Дидактичний матеріал "Лінгвістичні задачі"

Про матеріал
"Лінгвістичні задачі" - це готовий дидактичний матеріал, який можна просто роздрукувати на аркуші А4 й розмістити на дошці. Можна використовувати на різних етапах уроку для порівняння мовних явищ та розвитку логічного мислення учнів.
Перегляд файлу

 

 

    Лінгвістичні задачі – це завдання, які потребують узагальнення та систематизації знань, умін­ня оперувати власними знаннями, порівнювати мовні явища. Вони вимагають від учня польоту думки,  розвивають їх логічне мислення, пам’ять, зв’язне мовлення. Такі задачі можна застосовувати на різних етапах уроку: для перевірки домашнього завдання, актуалізації опорних знань, вивчення нового матеріалу чи під час закріплення.

 Дані лінгвістичні задачі – це готовий дидактичний матеріал з певної теми, який можна просто роздрукувати і повісити на дошку.

      Успіхів!

 

 

 

 

 

 

Лінгвістична задача №1                                                          «Апостроф»

 

 Чому в одному слові  апостроф не ставиться,

а в другому – ставиться?

     Свято – зв’язати

Морквяний –  в’янути.

 

    Складіть складне речення та речення з однорідними членами з цими словами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лінгвістична  задача №2

«Подвоєні літери»

 

Чому хобі, піца

пишеться без подвоєних літер,

а ванна, тонна – з подвоєними?

 

 

 Запишіть ці слова в фонетичній транскрипції.

 

 

 

 

 

 

Лінгвістична  задача №3

«Однорідні члени речення»

 

Чому в одному випадку ставиться  двокрапка при однорідних членах речення, а в іншому – ні?

  Усе в саду покрилось снігом: дерева та квіти, кущі та трава.

 

    Усе прикрасили до  свята в  будинку та на подвір’ї, на ганку  та на вулиці.

          Доберіть синонім до слова «подвір’я».

 

 

Лінгвістична  задача №4                                                  

  «Однорідні члени речення»

 

Чому в одному випадку ставиться  кома, а в іншому – ні?

Сниться дубові тепла весна і метелики ніжні на квітах.

Кущ калини зацвів білосніжно, і берізка в сережках  співа.

 

         Виконайте розбір за будовою підкреслених слів.

 

Лінгвістична  задача № 5           «Вживання знака м’якшення»

 

        1.Чому промінчик пишеться без м’якого знака,

 а бриньчати – з м’яким?

 

   Виконайте морфемний розбір цих слів.

 

2. Чому Маринці пишеться без м’якого знака,

 а Мариноньці – з м’яким?

Запишіть слова в фонетичній транскрипції.

 

 

 

        Лінгвістична  задача №6

         «Складне речення»

Чому в одному випадку ставиться  кома в складному  реченні, а в іншому – ні?

 

  Вітер танцює поміж берізок, і сонце світить, дивлячись на це.

  На узліссі танцювали берізки і дубки пильно вглядалися в цю дивовижу.

         Підкресліть однією рискою слова, у яких букв більше, ніж звуків, і двома, у яких букв менше.

 

 

                                              Лінгвістична  задача №7  «Відмінювання іменників»

 

  На перерві вчителька попросила, щоб у клас покликали Петренко.

Черговий розгубився, бо в класі є Петренко Василь і Петренко Ілона. Кого покликати?

   Випишіть слова з ненаголошеними голосними, доберіть слова для перевірки.

 

 

 

       Лінгвістична  задача №8

              «Перехід прикметників в іменники»

 

     Чому одне й те ж слово в реченнях  виступає різними частинами мови? Поставте в реченнях розділові знаки.

     Учительська далі по коридору привітно відповів черговий.

      Учительська сумка виявилася важкою Мабуть Зоя Вадимівна перевірятиме зошити вдома.

 

 

Лінгвістична  задача № 9                    «Дієприслівниковий зворот»

 

Чому в одному реченні слід ставити кому при дієприслівнику, а в іншому – ні?

 Дівчинка завжди раділа, згадуючи про подорожі в Карпати.

Чутно десь далеко, як молодь іде співаючи.

       Переробіть друге речення так, щоб у ньому ставилась кома.

        Розкажіть, що ви знаєте про Карпати.

 

          Лінгвістична  задача №10   «Дієприкметниковий зворот» Чому в одному реченні слід ставити кому,а в іншому – ні?

Тарасовою світлицею назвав народ музей Кобзаря, створений на Чернечій горі в Каневі.

 Написані Дармограєм твори завжди користувалися  великим попитом.

  Переробіть друге речення так, щоб дієприкметниковий зворот виділявся комою. Які ще псевдоніми мав Тарас Шевченко?

doc
Додано
25 березня 2019
Переглядів
1802
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку