Повторення написання вивчених великих і малих літер : Сс, Єє,Хх,Жж. Розвиток зв’язного мовлення. Усний опис квітки.

Про матеріал
Урок, з використанням презентації сприяє удосконаленню правильного написання великих і малих літер : Сс, Єє,Хх,Жж; розвиває мовлення, уміння описувати предмети , мислення, спостережливість,вміння співставляти, порівнювати; виховує почуття любові до природи, бережне ставлення до рослин.
Перегляд файлу

                             Українська мова (письмо) 1 клас

Тема: Повторення написання  вивчених великих і малих літер : Сс, Єє,Хх,Жж. Розвиток зв’язного мовлення. Усний опис квітки.

 Мета: повторити правопис правильного написання великих і малих літер : Сс, Єє,Хх,Жж; розвивати мовлення, мислення, спостережливість,вміння співставляти, порівнювати; закріплювати знання про написання великих букв; виховувати почуття любові до природи, бережне ставлення до рослин.

Обладнання: презентація до уроку, відео Пісня Про Кульбабу - Наталія Май - Гарні Дитячі Пісні - З любов'ю до дітей

 https://www.youtube.com/watch?v=fkLTiihMbHQ «Квітковий рай Кекенхофа»

 

                                                      Хід уроку:

I Вступна  частина

  1. Організація класу до роботи. (1 слайд)

Ось продзвенів голосистий дзвінок

Знову почавсь незвичайний урок.

Хто вушка відкриє, той буде все знать,

А старанний буде відмінно писать.

  1. Повідомлення теми й мети уроку.
  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Послухайте загадку. І стане ясно про що в нас піде мова на уроці.

Стала на поляні,
В жовтім сарафані,
Підросте — всміхнеться,
Для вітрів вбереться
В платтячко біленьке.  (Кульбаба) (2 слайд)

  • Отже , відгадка кульбаба. Це рослина, відноситься  до живої природи.
  •  Сьогодні ми з вами  поринемо у світ природи. Повторимо написання літер. Навчимося усно описувати квітку. (3 слайд)

ІІ. Повторення написання вивчених літер.

-Відкрийте зошити .

1 завдання нам принесла дивовижна істота.( 4слайд)(Сова)

-Промовте ще раз слово сова. Який на початку ви чуєте звук?([c]) . Який він за вимовою? Якою буквою позначається на письмі?(«с»)

І.Написання вивчених літер складів, слів,речень. (5 слайд) 

Правопис літери с С  со ов сова совеня Соня

Сова сидить на гілці.

Загадка

Смужка темна, хвіст пухнатий,
Любить їжу полоскати
Перед тим, як з’їсти має.
Ну і хто його впізнає? (Єнот)

Промовте слово єнот. Поділіть на склади. Назвіть перший склад.

Отже. Перший склад утворює одна літера є. Ця літера має подібні елементи  з яких складається літера с.

Прописуємо є Є  єн от  Єв єнот Єва

Єнот миє лапки.

Загадка(6 слайд)

 

                                                                   2

Його пожива – це листочки,

Домівка – деревце чи кущ.

З’являється що травня точно

Поважний, симпатичний … (Хрущ)

  Хрущ- це шкідлива комаха. Окремі види часто завдають шкоди рослинам,бо поїдають багато листя молодих дерев, личинки хрущів (хробаки) поїдають бульби картоплі.

Промовте слово хрущ. Виділіть перший звук ([х]). Який він за вимовою? Якою літерою позначаємо на письмі?(«х»)

У написанні літери х є елементи літери с.(Два півовали- лівий і правий.)

Прописуємо хХ  хр  ущ  ом хрущ  Хома

Хрущ поїдає листя.

Загадка

Довга шия, як драбина,
В чорних плямах жовта спина,
Листячко з дерев зриває,
В холодочку спочиває,
Височенна, ніби шафа,
В Африці живе…(жирафа)  (7 слайд)

-Промовте слово жирафа. Виділіть перший звук ([ж]). Який він за вимовою? Якою літерою позначаємо на письмі?(«ж»)

Згадаємо як писати літеру «ж». Елементами  букви «ж» (же) є два елемени з букви «х» -

перший і третій -  лівий і правий півовали.  Другий елемент складається з трьох прямих ліній,

 які поєднуються, утворюючи гострі кути.

Прописуємо ж. Потім написання складів жу, уж, жа, аж  (8 слайд)

   

 

 

Написання слів Жираф жук жовтий

-Які ознаки вам допомогли описати жирафа? (Довга шия, як драбина, в чорних плямах

Жовта спина, височенна, ніби шафа.)

-Отже, коли ми описуємо предмет, то вживаємо слова, які 

відповідають на питання: Який? Яка? Яке? Які? (9 слайд)

-Шия (яка?)довга,

-спина за кольором (яка?)жовта,

-шкіра (яка?)плямиста,

-за розміром жирафа (яка?)височенна. Найвища тварина у світі - жираф, зріст майже 5м.

ІІ. Вправи для розминки пальчиків (10-11 слайди)

1) Пальчикова зарядка (використовуйте аптекарську пляшечку, яка має ребристу кришечку).

Вправа «Вперед — назад» (пляшечка у горизонтальному положенні).

Рухами кистей рук «вперед — назад» відкривати і закривати кришку пляшечки. Те саме повторити рухами самих пальців.

 

                                                               3

Вправа «Скалочка» Катайте пляшечку долонею і фалангами пальців (разом і окремо) на столі.

Вправа «Масаж» Візьміть пляшечку в ліву руку, пальці правої руки розташувати на кришці, обертаючи лівою рукою пляшечку, робити «масаж» пальцями правої руки. При цьому пальці правої руки не виконують ніяких дій.

ІІІ Фізхвилинка Пісня Про Кульбабу - Наталія Май - Гарні Дитячі Пісні - З любов'ю до дітей

 https://www.youtube.com/watch?v=fkLTiihMbHQ  

ІV.Розвиток зв’язного мовлення.(12 слайд)

А зараз послухайте загадку

1.Загадка

Навесні вона в теплі

Проростає з-під землі.

Має стан стрункий  та  вроду,

І дарує насолоду.(Квітка)

- Що це? (Це — квітка.)

- Вірно. А для чого, на вашу думку, потрібні квіти ?

( Квіти дарують дорогим людям, їх садять біля хати для прикраси.)

- А що треба робити, щоб квіти були гарними?( За квітами потрібен хороший догляд.)

- А чи можна сказати, яка квітка найкраща ? (Ні.)

- Чому?( Тому, що кожна квітка гарна по-своєму .)

- Вірно.

2.Гра «Знайди квітку (13 слайд)

Спочатку показую рядок.

Нарцисиайстрипролісоктюльпан

-Діти,знайдіть серед цих букв назви квітів.

(Нарциси, айстри,пролісок,тюльпан)

Дуже красиві квіти. А ми з вами сьогодні складемо опис тюльпана.

Загадка

На квітник погляньте, діти,
Там козак стоїть між квітів.
Весь червоний – гордий пан.
Не козак це, а ...(тюльпан)  (14 слайд)

Отже, ми зараз будемо описувати тюльпан.

3.Усний опис (15лайд)

-Яка це квітка?( Тюльпан - весняна квітка.)

-Яке у неї стебельце?(Стебельце гнучке.)

-Які листочки?(Листочки зелені, видовжені.)

-Які пелюстки?(Пелюстки різнокольорові)

- Чи пахнуть тюльпани?(Тюльпани-запашні. Їх аромат приваблює своєю свіжістю.

Отже, опис.

  

                                                                   4

Тюльпан-весняна квітка. У неї гнучке стебельце. Листочки видовжені. Квітка має п’ять пелюсток. Вони бувають різних кольорів. Тюльпани запашні. Їх аромат приваблює своєю свіжістю.

А ще у загадці сказано, що він ніби гордий пан. Дійсно він гордий своєю красою.

І пропоную переглянути відео про найбільший парк тюльпанів у Європі (В Голландії). Його так і називають «Квітковим раєм». https://www.youtube.com/watch?v=6lYMGMgTh8w «Квітковий рай Кекенхофа»

ІV.Підсумок уроку.

-Правопис яких літер повторили?(С Є Х Ж).

-Чи сподобалось вам складати описи?

-Які запитання використовуються у описах?)

-У якому виді народної творчості найбільше використовуються  описи предметів?(У загадках)

Висновок.Отже, пам’ятайте, що квіти – окраса нашої планети. Вони  оспівані в піснях нашого народу, у віршах багатьох поетів. З давніх давен наші художниці малювали квіти , жінки вишивали їх на рушниках і одязі. Є багато квітів- оберегів, які оберігають житло  і людей від негараздів. Тож, милуйтеся їх красою, бережіть, не знищуйте. Не рвіть оберемками.

V.Домашнє завдання.

Вивчіть вірш чи загадку про свою улюблену квітку.

                                              Додаток

Розфарбуйте і квіти і спробуйте усно описати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 травня 2020
Переглядів
611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку