Українська мова (письмо) 1 клас
Тема: Повторення написання вивчених великих і малих літер : Сс, Єє,Хх,Жж. Розвиток зв’язного мовлення. Усний опис квітки.
Мета: повторити правопис правильного написання великих і малих літер : Сс, Єє,Хх,Жж; розвивати мовлення, мислення, спостережливість,вміння співставляти, порівнювати; закріплювати знання про написання великих букв; виховувати почуття любові до природи, бережне ставлення до рослин.
https://www.youtube.com/watch?v=fkLTiihMbHQ «Квітковий рай Кекенхофа»
Хід уроку:
I Вступна частина
Ось продзвенів голосистий дзвінок
Знову почавсь незвичайний урок.
Хто вушка відкриє, той буде все знать,
А старанний буде відмінно писать.
Стала на поляні,
В жовтім сарафані,
Підросте — всміхнеться,
Для вітрів вбереться
В платтячко біленьке. (Кульбаба) (2 слайд)
ІІ. Повторення написання вивчених літер.
-Відкрийте зошити .
1 завдання нам принесла дивовижна істота.( 4слайд)(Сова)
-Промовте ще раз слово сова. Який на початку ви чуєте звук?([c]) . Який він за вимовою? Якою буквою позначається на письмі?(«с»)
І.Написання вивчених літер складів, слів,речень. (5 слайд)
Правопис літери с С со ов сова совеня Соня
Сова сидить на гілці.
Загадка
Смужка темна, хвіст пухнатий,
Любить їжу полоскати
Перед тим, як з’їсти має.
Ну і хто його впізнає? (Єнот)
Промовте слово єнот. Поділіть на склади. Назвіть перший склад.
Отже. Перший склад утворює одна літера є. Ця літера має подібні елементи з яких складається літера с.
Прописуємо є Є єн от Єв єнот Єва
Єнот миє лапки.
Загадка(6 слайд)
2
Його пожива – це листочки,
Домівка – деревце чи кущ.
З’являється що травня точно
Поважний, симпатичний … (Хрущ)
Хрущ- це шкідлива комаха. Окремі види часто завдають шкоди рослинам,бо поїдають багато листя молодих дерев, личинки хрущів (хробаки) поїдають бульби картоплі.
Промовте слово хрущ. Виділіть перший звук ([х]). Який він за вимовою? Якою літерою позначаємо на письмі?(«х»)
У написанні літери х є елементи літери с.(Два півовали- лівий і правий.)
Прописуємо хХ хр ущ ом хрущ Хома
Хрущ поїдає листя.
Загадка
Довга шия, як драбина,
В чорних плямах жовта спина,
Листячко з дерев зриває,
В холодочку спочиває,
Височенна, ніби шафа,
В Африці живе…(жирафа) (7 слайд)
-Промовте слово жирафа. Виділіть перший звук ([ж]). Який він за вимовою? Якою літерою позначаємо на письмі?(«ж»)
Згадаємо як писати літеру «ж». Елементами букви «ж» (же) є два елемени з букви «х» -
перший і третій - лівий і правий півовали. Другий елемент складається з трьох прямих ліній,
які поєднуються, утворюючи гострі кути.
Прописуємо ж. Потім написання складів жу, уж, жа, аж (8 слайд)
Написання слів Жираф жук жовтий
-Які ознаки вам допомогли описати жирафа? (Довга шия, як драбина, в чорних плямах
Жовта спина, височенна, ніби шафа.)
-Отже, коли ми описуємо предмет, то вживаємо слова, які
відповідають на питання: Який? Яка? Яке? Які? (9 слайд)
-Шия (яка?)довга,
-спина за кольором (яка?)жовта,
-шкіра (яка?)плямиста,
-за розміром жирафа (яка?)височенна. Найвища тварина у світі - жираф, зріст майже 5м.
ІІ. Вправи для розминки пальчиків (10-11 слайди)
1) Пальчикова зарядка (використовуйте аптекарську пляшечку, яка має ребристу кришечку).
Вправа «Вперед — назад» (пляшечка у горизонтальному положенні).
Рухами кистей рук «вперед — назад» відкривати і закривати кришку пляшечки. Те саме повторити рухами самих пальців.
3
Вправа «Скалочка» Катайте пляшечку долонею і фалангами пальців (разом і окремо) на столі.
Вправа «Масаж» Візьміть пляшечку в ліву руку, пальці правої руки розташувати на кришці, обертаючи лівою рукою пляшечку, робити «масаж» пальцями правої руки. При цьому пальці правої руки не виконують ніяких дій.
https://www.youtube.com/watch?v=fkLTiihMbHQ
ІV.Розвиток зв’язного мовлення.(12 слайд)
А зараз послухайте загадку
1.Загадка
Навесні вона в теплі
Проростає з-під землі.
Має стан стрункий та вроду,
І дарує насолоду.(Квітка)
- Що це? (Це — квітка.)
- Вірно. А для чого, на вашу думку, потрібні квіти ?
( Квіти дарують дорогим людям, їх садять біля хати для прикраси.)
- А що треба робити, щоб квіти були гарними?( За квітами потрібен хороший догляд.)
- А чи можна сказати, яка квітка найкраща ? (Ні.)
- Чому?( Тому, що кожна квітка гарна по-своєму .)
- Вірно.
2.Гра «Знайди квітку (13 слайд)
Спочатку показую рядок.
Нарцисиайстрипролісоктюльпан
-Діти,знайдіть серед цих букв назви квітів.
(Нарциси, айстри,пролісок,тюльпан)
Дуже красиві квіти. А ми з вами сьогодні складемо опис тюльпана.
Загадка
На квітник погляньте, діти,
Там козак стоїть між квітів.
Весь червоний – гордий пан.
Не козак це, а ...(тюльпан) (14 слайд)
Отже, ми зараз будемо описувати тюльпан.
3.Усний опис (15лайд)
-Яка це квітка?( Тюльпан - весняна квітка.)
-Яке у неї стебельце?(Стебельце гнучке.)
-Які листочки?(Листочки зелені, видовжені.)
-Які пелюстки?(Пелюстки різнокольорові)
- Чи пахнуть тюльпани?(Тюльпани-запашні. Їх аромат приваблює своєю свіжістю.
Отже, опис.
4
Тюльпан-весняна квітка. У неї гнучке стебельце. Листочки видовжені. Квітка має п’ять пелюсток. Вони бувають різних кольорів. Тюльпани запашні. Їх аромат приваблює своєю свіжістю.
А ще у загадці сказано, що він ніби гордий пан. Дійсно він гордий своєю красою.
І пропоную переглянути відео про найбільший парк тюльпанів у Європі (В Голландії). Його так і називають «Квітковим раєм». https://www.youtube.com/watch?v=6lYMGMgTh8w «Квітковий рай Кекенхофа»
ІV.Підсумок уроку.
-Правопис яких літер повторили?(С Є Х Ж).
-Чи сподобалось вам складати описи?
-Які запитання використовуються у описах?)
-У якому виді народної творчості найбільше використовуються описи предметів?(У загадках)
Висновок.Отже, пам’ятайте, що квіти – окраса нашої планети. Вони оспівані в піснях нашого народу, у віршах багатьох поетів. З давніх давен наші художниці малювали квіти , жінки вишивали їх на рушниках і одязі. Є багато квітів- оберегів, які оберігають житло і людей від негараздів. Тож, милуйтеся їх красою, бережіть, не знищуйте. Не рвіть оберемками.
V.Домашнє завдання.
Вивчіть вірш чи загадку про свою улюблену квітку.
Додаток
Розфарбуйте і квіти і спробуйте усно описати.