Написання слів з префіксами пре- і при-. Складання і записування речень з поданими словами.

Про матеріал
формувати вміння учнів правильно вживати префікси пре- та при-; розрізняти значення цих префіксів при їх уживанні в словах; закріплювати вміння складати та записувати речення з поданими словами; розвивати вміння виконувати вправу за зразком, зв’язно висловлювати власні думки; удосконалювати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; формувати здатність спілкуватися рідною мовою; прищеплювати любов до рідної країни, викликати інтерес до вивчення культури інших країн; виховувати взаємоповагу.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови у 4-А класі

Дата: 26.10.2022рік

Тема: Написання  слів з префіксами пре- і при-. Складання і записування речень з поданими словами.

Мета: формувати вміння  учнів правильно вживати префікси пре- та при-; розрізняти значення цих префіксів при їх уживанні в словах; закріплювати вміння складати та записувати речення з поданими словами; розвивати вміння виконувати вправу за зразком, зв’язно висловлювати власні думки; удосконалювати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; формувати здатність спілкуватися рідною мовою; прищеплювати любов до рідної країни, викликати інтерес до вивчення культури інших країн; виховувати взаємоповагу.

Очікувані результати: учні вміють:

  • розрізняти значення префіксів пре-, при-;
  • Правильно вживати ці префікси у словах;
  • Складати речення з поданими словами.

Формування очікуваних компетентностей:

  • Уміння вчитися: приймати мету яку ставить вчитель, контролювати та оцінювати результати своєї діяльності, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; Розвивати уміння висловлювати свою думку, розвивати навички самоорганізації та самоконтролю, виконувати завдання за зразком, виконувати розумові операції і практичні дії.
  • Комунікативні: розвивати мовленнєві вміння(говорити чітко, виразно, витримувати паузи).
  • Соціальна: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками, виховувати толерантність, вміння слухати і чути.
  • Здоров’язберігаючої: нагадувати про правильну поставу під час письма, за допомогою руханок знімати м’язове навантаження.
  • Інформаційна: удосконалювати вміння працювати з поданою інформацією із застосуванням цифрових технологій.

Обладнання: технології ІКТ, підручник, зошит, ручка, олівець, презентація.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: мовно-літературна, громадянська, здоров’язбережувальна

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Емоційне налаштування.  

Дзвенить струмочком

рідна мова,

Усі слова знайомі в ній,

Але писати кожне слово

У мові правильно зумій.

Вправа «Подаруй усмішку і тепло своїх долоньок».

  • «Подаруйте усмішку і тепло своїх долоньок». Потріть свої долоньки і відчуйте тепло. Подаруйте усмішку та тепло своїх долоньок одне одному.
  • Що ви відчули? Передамо одне одному своє тепло потиском руки. Заплющмо очі та пошепки за мною промовимо: У нас гарний настрій. Ми всі готові до уроку. Бажаємо собі та друзям успіху!

2. Вправа «Вилучи “зайву” літеру»

 — Вилучіть «зайві» літери та прочитайте слово.

НННІМНЕЧЧЧИЕНЕАА

— Що означає слово «Німеччина»? — Як гадаєте чому саме було зашифроване це слово?

3. Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні на уроці ми дослідимо слова із префіксами пре- і при-.
  • Продовжимо подорож Німеччиною.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Вправа на дослідження.

— Складіть з поданих хмаринок слова.

— Назвіть у цих словах префікси.

— Визначте, до яких слів замість префіксів можна підставити слово «дуже».

— Слова з яким префіксом ви змогли замінити?

— Назвіть слова, у яких не змогли замінити префікс. (Приїхати, прийти, приліпити.)

— Який префікс вони мають?

— Що вони означають? (Наближення, приєднання.)

— Тож коли пишемо префікс при-? А префікс пре-?

2. Робота за підручником (с. 29–31)

1) Прийом «Перевір себе».

 — Прочитайте правило про правопис префіксів при- та пре-.

— Чи правильний висновок ви зробили?

2) Тренувальна вправа. (вправа 2).

Учитель читає словосполучення вправи

 Учні говорять яку  букву, необхідно писати у відповідних префіксах.

— Спишіть словосполучення, вставляючи букви, які пропущені.

— Із двома із них складіть і запишіть речення.

3) Вправа «Скажи одним словом» (вправа 3).

— Замініть виділені словосполучення одним словом. Запишіть.

4)Фізкультхвилинка

5) Списування з орфографічним завданням (вправа 4).

— Прочитайте повідомлення Щебетунчика.

— Що приваблює туристів до Німеччини?

— Які моря омивають Німеччину? Чи є на території цієї країни гори?

— Про які річки Німеччини ви дізналися? Чим цікава річка Ельба?

- Спишіть виділену частину тексту вправи, уставляючи пропущені букви.

6) Творча вправа (вправа 5)

 — Розгляньте карту України. Пригадайте, які моря, гори й річки є на території нашої країни.

— Напишіть текст з 3–4 речень про моря, гори й річки України.

  • Учитель пропонує учням прочитати свої тексти.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Бесіда

— Яка частина мови пишеться переважно з префіксом пре-?

— Який префікс пишемо, якщо замість нього можна підставити слово «дуже»?

  1. Вправа «Дівчатка — хлопчики»

 

 — Послухайте вірш. Якщо звучить слово з префіксом пре-, то у долоні плескають дівчата, якщо при- — то хлопці.

Коли в небі залюбки сонечко пригріло,

придорожні будяки нижче трав присіли.

Як на грядці залюбки горобці кричали,

преколючі будяки преспокійно спали.

Сонях голову задер і кричав у небо:

 — Препоганих будяків в прірву кинуть треба!

 Г. Чубач

 

  1. Рефлексія. Вправа «Cмайлик вражень»

4. Домашнє завдання С. 31, вправа 6 або 7.

docx
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
1430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку