ш». Навчити писати її окремо, буквосполучення,слова та речення. Встановити відповідності між вивченою друкованою і рукописною буквою. Вдосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита,навички звукового аналізу слів; уміння висловлювати власні думки. Формувати у дітей прийоми розумової та пізнавальної діяльності.

Розвивати ключові компетентності:

розвивати вміння спілкуватися в групах,навички висловлювати свої думки.   розвивати вміння виявляти самостійність,організовувати особисту діяльність. Розвивати уміння розповідати за малюнком про свої спогади та враження. Вміння вчитися впродовж життя.

Виховувати охайність та старанність при письмі,інтерес до електронних іграшок та дбайливе ставлення до речей,що нас оточують. Любов до природи.

Тип уроку: формування нових понять.

За підручником К. Пономарьової (2018р.)

Очікувані результати:

  • розрізняти букву «ш» серед вивчених букв;
  • виконувати звуковий аналіз слів;
  • вміти складати речення із словами;
  • орієнтуватися в сітці зошита;
  • писати малу рукописну букву «ш».

Обладнання: ілюстрації,роздатковий матеріал: магнітно-маркерні планшети,звукові фішки, цеглинки lego, конверти з картками.

Технічні засоби: мультимедійний комплект.

Перебіг уроку

 І.Самовизначення до діяльності.

 

 

Холодно зараз у лісах і лугах.

Холодно зайчикам, лискам, птахам,

Затишно, тепло в класі у нас.

Доброго дня вам, вітаю я вас.

ІІ. Актуалізація знань

1.Бесіда

Давайте пригадаємо з предмета «Я досліджую світ»

- В якій країні ми живемо?

- Хто ми?

- Якою мовою розмовляємо?

Вже кілька тижнів ми говоримо про нашу країну. Давайте згадаємо тему тижня: « Природа рідного краю».

-Що належить до природи?(тварини,рослини).

 -Яка вона буває?(жива і нежива природа)

- Давайте згадаємо звуки природи?

Вітерець у лісі- ш- ш –ш

Повзе вуж у траві- с- с –с

Прилетів жук- ж- ж- ж

Заспівав комарик- з- з-з

Пролетів птах- шух – шух

Запихкав їжачок – пих-пих-пих.

 Пригадаємо мовні звуки.

- На які дві групи поділяються звуки?(голосні,приголосні).

-Чим відрізняються голосні від приголосних звуків?

- Наведіть приклади приголосних звуків?

- Яку букву вивчили на уроці читання?

 - На що вона схожа?

- Наша буква відноситься до якої групи?

(на уроці читання ми виконували вправу із дзеркальцем).

-Що ми помітили,вимовляючи звук? (на шляху повітря є перешкода-зубу).

 2. Дослідницька діяльність.

Гра «Впіймай звук»(оплесками).

Шишка впала - не розбилась.

Шишка в трави закотилась.

Наша Шура в ліс пішла,

Але шишки не знайшла.

Принесла вона додому

 лише радість, лише втому.(12звуків.)

Яке слово повторюється? (шишка).

Хвилинка – цікавинка.

Взимку  шишки дозрівають,на початку весни розкриваються і насіння висипається на землю.

За допомогою фішок на планшеті викласти звукову модель слова «шишка»

(один учень біля дошки).

Відповідь перевіримо на екрані.

Фізкультхвилинка (музика «Райдуга»).

Діти,а чи зможемо ми написати прописними буквами слово «шишка»? (ні).

  • Ось у нас виникла проблема. Ми ще не знаємо,як ця буква пишеться.
  • Що ми будемо робити?(будемо вчитися її писати).
  • То хто сформулює мету уроку? Чого ми повинні навчитися на сьогоднішньому уроці?

ІІІ. Постановка навчального завдання

Робота у друкованому зошиті.(с.14)

Завдання1.1)Бесіда за малюнком.

- Хто зображений на малюнку?

- Де знаходяться тато з сином?

- Чим вони зайняті?

- У який час доби це відбувається?

Які слова з буквою «ш» ви помітили на малюнку?

(машина,торшер,штани,шкарпетки).

2)Розгляд літери « ша» зразка на дошці.

3)Повторення правил письма.

  • Правила сидіння за партою.
  • Розміщення зошита на парті.
  • Тримання ручки під час письма.

4)Викладання друкованої літери з цеглинок Lego;

 5) Пояснення написання букви за елементами вчителем.

6)Алгоритм написання малої букви «ш».

 Перший елемент починаємо писати від середини робочого рядка рухом
вниз до нижньої рядкової, де закруглюємо праворуч і ведемо вгору до середини рядка. Не відриваючи руки, пишемо вниз другий елемент – пряму, яка біля нижньої рядкової теж закруглюється праворуч і ведеться до середини робочого рядка. Знову ж, не відриваючи руки, пишемо третю пряму лінію, яку теж закруглюємо на нижній рядковій лінії праворуч. Пишемо під рахунок: раз-і, два-і,три-і.

7)» Письмо» у повітрі;

8) Робота в зошиті (самостійно)

(прописати один рядок)

Гра «Конкурс красунь»

Умови конкурсу: із записаних букв обрати ту,яка вірно і охайно написана-це «королева», намалювати їй  олівцем«корону».

9).Гімнастика для очей.

Сплять маленькі совенята(очі заплющені)

Раз - розкрили оченята,

Подивилися навколо(кругові рухи очима)

Потім вгору і додолу.(лише очима не рухаючи головою)

Оченята – блим,блим,блим!

Відпочити треба їм.

Совенята будуть спати,

А ми будемо читати.

Завдання2.Поєднання букви з раніше вивченими буквами.

1)Прочитати слова(тиша,шум).

-Скільки букв у слові тиша?(4).Скільки звуків?(4).

-Скільки букв у слові шум?(3). Скільки звуків?(3).

- Як можна показати шум?(ш – ш – ш)

 -А як тишу?

ІV. Первинне закріплення

(це слова протилежні за значенням.)

Прописати у зошитах.

Робота в групах.

1 гр. --складає речення із словом (шум).

2гр. – складає речення із словом (тиша).

3гр. – складає звукову модель слова тиша.

4гр. – складає звукову модель слова шум.

(в кожній групі один учень відповідає).

 Завдання 3. Складання речення за початком.

У Сашка нова…   Дослідіть,яке слово запишемо? (машина).

- Давайте вимовимо його по складах.( ма-ШИ-на)

- Що поставимо в кінці речення? (крапку.)

Прописати речення.

-А машина відноситься до природи?(ні,бо вона створена руками людей).

V. Самостійна робота із самоперевіркою за еталоном

Завдання 4.а)Прочитати речення. б)З чого утворюється речення?

в)- Скільки слів у реченні?

(прописати за зразком).

Завдання5. Вправа «Перетворення».

-Чи помітили ви різницю між цим і попереднім реченнями? (друковані букви).

Списування друкованого речення прописними літерами.

5.Робота в групах. Складання пазлів.

 З поданих букв утворіть слово і запишіть відповідь у друковані зошити.

Відповідь перевіримо на екрані.

VІІІ. Рефлексія діяльності

- Яку букву ви сьогодні навчилися писати?

-Які слова зустріли з буквою «ш»?

- Де можна застосувати нові знання?

-Що на уроці вийшло у вас добре?

Вправа «Незакінчене речення»

Тепер я можу…

Тепер я знаю…

Було цікаво…

Ось і пролунав дзвінок

Закінчився наш урок.

За роботу - по заслузі!

Щиро дякую вам,друзі!

(приклеїти наліпки на сторінки зошита).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Супрун Наталья
Додано
22 лютого
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку