ТЕМА: Звук [Ж]. позначення його буквами «Ж», «ж». Дзвінка вимова звука [ж] в кінці складів і слів. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту.
МЕТА: Ознайомити учнів з буквами «Ж», «ж», (же), їх назвою та звуковим
значення; формувати в учнів літературну вимову слів зі звуком [Ж] в кінці складу перед наступним глухим;навчити артикулювати звуком розвивати навички виразного читання, мовні і комунікативні компетентності, логічне мислення; виховувати у учнів любов до природи, дбайливе ставлення до природи.
ОБЛАДНАННЯ: книга, звукові фішки, набірне полотно, предметні
малюнки, атлас України
Зміст уроку.
Організація класу.
Сьогодні на уроці ми закріпимо все, що знаємо про букву «я» і вивчимо нову букву і новий звук. Навчимося читати слова з новою буквою,вивчимо її звукове значення.
Давайте усмішки всім дарувати:
І друзям, і гостям, і мамі, і татові.
Хай радість злітає у небо, як птах,
І добрі слова у всіх нас на устах.
Привітання
Добрий день! Ви- мої маленькі діти
Буду я вас усіх любити
Подарую свою ласку
Щоб жили, наче в казці.
Артикуляційні вправи:
-«Струмочок»,»Годинничок»,»Смачне варення».
- вправи для розширення кута зору.
Актуалізація опорних знань.
На команду «ніч» діти заплющують очі
і слухають. Вчитель називає окремі звуки,
а учні з’єднують .х у слова і промовляють
чітко і виразно.
[ л ал ка ] [йак ір] [ лес а ] [ мал лта ]
лялька якір Леся малята
2.Робота над загадками
Хвостата, носата, руда і зубата.
Уміє нечутно ступати.
В курник залізати, тягнути курчата.
Як злодійку звати?
(Лисиця)
-Як про неї кажуть?
3. Робота над піснею.
Я - лисичка,
Я - сестричка,
Не сиджу без діла,
Я гусяток пасла, |
Полювать ходила. | (2)
А тепер мені в неділю
Треба відпочити
Свою хатку гарнесенко |
Треба прикрасити. | (2)
А щоб краща, а щоб краща
Була моя хатка -
Піти треба у гайочок |
Квіточок нарвати. | (2
4.Робота в групах. Розгадування девізу уроку
Щоб розумним стати, буду читати!
Ура! Я можу сам читати –
Не треба маму умовляти,
Сестру просити без зупинки,
Щоб прочитала ще сторінку.
Не треба смикати бабусю –
Читати вам ніхто не мусить.
Навіщо нудитись, чекати? –
Самому можна все читати!
5. Ознайомлення зі звуком
Довга шия, як драбина,
В чорних плямах жовта спина,
Листячко з дерев зриває,
В холодочку спочиває,
Височенна, ніби шафа,
В Африці живе… (жирафа)
Морж у морі днями кисне
Море для моржа корисне.
Жив жучок між бур'янами.
Жив без тата і без мами.
Жив і жив, і не тужив —
Жовтим листям ворушив.
Жаба квакнула: — Попався! —
Жук завмер, бо ж налякався. Г. Чубач
Я узяв нитки червоні
І зв’язав дві букви «Ка».
Вмить з’явилась на долоні
Буква, схожа на жука.
І. Січовик
- Що нагадує буква ж своєю формою?
Фізкульхвилинка
Хмарка сонечко закрила / закрити обличчя руками
Слізки срібнії зронила.
Ми ті слізки пошукаєм / присідання
У травичці позбираєм.
Пострибаєм, як зайчата / стрибки
Політаєм, як пташата, помахи руками, як крилами
Потанцюємо ще трішки / танцювальні рухи
Щоб спочили ручки, ніжки.
Всі веселі? От чудово!
А тепер до праці знову
Мотивація навчальної діяльності.
Виділити звук, який найчастіше буде вживати жук.
( Діалог між жуком і Дюймовкою )
журавель книжка ніж
жук ножиці ріж
жаба ложка вуж
житло стежка корж
а) Алфавітна назва.
б) Аналіз букви.
в) Порівняння великої і малої «Ж».
г) Утворення і читання складів з буквою «ж».
жа жо жу жи
Робота з «Букварем».
а) Аналіз звукових моделей слів «жук», «вуж», «жаба».
б) Читання складів.
в) Читання слів, поданих аналітико – синтетичним способом.
ДІ
СТЕ
КНИ
ЛО
г) Орфоепічні вправи ( прочитати правильно ).
- вправляння у чіткій вимові звука [ ж ] в кінці складу, слова.
д) Робота над скоромовкою:
- читання вчителем;
- словникова робота;
- читання вголос учнями;
- самостійне, напівголосне читання;
е)Робота на віршем
-Для чого до нас прийшов журавель?
Журавель болотом походжає,
Журавлину журавель збирає,
Щоби їли дітки милі,
Щоби букви добре вчили.
-читання вчитетем;
-читання сильним учнем
є) Розгляд журавлини
Вічнозелений кущик із тонкими ниткоподібними гілками й червоними кислими ягідками.
Ж) Робота над текстом
Підсумок уроку.
У зеленому жакеті
Галасує в очереті.
Хоч і плавати мастак,
І не риба, і не рак.
Жаба
Жабка-мама на болоті
Між озерцями ганя.
Мама-жабка вся в турботі:
Загубила жабеня.
А воно поміж латать
Попливло собі гулять.
Там побачило жука:
— Ква-ква-ква! — його гука.
ж а і о е у и