"Народна іграшка.Ліплення за мотивами народних іграшок. Розписний коник"

Про матеріал
Дає уявлення про види декоративно-ужиткового мистецтва. Розвиває фантазію, творчість.Знайомить з працею народних майстрів.
Перегляд файлу

Урок «Дизайн та технології», 4 клас

Тема :Народна іграшка. Ліплення за мотивами народних іграшок. Розписний коник.

Мета уроку: формувати  уявлення про види декоративно-ужиткового мистецтва, вчити дітей працювати з пластичним матеріалом, відчувати зв’язок форми, призначення, декоративного оздоблення засобів і предметів народного декоративно – прикладного мистецтва. Ознайомити з виробами й колірною палітрою народних іграшок, різновидами орнаментальних мотивів. Розвивати фантазію, творчість, естетичний смак. Виховувати інтерес до українського декоративно- ужиткового мистецтва ,знайомити з працею народних майстрів.

Обладнання:   комп’ютер, мультимедійний центр.

Матеріал та інструменти на уроці: таблиці, ілюстрації  із  зображенням керамічних виробів, глиняні іграшки, пластилін, дощечки для роботи з пластиліном, стекі, готовий виріб.

Хід уроку :

І Організаційний момент.

Любі , я вас всіх вітаю,

Творчості від вас чекаю.

ІІ Актуалізація опорних знань

1.Перевірка готовності дітей до уроку.

2.Бесіда з учнями.- Шматочок пластиліну на парті дрімає,

                                   І чим він стане ніхто не знає,

                               Чи квіткою, що радує нині,

                                Чи пташкою  на гіллі у калині.

ІІІ Мотивація художньо – трудової діяльності.

Хто створює глиняні іграшки?

  • Ми сьогодні побуваємо в майстерні художників – умільців і навчимося створювати гарні народні іграшки.
  • Люди якої професії роблять зі шматка пластиліну чи глини казку?
  • Кожен із вас сьогодні на уроці стане гончарем і власними руками оживить шматок пластиліну. Він буде червоним, адже буде зігрітий теплом ваших рук

ІV Вивчення нового матеріалу.

1.Вступна бесіда.

-Що ви знаєте про іграшки? Де їх виготовляють?

Один маленький хлопчик міцно притискав до грудей чудернацьку ляльку . Відразу зрозуміло , її не в магазині купили. Хлопчик розповів , що ляльку він зробив сам і збирається подарувати її молодшій сестричці.

-Скажіть , чому ця іграшка  цінна для хлопчика?

-А які іграшки є у вас вдома? З чого вони зроблені?

Колись дуже давно селяни і ремісники робили іграшки для своїх дітей власноруч; так само, багато інших знарядь праці, одяг, посуд. Саморобні іграшки були різноманітними: ляльки, свистунці, посуд, брязкальця, гриби-скриньки, коники на коліщатах…Усе і не перелічиш, тому існували іграшки керамічні, дерев’яні, плетені з лози й соломи, зшиті з полотна і багато інших.

Донині у світі захоплюються вмінням виготовляти традиційні іграшки. А в музеях влаштовують окремі виставки української народної дитячої іграшки, адже це теж мистецтво.

Здавна наші дідусі і бабусі займалися гончарським ремеслом, передаючи секрети своєї майстерності своїм дітям і онукам.

Людей, які працювали з глиною, називали гончарями, а їхнє заняття – гончарством.

Одним зі знаних центрів виробництва кераміки в Україні є старовинне козацьке місто Опішня, що на Полтавщині. Крім повсякденного посуду , опішнянські майстри створюють художні вироби у вигляді звірів і птахів; баранців, козликів, левів, коників, півників тощо.

2.Словникова робота.

Стека – спеціальний інструмент для роботи із пластиліну та іншими матеріалами, дерев’яна чи металева паличка із розширеними у вигляді лопатки кінцями.

Пластилін- матеріал для виліплювання.

3. Правила роботи з пластиліном

4. Перегляд демонстраційного матеріалу

5. Послідовне ліплення коника вчителем(презентація)

6.Фізхвилинка

Кіт збирався до роботи (потягуються)

Та завадили турботи(розводять руки в сторони)

Треба висушіть хвоста,(показують хвіст)

Накрутити вуса,

Почесати живота.(гладять живіт)

І помити писок.

Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)

Що не встигнеш до роботи(розводять руками, крутять головою)

V Практична діяльність учнів.(звучить музик)

VІ Підсумок уроку. Рефлексія

-  Що ми сьогодні виготовляли з пластиліну?

-  Що нового дізналися?

-  Що з сьогоднішнього  уроку ви :

*знаєте?

*умієте?

*цінуєте?

VІІ Перегляд та виставка дитячих робіт.

Всі ви , діти- молодці,

Гарно працювали!

Уже дзвоник пролунав,

Він мені  і вам сказав,

Що урок вже час скінчати,

Треба йти відпочивати!

  • Сьогодні ми створили гарні іграшки, якими порадуємо наших батьків. Дякую за роботу на уроці!
  • Прибирання робочих місць.

 

docx
Додано
5 червня 2022
Переглядів
2294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку