Написання слів з подвоєними приголосними.

Про матеріал
Урок відкриття нових знань з використанням І К Т. Шляхом пошукової роботи вчитель легко зможе підвести учнів до загального поняття : написання слів з подовженими м’якими приголосними;цікаві вправи допоможуть впізнавати ці слова серед інших; використаний матеріал виховує інтерес до мови, бажання більше дізнаватись про неї; розвиває уяву, фантазію, вміння аналізувати, порівнювати, виділяти головне.
Перегляд файлу

                                                   Українська мова

Тема: написання слів з подвоєними приголосними.

Тип уроку: урок відкриття нових знань з використанням І К Т.

Мета: шляхом пошукової роботи підвести учнів до загального поняття : написання слів з подовженими м’якими приголосними, писати правильно слова, вживаючи це правило, впізнавати ці слова серед інших, виховувати інтерес до мови, бажання більше дізнаватись про неї, розвивати уяву, фантазію, вміння аналізувати, порівнювати, виділяти головне.

Обладнання: індивідуальні картки для самостійної роботи,  малюнок «Дерево знань», кольорові олівці. https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM «Гімнастика  для очей».

 

 Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності(1 слайд)

- Звуки, як люди-

   м’які і тверді,

Звуки, як друзі,в моєму труді,

З  ними шукаю і хочу знайти

Місце своє у людському житті.

 Вчитель: Наша мова - величезна Країна, де мирно живуть звуки ,букви і мовні явища. Вони  розкривають секрети грамотного мовлення і письма.

  От сьогодні ми і познайомимося ще з одним секретом грамотного написання слів. І допоможе нам провести урок дівчинка з блакитним волоссям. (2 слайд)

ІІ..Актуалізація знань і фіксація утруднень у діяльності.

Мальвіна запросила на урок Незнайка і Поспішайка і задала таке питання:

- А чому ви  ходите до школи? (Різні версії, а головна - отримувати знання)

      От потім Мальвіна і запропонувала  Незнайку і Поспішайка

написати слово знання на дошці. І що ж вийшло? (3 слайд)

 Поспішайко написав знаня, а Незнайко знання.

 -А чому ви написали по-різному?- запитала Мальвіна.

-А м так чуємо,- відповіли малючки.

 -А ви як , діти, гадаєте?

- Отже, сьогодні ми  з вами  на уроці відкриємо ще одну таємницю мови. Дізнаємося , коли ж у словах  пишуться подвоєні літери і де саме ми повинні писати ці літери.(4слайд)

1. Побудова проекту виходу з утруднення

- Давайте побудемо дослідниками. Можливо ми взагалі можемо без цих слів обійтися.

Демонструю (5 слайд)

-Давайте прочитаємо  слова : зіля, насіня, волося.

- А чи правильно написані ці слова?Давайте прочитаємо.)Чи правильно звучать ці слова?

 (Ні. Треба промовити  протяжно приголосні звуки перед кінцевим голосним звуком і дописати ще по одній літері.) Давайте спробуємо.

                                                                  2

Демонструю (6 слайд)

- Отже, давайте зробимо висновок, коли потрібно писати подовжені літери. Коли промовляємо  протяжно приголосні звуки перед кінцевим голосним звуком і тоді пишемо подвоєні літері.)

Демонструю

2.Робота у зошитах

-Відкриємо зошити і напишемо:

  з  зав ння  да  лля  ззя  ддя  ття

-Чи не можна утворити слово зі складів?(Так. Це – завдання.)

Прописуємо завдання

  тепер виконаємо таке завдання.

C:\Users\User\Desktop\1 кл зошит 4 частина Росток\подовження.JPGІІІ.Повторення і актуалізація знань.

3.Вправа «Дерево знань» (роздаю дітям малюнок з деревом.) (Див.Додаток)

  Мальвіна намалювала дивовижне дерево (7 слайд)

Воно незвичайне. На листочках написані слова. Біля деяких стоять номера. Давайте прочитаємо.

До якого правила слова на листочках ?(№1- правопис слів з великої літери; №2- правопис слів з апострофом; №3- правопис слів з подвоєними літерами.

  Отже, це «Дерево знань». Воно нам дає – знання. А тепер беремо кольорові олівці і зєднуємо слова з відповідним правилом.

У вас є ще слова :місто Київ, Ярмак,Софія Олексіївна, в’єься, м’ята, галуззя, сім’я,  м’яч, сорока, рясно.

VІ. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні

1.Вправа «Утвори»(8 слайд)

Що робити?                      Що?

 Змагатися-…                    змагання  

 присідати-…                     присідання

 сидіти-…                           сидіння

 -На які питання відповідають ці слова у 1 стовпчику? (Що робити?) Означають дію. Давайте утворимо слова  з таким же значенням, але, щоб відповідали на питання що?(Якщо дітям важко, я допомогаю, наприклад:змагатися-…(змагання),присідати-…,сидіти-…)

Висновок .

-Отже, від назв дій можна утворити подібні  слова, щоб вони стали назвами предметів, тобто відповідали на питання (що?)

А тепер запишемо ці слова.

2.Звуковий аналіз слів з подовженням.  (9слайд)

                                                          3

У нас є правило(Правило №3)  на правопис слів з подовженими приголосними. Пропонуються слова: насіння, галуззя)

Мальвіна пропонує правило.

М’який подовжений звук на письмі позначається  двома однаковими буквами .

V.Фізхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM «Гімнастика для очей»

3. «Відгадай»(10 слайд)

Загадка

Влітку тепло, влітку гарно,
Не сиджу я вдома марно,
Вже взуваю я на ніжки

Дві веселі ... (босоніжки)

Загадка

В них забив я перший гол,
В них я граю у футбол,
Бо вони не для домівки,
Називаються … (кросівки)

 

Відгадай загадку – хто ми:
У ясний день сидимо ми вдома.
Якщо дощ – у нас робота:
Захищати ноги від води та болота. (Чоботи)

-Як назвати всі слова- відгадки одним словом? Щоб відгадці було подовження.(Взуття)

4.Самостійна робота (11 слайд)

Написати правильно слова : взуття, обли (ч)(чч)я, камі(н)(нн)я, коха(н)(нн)я, лата(т)(тт)я. (12 СЛАЙД)

    Латаття- багаторічна водна рослина. Її ще називають водяна лілія.  А в народі кажуть цариця вод і русалок.  Бо її  білі квітки символізували красу звабливих русалок, а гнучке, плямисте, змієподібне кореневище — русалчин хвіст. Або ще дитям сонця. Листя і квітка - на поверхні води. Квітка тримається на пружному стеблі, воно глибоко тягнеться вниз аж до  підводного кореня. Вона дуже гарна. Існує ця рослина дуже  давно на Україні. Вона  може передбачати погоду. Так, наприклад, якщо вдень квітки латаття напівзакриті, або закриті повністю – наближається дощ. Не треба зривати багато цих квітів. Бо їх залишиться дуже мало. ЇЇ вже занесено до Червоної книги.

5.Включення у систему знань і повторення. (13слайд)(Самоперевірка)

1. Письмо під диктовку.

 

                                                                     4

Благовіщення, зілля, рілля, бажання, зрання, збіжжя, миттю, проміння. (14 слайд)

2.Мовна гра. Вставити букви, шоб вийшли слова з подовженими приголосними (Архангел Гавриїл прийшов  до Діви Марії, повідомив їй, що вона буде мати Ісуса Христа, Сина Божого).

звуками.(Індивідуальні картки)

св_ _ _ _ _ня (світання)

 п _ _ _ _ня (питання)6

VІ. Рефлексія діяльності

-Сьогодні ми з вами відкрили ще одну таємницю мови, що у деяких словах зустрічаються подовжені звуки.

- Які цілі ми ставили перед собою?(Навчитися виділяти слова з подовженими літерами і правильно їх писати.)

- Чи досягли їх?

- Кому було легко виконувати всі завдання?

- Хто зазнав певних труднощів?

- Оцініть свою роботу на уроці. Намалюйте посмішку

(15 слайд) так як оцінюєте свою роботу на уроці.

Вдома  за бажанням придумаєте слова з подвоєними літерами, наприклад: зілля, насіння, волосся.

Додаток

C:\Users\User\Desktop\1 кл зошит 4 частина Росток\подовження.JPG

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 травня 2020
Переглядів
1859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку