розвивати пам'ять, логічне мислення, навички систематизовувати здобуті знання, самостійно робити висновки; формувати в учнів уміння правильно писати не з іменниками, обґрунтовувати вибір написання відповідними орфографічними правилами; Мета:розвивати культуру усного й писемного мовлення.
Розподільний диктант з ключем. Завдання. Розподілити іменники за відмінами Ключ. Підкресліть у кожному слові другу букву - прочитаєте тему уроку Поле, вправа, ніч, тигреня, шпак, емаль, мрія, ритм, акуленя, успіх, зелень, сніг, бандура, маля, свічка, антресоль, зерно, юність, ім'я, узбіччя, дитя
- Поставте НЕ попереду слів. Що утворилося? (антоніми). Знаєте, що таке синоніми? Доберіть синоніми до слів з НЕ. - НЕ є в цих словах часткою чи префіксом? А якщо префіксом, то пишуться… (разом). Формулюємо правило.2. Випробування «Знайомі слова». Правда -… - …Друг - … - …Щастя - … - …Воля - … - …Віра - … - … Доля - … - …
Пригадайте і запишіть декілька імен мешканців Недоладії за твором Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». (Недорадник, Недочеревик, Недопопелюшка, Недоладько, Недоштанько, Недокухар).- До складу якого префікса входить НЕ в цих словах? - Як пишуться ці слова? (Разом і з великої літери). Формулюємо правило. Випробування «НЕДО». НЕДО – вічний недороба,Недоводько до кінця. Все йому не до вподоби,Все йому не до лиця.-
- Назвіть слова, які заперечуються чи протиставляються часткою НЕ? - Чому тут частка, а не префікс? - Як пишуться ці слова? Формулюємо правило. Випробування «Заперечення-протиставлення». Праця не дурниця. За календарем уже не осінь. Не зло, а добро завжди перемагає. Не калина, а верба росла на березі річки.
Гра «Так – ні» 1) НЕ з іменниками пишемо разом, коли є протиставлення . 2) НЕ з іменниками пишемо разом, коли слово без не не вживається . 3) НЕ з іменниками пишемо окремо, коли утворюється іменник з протилежним значенням. 4) Іменники з НЕДО, що мають значення неповноти дії, пишуться разом . Перевір себе