Презентація "Прикметник як частина мови"

Про матеріал
Мета уроку. Поглибити знання учнів про прикметник як частину мови, його граматичні категорії; навчити правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль, удосконалювати навички використання прикметників в усному та писемному мовленні; розвивати пам'ять, творчі здібності; виховувати любов до рідної мови.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Прикметник як частина мови.

Номер слайду 2

Мета уроку. Поглибити знання учнів про прикметник як частину мови, його граматичні категорії; навчити правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль, удосконалювати навички використання прикметників в усному та писемному мовленні; розвивати пам'ять, творчі здібності; виховувати любов до рідної мови.

Номер слайду 3

…Прикметник дасть іменнику - предмету якусь його ознаку чи прикмету… Д. Білоус

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Прикметник-це самостійна частина мови,що виражає ознаку (прикмету) предмета і відповідає на питання який? чий? Кольоровий,скляний, міський,мамин.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Опрацювання теоретичного матеріалу Ст.160

Номер слайду 9

Закріплення вивченого матеріалу

Номер слайду 10

1) Вибірковий диктант. Виписати прикметники, визначити рід, число, відмінок кожного. Ніч у лісі. По стовбурах дерев постукує мороз. Пластівцями летить м'який іній. У темному високому небі запалилися яскраві зірки. Тихо в зимовому лісі. Але і в морозні ночі йде приховане життя. Ось хруснула  мерзла гілка. Це пробіг під деревами заєць-біляк.

Номер слайду 11

2) Відгадай іменник за прикметниками

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

3) Робота в парах із взаємоперевіркою. Утворіть словосполучення, виділіть закінчення прикметників, визначте рід. Морський (берег, хвиля, повітря), могутній (дуб, сила, військо), безкраїй (степ, дорога, поле),славетний (майстер, спортсменка, місце),новий (час, подія, завдання)

Номер слайду 22

4) Інтерактивна гра «Хто швидше?» Запишіть словосполучення (прикменик+ іменник) за фото

Номер слайду 23

Творча робота. Доповніть речення прикметниками. Квіти зацвітуть на галявиніВітерець гойдає деревами. Соловей прилетить до лісу.

Номер слайду 24

Творча робота в парах. Доберіть синоніми до прикметників. Знаменитий письменник, чепурна хата, заможний господар, обдарований хлопець, морозний ранок, урочистий день, крихітне зернятко, солодка страва, старий годинник,одноповерховий будинок, дощова погода.

Номер слайду 25

Підсумок уроку Інтерактивна вправа «Так» – «НІ»1. Прикметник — це самостійна частина мови.2. Прикметник виражає ознаку предмета або його належність комусь 3. Прикметник відповідає лише на питання який? яка? яке? які?  4. Прикметники змінюються за родами, числами та відмінками.  5. Початкова форма прикметника - називний відмінок однини чоловічого роду.6. Слово «тонко» – це прикметник.

Номер слайду 26

Домашня робота. Параграф 160 Завдання Доберіть до прикметників антоніми, з двома складіть речення. Нічний, зимовий, сільський, великий, широкий, холодний, чужий, товстий, близький, темний, високий, рівний, чорний, сумний, слабкий, хворий, привітний, свіжий.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бєлікова Олена Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
6 січня
Переглядів
4879
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку