15 компетентностей за новим профстандартом Відповідно до Професійного стандарту за професіями “Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти”, “Вчитель закладу загальної середньої освіти”, “Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)”, затвердженого наказом Мінекономіки від 23.12.2020 № 2726 Директор КЗ «Чугуївський ліцей №6»Чугуївської міської ради Харківської області Єрошенко Ю.П.
2.Предметно – методична Учитель моделює зміст навчання відповідно до обов'язкових результатів навчання учнів. Формує та розвиває в учнів ключові компетентності та уміння, спільні для всіх компетентностей. Здійснює інтегроване навчання учнів. Добирає і використовує сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів. Розвиває в учнів критичне мислення. Здійснює оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу. Формує ціннісні ставлення в учнів.
3.Інформаційно- цифрова Учитель орієнтується в інформаційному просторі, шукає і критично оцінює інформацію, оперує нею у професійній діяльності. Ефективно використовує наявні та за потреби створює нові електронні (цифрові) освітні ресурси. Використовує цифрові технології в освітньому процесі.
4.Психологічна Учитель визначає і враховує в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів. Використовує стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності. Мотивує учнів та організовує їхню пізнавальну діяльність. Формує спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною.
5.Емоційно – естична Учитель усвідомлює особливості відчуття, почуття та емоції, потреби, керує власними емоційними станами. Конструктивно та безпечно взаємодіє з учасниками освітнього процесу. Усвідомлює та цінує взаємозалежність людей і систем у глобальному світі. “Безумство - діяти по-старому і чекати на нові результати” А. Енштейн
6.Педагогічне партнерство Учитель здатний до рівноправної та особистісно зорієнтованої – взаємодії з учнями в освітньому процесі. Здатний до педагогічної підтримки учнів з особливими освітніми потребами. Забезпечує в освітньому середовищу сприятливі умови для кожного учня, з огляду на його індивідуальні потреби, можливості, здібності та інтереси.
7.Здоров’язбережувальна Учитель організовує безпечне освітнє середовище, використовує здоровязбережувальні технології під час освітнього процесу. Здійснює профілактично - просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни. Формує в учнів культуру здорового та безпечного життя Зберігає особисте фізичне та психічне здоров’я. Надає домедичну допомогу учасникам освітнього процесу.
15. Інклюзивна Учитель створює умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища. Здатний до педагогічної підтримки учнів з особливими освітніми потребами. Забезпечує в освітньому середовиші сприятливі умови для кожного учня, з огляду на його індивідуальні потреби, можливості, здібності та інтереси.