Написання прислівників разом, через дефіс та окремо.

Про матеріал
МЕТА: ознайомити учнів з правилами написання прислівників через дефіс та разом, виробляти навички розпізнавати слова з даними орфограмами; досягти практичного засвоєння ними правил написання прислівників через дефіс та разом; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять.
Перегляд файлу

Тема: Написання прислівників разом, через дефіс та окремо.

МЕТА: ознайомити учнів з правилами написання прислівників через дефіс та разом, виробляти навички розпізнавати слова з даними орфограмами; досягти практичного засвоєння ними правил написання прислівників через дефіс та разом; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати в учнів повагу до творчості Лесі Українки, любов до поезії, активну життєву позицію.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Учні знатимуть: правила написання прислівників через дефіс і разом.

Учні вмітимуть: правильно писати прислівники через дефіс і разом; відрізняти прислівники та співзвучні з ними сполучення прийменників з іменниками (займенниками, числівниками); знаходити у тексті прислівники з опрацьованими орфограмами;уводити прислівники в речення, словосполучення.

Обладнання: підручники, роздатковий матеріал: таблиці «Написання прислівників разом і через дефіс».

Хід уроку

І ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

1. “Мозковий штурм”

1 група.    Виписати прислівники із хмаринки-прислівника.

2 група.   З поданих слів скласти розповідь про прислівник.

sYEbdGO5cLSF1g5N0oGCHZg.pngsxYE8Q40bma1S0Urm6_sYXA.png

2. Перевірка виконання домашнього завдання.

III. Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності.

Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами ознайомимось з правилами написання прислівників через дефіс і разом, а також розглянемо проблемне питання.

7.jpgee89de6e23a396290e44227486fdc6c8.jpgEdaSHtKO.jpg

Проблемне питання:

-Поміркуйте, чому прислівники, що пишуться окремо, називаються прислівниковими сполуками? Свої міркування звірте з таблицями або ж  із теоретичним матеріалом в підручнику.

 

IV. Закріплення здобутих знань

1.Розподільний диктант

Записати прислівники у три колонки, пояснити їх правопис. (Представники першої групи пояснюють правопис прислівників разом, другої – через дефіс, третьої – окремо ).

Не сьогодні-завтра, вниз, напевно, мало-помалу, більш-менш, вгорі,

навприсядки, нарешті, по-козацькому, по-українськи, по-лисячи, по-третє,

ліворуч, мимохідь, рік у рік, день у день, будь-де, хтозна-куди.

Станція «Ігрова»

2.Лінгвістична гра «Знайди прислівник»

- Я читаю складні слова, ви, почувши прислівник, плескаєте в долоні.

Академік-фізик, по-сусідськи, альфа-промені, бозна-як, буро-зелені, будь-як, давним-давно, п’ять-шість, десь-колись, білий-білий, ходив-ходив, часто- густо, де-небудь, великий-превеликий, англо-український, де-небудь, якось-то, міні-футбол, по-твоєму.

3.Пояснювальний диктант

Списати, розкриваючи дужки. Визначити синтаксичну роль прислівників. Виділити орфограму «Дефіс у прислівниках».

1) Діло сяк(так) волочиться, та покинути не хочеться (Нар. творчість).
2) Тихо(мирно) спала зграя лебедина (Олександр Олесь).
3) Усяк розумний (по)своєму: один спершу, а другий потім (Нар. творчість).
4) Ось(ось) прийду до хатоньки моєї, де мати жде мене (Олександр Олесь).
5) Тихо(тихо) лопотить на деревах листя та гуде у траві джміль (В.Нестайко).
6) Спів веселий давно(давно) помалу стих (Олександр Олесь).

Визначити розряд за значенням прислівників.

4.Лінгвістична гра «Добери синонім»

До поданих сполучень слів дібрати з довідки прислівники-синоніми. Пояснити, яким способом утворені ці прислівники.

На босу ногу, ненароком, по дорозі, дедалі, з власної волі, справа, похапки, зліва, навзнаки, заразом, проти волі, будь-коли.

Довідка: мимохіть, водночас, босоніж, нашвидкуруч, повсякчас, чимраз, мимохідь, праворуч, самохіть, горілиць, силоміць, ліворуч.

5.Творче конструювання

Від прикметників утворити за зразком прислівники префіксально-суфіксальним способом. Сформулювати правило написання прислівників через дефіс.

Зразок. Дідівський по-дідівському, по-дідівськи.

Іспанський, материнський, богатирський, азіатський, братський, командирський, європейський, дитячий, мисливський, панібратський, свійський.

Прислівники, утворені від виділених прикметників, розібрати за будовою.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

img14.jpg

VI. Домашнє завдання

1. Увести подані слова в самостійно складені речення. Пояснити їх правопис.

По-вашому — по вашому; по-восьме — по восьме; по-домашньому — по домашньому.

2. Пояснити, чому подані пари спільнокореневих слів пишуться по-різному.

Попросту — по-простому,

порізно — по-різному.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.3
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Дідківська Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2.  ШлЕпААА
    Загальна:
    2.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    2.0
  3. Городиська Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Яценко Лариса Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
21 березня 2019
Переглядів
21619
Оцінка розробки
4.3 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку