Наш творчий колектив

Про матеріал
Цей сценарій тренінгу стане в пригоді шкільним психологам та соціальним педагогам, які мають на меті згуртування колективу
Перегляд файлу

Тема тренінгу: «Наш творчий колектив»

Мета: підтримка ділового тонусу вчителя, допомога в подоланні труднощів, відкриття шляху до пошуку, сприяють розвитку різного роду компетентностей, індивідуального стилю, креативності, творчих здібностей.

Завдання: розвиток пізнавальної активності вчителів, творчої ініціативи, стимулювання самоосвіти, формування в колективі атмосфери плідного співробітництва.

Хід тренінгу

  1. Вправа «Знайомство» (10 хв.)

1 рядок – Ваше ім’я

2 рядок – два дієслова, які характеризують Вас

3 рядок – три прикметника , які характеризують Вас

  1. рядок – фраза – життєвий девіз

     5 рядок – слово про те, який  Ваш настрій

 

  1. Вправа «Правила» (3 хв.)

 

  1.          Вправа "Акули"  (10 хв.) Місце проведення і початкове положення учасників : на підлозі на відстані двох

 метрів один від одного накресленідва квадрати із стороною 1 метр. Квадрати є ігровими «островами». Уся інша поверхня підлоги - "море". Ведучий ділить групу на дві команди, рівні по кількості учасників. Кожній команді

 відповідає один "острів". Завдання кожній команді : зберегти якомога більше своїх учасників. Завдання кожному учасникові : "вижити". Вправа включає декілька

 раундів. Кожен раунд починається словами ведучого : "Увага! Акули"! 

і закінчується словами ведучого : "Всі в море".

Правила:  1.Учасники знаходяться в "морі". По команді того, що веде 

"Увага! Акули"! кожна команда повинна зібратися насвоєму "острові" за 5 с.  Учасники, які після закінчення 5 с. торкаються "моря" будь-якою частиною тіла, вважаються з'їденими акулами і вибувають з подальшої участі.

2. Учасник, що "врятувався" не на своєму "острові", вважається з'їденим жителями.

Обговорення

 

  1. Оголошення теми: (2 хв.)

Сьогодні виправдовується стара істина: «Творчий учитель – творчий колектив». З чого починається творчий колектив учителів – творців завтрашнього майбутнього України? Перш за все, зі співпраці вільної, творчої, актуальної, цікавої і спільної! Отже сьогоднішня наша тема: «Наш творчий колектив». Тільки разом, ми зможемо навчити і виховати .

 

  1. Вправа «Очікування» (10 хв.)

Мета: збір очікувань учасників тренінгу.

Матеріали: три аркуші паперу А4. Маркери.

Інструкція учасникам: Об’єднуючись у три групи (розрахуватись на 1, 2, 3). На цих аркушах ви маєте написати три написи: Перша група записує, що вона хоче дізнатися від заняття, робить надпис на аркуші –«ЗНАТИ».

Друга група записує, які вона хоче отримати навички на занятті і робить надпис на аркуші – «ВМІТИ».

Третя група записує, який вона хоче пережити новий досвід, почуття і робить надпис на аркуші – «ВІДЧУТИ».

Записуючи твердження на аркушах, використовуйте метод мозкового штурму (не критикуючи). Потім кожна група по черзі коментує свої записи. Записи груп не повинні співпадати і повторюватись.

 

  1. Вправа  «Дерево роботи». (10 хв.)

Якщо роботу уявити у вигляді дерева і умовно поділити на 3 складових, стовбур і коріння дають наснагу і енергію для праці; гілки – доносять необхідні поживні речовини до листочків і сигналізують стовбуру, якщо десь якийсь листочок почав в`янути; і листочки – працюють безпосередньо над тим заради чого існує дерево.

Перед вами лежать аркуші із зображенням стовбура, гілочок, та листочків, візміть той символ, яким ви себе відчуваєте і прикріпіть на те місце де, на вашу думку, ви працюєте.

Мозковий штурм

-          функція стовбуру, гілок, листочків.

-          Чи може стовбур виконувати роботу листочків?

-          Чи можуть листочки виконувати роботу стовбуру?

-          Чи можуть гілки виконувати функції стовбура або листочків?

Поділ на 3 групи. Стовбур, гілки, листочки. Кожна група записує, що потрібно вміти і робити стовбуру/гілкам/листочкам: керівнику, помічникам і безпосереднім виконавцям.

 

  1. Вправа «Дім»  ( 7 хв.)

  Мета: усвідомлення своєї ролі в групі, стилю поведінки.  

  Хід вправи: учасники діляться на команди. Ведучий дає інструкцію: «Кожна команда повинна стати повноцінним домом!Кожна людина повинна вибрати, ким він буде в цьому будинку - дверима, стіною, а може бути шпалерами або предметом меблів, квіткою або телевізором? Вибір за Вами! Але не забувайте, що Ви повинні бути повноцінним і функціональним домом! Побудуйте свій дім! Можна спілкуватися між собою ».  

Психологічний зміст вправи: Учасники замислюються над тим, яку функцію вони виконують в цьому колективі, усвідомлюють, що всі вони потрібні у своєму «будинку», що сприяє згуртуванню.  

Обговорення: Як проходило обговорення в командах? Чи відразу Ви змогли визначити свою роль в «будинку»?Чому Ви вибрали саме цю роль? Я думаю, Ви все зрозуміли, що кожна частина Вашого «дому» важлива і потрібна в ньому, кожна несе свою певну функцію, без якої будинок не може бути повноцінним!  

 

  1. Вправа  «Будинок» (10 хв.)

Мета:виявити розуміння учасниками поняття «колектив», обмін досвідом.

Обладнання: малюнок «Будинок»

 Завдання:    Кожній групі дається завдання побудувати «Будинок» і заселити його за поданим зразком (Додаток 1):

*   фундамент  -  написати  своє поняття, що таке колектив;

*   основна частина, цеглинки – форми і методи роботи, щодо згуртування колективу;

* вікно - фактори, що руйнують згуртованість колективу;

* двері відчинені - фактори, що допомагають покращити психологічний клімат в колективі;

* сонечко – риси педагога, що допомагають працювати в колективі;

*   хмарки  - поміркувати,  що  заважає  працювати в колективі;

*   дах  -   навести  приклади  творчості  в  роботі.

Після закінчення обговорення будинків.

 Висновок.  Співпраця – це головна умова існування колективу, тільки взаємодіючи і підтримуючи один одного, ми можемо досягти успіхів в діяльності, а як зробити щоб бути не просто членом, а учасником команди ви бачите.

 

  1. Вправа «Імпульс по колу» (2 хв.)

Мета: активізувати і підготувати учасників до подальшої роботи.

Ведучий: Станьмо в коло. Зараз я буду передавати вам певний імпульс (потиск руки), ви – іншому учасникові, він – також своєму сусідові, і так, аж доки імпульс не повернеться до мене знову. Потім я передам його ще раз. Давайте спробуємо передавати із прискоренням, усе швидше і швидше.

 

  1. Вправа «Стілець» (3 хв.)

Стали в коло, направо, поклали руки на плечі людині, яка стоїть через 1 людину від вас.  Зараз те, що ви будете робити, у Вас обов`язково вийде і не потрібно нічого придумувати.

Зараз сідайте один одному на коліна! Три, чотири!! Сіли, а тепер руки доверху і аплодисменти собі!)

 

  1. Вправа «Чарівна павутина» (10 хв.)

Психолог. Кожна людина певний період свого життя перебуває в колективі, а це означає, що вона повинна уміти налагоджувати стосунки з іншими людьми. Які ви знаєте способи взаємостосунків: спілкування, колективної праці тощо? (Обмін думками.)

А чи здогадуєтеся про те, що між людьми існує ще й якийсь невловимий зв'язок? Як гадаєте, навіщо він потрібен? (Обмін думками.) Про це є одна історія...

(Ведучий просить учасників стати в коло на відстані витягнутих рук і заплющити очі. Сам бере моток ниток,заходить у середину кола і починає розповідати казку.)

Відомо, що давним-давно на світі жив один дуже цікавий чоловік. У нього була довга сива борода і волосся, тому багато людей думали, що він старий і мудрий. Інші бачили дитячий блиск в очах чоловіка і казали, що він молодий. Цей чоловік умів те, чого не вміли інші. Люди називали його мудрецем. Ніхто не знав, звідки він прийшов, але казали, що раніше він був звичайною людиною, такою, як і всі. Змінювалися покоління, а мудрець усе жив серед людей, і вони почувалися захищеними.

І ось настав день, коли мудрець вирушив у дорогу. Він обійшов усю землю, пізнав багатьох людей і здивувався, наскільки різними були їхні характери, звички, бажання і прагнення. «Як непросто всім жити одне з одним», — думав мудрець, — що б такого зробити, аби допомогти їм?». І               тоді він сплів довгу тонку нитку, вирішив обійти добрих серцем людей і зв'язати їх цією чарівною ниткою. (Ведучий розповідає історію, обходячи кожного учасника гри і вкладаючи йому в руки нитку.)

Нитка була унікальною. Гладенька, тонка, зовсім непомітна для людини, але, попри це, впливала на стосунки. Ті, кому мудрець передав чарівну нитку, стали добріші, спокійніші, терплячіші. Вони почали уважніше ставитись одне до одного, намагалися зрозуміти думки і почуття ближнього. Інколи вони сперечалися, нитка натягувалася, але не рвалася. Часом сварилися, і нитка рвалася, а якщо мирилися — обірвані кінці нитки спліталися знову. Лише вузлик нагадував про минулу сварку.

Що робили люди з подарунком мудреця? Хтось обережно зберігав, передаючи таємницю з покоління в покоління. Хтось не відчував нитки, залишаючи на ній багато вузликів, і характер його постійно змінювався і ставав «покрученим». Та головне — у кожного з'явилася здатність протягувати нитки до тих, кого вони вважали близькими і друзями, товаришами і партнерами. (Ведучий на останньому учаснику, який стоїть у колі, відрізає нитку від мотка і зв'язує кінці. Отже, нитка утворює замкнене коло.)

Друзі, зараз ви відчуваєте у своїх руках чарівну нитку, подарунок Чарівника. Яка вона на дотик? Гладенька, тонка, прохолодна... Давайте перевіримо, що може відбутися, якщо кожен потягне її на себе. Вона натягнеться і різатиме руки. Такі стосунки називають «натягнутими»...

А якщо один потягне нитку на себе, а хтось не стане цього робити?.. Що буде, давайте спробуємо. Рівновага кола порушується. Хтось опинився у стійкішому положенні, а хтось — у зовсім хиткому... Про такі ситуації кажуть: «Він тягне ковдру на себе».

Різні експерименти можна проводити з ниткою. Багато людей присвячують цьому ціле життя. Натягнуть, розірвуть, зав'яжуть вузлик, обв'яжуть або взагалі відпустять... Чи на це розраховував чарівник, даруючи чарівний подарунок? Напевно, ні...

Давайте зараз знайдемо таке положення і натягнутість нитки, яке для всіх буде найзручнішим. Запам'ятаймо цей стан кожною клітинкою тіла. Саме так чарівники відчувають зв'язок один з одним.

Закріплення: (Ведучий бере в руки моток пряжі, і стає в коло разом з учасниками).

Ви бачите у мене в руках моток ниток. Якщо нитку намотати на кінці пальця, він утримуватиме нитку натягнутою, як котушка. Таким чином зможемо зіткати павутину. Намотавши нитку на палець, ми передаватимемо моток іншому, говорячи йому добре слово. Це може бути комплімент, гарне побажання, вираження добрих почуттів. Передавати моток можна будь-кому: тим, хто стоїть навпроти, тим, хто поряд чи віддалік. Можна говорити добрі слова всім ткачам, тоді моток піде по колу. Кожен намотує нитку собі на палець, і моток повертається назад. Поступово всі наші пальці стануть обплетеними, а павутина готовою.

Дозвольте, я почну (ведучий намотує на палець кінець нитки). Я пишаюся твоїм талантом... (ім'я учня, колеги), твоя усмішка щоразу осяює всіх нас. (Ведучий передає моток учаснику гри, до якого був звернений комплімент. Той намотує нитку собі на палець і передає моток іншому учаснику, говорячи йому добрі слова. Поступово між усіма дітьми(колегами) натягуються нитки. Гра може тривати довго: чи доки нитки не закінчаться (у цьому випадку візьміть другий моток), чи доки учасники не втомляться. Тут ведучому важливо вловити настрій групи.)

Подивіться, яка гарна павутина у нас вийшла! Схоже, майже всі наші пальці задіяні в підтриманні його форми? Спробуйте порухати пальцями! Відчуваєте, який резонанс це викликає?

Ми з вами говорили про те, що між нами протягнуті невидимі нитки, тепер бачимо, що вони створюють цікаві малюнки. Бачите: достатньо нам порухати пальцями, як нас почують. Чарівники називають це чутливістю. Давайте збережемо таке відчуття.

Отже, наша павутина готова. Чарівна павутина, зіткана нами сьогодні, символізує добрі стосунки між нами. Давайте скатаємо її в клубочок. Подумайте, як це допоможе нам у реальному житті?

Підсумок: Сьогодні ви стали учасником чарівного перетворення, в якому невидиме стало видимим. Ви побачили те, що зазвичай приховане від людського ока. Багато хто вважає, почуття взаємозв'язку — лише красивий образ, метафора. Та сьогодні ви побачили, що нитки реальні. І кожен з нас у своєму житті плете разом з іншими невидимі павутини. Хотілося б, щоб у тих нитках, які ви натягуєте, було менше вузликів, а візерунки ваших стосунків були гарними і гармонійними.

 

Рефлексія (3 хв.)

Тренер пропонує учасникам пригадати, що відбувалося на занятті та відповісти на запитання.

  • Що було для вас новим?
  • Що було цікавим?
  • Що корисного ви почерпнули з цього заняття?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
20 квітня 2020
Переглядів
835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку