Звук [Ж]. позначення його буквами «Ж», «ж».

Про матеріал
Ознайомити учнів з буквами «Ж», «ж», (же), їх назвою та звуковим значення; формувати в учнів літературну вимову слів зі звуком [Ж] в кінці складу перед наступним глухим;навчити артикулювати звуком розвивати навички виразного читання, мовні і комунікативні компетентності, логічне мислення; виховувати у учнів любов до природи, дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

ТЕМА:   Звук [Ж]. позначення його буквами «Ж», «ж». Дзвінка вимова звука [ж] в кінці складів і слів. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту.

 

МЕТА:   Ознайомити учнів з буквами «Ж», «ж», (же), їх назвою та звуковим

значення;  формувати в учнів літературну вимову слів зі звуком [Ж] в кінці складу перед наступним глухим;навчити артикулювати звуком розвивати навички виразного читання, мовні і комунікативні компетентності, логічне мислення;  виховувати у учнів  любов до природи, дбайливе ставлення до природи.

 

ОБЛАДНАННЯ:   книга, звукові фішки, набірне полотно, предметні

           малюнки, атлас України

 

Зміст уроку.

 

 Організація класу.

Сьогодні на уроці ми закріпимо все, що знаємо про букву «я» і вивчимо нову букву і новий звук. Навчимося читати слова з новою буквою,вивчимо її звукове значення.

Давайте усмішки всім дарувати:

І друзям, і гостям, і мамі, і татові.

Хай радість злітає у небо, як птах,

І добрі слова у всіх нас на устах.

Привітання

Добрий день! Ви- мої маленькі діти

Буду я вас усіх любити

Подарую свою ласку

Щоб жили, наче в казці.

Артикуляційні вправи:

-«Струмочок»,»Годинничок»,»Смачне варення».

- вправи для розширення кута зору.

 Актуалізація опорних знань.

 

  1. Гра «День і ніч»:

 

 На команду «ніч» діти заплющують очі

 і слухають. Вчитель називає окремі звуки,

 а учні з’єднують .х у слова і промовляють

чітко і виразно.

 

[ л ал ка ]               [йак ір]                    [ лес а ]                [ мал лта ]

  лялька         якір             Леся      малята

 

2.Робота над загадками

Хвостата, носата, руда і зубата.

Уміє нечутно ступати.

В курник залізати, тягнути курчата.

Як злодійку звати?

                      (Лисиця)

-Як про неї кажуть?

 

3. Робота над  піснею.

Я - лисичка,

Я - сестричка,

Не сиджу без діла,

Я гусяток пасла,      |

Полювать ходила.      | (2)

 

А тепер мені в неділю

Треба відпочити

Свою хатку гарнесенко |

Треба прикрасити.     | (2)

 

А щоб краща, а щоб краща

Була моя хатка -

Піти треба у гайочок  |

Квіточок нарвати.     | (2

4.Робота в групах. Розгадування девізу уроку

Щоб розумним стати, буду читати!

Ура!  Я  можу  сам  читати –

Не  треба  маму  умовляти,

Сестру  просити  без  зупинки,

Щоб  прочитала  ще  сторінку.

Не  треба  смикати  бабусю –

Читати  вам  ніхто  не  мусить.

Навіщо  нудитись, чекати? –

Самому  можна  все  читати!

 

5. Ознайомлення зі звуком

Довга шия, як драбина,

В чорних плямах жовта спина,

Листячко з дерев зриває,

В холодочку спочиває,

Височенна, ніби шафа,

В Африці живе… (жирафа)

  • Який звук чуєте на початку слова?
  1.                   Артикуляційна зарядка звука [ж]
  2.                   Робота над скоромовкою

Морж у морі днями кисне

Море для моржа корисне.

  1. Робота над чистомовкою.
  2. Гра «Впіймай слова зі звуком [ж]»

Жив жучок між бур'янами.

Жив без тата і без мами.

Жив і жив, і не тужив —

Жовтим листям ворушив.

Жаба квакнула: — Попався! —

Жук завмер, бо ж налякався.  Г. Чубач

  1. Розгляд жуків.
  2.  Ознайомлення з графічним образом букви.

Я узяв нитки червоні

І зв’язав дві букви «Ка».

Вмить з’явилась на долоні

Буква, схожа на жука.

І. Січовик

- Що нагадує буква ж своєю формою?

    Фізкульхвилинка

Хмарка сонечко закрила / закрити обличчя руками

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм / присідання

У травичці позбираєм.

Пострибаєм, як зайчата / стрибки

Політаєм, як пташата, помахи руками, як крилами

Потанцюємо ще трішки / танцювальні рухи

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову

 

Мотивація навчальної діяльності.

Виділити звук, який найчастіше буде вживати жук.

                    ( Діалог між жуком і Дюймовкою )

  • Хто ви ?
  • жук, ж-ж-жук. Джентльмен. А це моє житло.
  • Ой, як мені тут подобається !
  • Вважайте моє житло своїм житлом. Давайте жити разом.
  • А я не заважатиму Вам ?
  • О, це моє найбільше бажання. Будьте моєю друж-ж-жиною !
  • Ой, це так несподівано. Дозвольте мені поміркувати.
  • Я дж-ж-жентельмен і буду чекати скільки ви побаж-жаєте. А доки дозвольте запропонувати вам прогулянку.
  1. Добір слів зі звуком [ ж ] у різних позиціях(гра-естафета).

журавель  книжка  ніж

жук   ножиці  ріж

жаба           ложка           вуж

житло  стежка  корж

 

 

 а) Алфавітна назва.

 б) Аналіз букви.

 в) Порівняння великої і малої «Ж».

 г) Утворення і читання складів з буквою «ж».

жа   жо  жу жи

 

  Робота з «Букварем».

 

 а) Аналіз звукових моделей слів «жук», «вуж», «жаба».

 б) Читання складів.

 в) Читання слів, поданих аналітико – синтетичним способом.

 

ДІ

СТЕ

                        Ж  -  КА

КНИ 

ЛО

 

г) Орфоепічні вправи ( прочитати правильно ).

  - вправляння у чіткій вимові звука [ ж ] в кінці складу, слова.

 

д) Робота над скоромовкою:

 - читання вчителем;

 - словникова робота;

 - читання вголос учнями;

 - самостійне, напівголосне читання;

  

е)Робота на віршем

-Для чого  до нас прийшов журавель?

Журавель болотом походжає,

Журавлину журавель збирає,

Щоби їли дітки милі,

Щоби букви добре вчили.

  • - Яку ягоду збирає журавель?
  • -Як ви вважаєте, чому вона так називається?

-читання вчитетем;

-читання сильним учнем

є) Розгляд журавлини

Вічнозелений кущик із тонкими  ниткоподібними гілками й червоними кислими ягідками.

Ж) Робота над текстом

 

Підсумок уроку.

  • Із яким звуком працювали на уроці?
  • Якою буквою позначається?
  • Із якими тваринами познайомилися?
  • Чи сподобалася вам наша мандрівка?
  • Що нового дізналися про тваринний світ?
  • Відгадайте загадки 

У зеленому жакеті

Галасує в очереті.

Хоч і плавати мастак,

І не риба, і не рак.

Жаба

Жабка-мама на болоті

Між озерцями ганя.

Мама-жабка вся в турботі:

Загубила жабеня.

А воно поміж латать

Попливло собі гулять.

Там побачило жука:

— Ква-ква-ква! — його гука.

  • Який звук запам’ятали?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ж    а                           і      о                              е   у   и

 

doc
Додано
24 лютого
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку