ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА
Кафедра педагогіки та менеджменту освіти
ПЛАН-КОНСПЕКТ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
ТЕМА: Наша Батьківщина - Україна
в 5 класі КЗ " НВО - "СЗНЗ школа І ступенів "Гармонія" - гімназія імені Тараса Шевченка - центр позашкільного виховання "Контакт" Кіровоградської міської ради Кіровоградської області
студентки IV курсу МІЕ 17Б групи
факультету фізико-математичного
спеціальності 014.01
Середня освіта (Математика)
Колосюк Єлизавети Юріївни
Кропивницький – 2021
Мета заходу: поглиблювати знання учнів про Україну як незалежну державу з давньою славетною історією, багатою культурною спадщиною, власними традиціями, її державними та народними символами; виховувати почуття гордості й любові до Батьківщини.
Завдання заходу.
Форма проведення: гра-бесіда
Обладнання і наочність: дошка, скринька, дзеркало, червоні стікери круглої форми(калина), малюнок соняшника на ватмані, маркери, 2 дзвіночка.
ХІД ЗАХОДУ
У мене в руках старовина скринька. У ній знаходиться найцінніший скарб планети Земля. Зараз кожен зазирне і скаже, кого ви побачили.
( На дні скриньки лежить дзеркало).
- То кого ви побачили на дні скриньки?
Ви побачили кожен себе. Отже, найцінніший скарб – це ви. Кожен з вас– особистість, і саме такої людини, як ви, більше на цій планеті немає і не буде.
- А що людині потрібно? ( варіанти відповідей учнів- мир, рідна домівка, рідна хата, друзі, батьки, рідні).
- А де це все знаходиться?- (В Україні)
І справді точно , адже, Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Вправа «Асоціативний кущ»
- Які асоціації і уявлення виникають у вас із словом Україна?
- Називіть слова, які виникли у ваших думках , коли ви почули слово «Україна»
Діти маркером записують слова на ватмані
Гра «Славетні українці»
Українська земля багата талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі. Пригадайте їх імена
Клас формується за допомогою скрепок двох кольорів на дві команди. Хто більше назве видатних українців той переміг.
- Пропоную переглянути слайд – шоу « Видатні українці-гордість нації»
Гра «Вгадай мелодію»
Дві команди. Звучить пісня. Вам потрібно здогадатися що за пісня за мелодією, та натиснути на дзвінок та дати відповідь (потрібно сказати або назву пісні, або рядки з пісні, або хто виконує композицію). Якщо учням важко здогадатись, то вчитель прослуховує разом з учнями.
1.DZIDZIO – «Я їду до мами»
2. DZIDZIO – «Я люблю тебе, Київ»
3.Антитіла – « Незалежний»
4. Тіна Кароль – «Україна – це ти»
5.Melovin – «Вітрила»
6.JERRY HEIL –«Ми –Президенти своєї країни»
« Народ скаже – як зав’яже »
Гра – конкурс « Хто швидше промовить кінцівку прислів’я »
Рідна сторона - мати, а чужа – … ( мачуха )
Людина без Батьківщини, що … ( пташка без пісні )
Та земля мила, де … ( мати народила)
Всюди добре, а … (дома краще)
Без верби і калини ( нема України)
За рідний край … ( життя віддай)
Тільки в ріднім краї… ( солов’ї співають)
- А хто з вас може пригадати інші прислів’я про Україну?
Рідна земля і в жмені гріє
Без верби й калини - нема Україн
Де рідний край, там і під ялиною рай.
– Як ви розумієте ці прислів’я? Які народні символи України згадано в цих прислів’ях?
Отже, народними символами українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, вірний своєму краю лелека. Всі вони – наші давні та добрі обереги.
– А які ще є символи, крім народних? Назвіть їх. (Державний Гімн, Державний Герб та Державний Прапор України)
- Що таке Гімн? (Гімн – це найголовніша пісня України, в якій висловлюються найсердечніше думки і прагнення народу. Слухати його потрібно стояти мовчки, із гордо піднятою головою.)
– Що таке Герб? (Герб – найголовніший із символів; тризуб символізує мир і творчу працю. А ще в ньому відображено триєдність життя - це Батько, Мати і Дитя, які символізують Силу, Мудрість і Любов.)
– Що таке Прапор? (Це для всіх – ознака сили, це для всіх – ознака слави. Синьо-жовтий прапор маємо: синє - небо, жовте – жито. Прапор свій оберігаємо. Він – святиня, знають діти. Блакитний колір – це колір води, чистого неба, це символ миру. Жовтий колір – колір вогню, сонця, без лагідних променів, якого не було б життя на Землі, це колір зерна, хліба. Ці кольори мають значення миру і багатства, бо наш народ є мирним і працелюбним.
III. Заключна частина
Відеоролик «Україна – моя рідна Батьківщина»
– Як ви гадаєте, чому ми повинні вивчати історію своєї країни, її традиції та культуру?
Створення композиції « Квітуча Україна ».
Учні на паперових кетягах калини та листочках-стікерах пишуть побажання для Батьківщини та прикріплюють їх на гілочках калинового куща, що на дошці. ( отримується кущ калини із словами, кетягами та листочками)
- Хай цей калиновий кущ буде символом нашої майбутньої України - соборної, заможної, мирної та рідної всім нам.
- Про яку Україну ви мрієте?
- Що ви вже зараз для цього можете зробити?
- Любі діти! Кожен із нас творить своє майбутнє та майбутнє нашої країни.