Відповідно до Професійного стандарту за професіями “Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти”, “Вчитель закладу загальної середньої освіти”, “Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)”
15 компетентностей за новим профстандартом Відповідно до Професійного стандарту за професіями “Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти”, “Вчитель закладу загальної середньої освіти”, “Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)”, затвердженого наказом Мінекономіки від 23.12.2020 № 2726 Директор КЗ «Чугуївський ліцей №6»Чугуївської міської ради Харківської області Єрошенко Ю.П.
Номер слайду 2
1.Мовно- комунікативна Учитель забезпечує здобуття учнями освіти державною мовою. Забезпечує навчання учнів іноземній мові та спілкується іноземною мовою у професійному колі (для вчителів іноземної мови). Формує і розвиває мовно-комунікатині уміння та навички.
Номер слайду 3
2.Предметно – методична Учитель моделює зміст навчання відповідно до обов'язкових результатів навчання учнів. Формує та розвиває в учнів ключові компетентності та уміння, спільні для всіх компетентностей. Здійснює інтегроване навчання учнів. Добирає і використовує сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів. Розвиває в учнів критичне мислення. Здійснює оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу. Формує ціннісні ставлення в учнів.
Номер слайду 4
3.Інформаційно- цифрова Учитель орієнтується в інформаційному просторі, шукає і критично оцінює інформацію, оперує нею у професійній діяльності. Ефективно використовує наявні та за потреби створює нові електронні (цифрові) освітні ресурси. Використовує цифрові технології в освітньому процесі.
Номер слайду 5
4.Психологічна Учитель визначає і враховує в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів. Використовує стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності. Мотивує учнів та організовує їхню пізнавальну діяльність. Формує спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною.
Номер слайду 6
5.Емоційно – естична Учитель усвідомлює особливості відчуття, почуття та емоції, потреби, керує власними емоційними станами. Конструктивно та безпечно взаємодіє з учасниками освітнього процесу. Усвідомлює та цінує взаємозалежність людей і систем у глобальному світі. “Безумство - діяти по-старому і чекати на нові результати” А. Енштейн
Номер слайду 7
6.Педагогічне партнерство Учитель здатний до рівноправної та особистісно зорієнтованої – взаємодії з учнями в освітньому процесі. Здатний до педагогічної підтримки учнів з особливими освітніми потребами. Забезпечує в освітньому середовищу сприятливі умови для кожного учня, з огляду на його індивідуальні потреби, можливості, здібності та інтереси.
Номер слайду 8
7.Здоров’язбережувальна Учитель організовує безпечне освітнє середовище, використовує здоровязбережувальні технології під час освітнього процесу. Здійснює профілактично - просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни. Формує в учнів культуру здорового та безпечного життя Зберігає особисте фізичне та психічне здоров’я. Надає домедичну допомогу учасникам освітнього процесу.
Номер слайду 9
8.Проєктувальна Учитель проектує осередки навчання, виховання в розвитку учнів.
Номер слайду 10
9.Прогностична Учитель планує освітній процес. Прогнозує результати освітнього процесу.
Номер слайду 11
10.Організаційна Учитель організовує процес навчання, виховання і розвитку учнів. Організовує різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Номер слайду 12
11.Оцінювально- аналітична Учитель оцінює результати навчання учнів. Аналізує результати навчання учнів. Забезпечує само оцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів.
Номер слайду 13
12.Інноваційна Учитель застосовує наукові методи пізнання в освітньому процесі. Використовує інновації у професійній діяльності. Застосовує різні підходи, щоб розв'язати проблеми у педагогічній діяльності.
Номер слайду 14
13.Здатність до навчання впродовж життя Учитель визначає умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя. Взаємодіє з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки- у межах наставництва, супервізії тощо.
Номер слайду 15
14.Рефлексивна Учитель здійснює моніторинг власної педагогічної діяльності. Визначає індивідуальні професійні потреби.
Номер слайду 16
15. Інклюзивна Учитель створює умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища. Здатний до педагогічної підтримки учнів з особливими освітніми потребами. Забезпечує в освітньому середовиші сприятливі умови для кожного учня, з огляду на його індивідуальні потреби, можливості, здібності та інтереси.