Тема. Звук [б]. Позначення його буквою Б, б (бе).

Про матеріал
Тема. Звук [б]. Позначення його буквою Б, б (бе).Мета: Навчальна: Ознайомити дітей із звуками [б], [б’] та буквою на їх позначення «б». Навчити читати склади і слова, склади-злиття і слова із буквою б. Поповнювати словниковий запас учнів у процесі роботи з синонімами, антонімами, багатозначними словами, словами вжитими у прямому та переносному значенні. Розвиваюча: Розвивати мислення і мовлення учнів, звуковимову, фонематичний слух, вміння вживати вивчені слова та словоформи у власному мовленні, будувати з ними словосполучення, речення та зв’язні тексти діалогічної (монологічної) форми. Виховна: виховувати любов до української мови, уважність, спостережливість.
Перегляд файлу

Тема. Звук [б]. Позначення його буквою Б, б (бе).

Мета: Навчальна:  Ознайомити дітей із звуками  [б], ] та буквою на їх позначення «б».

Навчити читати склади і слова, склади-злиття і слова із буквою б.

Поповнювати словниковий запас учнів у процесі роботи з синонімами, антонімами, багатозначними словами, словами вжитими у прямому та переносному значенні.

Розвиваюча: Розвивати мислення і мовлення учнів, звуковимову, фонематичний слух, вміння вживати вивчені слова та словоформи у власному мовленні, будувати з ними словосполучення, речення та зв’язні тексти діалогічної (монологічної) форми.

Виховна: виховувати любов до української мови, уважність, спостережливість.

 

Хід уроку

І. Оргмомент

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Ми усі приготувались,

На перерві постарались.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

ІІ. Перевірка вивченого на попередньому уроці.

Повторення вивчених звуків

- Які звуки  вивчили на попередніх  уроках?

Назвіть їх.

Фонетичне моделювання слова .

Робота з малюнком.

 Виділимо перший звук.

 Зробимо звуковий аналіз слова зозуля  .

Повторення вивченої букви.

Яку букву ми вивчили на минулому уроці?

Назвіть слова, які починаються на цю букву.

Читання складів і слів з вивченою буквою.

Читання прямих та обернених складів хором, парами, по одному з таблиць.

Читання речень, вивчених текстів у підручнику.

Робота з розвитку зв’язного мовлення.

Складання  тексту-діалогу зі словами, які починаються буквою «йот» .

ІІІ. Ознайомлення з новим звуком

Мотивація навчальної діяльності.

Звучить звук барабана.

До нас завітав собака Бім,

Барабан тримає він.

Раз — удар — б’є лапкою,

Стали всі ми грядкою.

Один за одним повставали,

Й увагу з собою взяли.

Два — дівчатка тихо сіли.

Й три — хлопців запросили.

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаймо,

І урок розпочинаймо.

 

Підготовчі звукові аналітико-синтетичні вправи.

Виділення нового звука із вірша, скоромовки, загадки.

 Конкурс на кращого скоромовця

— А зараз будемо промовляти скоромовки повільно, а потім усе швидше; тихо, потім голосніше. (Учні називають слова зі звуком [б], який добре чути у скоромовках.) Ось послухайте, які веселі скоромовки нам дарує білочка.

Бабин біб розцвів у дощ — буде бабі біб у борщ.

Бобер на березі з бобренятами бублики пік.

Бив баран у барабан,

А бобер — у бубон.

Натомилися обидва

Більше бить не будуть.

— У яких словах звук [б] зустрічався двічі? (Баба, біб, бобер, бо-бренята, бублики, бубон)

Фонетичне моделювання слів.

               Зробимо звуковий аналіз слів барабан, бобренята, бублик  . До дошки виходять троє учнів, які роблять звуковий аналіз запропо-нованих слів.

Активне вимовляння виділених звуків, спостереження за їх артикуляційними особливостями.

Чистомовка

Учитель:

 

Учні:

 

У лісі гриби —

Грали на трубі —

Виросла верба —

Дятел дуб довбе —

би-би-би.

бі-бі-бі.

ба-ба-ба.

бе-бе-бе.

 

 

 

Віднесення нових звуків до приголосного, зіставлення м’якого і твердого віріантів на слух, за способом вимови.

Відгадайте загадку:

Зроблений він із поліна,

Його подруга Мальвіна.

( Буратіно)

 Який перший звук у цьому слові?

 Який він: голосний чи приголосний ?

 - Доведіть.

 Який звук схожий за вимовою? ([ п])

 Чим вони відрізняються?

 Вправи на диференціацію звуків [ б] і [ п]

 Чітко промовте звук [ б] чи [ п] в словах:

Виріс в лісі білий гри.. .А Петро хворий на гри... .

У собаки гострий зу.. . На обід в нас буде су.. .

Насадили в парку ли.. . Хлопці наловили ри.. .

Позначення нових звуків відповідними фішками [-] , [=] .

 

Виконання вправ на впізнання звуків у заданих словах.

 Розрізнення слів зі звуком [ б ]

 У Буратіно сьогодні День народження . Тато Карло дозволив йому запросити гостей. Давайте подивимось, хто завітав до Буратіно і допоможемо йому зустріти гостей: якщо у назві цього героя є звук    [ б ] будемо зустрічати його глибоким поклоном, а якщо немає – будемо злегка присідати. ( Презентація)

 Гра « Святковий обід Буратіно»

Буратіно вирішив пригостити друзів смачними стравами, але лише тими, в назвах яких є звуки [б] чи[ б]. Давайте допоможемо йому скласти меню. ( Презентація)

Самостійний добір слів з новими звуками у різних позиціях.

Доберіть слова зі звуками  [б], [б’]

Синтетичні звукові  вправи на утворення складів-злиття з новими звуками.

Утворення та читання складів з буквою «бе»

. Пропоную учням назвати звуки, позначені на картках з розрізної азбуки буквами: Б, А, О, У, Е, И, І. Дітям пропонується приготуватися до вимови звука [б], але вимовляти його з опорою на голосний, позначений буквою а (о, у, е, и, і) на картці

 

IV. Ознайомлення з новою буквою

Позначення на письмі звука буквою.

Знайомство з буквами Бб.

Робота з підручником  104 с.

1. Пальчикова гімнастика.

2. Друкування букв Бб.

Зіставлення великої і малої букви за розміром і формою.

Показ великої і малої букви.

Аналіз структури малої та великої літер.

М’який знак собі з дощок

Змайстрував зручний дашок.

Можу йти тепер далеко

Не страшні дощі і спека! —

Подивився знак в люстерко —

І в очах йому померкло:

Він впізнать не міг себе,

Схожий був на букву «бе».

• Подивись, прошу тебе:

Ключ в траві, як буква «бе»!

Тут веселик проходив,

Ключ від азбуки згубив.

(Значення слів пояснюється через добір синонімів: дах, дашок — покрівля; люстерко — дзеркальце; померкло — потемніло.)

— Заплющте очі й уявіть, на що ще схожа буква «бе»? (Буква Б («бе») схожа на букву Г («ге») з животиком, на літеру Е, яку треба ще домалювати, на цифру 5, на перевернуту цифру 9, на праску, на половинку яблучка і т. ін.)

 Порівняйте велику та маленьку літери. З яких елементів вони складаються? Пояснення будови друкованої букви «бе»

Букви Б велика і б мала відрізняються за своєю формою. Буква Б велика складається з трьох елементів: прямої вертикальної лінії, до якої вгорі приєднується коротша горизонтальна лінія, і лівого півовала, що починається з середини вертикальної лінії і прилягає внизу до її кінця.

Мала буква б складається з двох елементів: овала і хвилястої лінії над ним. Вона схожа на букву о з хвостиком угорі.

 

Співвіднесення структури нової букви з предметами оточуючого та структурою раніше вивчених букв.

Заучування напам’ять вірша у якому відбивається структура нової букви.

Подивився знак в люстерко –

І в  очах йому померкло:

Він впізнать не міг себе –

Схожий став на букву «Бе»

Буква «Бе» - як бегемотик:

Отакий товстий животик!

Розташування вивченої букви на стрічці букв, у касі розрізної азбуки, знаходження її в алфавіті, на сторінці букваря.

 

 

                                       Фізкультхвилинка

Сильний вітер до землі

Гне дерева молоді,

А вони ростуть, міцніють,

Вгору тягнуться, радіють.

(Присідають.)

(Піднімаються.)

(Стають навшпиньки,)

(Руки тягнуть вгору.)

 

V. Вправи на читання

1. Читання готових складів з новою буквою.

(Ба, Бо, Бу, Би, Бі, Бе, аб, об, уб, иб, іб, еб; Бро, Бру, Бре, Бри, Бра, Брі, орб, урб, ерб, ирб, арб, ірб; Вбі, Вбе, Вба, Вби, Вбо, Вбу, ібв, ебв, абв, ибв, обв, убв.)

Самостійне утворення та читання складів (робота з променевими таблицями).

Робота з підручником  104 с.

3.Читання складів з лінійних таблиць, прийоми читання складів «пеньки», «ромашка».

4. Читання слів, поданих в аналітико-синтетичній формі (причитка в різних позиціях – на початку слова, в середині, в кінці).

5. Утворення слів з «розсипаних» складів.

Гра «Збери слово».

 

На квіточках напис букв,

Їх розсипав Буратіно,

Розлетілись букви всі.

Ти хутенько їх збери

І як правильно розставиш,

Слово швидко прочитаєш

6. Читання слів у колонках з опорою на виділенні склади-злиття з новою буквою (слова надруковані на дошці чи таблиці).

- Читання колонок слів за букварем з використанням різних прийомів перечитки.

       -  Гра «Хто швидше?». Читання слів.

 - Опрацювати склади, слова, речення   

VІ. Ознайомлення з текстом

Вступна бесіда з опорою на ілюстрацію букваря до тексту.

Читання тексту вчителем.

Колективне та індивідуальне читання тексту учнями.

Опрацювати текст, читаючи хором з учителем, хором без учителя; пошепки індивідуально.

 - Пояснити лексичне значення нових слів, скласти з ними словосполучення, речення.

- Звернути увагу дітей на розділові знаки у тексті: відпрацювати відповідну інтонацію, логічні паузи, логічні наголоси.

Аналіз прочитаних речень, вибіркове читання за запитаннями, співвіднесення тексту та малюнків.

Побудова зв’язного висловлення  за прочитаним текстом та поданим малюнком.

- Навчити на основі змісту тексту будувати питальні речення та знаходити відповіді на них у тексті й зачитувати їх.

 

VІІ. Підведення підсумків уроку

-З якими новими звуками познайомилися?

- З якою буквою вони позначаються?

- Що робили на уроці?

- Чого нового навчилися?

 

 

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку